Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4xAF onder (45x3W LED UFO) 1e binnenkweek (hulp meer dan welkom) Foto's!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 4xAF onder (45x3W LED UFO) 1e binnenkweek (hulp meer dan welkom) Foto's!

Wat MWay zegt LV is niet heilig. Geur is erger, en als je vriendin het al ruikt zal een buitenstaander dat zeker doen.

verstuurd mee mn Sonix Ksperia

Comment

De natte doek geeft een minimale stijging en 30% tot 40% is goed hoor. De afzuiging moet omhoog, nu ontsnapt de geur waarschijnlijk door de inlaat. De lucht moet er sneller uit dan in anders ontsnapt de geur.

Comment

Geef alsjeblieft geen urine aan je plantjes als je lekkere wiet wil xD.
        Jammergenoeg denken mensen al snel dat de voeding wel prima is, maar dit is 1 van de meest belangerijke onderdelen van het growen als je een goed smakend kruid wil krijgen.

De betere voeding kost je wel wat, maar ik kan uit ervaring zegge dat het elke euro waard is.
        Kijk bij advanced nutrients, Connoiseur A + B is de basis, als je hier meer vragen over hebt, laat maar weten, stop ik wat meer tijd in een post.

Have fun met de grow

Comment

Waarom urine als je er ook nog plezier aan kunt hebben ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

wegen van de potten een optie?

Comment

dan zou ik eerst een weegschaal moeten aanschaffen die nauwkeurig is met die gewichten, was ik liever niet van plan

ik heb overigens een ander probleempje... de plantjes krijgen water rondom en nu spoel ik af en toe wortels bloot, nou is het gunstig dat ze zoveel wortel hebben geschoten na de eerste onnodige verhuizing (begonnen in ronde potten in een vierkant hok... lastig)
              die kokos potgrond zakt vreselijk in namelijk.. is er iets stevigers dan kokospotgrond wat ik er in kan doen? of moet ik gewoon maar harder aandrukken (aan het begin zeker dus)

ik zal morgen weer wat fotos posten, ben benieuwd naar jullie reacties op de voorgang, ik ben zelf bang dat ze niet veel groter gaan worden dan de vorige fotos.. ik zie al duidelijk witte haartjes komen op de AK, maar ik zie amper groei
              Last edited by Wolfdale; 2 March 2015, 23:31.

Comment

Gewoon grond erbij doen. Wortels bloot is vragen om problemen. Deze zullen afsterven met erger tot
                gevolg. Wiet kweken kost nou eenmaal wat knaken als je het goed wilt doen. Maar elke investering
                is het meer dan waard. Hoe zuur ben je als je na al je ingestopte energie alsnog de mist in gaat. Weegschaal
                bij de action kost je bijna niks! Handdoek erin leggen zou ik niet doen. Je Lv is niet zo belangrijk bij
                zaailingen. Geurtjes daarin tegen kan killing zijn als de petten bij je op de stoep staan. Verse wiet
                ruikt heel anders, als klare wiet!

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik zit idd te overwegen om wat amnesia te bestellen voor de volgende ronde.(geen AF) En dan 2 planten in grotere bakken (ik zou die dan zelf moeten maken ivm eigen kast dus afwijkende maten) iemand tips hiervoor eventueel?

En idd de AF lekker buiten.
                    foto's komen vanavond
                    heb ze gisteren geen drinken gegeven. Ze waren nog wat vochtig van gisteren een ik geloof dat het beter is om ze wat droog te laten worden. De wortels nemen daarna veel beter voeding op..
                    zit ik alleen af te vragen of ik daarna overga op bloeien. Zal eerst wat foto's neerzetten voordat ik voeding geef. Wellicht hebben jullie dan nog suggesties (spoelen. Groei of bloei. Of geen voeding etc)
                    Iig bedankt voor reacties tot dusver. Ik ben net een spons en leer hier enorm veel van

En qua aandrukken.. ik dacht dat ik ze redelijk aangeduwd had toen ik de pot vulde maar ik had ze niet laten inklinken met water. Misschien zit daar de fout?

Comment

Er zijn zoveel soorten en maten bakken altijd wel iets te vinden alleen wel duur.

