Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spliff's Garden -> Skunk XL + Fruit Spirit (9x18L onder 600W in DR120)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Spliff's Garden -> Skunk XL + Fruit Spirit (9x18L onder 600W in DR120)

Zou de afzuiger toch aanzetten, 31 graden is te warm. Hoe en waar heb je dat gemeten ? (ik zie nergens een thermometer)
    Die rechthoekige raampjes aan de zijkant van de tent kun je open zetten, als de afzuiger aanstaat scheelt dat ook in LV, en zeker in temperatuur.
    Je kunt natuurlijk ook die Lumii dimmen, want 600W is nog niet echt nodig. Je kunt 'm bijv. op 400W zetten. (*en dan ook wat lager hangen natuurlijk)

5ml per liter voeding is de maximale dosis voor grote gezonde planten. Bij jou is dat over een week of 5-6 misschien.
    Het staat er ook bij in het schema: De dosis is indicatief en afhankelijk van de conditie van de planten.
    Over een weekje kun je misschien overpotten, en twee weken na het overpotten begin je pas met (de halve dosis) voeding.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Avond 7 groei op 18/6

IMG_3576_2.jpgIMG_3577_2.jpgIMG_3578_2.jpgIMG_3574_2.jpg
      Lijkt toch nog goed te komen met dat kleintje, zou ideaal zijn. Andere 2 zie ik niet meer bovenkomen

@K1: Hi K1! Ik was hier wat kweekverslagen aan het doornemen en zag iemand na 7 dagen overpotten, leek mij ook wat vroeg maar wou het toch voor de zekerheid even vragen. Als het voorzichtig gebeurt geen probleem natuurlijk maar nu ze nog wat "fragieler" zijn best oppassen?

@QnQ: Hey QnQ, thx voor de reactie! De afzuiger springt aan zodra het warmer dan 30 graden wordt. Die raampjes heb ik ook open gezet . De LV lijkt momenteel het moeilijkste onder controle te houden. Als de lamp uit is zit ik rond de 50%. Eens de lamp een paar uurtjes brand zit ik aan 20% of minder...
      Een stomme vraag misschien, maar heb ik geen andere lamp nodig om naar 400W te schakelen? (mijn electra kennis is niet zo fantastisch )
      Wat betreft die voeding dacht ik misschien omdat ik gewoon op universele grond kweek en niet op Plagron(d) ik misschien al eerder met voeding kon beginnen. Best nog een paar weekjes wachten dus.

Cheers

-Spliff

Comment

Nee, daar hoef je geen andere lamp voor kopen.
        Met die voeding moet je even aankijken, wortelstim. kan wel nu.
        Straks ga je ook nog overpotten, en dan (+/-) een weekje of twee later begin je met een kleine dosis groeivoeding.

Comment

Avond 8 groei op 18/6
          Ik zie de eerste worteltjes onderaan de potjes verschijnen. Voor de rest niet veel te melden, ik laat ze rustig groeien

Lamp aan:
          Temp: 27-28 graden
          LV: +/- 20%

Lamp uit:
          Temp: +/- 25 graden
          LV: +/- 50%

Enkele fototjes:
          Groepsfoto:
          IMG_3583_2.jpgIMG_3582_2.jpg

Deze ziet er terug volledig normaal uit, mits een kleine achterstand op de rest.
          IMG_3581_2.jpg

Momenteel de grootste:
          IMG_3580_2.jpg

@QnQ: Bedankt voor je snelle reactie! Wordt zeer op prijs gesteld
          Heb momenteel geen wortelstimulator ter beschikking. Die kan ik eventueel nog bestellen als het echt wordt aangeraden.
          Vandaag laat ik de dames nog onder de 600watt, maar ben van plan ze morgen op 40cm van de 400watt te zetten. Ik dacht aan een weekje of 2 en dan terug naar 600? Of eerder vroeger/later? Btw je kweekverslagen zijn al een grote hulp, top class reporting

Cheers!

-Spliff

Comment

van rust houdt iedereen, en uw plantje blijkbaar ook.
            zie wel dat uw LV hoger is bij nacht dan dag.
            volgens de theorie moet je uw plantjes water geven bij 2u licht.
            tegen wanneer het licht uit gaat zit de LV bij mij al terug een stuk lager.
            maar bij de groei zal ik toch wel een emmer met een natte dweil erbij zetten. voor een hogere LV.
            gr

Comment

Niks in de tent leggen. Is niet nodig bij zaailingen. Alleen bij stekjes is je lv belangrijk. Zit ook te denken om 9x18 te doen de volgende. En dan scroggen of alleen toppen. Daarom wel leuk verslagje om te volgen!

Comment

- mijn lv draait hier tussen 15% met lamp aan en 35% met lamp uit.
                - alles gaat hier goed , dus maak je niet te veel zorgen om je lv
                - je hebt zaailingen gebruikt geen stekken.
                - zorg er wel voor dat je lv niet boven de 65% komt ivm de levensduur koolstoffilter.

Comment

Avond 10 groei op 18/6 (2e avond onder 400w)

Heb nog even enkele fototjes getrokken voor de lichten uitgaan. Lamp staat nu voor de 2e avond op 400watt, op zo'n 40-45cm. Alles ziet er volgens mij OK uit. Wat denken jullie? Ben van plan morgen of overmorgen over te potten, aangezien de worteltjes al goed zichtbaar zijn onderaan.

