Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

12x Cream Mandarine F1 Version op Smartpots (SweetSeeds)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    12x Cream Mandarine F1 Version op Smartpots (SweetSeeds)

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen
    Nu mijn dames reeds 4 weken in de bloei staan, heb ik besloten om eens een kweekverslagje voor jullie allen aan te maken.
    Ik maak dit verslag omdat ik uit deze partij reeds veel bijgeleerd heb en dit jullie ook wil bij brengen.

    Alvorens even over mijn kweekruimte en de gebruikte materialen:
    Tent:
    Secret Jardin 240*120*200
    Verlichting:
    2x 70W TL-lamp + 1x 110W High Power TL-lamp (GROEI)
    2x 600W HPS GreenPower Philips met gesloten spiegelkap aangesloten op Davin Relaiskast (BLOEI)
    Afzuiging en ventilatie:Klimaat:
    Vochtverstuiver/bemister 7L
    Medium:
    Plagron Growmix in Smartpots (19L)
    Voeding:Meters:
    Bloumat Tentiometer
    Ph-meter
    Adwa EC-meter

    Hoe ging ik te werk?
    De volledige kweek opteerde ik voor een LST. Dit had ik gelezen op de website www.rollingstoned.nl. Hier vond ik een artikel die volledig uitlegde hoe ik een 'symmetrische' LST moest uitvoeren. Ik ontwikkelde zogezegd de 'ideale' scrog-plant. In verband met de voeding heb ik zoveel mogelijk het schema van Plagron proberen aan te houden, echter heb ik waar ik woon zeer slecht kraantjeswater waardoor ik steeds minder van mijn basisvoeding moet bijgeven om aan de juiste EC-waarde te komen. De planten kregen ook steeds water wanneer mijn tentiometer tussen 200-300 staat om zo een terugval te hebben tot 50-120 voor de juiste zuigspanning te bekomen. Uiteraard werd alle voeding steeds afgezuurd tot Ph 5,8 tot 6,2. Nu zal ik per week die reeds gepasseerd is mijn handelingen toelichten.


    - Week 1:
    Ik kocht Cream Mandarine F1 zaden, deze moeten volgens het boekje slechts 7 weken bloeien. Daarom was ik ook meteen overtuigd van deze zaden, ook had ik reeds ervaring met de zaadbank Sweet Seeds. Ik ontkiemde mijn zaden in Spongs-potjes met bacto die in 1L-potjes zaten. Al na 4 dagen waren de meeste zaden uitgekomen en werd de eerste node aangemaakt.
    - Week 2:
    Ik wachte tot de plantjes een 3de node aanmaakten en verpotte het 1L-potje naar mijn 19L Smartpots
    - Week 3:
    Ik topte de plantjes op de 3de node om zo 2 hoofdtakken en 2 zijtakken te bekomen.
    - Week 4:
    Vanaf dat mijn plantjes groot genoeg waren, legde ik de hoofdtakken en de zijtakken die reeds aangemaakt waren dmv. ijzeren haken plat zodat ze ongeveer heel de diameter van de pot vulden.
    - Week 5:
    De planten zijn nu symmetrisch en beschikken over 2 hoofdtakken, 2 volwaardige zijtakken en vervolgens 2 telkens 2 toppen in de eerste internode van de hoofdtop. Nu beschikken mijn planten over zogezegd 8 toppen die zichtbaar zijn boven het bladerdek. Deze heb ik echter in de 5de week getopt, om zo 16 toppen per plant te bekomen.
    - Week 6:
    Nu heeft mijn plant tijd genoeg gehad om te genezen van het toppen. Nu beschikken ze alle 12 over 16 'hoofdtoppen' (op enkele uitzonderingen na). Ik liet ze nog een week groeien en zette ze daarna in bloei.
    (Foto's over hoe je deze groeimethode moet toepassen vind je via deze link: http://www.rollingstoned.nl/creeer-d...e-scrog-plant/. Tijdens deze eerste 6 weken groei lagen de lampen steeds 18u per dag aan en 6u uit.)


    - Week 1:
    De meiden staan nu reeds een week mooi te bloeien, ik zorgde er steeds voor dat de plant symmetrisch blijft. Zo kan iedere top evenveel licht zien en uitgroeien tot een volwaardige hoofdtop.
    - Week 2:
    Ik hield dezelfde handelingen aan, symmetrie bleef heel belangrijk. Ik blijf mijn toppen meer licht geven dmv. Nico-rollers ed. toe te passen.
    - Week 3:
    Ik bleef mijn toppen steeds meer in het licht 'duwen'. Ik ben van het principe dat licht = opbrengst daarom vind ik het belangrijk dat iedere top genoeg licht ziet.
    - Week 4:
    Nu vandaag de dag zit ik op de 4de week bloei. De meiden drinken nu stevig door en krijgen de toppenbooster erbij. Ze maken mooie meeldraden aan en staan zeer mooi.
    (De lampen in de bloei liggen 12u aan en 12u uit)

    Wordt vervolgd....

    20150218_144446.jpg20150218_144207.jpg20150218_144116.jpg20150218_144515.jpg20150218_144229.jpg20150218_144144.jpg20150218_144424.jpg20150218_144109.jpg
    Last edited by Tyson2014; 19 February 2015, 13:49.

