Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4xAF onder (45x3W LED UFO) 1e binnenkweek (hulp meer dan welkom) Foto's!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 4xAF onder (45x3W LED UFO) 1e binnenkweek (hulp meer dan welkom) Foto's!

Gaaf ik heb zonet al je posts gelezen. Ik ga over een weekje of twee ook met LED beginnen (300WATT Spectrabox) 90euro uit China
    Naja ben benieuwd naar dit resultaat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helemaal Top View Post
      Gaaf ik heb zonet al je posts gelezen. Ik ga over een weekje of twee ook met LED beginnen (300WATT Spectrabox) 90euro uit China
      Naja ben benieuwd naar dit resultaat!
      Very nice. Ik heb ook overwogen om een lamp te importeren maar gezien er soms ook verhalen rondgaan over de twijfelachtige kleuringen en kwaliteit heb ik toch maar een hier gekocht al zijn ze per watt veel duurder. Ik hoop dat je geluk hebt. Weet je al wat je er onder gaat zetten?
      Ben benieuwd naar je opstelling

Comment

DAG 37 van de Royal AK / Bubble Kush / Blueberry
        dag 11 van de voorbloei volgens onderstaande formule?
        DAG 16 van de Northern Light
        dag 2 van de groei volgens onderstaande formule?
        ik heb gelezen dat het realistisch is om 2 weken van de ontkiemtijd af te halen zodat je net als bij een stek de groeitijd daarna 2 weken mag rekenen.
        dus dag 1-14 = ontkiemen, opkomen 2 weken
        dag 14-28 = groei 2 weken
        28-59 = voorbloei 3 weken
        59-### = afbloei, onbekend aantal weken..

is dit een meer realistische telling?

20150312_130216.jpg20150312_124913.jpg
        Totaaloverzicht

de lamp staat nu een klein beetje hoger, alsmede de tornado en de ufo
        ben begonnen met green sensation toevoegen aan het water voor de 3 grote meiden,
        de kleine meid krijgt nog altijd alleen maar afgezuurd water op ongeveer 21 graden, en zeker niet te veel, ik laat haar lekker droog worden voordat ze wat krijgt en ineens komen de scheuten erbij

de grote meiden hebben afgelopen avond ieder zo'n 300-500ml gekregen (PH6.0, 21 graden 50% voorgeschreven voeding) (de Royal AK en Bubble Kush 500ml) (de blueberry 300ml)
        hier heb ik nog 150ml afgezuurd schoon water aan toegevoegd omdat ze ineens zoveel dorst leken te hebben, (ze zijn allen mooi diep groen van kleur dus ze lijken niks tekort te komen en ik wou niet gelijk overdrijven met een overdosis aan voeding)

20150312_124904.jpg20150312_124820.jpg
        De jongste begint nu wel wat te groeien, maar heeft nog niet echt zin om omhoog te gaan,
        ik heb de lamp een goede 10cm hoger gehangen (de 5x3W led spot)

20150312_124801.jpg20150312_124750.jpg
        Royal AK, heeft er nog altijd zin in, heeft niet heel veel kleine topjes om te dieven onderin, ze lijkt zich vooral te focussen op de grote toppen die ondertussen bijna dezelfde hoogte krijgen als de hoofdtop, alleen wat minder groot

20150312_124807.jpg20150312_124815.jpg
        de Blueberry lijkt niet echt mee te willen komen met de andere twee, en begint ondertussen minder licht te krijgen omdat haar zus begint te drukken, zit er aan te denken om deze maar gewoon door de laten gaan zonder er iets aan te doen eigenlijk, of misschien dat ik haar later wat bij trim om te kijken of ik wat fluffy spul weg kan halen zodat ze zich iig richt op een paar grote buds ipv vele kleine die onder het zeer dikke bladerdek zitten

20150312_124728.jpg20150312_124740.jpg
        de Bubble Kush.
        doet het geweldig, ondanks dat ze een aantal bladeren verloren heeft (die knappen echt ontzettend snel af zeg, ik kan ze amper opzij buigen voor de andere toppen en ineens heb ik een aantal grote bladen afgebroken afgelopen week.. zonde..