IMG_3590.jpgIMG_3593.jpgIMG_3592.jpgIMG_3591.jpgIMG_3594.jpgIMG_3589.jpg

@Popeye:

Ik geef ze meestal water wanneer de lichten een 6tal uren branden, dat van die 2u regel wist ik niet. Ik besproei ze ook net voor de lichten uitgaan.
                  Mijn LV is sowieso hoger wanneer de lichten uit zijn dus dat zit wel goed

@Heizenberg:
                  Hey man, welkom
                  Inderdaad, die LV moet ik me niet zo druk om maken
                  Ben voor deze kweek enkel van plan te toppen. Tenzij scrog echt zou worden aangeraden...

@amazing:
                  Dat van die koolstoffilter wist ik niet, maar LV is hier zelden/nooit hoger dan 60%. Onder de 400watt lamp is die afzuiger zelfs niet nodig. Temperatuur is zo'n 27 graden met lamp aan.

Cheers

-Spliff
                  Last edited by SpliffSecond; 26 February 2015, 02:51.

Comment

Avond 12 groei op 18/6

Lichten zijn net aangesprongen voor de 12e avond. Ga binnen een paar uurtjes verpotten wanneer de grond wat droger is. Alleen de kleinste laat ik nog even staan.
                    Wanneer denken jullie dat de plantjes klaar zijn voor te toppen?

Hier nog enkele fototjes (hopelijk duidelijk genoeg), ik zal er na het verpotten nog 1tje opzwieren.

Kleinste plantje:
                    IMG_3601_2.jpg

Grootste momenteel (Fruit Spirit):
                    IMG_3599_2.jpg

Zijaanzicht grootste:
                    IMG_3600_2.jpg

Gemiddelde grootte:
                    IMG_3597_2.jpg

Zijaanzicht:
                    IMG_3598_2.jpg

-Spliff

Comment

Ik top van de vijfde internode maar verpotten EN toppen moet je niet tegelijk doen. Mucho stress

verstuurd mee mn Sonix Ksperia

Comment

Avond 14 groei op 18/6

Alles is vlotjes verlopen bij het verpotten.
                        Morgen ben ik van plan te beginnen met een kleine dosering groeivoeding aan het water toe te voegen. Ga eerst nog wat opzoekwerk doen qua doseringen.

Hier nog enkele fototjes:

Little one:
                        IMG_3616.jpg

Big(ger) one:
                        IMG_3615.jpg

Sideview:
                        IMG_3614.jpg

Groepsfototje:
                        IMG_3613.jpg

@rayfie: Haha ja was ik zeker niet van plan, ga nog enkele dagen wachten met toppen

Comment

Je hebt ze net in verse bemeste aarde gezet.
                          Ik denk dat over 10-14 dagen vroeg genoeg is voor voeding, afhankelijk van welke aarde ze in staan.

Heb je de grond ingewaterd voor je het in de potten deed ?
                          Het ziet er zo droog uit ?

Comment

Ze staan in gewone universele potgrond, dus ik dacht dat ik eventueel wel iets vroeger zou kunnen beginnen.
                            Droge stof: 20%
                            Organische stof: 10%
                            Ph-zone: 4,5-7
                            EC: 75mS/m
                            Meststoffen NPK 14-16-18 met sporenelementen: 1,4kg/m^3
                            Dat staat er op de zak te lezen.

Ik heb de grond niet ingewaterd voor ik ze in de potten deed, heb ze pas 24u na het verpotten weer water gegeven.
                            Hoewel men alom gelooft dat je plantjes meteen na het overzetten water moet geven, is dat geen goed idee. Het ligt voor de hand dat bij verpotten enige schade aan de wortels optreedt. Het meteen toedienen van water kan makkelijk leiden tot het opnemen van ziektekiemen in de beschadigde wortels. Beter is het om te wachten en op de volgende dag water te geven. Dit voorkomt ook wortel rot.
                            Dit is het advies dat ik gevolgd heb. Maarja overal lees je wat anders

-Spliff

Comment

Hmmmm ik dacht dat juist door het inwateren de wortels meteen gaan zoeken naar water. Dat is ook een verschil met eerst verpotten en dan water geven. Zo weer een mening bij! 😜

verstuurd mee mn Sonix Ksperia

Comment

Aye, met een EC van 75mS kun je inderdaad wel een weekje eerder beginnen, maar die EC geldt alleen bij de juiste vochtigheid.
                                Daarom doe je eerst water bij de grond en dan ga je het roeren, mengen, en daarna doe je het in de potten.
                                De grond in de potten heeft dan overal de juiste vochtigheid en dan hoef je een paar dagen geen water te geven.
                                Wat ik hanteer: Als je een hand grond pakt, en je knijpt er hard in, moet je er wel een paar druppels water uit kunnen knijpen.

Als je bovenop 3cm stof hebt liggen kun je je voorstellen dat daar weinig wortels naartoe gaan groeien.

Anyho..Inderdaad lees je overal anders.
                                Het gaat ook gewoon om een stom plantje kweken, dat kan iedereen, en iedereen zal een andere methode hebben.
                                Jouw taak is om zoveel mogelijk info te vergaren, alles op een hoop te gooien en je eigen plan te trekken.
                                't Zal wel goed komen toch..Succes !

Comment

Bezig...
                                X