    #2
    Re: 12x Cream Mandarine F1 Version op Smartpots (SweetSeeds)

    Leuk dat je een verslagje plaats, ze zien er goed uit, maar het zou nog leuker zijn als je je foto's draait voor je ze post.
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      #3
      Re: 12x Cream Mandarine F1 Version op Smartpots (SweetSeeds)

      Ben al een hele tijd bezig aan het proberen om ze mooi recht op de site te krijgen, op mijn pc staan ze zoals het hoort maar het forum draait ze iedere keer weer naar de oorspronkelijke stand.
      Excuses voor het ongemak.

      Comment


        #4
        Re: 12x Cream Mandarine F1 Version op Smartpots (SweetSeeds)

        Mooi en duidelijk omschreven verslag!
        Last edited by Stemma; 19 February 2015, 14:12. Reden: foto's zijn geplaatst :-)
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: 12x Cream Mandarine F1 Version op Smartpots (SweetSeeds)

          Mooi resultaat maar als je al zo veel moeite heb gedaan om ze zo symmetrisch te maken had ik ze op een screen gebonden. Maar mooi om te zien

          Comment


            #6
            Re: 12x Cream Mandarine F1 Version op Smartpots (SweetSeeds)

            Inderdaad dit word mijn volgende plan !

            Comment


              #7
              Re: 12x Cream Mandarine F1 Version op Smartpots (SweetSeeds)

              een 800 kuub , voor 2 x 600 wat , is dat ni beetje weinig ?? denk dat je mss als het iets warmer gaat worden , je wel beetje last kan gaan ondervinden !!
              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

              Comment


                #8
                Re: 12x Cream Mandarine F1 Version op Smartpots (SweetSeeds)

                heeft ook 250m3 ACTIEVE inlaat
                had hij dat niet gehad dan was 800 in de warme maanden misschien wel te weinig geweest

                zoals je weet zuigt je afzuiger normaal de koude lucht van buiten de tent in de tent
                met actieve inlaat kan er dus betere doorstroming van lucht plaatsvinden waardoor de warmte ook sneller word afgevoerd

                correct me if i'm wrong
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: 12x Cream Mandarine F1 Version op Smartpots (SweetSeeds)

                    hier schuif ik effe aan.

                    Ik las Cream en wow. heb ooit de topper cream caramel gehad
                    en denk voor de volgende aan cream 47.

                    En diene LST vindt ik ook eens leuk om te zien.
                    maar gelijk wel veel stress voor de plant, waarschijnlijk daarmee enkle toepasbaar op zaailingen

                    IVM uw foto's = je moet de foto's op de PC eerst bewerken (ik spiegel ze) en dan opslaan.
                    Met deze truc staan uw foto's recht op de forum.
                    En als je meer foto's hebt zal ik ze wel eens willen zien met deze techniek.

                    Anders een mooi veldje

                    Kijk uit naar het vervolg

                    gr

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    nog ff naar uw foto's gekeken.
                    Wat zie ik daar aan de onderkant van uwe stam??????????
                    Plastiek potteke?????????????? Foto 8

                    gr

                    Comment


                      #11
                      Re: 12x Cream Mandarine F1 Version op Smartpots (SweetSeeds)

                      dat is zo'n spongpotje om zaad mee te ontkiemen.gr

                      Comment


                        #12
                        Re: 12x Cream Mandarine F1 Version op Smartpots (SweetSeeds)

                        heb nog nooit spongepotjes gebruikt.
                        Maar moet dat er niet af. Plastiek.
                        waarom zit dat daar nog aan?

                        gr

                        Comment


                          #13
                          Re: 12x Cream Mandarine F1 Version op Smartpots (SweetSeeds)

                          Die kun je laten zitten, daar breken de wortels door heen en dat plastic vergaat in de grond.

                          Leuk verslag! Mooi veld ook

                          Comment


                            #14
                            Re: 12x Cream Mandarine F1 Version op Smartpots (SweetSeeds)

                            dat klopt, iemand! soms groeien de wortels er gewoon boven uit! sta soms zelf versteld wat die wortels aankunnen.

                            Comment


                              #15
                              Re: 12x Cream Mandarine F1 Version op Smartpots (SweetSeeds)

                              Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
                              heeft ook 250m3 ACTIEVE inlaat
                              had hij dat niet gehad dan was 800 in de warme maanden misschien wel te weinig geweest

                              zoals je weet zuigt je afzuiger normaal de koude lucht van buiten de tent in de tent
                              met actieve inlaat kan er dus betere doorstroming van lucht plaatsvinden waardoor de warmte ook sneller word afgevoerd

                              correct me if i'm wrong
                              Als aanvulling:
                              Als je 800 kuub wil afzuigen, ga je met alleen een 250 kuub inblaas de doorstroming belemmeren als je er ook niet wat passieve openingen bij hebt.
                              Dus je moet er dan wel een 'raampje' bij open zetten in de tent.

                              (btw dat plastic cupje van die spongepots mag je er wel vanaf halen, dat lost niet op.)
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X