hoe dan ook, ik heb hier wel behoorlijk wat gediefd ondertussen, onderin en in het midden van de plant zitten enorm veel kleine uitschieters die allemaal van die microtoppen gaan maken, deze weggehaald en de hoofdtop lijkt het prima te vinden,
        dit zou wel eens 1 grote bud kunnen gaan worden van 10cm+ als deze dichtgroeit

vanaf gisteren hebben ze ook green sensation meegekregen,
        en viel het me op dat ze enorm veel dorst hebben (normaal hield ik de aarde wat vochtig door er 200-300ml bij te doen per dag, maar nu staan ze echt kurkdroog en moet ik dit al bijna 2x per dag gaan doen.
        zal een goed teken zijn denk ik,
        de planten zijn goed gezond, hebben dikke stammen en beginnen nu mooi resultaat te tonen.

Last edited by Wolfdale; 13 March 2015, 13:21.

Comment

Re: 4xAF onder (45x3W LED UFO) 1e binnenkweek

Mijn ervaring met RQS is dat de opgegeven totaal aantal dagen vrij goed klopt. Als je topt of andere low stress methode toepast +een week. Btw ik zou ze geen 2 keer per dag water geven.

verstuurd mee mn Sonix Ksperia

Comment

okay, ik zal ze vanaf nu 1x per 24 uur bewateren,

en het aantal dagen is moeilijk in te schatten vind ik, vanaf wanneer tel je.. en wat tel je dan..
            ik heb ze nu geteld vanaf het moment dat het zaadje het eerste contact maakte met water zeg maar, maarja, sommigen zijn pas na 1 week amper boven de aarde, een andere al bezig met de 2e internode zeg maar,
            moeilijk in te schatten op die manier.
            ook het moment van bloei is lastig te bepalen vind ik,
            ja.. de hoofdtop barst van de witte plukjes, maar ondertussen zijn de zijtoppen nog vers groen en zijn zelfs nog scheuten aan het maken.
            net alsof de zijtoppen dagen of zelfs weken achter de hoofdtop aanlopen ofzo

hier even voor de compleetheid ook de info van de 3 zusjes van RQS
            Kenmerken Northern Light Royal AK Bubble Kush
            CBD Low Low Low
            Height Indoor 80 - 120 cm 60 - 70 cm 40 - 80 cm
            THC 14% 15% 15%
            Yield Outdoor 170-220 grams per plant dried 110-160 grams per plant dried 120-170 grams per plant dried
            Effect Cerebraal en verheffend Vrolijk en actief Ontspannend en volle smaak
            Height Outdoor 130 - 160 cm 70 - 100 cm 60 - 100 cm
            Type Indica: 80% Ruderalis: 20% Sativa: 35% Indica: 40% Ruderalis: 25% Sativa: 10% Indica: 60% Ruderalis: 30%
            Bloeitijd 5-7 weeks 5-7 weeks 5-7 weeks
            Genetische achtergrond Northern Light x Ruderalis AK 47 x Ruderalis Bubble Gum x O.G. Kush x Critical Automatic
            Oogstmaand 9-10 weken na ontkiemen 9-10 weken na ontkiemen 8-9 weken na ontkiemen
            Yield Indoor 500-550gr m2 425-475gr m2 350-400gr m2
            daarin zou dus betekenen dat ik volgens mijn telling nu op de 2e dag van week 6 zit (van de 9-10 weken totaal)
            hij zou dus nog 3-4 weken moeten? (de royal AK dan)

als de bloeitijd 5-7 weken is, dan is er dus een ontkiem+groeitijd van 3 tot 4 weken, en zou het betekenen dat ik nu in de 2e of 3e week bloei zit?
            voor mijn gevoel is dit een beetje scheef gezien de voortgang te zien op de foto's van de Royal AK
            ik hoop dat iemand hier een zinnig woord over kan zeggen? hoe ver zouden de plantjes zijn als je ze individueel op de foto ziet??
            (kan meer fotos maken op verzoek uiteraard)

hier zou ook staan dat de bubble kush eerder klaar zou zijn, dat klopt wel met de foto's. (gebaseerd op de witte haartjes op deze meid)

