Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9 X Bubblegum - SCROG - 600W HPS- 120x120x180 Tent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

    Vette scrog. Ga ik volgende keer toch ook weer voor, scheelt een hoop fluff onderaan.

    Comment


      Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

      Update

      12/12 56 dagen 8.0 Weken
      Bloei 45 dagen 6.4 Weken

      Temp 22 nacht 28.5 dag
      LV 55% nacht 42% dag

      Per 10 liter water:

      50ml Canna Flores
      15ml PK13/14
      25ml Canna Boost




      Qua omvang gaat het niet echt superhard, maar misschien vergelijk ik het ook steeds met de normale hoofdtoppen.

      Qua hardheid... wow.. sommige lijken we echt te verstenen... sommige zijn wat zachter, maar die zijn dan ook weer wat dikker.

      Zit in ieder geval geen fluf tussen...

      Maar ik kan nog steeds niet laten om af en toen even aan de toppen te voelen...



      De kleur van het veld vind ik niet echt mooi, sommige zijn erg licht.. heeft denk ik toch met voeding te maken...

      Te veel, te weinig.. ik weet het niet... volgende ronde wil ik er toch een PH en EC meter bij hebben.



      Foto's lamp uit:

      lamp uit (1)-1250.jpg

      lamp uit (2)-1250.jpg

      lamp uit (3)-1250.jpg

      lamp uit (4)-1250.jpg

      lamp uit (5)-1250.jpg

      lamp uit (6)-1250.jpg


      Foto's lamp aan:

      lamp aan (4)-1250.jpg

      lamp aan (3)-1250.jpg

      lamp aan (2)-1250.jpg

      lamp aan (1)-1250.jpg

      lamp aan (5)-1250.jpg



      Mijn uitgangsdatum voor het kappen van de dames, is 21 mei... dan hebben ze 9 weken gebloeid.

      Hoe doe ik dat met spoelen? Twee weken is aan te raden dacht ik?


      Maar ga ik spoelen, pas als de trichomen milky worden... of een of twee week voor de verwachte datum?



      .
      Last edited by Faach Viechuur; 3 May 2015, 18:02.

      Comment


        Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

        mooi mooi.
        zou me niet al te druk om die vergeling je bent tenslotte ook al 6w ver in bloei.
        doe zo verder.
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

        Comment


          Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

          ziet er erg mooi uit ..strak veldje

          Comment


            Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

            Hmm, van een plant in het midden zien de topppen er toch wel vreemd uit. Heel erg "bloemig".

            Anderen ook wel, maar deze lijkt wel heel erg. Net of er zaad in zit...

            Heb van een klein topje zo'n "zakje/balletje" afgehaald, en lijkt wel alsof er allemaal haartjes inzitten.

            Het is dus hopelijk geen vers zaad ofzo




            Lamp hangt op de hoogste toppen 60cm er vanaf (van de kap).

            "Bloemige" zachtere top:

            bloemen (1)-1250.jpg

            "Normale" harde top:

            bloemen (2)-1250.jpg

            Staat ie te warm? Teveel tocht van de ventilator?

            Is het normaal? Of een herma er tussen ofzo?



            Heb nu geen foto's zonder licht, maar op de foto's erboven zie je het verschijnsel ook wel lichtelijk.

            Meerdere planten hebben het wel, maar eentje behoorlijk erg.


            De grote ventitor heb ik eerst uitgezet, er komt namelijk een behoorlijk harde woei vanaf.

            Weet sowieso niet of dat nog wel nodig is.



            Hopelijk moet ik gewoon minder horrorverhalen lezen over ballen, bananen en herma's; en staan ze gewoon volop in de bloei.


            .
            Last edited by Faach Viechuur; 3 May 2015, 22:29.

            Comment


              Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

              ik niet direkt iets waar je u zorgen moet over maken. en die dat het extreem heeft staat die onder de lamp?
              zoja dan kan het wel wat van de warmte zijn dat die meer bloemig is.


              thugz
              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

              Comment


                Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                Ghehe...dat zijn nou phenoverschillen.
                Zaden die nog niet helemaal stabiel zijn daar kun je verschillende plantjes uit krijgen.