Comment

DAG 27 van de Royal AK / Bubble Kush / Blueberry
                        DAG 8 van de Northern Light

Allereerst, ik heb de plantjes gisteren dus geen water gegeven, en vandaag slechts 200ml (het nieuwkomertje heb ik 100ml gegeven)
                        de grond is nu net vochtig, dus ik hoop dat hij morgenavond droog zal zijn zodat de wortels wat droger zijn.
                        en aan de hand van de volgende foto's kan iemand me vertellen of ik door moet gaan met groeivoeding of onderhand mag overschakelen naar bloeivoeding?

Ook heb ik wat van de kokospotgrond erbij gedaan zodat de bakken weer netjes vol zijn en er geen dames meer zijn die onder hun rok laten gluren.

de fans hebben hun werk gedaan (had ze vanuit de hoeken langs de wanden naar beneden laten blazen, als het ware een soort van wervelend briesje rondom, waardoor de plantjes net even iets schommelde af en toe,
                        de stammetjes zijn lekker dik geworden, en ik begreep dat dit een zeer goed teken is (ik begrijp uit verschillende posts dat een dikke stam tijdens de laatste weken van de bloei zijn waarde zal laten zien door hele dikke plakkerige compacte toppen te voorzien van voeding, meer dan een dunner stammetje iig)

ik heb 1 van de fans nu naar boven gericht en (die pal bij de opening links)
                        de fan aan de rechterkant (was een 40x40 met lage CFM) is uit
                        en de grote fan aan de achterkant (die was voornamelijk de reden van de dikkere stammetjes, veel airflow uit die fan) staat nu op 5V ipv12V zodat de plantjes nu niet meer bewegen maar nog altijd wel veel verse lucht ontvangen

2015-03-03 20.05.13.jpg2015-03-03 20.05.21.jpg2015-03-03 20.05.31.jpg
                        Temperaturen en luchtvochtigheid (huidig, min/max)
                        de IN temperatuur is uiteraard het dingetje zelf, de "OUT" temperatuur zit zo'n 10cm diep in de bubble kush pot en zit daar vanaf vrijwel het begin

Dit was de opstelling voordat ik wat aan het schuiven ben gegaan
                        2015-03-03 20.05.07.jpg

en dit is de nieuwe opstelling (vind dat het licht zo iets beter verdeeld word en bovendien heeft het kleintje nu de aparte ledspot voor wat extra licht om haar wat te helpen haar zusjes in te halen.)
                        2015-03-03 20.43.14.jpg
                        hier hangt ook de lamp een stuk hoger, ongeveer 35cm zodat de plantjes nu hopelijk ook iets met de hoogte gaan doen (zie hieronder wat ik bedoel)

Eerste Plantje (Bubble Kush)
                        2015-03-03 20.11.10.jpg2015-03-03 20.10.26.jpg2015-03-03 20.10.39.jpg
                        zij lijkt het goed te doen, al vind ik wel dat het een erg klein, zeer vol plantje lijkt te worden, ik hoop dat hij ruimte genoeg krijgt, ik had gehoop dat ze wat meer de hoogte ingingen, maar deze vind zn pot blijkbaar niet breed genoeg

iemand een suggestie? moet ik wat van de onderste grote bladeren trimmen zodat er weer iets meer ruimte komt en de middelste aftakkingen ook wat meer licht krijgen? of moet ik er (omdat het AF zijn) juist absoluut niks aan doen en is dit precies zoals het moet gaan?

Tweede Plantje (Royal AK)

2015-03-03 20.17.31.jpg2015-03-03 20.16.59.jpg2015-03-03 20.16.52.jpg2015-03-03 20.23.41.jpg
                        Wat me vooral opviel aan deze is het enorme verschil in kleur en glans van de verschillende verdiepingen...
                        welke kleur is er nou goed??
                        de wat donkere glimmende zijn van voordat ik begon met afzuren en voeding etc, toen deed ik er gewoon een scheut voeding in zoals in mijn openingspost
                        ook hier vind ik dat de aftakkingen erg dicht op elkaar zitten, vraag me af wat hier nou de oorzaak van is. maar vooral, of dit goed is of dat ik hier moet gaan oppassen of ingrijpen