En dit is de info van de gratis zaadjes die ik bij mijn bestelling kreeg van DHS
            Blueberry Autoflower Feminized (huismerk)
            Genetica:
            Blueberry x Ruderalis
            Indica / Sativa: 60% Indica, 20% Sativa, 20% Ruderalis
            Effect: De sterkte en kwaliteit van de high zijn boven gemiddeld.
            Bloei periode: 7 weken
            Opbrengst: Medium
            Eigenschappen: Lichtblauwe en paarse kleuren. Geur en smaak zijn zoet en fruitig.
            Prijzen: Onbekend
            Zaden: vrouwelijke autoflower zaden
            THC: 7% tot 14%
            Autoflower: Ja

Comment

Gewoon straks trichomen kijken dan weet je wanneer je kan en of moet oogsten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rayfie View Post
                Gewoon straks trichomen kijken dan weet je wanneer je kan en of moet oogsten

ja snap ik, en was ook eigenlijk een " duh" reactie haha,
                maar ik bedoel meer in de zin van,
                het is tussentijds lastiger in te schatten, als je dus EXACT een voedingsschema probeert te volgens als beginnende kweken, en je hebt eigenlijk geen flauw idee hoe ver je planten EXACT zijn (niet elke plant is hetzelfde en evengroot, en.. en.. en.. etc.)

maar idd, ik denk dat nou precies iets is wat ze ervaring noemen, als je er reeds 5 kweken op hebt zitten zal het allemaal vanzelf gaan en denk je niet meer zoveel over die dingen na.. maar nu nog wel dus

Comment

Elke soort is anders, er zijn zoveel methoden dus nooit uitgeleerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rayfie View Post
                    Elke soort is anders, er zijn zoveel methoden dus nooit uitgeleerd.
                    ik hoop het niet, dit is echt leuk om te doen en ik ben qua informatie hierover net een spons
                    en het is ook heel erg leuk om andere mensen te horen die al jaaaaaaren gras roken, maar in werkelijkheid geen idee hebben wat ze nou eigenlijk aansteken en in veel gevallen niet eens weten wat nou eigenlijk het verschil is tussen een haze en kush (de termen sativa en indica kennen ze vaak al niet eens)

en dat je er dan juist als nieuweling (ik rook nog niet zo gek lang) al gelijk zo invalt, er gaat een hele nieuwe wereld voor je open waarbij het kweken zelf eigenlijk een van de leukste dingen blijkt te zijn
                    als je mij 2 jaar terug had verteld dat ik tuinieren zo leuk zou vinden had ik je voor gek verklaard, maar dit heeft iets heel rustgevends en spannends tegelijk, en forums als jointjedraaien.nl zijn daarbij natuurlijk helemaal geweldig!

nu alleen nog eens uit zien te vinden waarom dit forum al mijn fotos een slag naar links roteerd.. als ik ze upload zijn ze namelijk allen rechtop?

Comment

DAG 38 van de Royal AK / Bubble Kush / Blueberry
                      DAG 17 van de Northern Light

2015-03-14 14.19.47.jpg
                      Overzicht na het dieven.

de 3 grote meiden krijgen nu 50% van de voorgeschreven voeding en 75% van de hoeveelheid green sensation
                      PH 5.8 (iets te laag, pech gehad geen zin om opnieuw te beginnen)
                      temperatuur water ~21 graden
                      EC kan ik niet meten, dus zal goed zijn

de dames krijgen nu meer en meer dorst en drinken toch zeker wel zo'n 400ml per dag de aarde staat de volgende dag weer netjes kurkdroog te wachten, maar de plantjes lijken er zin in te hebben op deze manier,
                      de bladen richten zich naar boven toe en vertonen totaal geen tekenen van tekortkomingen of overschotten

bij het dieven van de 3 grote meiden heb ik me vooral gericht op het bladmateriaal helemaal onderin (er kwam zelfs nieuwe scheuten van onder de grond uit naar boven????)
                      dit is nu allemaal verwijderd en nu zijn ze ook wat schoner onderin
                      de kleine prut langs de soms talrijke scheuten is ook verwijderd en hoewel dit waarschijnlijk wel een dreun zal geven, heb ik goede hoop dat ze deze ingreep juist gaan benutten samen met de green sensation.

