Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9 X Bubblegum - SCROG - 600W HPS- 120x120x180 Tent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

    goed bezig en mooie scrog ik wil dit graag ook eens proberen bij mijn volgende ronde .

    Succes nog verder en zet men stoeltje erbij

    Comment


      Re: 9 X Bubblegum - SCROG - 600W HPS- 120x120x180 Tent

      Thanks! Ook mijn eerste keer en ben benieuwd naar het eindresultaat (;

      Comment


        Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

        Dinsdag en woensdag wordt spannend...

        Het gaat nog wel spannender worden komende weken denk ik.
        het blikje zal zich idd opwarmen door de stralingswarmte, kartonnen afdakje maken van wit karton. Met een IR meter meet je de temperatuur van een oppervlak (bijvoorbeeld je blad) je meet dan de bladtemperatuur en niet de luchttemperatuur. Als je Blad temperatuur een paar graden lager is dan de omgevingstemperatuur verdampt (koelt) dat blad nog goed en kan ze de temp nog aan.

        keep on cruzing

        Comment


          Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

          Update

          39 dagen 12/12
          28 dagen Bloei


          Temperatuur 28 licht aan / 22 licht uit
          Luchtvochtigheid 29% - 45%

          Ze krijgen nu op 10 liter:

          60ml Canna Flores
          15ml PK13/14
          25ml Canna Boost




          De temperatuur houdt zich dus goed , ook tijdens de warmere dagen. Licht gaat om 1900 aan, en dan is de gootste warmte al verdwenen.

          Verder is de vergeling echt gestopt, was dus echt ondervoeding


          Ook groeien de topjes nog steeds stukje bij beetje door in de hoogte, al verwacht ik niet dat ze nog heel erg hoog zullen worden.

          Sommige worden wel bikkelhard

          Maar volgende keer wil ik ze toch nog ietsje langer doorgroeien zodat ze nog iets de hoogte in kunnen.

          Aangezien HPS volgens mij ook nog redelijk wat dieptestraling heeft, zodat toch nog een mooier totaal kunnen opleveren denk ik.

          Maar als ze nu alleen nog iets dikker worden, ben ik ook meer dan tevreden hoor

          Denk alleen dat de gram/watt ratio, nog wat mooier zou worden.

          Maar we zijn er nog (lange) niet...






          Foto's licht uit:

          IMG_1312.jpg

          IMG_1313.jpg

          IMG_1314.jpg

          IMG_1315.jpg

          IMG_1316.jpg


          Foto's licht aan:

          WP_20150416_004.jpg

          WP_20150416_005.jpg

          WP_20150416_006.jpg

          WP_20150416_007.jpg


          PS: waarschijnlijk/hopelijk binnenkort andere camera (voor licht uit)
          Last edited by Faach Viechuur; 16 April 2015, 20:34.

          Comment


            Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

            Schitterend, zo moet dat. Respect voor je toewijding en je ziet het loond, super. Ga zo door!

            Comment


              Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

              Thanks! En ok, ik stop er wat tijd in ja... Maar toewijding? Wie heeft er hier toewijding?

              Kerel, jij helpt iedereen hier op het forum...


              PS: Zelf doe je niks meer, of geen zin om een verslag bij te houden? Of misschien gewoon te druk met tips uitdelen?

              Comment


                Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                Heb wel iets staan, misschien moest ik idd toch maar eens een topic openen.P1200929.jpg

                Comment


                  Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                  *fapfap* en een goede camera.... ziet er wonderschoon uit.... en nog in vroeg stadium volgens mij...

                  Ik zeg doen, of in ieder geval de volgende keer

                  Comment


                    Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                    44 dagen 12/12
                    33 dagen Bloei


                    Temperatuur 29 licht aan / 22 licht uit
                    Luchtvochtigheid 33% - 45%

                    Ze krijgen nu op 10 liter:

                    60ml Canna Flores
                    15ml PK13/14
                    25ml Canna Boost


                    Eindelijk betere foto's!!