Derde Plantje (Blueberry)
                        2015-03-03 20.23.30.jpg2015-03-03 20.23.20.jpg2015-03-03 20.23.13.jpg2015-03-03 20.18.57.jpg2015-03-03 20.18.34.jpg
                        Hopelijk kan iemand me vertellen waarom deze plant toch telkens van die groene afzetting heeft op de aarde (die andere 3 hebben dit namelijk niet)
                        voor de rest, zelfde verhaal, groeit hard in de breedte maar de hoogte laat te wensen over..

Vierde Plantje (Northern Light)
                        2015-03-03 20.26.37.jpg2015-03-03 20.26.09.jpg2015-03-03 20.26.15.jpg
                        Ik was eerst even bang dat het mis zou gaan, ik heb haar per ongeluk ook voeding gegeven de vorige keer realiseerde ik me en nog altijd was de pot bij lange na niet droog (heb haar nu dan ook maar een klein beetje gegeven zodat ze hopelijk morgen net als haar zusjes wat droogjes is zodat ze snakken naar verse voeding en de wortels wat lucht hebben gehad
                        die 30CM afstand die dit zaadje had tot de lamp blijkt de ideale ontkiemhoogte,
                        ze was ongeveer 1cm ingegraven en komt nu zeer mooi naar boven, en begint gelukkig met een eerste set blaadjes op een nette hoogte (deze heeft dus niet in een sproutpad gezeten, maar is gelijk in de juiste pot gedaan,.. om eerlijk te zijn verwacht ik qua groei een enorm verschil met haar zusjes, die naast de sproudpad (waar het witte puntje bij eentje en bij eentje zelfs een goede 5mm van de wortel al uitkwam) ook nog eens overgepot zijn waar toch wel wat schade is aangericht aan de wortels (dat was vooral de AK, die kluit viel op dat moment zowat uit elkaar met daarbij ook een hap wortels die afgebroken werden door een stuk grond waar ze in vastzaten dat viel)

Anyway, Lang verhaal, hoop dat jullie net zo blij, verbaasd en nieuwschierig zijn als ik..

tot nu toe bevalt me die LED ufo eigenlijk best wel, hij is vrij stil (in een kast, op een zolder met een vliezotrap) ik hoor hem alleen als ik halverwege de trap ga staan en anders absoluut niet
                        qua temperatuur hoef ik er eigenlijk weinig tot niets aan te doen, al merk ik wel dat hij in de nachturen wat koud word (ik heb nu de lampen uit van 2 tot 6 in de ochtend, wellicht kan ik dit beter verschuiven en vanaf morgen overdag verduisteren zodat ik snachts iig niet die temperatuurval heb van de uitgaande verlichting + koud buiten
                        maar ook qua energie,

mochten er overigens nog op- en/of aanmerkingen, verzoekjes voor info of bepaalde foto's etc, dan hoor ik het uiteraard graag.
                        ik wil dit verslag van a tot z afronden en ik hoop dat dit misschien ooit een leerzame post gaat worden voor anderen als ikzelf, nieuw, willen lekker genieten van eigen oogst ipv shopzooi, en leergierig om controle te krijgen over je plantjes (vandaar ook dat ik denk dat ik de rest van de AF zaden die ik heb maar ga verdelen onder vrienden voor aankomende zomer en dat ik voor de kast toch voor amnesia strain ga, daar heb je veel meer controle over je plant omdat je zelf bepaald tot wanneer je groeit, en het geeft je volgens mij daardoor ook wat meer marge om te herstellen mocht je een foutje maken (zoals overpotten van AF's na de 2e week)

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door rayfie View Post
                        Er zijn zoveel soorten en maten bakken altijd wel iets te vinden alleen wel duur.
                        ik zat er al aan te denken om gewoon zelf iets te gaan knutselen, had iig al begrepen dat spaanplaat en mdf niet handig zijn ivm uitdampen van niet zo prettige luchtjes voor de plant en mens
                        misschien wel iets van plexiglass en dan van buitenaf wat zwart folie erop,

of gewoon 1 grote dikke kuip en dan een schot maken zodat 2 planten ieders hun eigen compartiment hebben