2015-03-14 14.20.26.jpg
                      De Northern Light
                      Gaat het moeilijk krijgen omdat haar zussen nu echt te groot worden *hok van 55*60 is te klein voor 4 planten.. *
                      heb haar daarom maar eens als experiment gebruikt en geprobeerd om haar te toppen in dit stadium,
                      hopelijk krijg ik nu een kleine plant met alleen maar een aantal flinkte toppen zonder verdere overdreven groei in zijscheuten (die zullen worden verwijderd verder todat ze ophoud ermee)
                      en hopelijk krijg ik nu iets van 4 hoofdtoppen zonder verdere toppen
                      ze krijgt nu 25% additieven *enzym en power root) op PH 6 water op 21 graden

2015-03-14 14.13.06.jpg2015-03-14 14.13.18.jpg2015-03-14 14.12.42.jpg
                      Royal AK,
                      weinig aan hoeven doen, wel iets bijgewerkt in het midden en wat fluffy spul van het formaat doperwt weggehaald, ook 2 complete takken (klein, dun, onder het bladerdek van de rest)
                      vond het wel eng om te doen, maarja, dat spul heb je niet zoveel aan en vreet energie.
                      ik denk dat ik na een paar dagen wel verschil ga zien op de resterende bloemen

2015-03-14 14.02.32.jpg2015-03-14 14.02.55.jpg
                      de Blueberry
                      Blijft klein enzo, maar lijkt nu toch wel iets meer zin te krijgen om wat te gaan produceren qua toppen,
                      hier ook onderin minimaal dief werk gedaan.

2015-03-14 13.51.49.jpg2015-03-14 13.51.32.jpg2015-03-14 13.51.19.jpg
                      Bubble Kush.

doet het geweldig, deze heb ik toch wel behoorlijk bij moeten werken ze zat VOL met kleine scheuten, nu niet meer
                      hopelijk stop ze nu ook met de kleine scheuten en gaat ze zich focussen op de hoofdtoppen..
                      deze meid gedraagt zich meer als overwoekerend onkruid op het moment, ze haalt de rest in in hoogte en breedte en moest even op haar plaats gezet worden

Comment

als er nog interesse is zal ik nog eens een update doen, de meiden staan er zeer uitdagend uit momenteel
                        heb nog wel een handvol foto's van vorige week ook voor de chronologische volgorde.
                        morgen meer nieuws dan

Comment

ja laat maar is zien heb mijn vorige kweek namelijk dezelfde planten gehad maar voor mij was het niet voor herhaling vatbaar veel te lichte weed en niet super veel oogst van auto's :p

maar ben dus wel benieuwd naar die van jou ik ben namelijk ook net gestart ( heb ook een topic)

groetjes

Comment

druk druk druk en onverwachts bezoek die hier niets vanaf weet dus zal nog een dagje nodig hebben. excuses hiervoor!

en dit is de link naar dieseltj's post

overigens merk ik wel dat er een enorm verschil zit in de 3 zaden van royal queen en het gratis zaadje van dhs (de blueberry) ondanks de identieke behandeling behalve de hoeveelheid water en de hogere sativa % (zou meer in de hoogte moeten gaan)
                            valt me dit vies tegen, dit kan toeval zijn, het zijn tenslotte maar 3 zaden ter vergelijking maar wel grappig toevallig.
                            gelukkig heb ik voor mijn volgende kweek al een mooi nieuw project besteld, namelijk de white widow, super silver haze en de chocolate haze (95% sativa 5% indica wtf, dat is bijna puur ) zit alleen nog te twijfelen welke ik eerst zou proberen, omdat ik wellicht de eerstvolgende daarna als eerste moeder projectje wil gaan proberen (wil dan de 15 watt lamp weghalen uit de hoofdkast en hier een klein kastje naast zetten met een klein lampje, en dan een piepklein bonsai moedertje houden waar ik zo nu en dan vanaf kan stekken (dit zal dan mijn eerste ervaring met moeder en met stekken zijn)

