Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Super lemon haze,pineapple chunk!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Super lemon haze,pineapple chunk!!

dat sommige van de eerste bladeren wat kreukelen had ik ook, zou idd een lage LV% kunnen zijn, ik zat in het begin ook lager dan perfect, maar de planten hebben zich na die eerste paar (inter-)nodes perfect aangepast lijkt het, want daarna heb ik het niet meer kunnen vinden in mn kast, de bladeren hebben het tot op heden ook perfect gedaan (ik probeer de bladeren soms wat weg te stoppen om andere takken een kans te geven bij te komen zodat mn plant wat minder extreem kerstboom gaat doen en ik meer bovenin krijg, ipv stressen door ingrijpen, buig ik de grote bladeren van de hoofdtoppen naar binnen zonder ze de knakken, dan zie je dat de kleintjes gelijk al harder de hoogte in gaan.

en dat je planten scheef groeien had ik iid ook, maar ik maakte er een spelletje van met ze, ik draaide de pot 180 graden (horizontaal, niet verticaal.... duh) en dan zie je dat ze de volgende dag ineens scheef de andere kant op gaan,
    is een goed teken lijkt me, de plant is actief op zoek naar de beste stand om zoveel mogelijk te profiteren.

en dit is wat ik dus ook zie met de grote bladeren die ik terugstop, ze komen vanzelf wel weer bijspringen, de plant heeft sommige van de bladen zelfs 180 graden gedraaid en dan een hoek van 90 graden zodat hij alsnog het licht pakt

Comment

en dat je planten scheef groeien had ik iid ook, maar ik maakte er een spelletje van met ze, ik draaide de pot 180 graden (horizontaal, niet verticaal.... duh) en dan zie je dat ze de volgende dag ineens scheef de andere kant op gaan,
      is een goed teken lijkt me, de plant is actief op zoek naar de beste stand om zoveel mogelijk te profiteren.
      Lekker scheef laten staan, de kant die minder licht ontvangt strekt omdat daar minder auxine wordt afgebroken door het licht waardoor ze richting het licht groeit. Ga je draaien krijg je dus strekkers. Een plant houd niet van verplaatsen of draaien.

Comment

ja dat dacht ik ook dat hij liever blijft staan met ze staads te draaien stressen ze ook harder volgens mij?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Mensen zit met een Dillema...
        zou ik nu wel of niet toppen ??
        ik heb vrij veel soortjes gezet en ben nu aan het denken zou ik alles toppen een paar toppen of niets toppen...
        ik weet het niet het is men 2de keer en wil het niet omzeep helpen ..
        het zijn vrij duren zaden en zou er graag toch iets lekker afhalen en goed natuurlijk..
        maar ik weet met opbrengst is dit beter dus daarom ik weet het niet goed .

kun je het zo hard naar de kl**ten doen door 1 klein dingetje fout te doen of is dit onmogelijk fout te doen dat toppen?
        als ik het doe zou ik wel maar 1 keer willen toppen.

wat is jullie mening?

groetjes dieseltj

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
          Lekker scheef laten staan, de kant die minder licht ontvangt strekt omdat daar minder auxine wordt afgebroken door het licht waardoor ze richting het licht groeit. Ga je draaien krijg je dus strekkers. Een plant houd niet van verplaatsen of draaien.

ik bedoelde ook niet dat ik de plant bewust continue aan het draaien was, maar ik verwisselde ze wat rond in mijn kweekhok omdat de lamp niet perfect in het midden hangt zeg maar, dus in de eerste dagen/weken kon ik wat makkelijker omwisselen qua positie, en om ze dan idd iets de hoogte in te helpen (was bij mij aan het begin een probleem, ze werden breed maar laag) draaide ik ze dan om omdat ze idd iets strekken als je ze hiermee plaagt, maar idd dit is wel extra stress, al is dit wel minimaal denk ik hoor

Comment

IMG_20150330_185817.jpgIMG_20150330_185836.jpgIMG_20150330_185848.jpg

Comment

Ziet er goed uit ,Ik volg
              succes!
              One plant scrog 400w 1x1/&

Comment

mooie afstand tussen je eerste zijtakken zeg

en on-topic
                ik kan je helaas niet helpen met je vraag over toppen, ik ben juist zelf aan het experimenteren met een AFje om er meer van te leren

Comment

ja ik denk dat ik ze gewoon laat doen beetje dieven wel maar het toppen ga ik nog niet doen eerst dit al zo een tot een goed einde brengen zal al veel doen

Bedankt
                  Oorspronkelijk geplaatst door Wolfdale View Post
                  mooie afstand tussen je eerste zijtakken zeg

en on-topic
                  ik kan je helaas niet helpen met je vraag over toppen, ik ben juist zelf aan het experimenteren met een AFje om er meer van te leren

Comment

de damens zijn aan het slapen IMG_20150331_134020.jpgIMG_20150331_134025.jpgIMG_20150331_134032.jpgIMG_20150331_134040.jpgIMG_20150331_134046.jpg

bedankt
                    Oorspronkelijk geplaatst door benj333 View Post
                    Ziet er goed uit ,Ik volg
                    succes!

Comment

ik heb dan vandaag 2x lemon haze en 1 x pineapple chunk Getopt
                      de rest ga ik nog zien moet ik nog even mee wachten

IMG_20150401_085133.jpgIMG_20150401_085127.jpgIMG_20150401_085107.jpgIMG_20150401_085202.jpg

Comment

Comment

Ja ik wil ze allemaal even hoog laten komen ongeveer, maar das nog een uitdaging want het zijn verschillende soortjes allemaal wel tussen 8 en 10 weken bloei .

Ja tis waar keb het toch gedurfd

Veel is er niet aan nee ( ben nogal vlug bang dat ik iets fout doe ermee. )

Maar al doende leert men ! en zo zal ik het ook moeten doen

Comment

Hier zijn ze nog eens IMG_20150402_083807.jpgIMG_20150402_083826.jpgIMG_20150402_083835.jpgIMG_20150402_083855.jpg

nog een weekje of 2 wachten voor 12/12 misschien 3... en we wachten mee IMG_20150329_141800.jpg

Comment

Mijn bladeren van de pineapple chunk zien er echt maar krukkelent uit nog steeds, en de lv is steeds rond de 60a80 , temperatuur met lamp uit 18a20 met lamp aan 26a27 dus volgens mij zit dat toch goed..

Comment

Die blijven nu zo staan.

Comment

Bezig...
                                X