Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
ik zit te denken om de onderste takjes te verwijderen ivm de kleine topjes die daar komen....
helpt dit of levert dit juist meer stress op voor de plant?
en verwijder ik dan het hele takje of de zijtakjes ervan?
En de verminkte dame heb ik maar eens de slechte stuken afgehaald en ze lijkt nu wel wat normale te gaan groeien maar eens afwachtenIMG_20150302_212243.jpg
Ze mogen nog wel wat langer staan als een week als je ze groter als 70cm wilt hebben. Ik kon
helaas niet anders dan switchen naar 12/12, maar had liever achteraf ook een week langer
gewacht. Het gaat je namelijk wel in gewicht schelen als je te snel omschakelt.
9 vingers wil zeggen dat ze het naar in hun zin hebben. 10 of 11 is geen uitzondering en
hoe meer hoe beter. Als de plantjes rond de 50cm zijn, zou ik omswitchen naar naar
12/12. Dan groeien ze nog iets meer als 2 weken door voor ze hun maximale lengte
bereiken.
de hoogte is geen probleem.
vandaag de klok maar op 12/12 gezet
en de verminkte dame heb ik het slechte deel afgehaald en lijkt ook wel wat te doen gewoon
Ja achteraf gezien had ik ze beter wat anders er in kunnen zetten, maar wil ze nu niet meer verplaatsten ivm stress voor de plant.
Een les voor de volgende x
Comment