maargoed, vele ambities maar nu eerst de autoflowers waar ik al zo enorm veel van geleerd heb, de vergelijking met mijn achtertuin kweek vorig jaar is belachelijk hoog, ik vraag me af of ik die eerste ervaring met plantjes uberhaupt wel serieus mag nemen, al heb ik er wel enorm veel van opgestoken

eigenlijk zou ik tegen alle beginnende qualiteit- /thuis kwekers willen zeggen, ga eerst lekker een keer spelen met autoflowers, top ze, fim ze, dief ze, lollypop ze tot je er genoeg van hebt, daar leer je al zoveel van.
                            ik heb de 4e plant in de kweek, de northern light nu als experiment gebruikt en hem al 2x getopt, nou moet je dit niet met auto flowers doen etc etc maar ik had gewoon zin om te spelen,
                            ook omdat ik zie dat er naar mijn/ons rookgedrag meer dan voldoende vanaf gaat komen om ons een hele poos te voorzien (we roken samen nu misschien 2-3 gram in de week)

De voeding gedurende de afgelopen 2 weken is eigenlijk continue 75% van de voorgeschreven hoeveelheid en ik maak deze nog altijd per 5L aan op een temperatuur van ongeveer 20 graden met een PH waarde van rond de 6 (kan een 0.1 hoger of lager uitvallen soms)

de 3 grotere dames krijgen nu green sensation en bloei voeding en enzym, ongeveer 400ml per dag
                            de kleine northern light krijgt 50% grow voeding+enzym+power root en heeft voldoende aan zo'n 200ml per dag

ik maak nu de voeding aan per 5L voor de grotere meiden en een fles van 1.5 liter per keer voor de northern light

de grote dames krijgen de 5 liter en krijgen dan 1-2 dagen compleet niks zodat de grond lekker luchtig en droog blijft en de wortels de kans krijgen te ademen. het lijkt goed te werken, want de eerstvolgende voedingsbeurt knallen ze gelijk weer

2015-03-17 20.31.35.jpg
                            Totaaloverzicht

2015-03-17 20.33.26.jpg
                            Northern Light DAG 20
                            is nu getopt en net een dag of twee aan het herstellen op deze foto

2015-03-17 20.33.18.jpg
                            Bubble Kush DAG 41

2015-03-17 20.33.09.jpg
                            Blueberry DAG 41

2015-03-17 20.32.51.jpg
                            Royal AK DAG 41
                            Last edited by Wolfdale; 29 March 2015, 17:01.

Comment

Dag 44

Heb voor deze sessie even de LED's uitgedaan omdat ik geen zin had om de planten weer uit de kast te halen (het is nogal vol nu en ik druk alles kapot als ik er eentje uithaal.. en hoewel het soms wel moet, wil ik het zo min mogelijk doen om stress te voorkomen, heb geen zin in herma's in mn kast haha )

2015-03-20 03.02.31.jpg

Bubble Kush Northern Light
                              Royal AK Blueberry
                              Totaaloverzicht en indeling van de kast van bovenaf gezien

2015-03-20 03.03.59.jpg2015-03-20 03.04.06.jpg
                              Northern Light DAG 23
                              kort na deze foto heb ik hem nogmaals getopt en wat zijtakken verwijderd

2015-03-20 03.02.42.jpg2015-03-20 03.02.59.jpg
                              Royal AK DAG 44

2015-03-20 03.03.47.jpg2015-03-20 03.03.53.jpg
                              Bubble Kush DAG 44

2015-03-20 03.03.04.jpg2015-03-20 03.03.28.jpg
                              Blueberry DAG 44
                              Mooi om te zien hoe de blueberry nu blauw/paars aan het worden is

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
                              DIT IS EEN NIEUWE POST HIERONDER (de fotos zijn van 9 dagen later, vandaag dus)

2015-03-29 18.35.33.jpg2015-03-29 18.38.19.jpg
                              Totaaloverzicht