                Tech info: Bij een F2 kun je nog wel 10 verschillende zien, bij een F7 en hoger is zaad meestal zo stabiel dat de planten nagenoeg identiek zijn.
                Santa Maria bijvoorbeeld is een F8 van.
                Als je daar 50 zaadjes van strooit zul je 50 bijna identieke (m/v) plantjes krijgen met identieke wiet op 't eind.
                Om zoiets te maken ben je natuurlijk veel langer bezig.

                Die dikke calyxen zit geen zaad in dus, want er steken witte haartjes uit.
                Als een plant is bevrucht verdwijnen de witte haartjes binnen een dag waarna de zaadvorming begint.
                Misschien een 2e bloei, dat zou betekenen dat het plantje zich nog erg gezond voelt, en een dikkere top natuurlijk
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                  Ok thanks... zijn uit stekken... dus ik hoop op het laatste...

                  Ik hou de haartjes in ieder geval in de gaten...

                  Comment


                    Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                    Ik denk ook aan een tweede bloei.

                    Wat betreft het spoelen, ik spoel ongeveer een week maar ik kweek met biobizz.
                    Vaak hoor je een dag of 10, maar ik heb buiten ook wel eens geoogst na 2 dgn spoelen ivm toprot.

                    Het verkleuren van de trichomen gaat natuurlijk door met het spoelen en zelfs nog met het drogen.
                    Hoe er wel rekening mee dat de dubbele bloei "jonge" clear trichomen laat zien terwijl de trichomen uit de eerste bloei al amber kunnen zijn. De eerste bloei trichomen zijn in dat geval een stuk lastiger te zien.
                    (Ik had dat zelf toen ik 90 % milky/ 10 % amber ineens naar clear zag veranderen )

                    Ik zou zo vlak voor het eind niet meer zo stressen voor een herma, ws kan het zaad zich niet meer volledig ontwikkelen.
                    Bij mijn vorige kweek had ik bij start bloei een paar geknapte herma bananen, ik heb wel zaden in mijn wiet gevonden maar
                    ik ben erg blij dat ik niet alles heb weggegooid had na de bestuiving, het is een heerlijk wietje geworden.
                    De bestuiving gaat per calyx niet per plant

                    Het staat er allemaal heel mooi bij.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                      Ok bedankt voor de heldere info

                      En helaas heb ik (nog) niet de luxe om stuk voor stuk te oogsten, alles moet in 1 keer, dus ik houd de "normale" toppen/planten wel als leidraad voor de kleur.

                      Comment


                        Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                        Wauw mooie scrog, heb deze voor een stuk gemist blijkbaar , deze scrog is echt perfect gebonden
                        Ik snap niet dat je meer de hoogte in wou? nu heb je allemaal bijna gelijke buds
                        Heel mooi gedaan!
                        grts
                        One plant scrog 400w 1x1/&

                        Comment


                          Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                          True... en ze zijn ook nog wel iets omhoog gekomen ja... dus opzich helemaal tevreden hoor...


                          Dacht als ze bijv. allemaal nog dubbel zo hoog waren, er toch meer opbrengst aan komt.

                          Maar misschien ook wel niet mogelijk qua binden en groei van de zijtakken, om ze allemaal even hoog te krijgen dan.

                          Comment


                            Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                            die int midden ervaarden meer ir instraling onder je lamp dat dat fluffer word is normaal, blijf erbij beste scrog dit jaar!


                            doe maar na

                            Comment


                              Re: Kweektent 120x120x180 en 600W HPS

                              Bij deze alsnog de titel aangepast naar: '9 X Bubblegum - SCROG - 600W HPS- 120x120x180 Tent'
                              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                              Comment


                                Re: 9 X Bubblegum - SCROG - 600W HPS- 120x120x180 Tent

                                Wow, dat is echt mooi zeg

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X