                    Hierop kun je nu ook duidelijk zien, dat alle planten bij zijn getrokken qua kleur.

                    Alleen de midden achter niet... zal ik die nog een keer groeivoeding geven?

                    IMG_1858.JPG

                    IMG_1859.JPG

                    Of is het een ander tekort/overschot?


                    Andere foto's:

                    IMG_1871.JPG

                    IMG_1876.JPG

                    IMG_1879.JPG

                    IMG_1880.JPG

                    IMG_1882.JPG


                    Comment


                      Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                      Mooi bijgetrokken op die achterste na idd.
                      Stikstof is een mobiel element wat wil zeggen dat de plant dit kan verplaatsen. Een stikstof gebrek toont zich daarom dan ook eerst onderop in de plant. Ze trekt bij een N gebrek in de kruin de stikstof dan uit de onderste bladeren om dit boven te hergebruiken. Het onderste blad kleurt hierdoor egaal geel. Bij die achterste zien we egaal geel leegtrekken maar van blad ver bovenin. Ik weet niet of je onder het net alles hebt weggedieft en ook het blad hebt verweiderd. Als je ook het blad onder het net verwijderd en niet enkel de zijscheutjes dan ontneem je haar dus van de mogelijkheid om de N te hergebruiken in blad wat veel licht vangt en toont zich het N gebrek hogerop.

                      Ik zelf zou op bloei voeding blijven. Te veel N in bloei remt namelijk de bloeivorming nogal. Om bloemetjes te maken vraagt ze vooral P en K. Bloeivoeding gestaagd opbouwen tot een ec van 1,6 (4/5 van wat op de fles staat)

                      Comment


                        Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                        Had alleen de toppen/takken onder het net weggehaald, bladeren laten zitten.




                        Onder het net zitten bij die plant geen bladeren meer, allemaal leeggezogen/uitgedroogd.


                        De overige planten hebben her en der nog wel een blad onder het net (meeste ook uitgedroogd). Maar die als enige eigenlijk helemaal niks meer....






                        Zou het toch dan een stikstof te kort zijn... achja... ik zie het wel, de rest doet het goed nu






                        Wel vind ik de topjes nog redelijk dun... sommige wel bikkelhard... maar zullen ze nog veel verder zwellen, de laatste weken?


                        Zit nu op 4,5 week... dus nog +/- 4 weken te gaan.


                        Kan niet echt vergelijkingsmateriaal vinden tussen andere verslagen



                        .
                        Last edited by Faach Viechuur; 21 April 2015, 18:11.

                        Comment


                          Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                          bloeivoeding heel rustig opbouwen dude. gaat kei goed, zelde zulke mooie scrog gezien

                          Zit nu op 4,5 week... dus nog +/- 4 weken te gaan.


                          Kan niet echt vergelijkingsmateriaal vinden tussen andere verslagen
                          ghehe daarom volg ik je topic, ga zo door
                          Last edited by FlintStoned; 22 April 2015, 07:09.

                          Comment


                            Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                            Yep, de mooiste scrog van JD momenteel.
                            Dan vraag je je af waarom niet iedereen dit doet

                            Misschien eens een monstertje van de aarde van die ene plant proberen te pakken ? (aarde meten)
                            De toppen kunnen in 4 weken nog makkelijk eens zo dik worden.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                              Onder het net zitten bij die plant geen bladeren meer, allemaal leeggezogen/uitgedroogd.


                              De overige planten hebben her en der nog wel een blad onder het net (meeste ook uitgedroogd). Maar die als enige eigenlijk helemaal niks meer....






                              Zou het toch dan een stikstof te kort zijn... achja... ik zie het wel, de rest doet het goed nu
                              Ja dat denk ik wel. Ze laat het je immers zien. (leegtrekken van onderste bladeren) misschien die ene dan toch nog een groeibeurt geven rest niet.

                              Comment


                                Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS






                                Maar zal vanavond even kijken naar de aarde, of ik daar wat mee kan...

                                Comment

                                Bezig...
                                X