2015-03-29 18.35.42.jpg2015-03-29 18.38.30.jpg
                              Northern Light DAG 32
                              is nu 2x getopt, en 2 grote node zijtakken verwijderd (had er geen ruimte voor) om de een of andere reden hebben de weggeknipte uitschieters nu ineens enorme bladeren gemaakt, nou ja ik vind het wel best, tis een leuk experimentje om te zien wat deze nu eigenlijk allemaal gaat doen.. maar zo te zien is hij zeer laag en zeer breed en worden dit 4 hoofdtoppen zo ver als ik kan zien

krijgt nog altijd dezelfde voeding als hierboven beschreven

2015-03-29 18.36.55.jpg2015-03-29 18.39.23.jpg2015-03-29 18.39.31.jpg
                              Bubble Kush DAG 53
                              deze lijkt een week voor te lopen op zijn zussen, ziet er enorm goed uit.
                              de hoofdtop heeft nu een totale lengte van zo'n +20cm (loopt vanaf halverwege de plant omhoog naar de.. top, duh)

ik ben met de 3 grote dames gestopt met toevoegen van enzym en geef nu 100% green sensation en 100% bloei voeding,
                              ze krijgen 4 dagen water en dan 1 dag niks

dit wil ik nog 1 week volhouden op de bubble kush voordat ze een week op alleen water gaat, vervolgens zal ze een aantal dagen uitdrogen voor de grote snoeibeurt
                              de andere 2 respectievelijk 1 en 2 weken daarna zoals het er nu uit ziet iig

2015-03-29 18.36.06.jpg2015-03-29 18.38.35.jpg2015-03-29 18.39.17.jpg2015-03-29 18.38.46.jpg
                              Blueberry DAG 53
                              zeer benieuwd naar deze meid,
                              tis een sativa en dat laat ze ook zien, ze doet er wat langer over en lijkt niet zoveel haast te hebben qua groei
                              maar dat deed ze vanaf het begin al niet,
                              ik denk echter wel dat hier een zeer potente soort achter schuilt,
                              het bladerdek is nu bijna geheel paars aan het worden en de kristallen vallen er bijna vanaf zoveel (ze lijkt minsten een week achter de bubble kush aan te gaan, maar qua trichomen lopen ze ineens gelijk binnen enkele dagen)

2015-03-29 18.36.19.jpg2015-03-29 18.36.30.jpg2015-03-29 18.38.53.jpg2015-03-29 18.39.11.jpg
                              Royal AK DAG 53
                              dit is een mooie, mooie lange slanke bladeren die fier rechtovereind staan en genieten van de verlichting.
                              mooie donkere glimmende bladeren,
                              ze lijkt niks tekort te komen en dat laat ze zien in haar afmetingen,
                              hoewel de hoofdtop ietsje kleiner is dan haar zusje de bubble kush, is deze wel een weekje later begonnen

en nu heb ik dan wel aan jullie de vraag, wat zou je denken dat ik hier vanaf kan halen, en (per plant)
                              hoe lang schat je dat dit nog moet staan?

ik heb zelf het idee dat ik de kush als eerste kan gaan snoeien straks, maar dat zal pas over een week of 2 zijn?
                              de tweede daarna zal een week later zijn, en dit zal de royal AK zijn.
                              de derde zal weer een week daarna zijn en dit is dan de bubble kush.

de northernlight mag je vergeten, of niet, ik heb er niet echt op gerekend, maar wie weet toch nog een leuke verassing, maar die moet zeker nog wel 6 weken
                              Last edited by Wolfdale; 29 March 2015, 20:42.

Comment

Mijn ervaring met de AF is dat je ze beste met rust kunt laten en gewoon lekker laten groeien. Ik had per ongeluk AF gezet wat eigenlijk niet bedoeling was. Uiteindelijk 142 gr droog van 4 plantjes. Ik heb de hele rit op 20/4 gestaan, alleen na een week of 6 last van blad problemen gehad..werden snel geel en droog. Maar uiteindelijk een prima opbrengst gehad. Ik heb nu bleuberry AF besteld om buiten te zetten over een maandje.

Comment

Bezig...
                                X