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door rayfie View Post
                        De natte doek geeft een minimale stijging en 30% tot 40% is goed hoor. De afzuiging moet omhoog, nu ontsnapt de geur waarschijnlijk door de inlaat. De lucht moet er sneller uit dan in anders ontsnapt de geur.
                        heb even een cigaretje gerookt op zolder en met de kast dicht gekeken wat er gebeurt met de rook langs de kieren van de kast etc,
                        met nu wat aanpassingen qua luchtcirculatie (de fans wat bijgesteld en eentje nu ook recht naar boven gericht om de lucht boven mn ufo te krijgen (die ufo gooit een soort van horizontaal veld om zich heen door de 3 sterke fans, hierdoor blijft de warme lucht onder de lamp hangen ipv op te stijgen), dit heb ik dus gebroken met een fan in de hoek naar boven, en nu heb ik een keurige trek naar binnen toe langs alle kieren van de kast en de geur is verdwenen.
                        de stand van de afzuiging nog altijd op laagst mogelijk (gebruik hem in de keuken niet, afgedopt) dus hij heeft zoveel werk toch niet meer behalve nu dan de kast

de natte doek heb ik er uit gehaald, was wel kurkdroog en hard geworden, maar de LV ging er niet echt veel van omhoog, hooguit 5% gemiddeld dus je had helemaal gelijk
                        Last edited by Wolfdale; 3 March 2015, 22:07.

Comment

ondertussen nog altijd geen water gegeven, en de plantjes blijven groeien, gelukkig beginnen ze nu ook een heel klein beetje de hoogte in te gaan (heb de lamp ietsje hoger gehangen) maar vooral in de breedte en vooral in zichzelf, de plantjes zijn echt enorm voorzien van blad, op zich wel goed, ze groeien nu op zo'n manier dat zoveel mogelijk licht gevangen word, zelfs het gereflecteerde licht is welkom..
                          alleen een beetje jammer dat er wat aftakkingen nu tegen de zijkant van de kast aankomen..

misschien als ze wat verder zijn en wat blad beginnen te verliezen dat ik de toppen wat dichter naar elkaar kan halen met een stukje touw ofzo? (nu is dat amper mogelijk gezien de hoeveelheid blad)

de hygrometer geeft ook nog altijd aan dat de pot van binnen "moist" is.. dus ik denk nog maar een dagje geen water (plant lijkt er totaal geen erg in te hebben dat hij niks meer krijgt, dus er zat echt veel in lijkt me.. ze beginnen nu ook beter te groeien naar mijn idee)

Comment

(DAG 31 van de 3 eerste planten)
                            (DAG 12 van de jongste spruit)

vandaag weer voeding en water gegeven,
                            water was 19 graden, ph 5.9 en 30% van de voorgeschreven voeding (de aarde was al bemest, en bovendien zijn dit kleine AF's.. dus 30% lijkt me voldoende?)
                            de planten lijken niks tekort te komen iig

de hoeveelheid zal ik bij de foto vermelden
                            en dit is de eerste keer in 2.5 dag dat ze weer water krijgen

Bubble Kush
                            2015-03-07 12.16.43.jpg350ml de aarde goed vochtig gemaakt 60-70% op de meter na 5 min

Blueberry

2015-03-07 12.17.31.jpg250ml de aarde was bij deze hoeveelheid al net zo vochtig als boven en onderstaande, denk dat ze niet zo heel veel gebruikt had

Royal AK
                            2015-03-07 12.18.00.jpg 450ml de aarde goed vochtig 60-70% op de meter na 5 min, het trok ENORM snel in de grond trouwens bij deze, alsof ik het in de gootsteen gooide misschien meer nodig?

