Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9 X Bubblegum - SCROG - 600W HPS- 120x120x180 Tent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

Ze lijken vooral stikstof te missen wat niet zo vreemd is gezien de explosieve groei. Ik zelf zou die gewoon een beurt groeivoeding geven. Omdat je op een redelijk lage ec zit zoals je zegt zou ik die groeivoedingsbeurt op ongeveer de zelfde ML/L geven zoals je al bezig was. Grote ec schommelingen vinden ze niet fijn. Na de beurt groeivoeding weer terug op bloeivoeding, en deze dan misschien iets ophogen. Ik zie nergens tekenen van overvoeding/zoutverbranding eerder een ondervoeding.

Comment

Zat nog even goed te kijken... en vond ook nog enkele bladeren, die dit vertonen:

WP_20150405_032.jpg

Deze stond ook niet in de volle zon, beetje in de schaduw... vandaar misschien het groen/gele....

Maar het gaat mij om die bruine puntjes...

Zie er ook een paar kleinere, die hetzelfde hebben (iets minder), en die hebben wel goed licht (en zijn ook egaler).

Andere bladeren die geen licht hebben, werden gewoon slap.. kregen iig niet van die bruine punten.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Anyway, ik geef ze volgende ronde een keertje groeivoeding... baat het niet, schaadt het hopelijk niet...
      Last edited by Faach Viechuur; 5 April 2015, 21:37.

Comment

De bruine vlekjes lijkt een kalkgebrek.

Comment

Het lijkt idd meer op een voedingstekort dan overschot.
          Man man, op die foto's lijkt het of je 40 planten in je tentje hebt staan, wat een volle bak zeg

Heb je al iets gediefd ?
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Yep Stemma heeft gelijk.
            En ziet er zeker lekker vol uit.

Comment

Ok, mooi dat de neuzen gelijk staan betreft de (onder)voeding. Thanks allemaal, wordt gewaardeerd

Maar arme dames...

En ik heb ze inderdaad gediefd.. althans onder het net, alle toppen weggehaald, vlak voor dat ik ze op 12/12 heb gezet..

En heb ze 1 keer getopt... en erg veel tijd gestopt in het binden..

Zeker wel 8~10 avonden van 1,5 tot 2,5 uur... pffff... (moest ook met extra tie-wraps extra gaten maken)

Wil even kijken hoe ze precies ontwikkelen... ik heb het gevoel dat ik ze nog iets langer door had wil groeien, zodat ze ook nog iets verder de lucht in waren gaan (zoals dat voorbeeld, van een paar posts eerder)

Maar moet dan ook nog grote potten hebben denk ik....

Comment

Re: 9 X Bubblegum - SCROG - 600W HPS- 120x120x180 Tent

Full house! Netjes. Succes, komt vast goed.
                Baas in eigen brein.

Comment

Thanks allemaal!!

Comment

Dat voorbeeld is ook niet echt een scrog eh..
                    Daar gebruiken ze het net meer als steunnet om doorheen te groeien.

Op het eind zul je met een scrog zoals je nu hebt meer overhouden, omdat je een veel betere lichtverdeling hebt.
                    De toppen zijn hetzelfde, zo'n grote top bestaat ook gewoon uit diverse kleinere, alleen ligt het bij jou horizontaal, waardoor ze ieder afzonderlijk meer licht krijgen.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Heb je inderdaad gelijk in, misschien niet echt een scrog....

...maar toch denk ik dan, zelfde als nu.. dus evenveel verspreide toppen + nog iets meer in de lucht.. is nog hogere opbrengst...

Maar dit is mijn eerste scrog, en ik heb ook geen idee of ze nog veel verder de lucht in gaan klimmen...

Nu lijken ze mij allemaal vrij laag nog, en lijkt het me nog niet optimaal... maar we gaan het zien... ik ben niet ontevreden in ieder geval

Toch is het een onderdeel van de hobby om het zo efficient mogelijk te doen

En heb straks hopelijk eerst weer iets te roken... en dan heb ik meer ruimte om te expirimenteren
                      Last edited by Faach Viechuur; 6 April 2015, 13:40.

Comment

Heey Jongens,

Ik ben beginnend kweker en zou me vraag even willen mengen met in jullie discussie,
                        Ik heb net voor het eerst een acc aan gemaakt en ben bezig met mijn 2de kweekje

Ik gebruik de volgende opstelling:

600 W Philps
                        1500m3 afzuiger
                        9 x haze amnesia
                        15 Liter poten
                        80 x 150 x 200 van growlab

Ik heb de eerste x gekweekt met Gold voeding (ABC) en Green sensation
                        in het begin risotonic voor de wortels.

Nu kreeg ik erg grote planten met aan de boven kant geen compacten toppen.
                        veel uitschieters.

Nu zit ik te twijfelen om over te stappen naar Aptus.

Hebben jullie tips wat betreft voeding,
                        en hoe ik me planten het best kan laten groeien.

Co2 ja of nee
                        All in One voeding (die potten voor in het begin )met het kweek schema of juist zonder.
                        Toppen?

Wel aptus gaan gebruiken (ik heb het idee dat het duur is maar wel goed)
                        handig voor mij als hobby kweker of juist niet?

ik hoop dat jullie wat tips en tricks hebben voor mij

Comment

maakt u eigen topic ipv een ander zijn te kapen.
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Thanks guys! Wel beetje LIEV zijn voor de nieuwelingen he... lol

Maar gisteren 10L water + 50ML Terra Vega gegeven (1 liter per plant)

Vandaag 10L water + 60ML Terra Flores + 25ML Boost (0,7 liter per plant, wat ze vanaf nu elke dag gaan krijgen)

Vingertjes gekruisd en afwachten hoe het gaat ontwikkelen...

Comment

Tot nu ziet er goed uit...

Licht-groene/gele bladeren blijven licht-groen/geel, maar worden niet erger...

Nieuwe blaadjes tussen de toppen, weer lekker groen...

Camera was leeg, dus kan geen foto's met flits schieten, doe ik morgen even...

THANKS MENSEN!!

Comment

Bezig...
                                X