Northern Light
                            2015-03-07 12.18.35.jpg2015-03-07 12.18.31.jpg100ml (met voeding, zoals hierboven) en nog 150 ml kraanwater, ongemeten ph (wou niet teveel voeding erin doen) (was erg droog, verdampt door de lampen denk ik) 50-60% op de meter na 5 min

In verband met het groeiverschil tussen de 3 planten (de blueberry lijkt wat kleiner te blijven dan de andere twee) heb ik de lamp iets meer boven de kleinste gehangen en de 2 grotere meiden iets meer naar voren (die krijgen dan ook net even wat meer frisse lucht omdat de deur aan die kant zit en daar zitten wat kleine kiertjes langs
                            2015-03-07 12.32.53.jpg

Overigens wil ik ook even vermelden, vragen
                            onder het LED licht lijkt het alsof de plant al bomvol zit met witte haartjes in de oksels, net alsof ze al een tijdje in de bloei periode zit,
                            maar onder een normaal peertje zijn ze allemaal vers groen en is ze volgens mij nog lang niet zo ver als ik denk soms, ik weet dat ze al in dag 31 zitten, maar ik heb niet het idee dat de groei er al uit is iig.. ze zitten dus aan het begin van de bloei zo in te schatten?
                            waarbij de blueberry het minst hard aan het bloeien is, die zal dan iets langer mee moeten uiteindelijk denk ik?

P.S ik heb bovenin het hok, waar de lamp bevestigd is, een aantal nylon stukken touw gespannen, door deze te verlengen of in de korten kan ik de lamp nu zeer handig niet alleen in hoogte, maar ook horizontaal verplaatsen zodat ik het licht juist daar krijg waar ik het wil,
                            ditzelfde doe ik nu met die tornado om hem niet het LED licht te laten blokkeren, maar toch dicht bij de planten te houden.

nog wel een vraagje,

hoe hou ik die breedgroeiers in het gareel?
                            moet ik nu beginnen met stokjes en touwtjes of iets anders?

gezien het feit dat dit AF's zijn denk ik niet dat scroggen etc echt een optie is? (ik verwacht niet dat ze nog veel gaan groeien eigenlijk, en daarbij zijn ze zo lang niet en bovendien vol met blad, dus scroggen.. lastig ?)
                            Last edited by Wolfdale; 7 March 2015, 21:17.

Comment

Die kleine northern moet je nog geen voeding geven!
                              Scrogg gaat bij af maar wordt eigenlijk nooit gedaan. Af hebben een beperkte groei tijd, en door te toppen staan ze dan ook nog is stil.
                              Ze zullen wel niet veel breder meer worden denkik! Heb nu ook een blue berry staan wel nog iets kleiner!
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

DAG 27 van de Royal AK / Bubble Kush / Blueberry
                                DAG 8 van de Northern Light
                                (sinds prille begin, het plaatsen van het zaadje.. misschien moet ik hier wat meer compenseren haha een dag of 5-6 eraf misschien)

20150309_165625.jpg20150309_165529.jpg20150309_165517.jpg20150309_165509.jpg
                                Totaal verrast.
                                de bubble kush (rechts onderaan.. als de foto rechtop staat (na uploaden is hij zo?)) heeft de royal ak ingehaald in lengte, en zo te zien ook ineens met de hoeveelheid jonge topjes lijkt het, ben vandaag maar overgeschakeld naar bloeivoeding, alle 3 de plantjes 300ml gegeven(lauw, ph5.9, 50% voeding) en de jonge spruit 100ml afgezuurd kraanwater (lauw)(thx GDog)

20150309_165617.jpg20150309_165602.jpg
                                De jongste lijkt niet echt de hoogte in te willen gaan, staat die lamp te dichtbij denken jullie?
                                of is dit juist goed zo qua hoogte..

20150309_165553.jpg
                                Royal AK, heeft er zin in, overwoekerd de anderen een beetje, moet telkens blad terugstoppen in het ondertusse zeer volle dek onderin (ik kan de grond amper zien ondertussen)

20150309_165558.jpg
                                de Blueberry lijkt niet echt mee te willen komen met de andere twee, en begint ondertussen minder licht te krijgen omdat haar zus begint te drukken

20150309_165548.jpg
                                de Bubble Kush. gaat ineens een keer zo snel omhoog en heeft haar zus ingehaald in hoogte, ook het bladerdek begint vol en groot te worden

Comment

Bezig...
                                X