Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x pp & 5x mazar (dutch passion)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x pp & 5x mazar (dutch passion)

De Mazar is duidelijk meer Indica, heeft dus een groter bladoppervlak en zal in het begin het hardst gaan.
    Vind die PP er ook goed uit zien hoor.
    Zo te zien heeft de volgende node al 7 vingers dus dat komt goed.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik lette er eigenlijk niet op hoeveel vingers ze al hebben, we leren elke dag bij

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik heb vandaag ook de lamp op 600w gezet (55cm) maar de temp. is nu 34

Comment

Comment

De vsa kan ik op 250w-450w-600w-660w zetten
          K zal m dan weer op 450w zetten (50cm hoogte)

Hoe warm mag de stralingswarmte dan zijn?

Comment

Of leg even iets over je thermometer.
            Een dakje van karton ofzo.
            dan meet je de juiste temperatuur.
            Voor 600W is de minimale hoogte 60cm, 5-10cm hoger mag best.

Comment

Hoe komt het dat het niet veel uitmaakt of je voorgroeid met 400w of 600w?
              Ik dacht dat na 3 weken 600w geen "overkill" zou zijn
              Bij het bloeien krijgen ze meer energie bij een hoger wattage, waarom zou dat niet ook zo zijn tijdens de groei?
              Last edited by smokesalot; 7 March 2015, 17:34.

Comment

Ja, Beowulf, leg dat eens eventjes uit .. ?

Comment

5 weken voorgroei onder 174 watt aan spaarlampen en tl. Nog een weekje bij onder 250 watt hpi. Pas vorige week de evsa op 600 gezet. Q rekent wel eventjes uit hoeveel duuder het was moest ik gestart zijn onder 400 watt met na drie weken de lamp op 600.

Niemand houdt u tegen he, maar je wint er weinig bij door nu al naar 600 watt te gaan. Been there done that. Ook al is gestart onder 600 watt. Het is de moeite niet.

Comment

Thanks, mooie jackberry's!
                    Ik had ze al terug op 450w gezet

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik heb er vandaag 5 getopt na 4 internodes, 2 zijn nog te klein waarvan 1 een stuk achter zit

dag 25
                    dag 24 ..jpg dag 24 d2.jpg dag 24 getopt na 4 internodes.jpg dag 24 i.jpg

Ik heb ze gewoon voorzichtig afgenepen met mijn nagels, k had ook ergens opgepikt dat je goed doet door erna wat aarde tegenaan te duwen.
                    Ik ga ze laten bekomen en binnen 4 dagen verpotten van 3.5l naar 10l pot

K ga ze nog zo'n 3 weken laten groeien om de ruimte vol te krijgen.
                    Sounds like a plan?
                    (alle tips zijn welkom, indien ik iets fout gedaan heb post it please)
                    Last edited by smokesalot; 9 March 2015, 01:30.

Comment

Geen aarde in een wond wrijven.

Comment

Er zijn zoveel goeie maar ook veel foute tips he, maar de goeie en de slechte uit elkaar houden is niet altijd simpel.
                        K zou zeggen dus keep it simple maar dan vind je ook geen betere manieren

Wat kan er nu gebeuren? Mogelijk een ziekte?

Comment

Yep, je kunt er bijv. schimmels in wrijven.
                          Meestal loopt het niet zo'n vaart, maar het is een risico.

Comment

Ze zijn wel al goed bijgekomen van het toppen, er zijn er die er echt zin in hebben!
                            dag 27 Kwalificatie.jpg
                            De getallen zijn van de beste tot minst goeie
                            Powerplant 1 dag 27 powerplant No1 a.jpg dag 27 powerplant No1 b.jpg dag 27 powerplant No1 diefje.jpg dag 27 powerplant No1 blad gele vlekken b.jpg dag 27 powerplant No1 blad gele vlekken.jpg Powerplant 2 dag 27 powerplant No2.jpg
                            Een eerste dief (foto3) heb ik afgesneden, 1 blad krijgt gele vlekken, ik heb wat meer water gegeven
                            Mazar 1 dag 27 mazar No1 a.jpg dag 27 mazar No1 b.jpg Nr.2 dag 27 mazar No2 a.jpg Nr.3 dag 27 mazar No3 a.jpg Nr.4 dag 27 mazar No4 a.jpg Nr.5 dag 27 mazar No5 (of No1 bazar) a.jpg
                            De onderste takjes gaan goed naar boven, ik dacht misschien te scroggen maar k denk dat t zeker niet echt nodig is (kan natuurlijk nog maar das ambetanter om water te geven)
                            Van de zaadjes pp waren maar 2/5 uitgekomen en van de mazar 5/5, volgende keer reken ik op 3 planten om verder te kweken op de 5 zaadjes
                            Ik twijfel nog steeds om die bazar (slechtste mazar) weg te doen of zien of ze ooit hoger geraakt dan de andere zonder te toppen (het is ook een fragieler plantje dus zie ik wel snel aan die of er iets zou misgaan)
                            De mazar 4, die ik nog maar net heb kunnen toppen, ga ik vanonder bijsnoeien maar nu denk ik dat ik beter op de een internode verder had getopt, ik denk dat ik het toch nog doe
                            Last edited by smokesalot; 11 March 2015, 19:35.

Comment

Kort nadat ik die kleine getopt had, had k toch maar beslist om hem een internode lager te toppen (das 2dagen geleden) om het hoogteverschil te proberen beperken door meer weg te halen,
                              zo gaat er meer energie naar de resterende scheuten en gaan die makkelijker de hoogte ingaan (of das toch wat ik verwacht)
                              dag 29 verpotten de recent getopte b.jpg dag 29 verpotten de recent getopte a.jpg

Dag 29, de planten verpot naar 11l potten (in canna terra professional)
                              dag 29 verpotten a.jpg dag 29 verpotten b.jpg dag 29 verpotten c.jpg
                              onderaan wat hydrokorrels tegen zieke wortels en zouten "bezinksel" en een paar slangetjes omdat bij licht water geven de onderkant drijgt uit te drogen,
                              zo is het makkelijk om via de slangetjes 1 keer per week of zo water aan de onderkant te geven, ik heb geen "onderzetter" staan
                              zo kan ik makkelijk flushen, maar daardoor kan k niet gewoon vanonder water geven.
                              dag 29 verpot.jpg

potgrondtest
                              Tijdens het verpotten heb ik wat aarde verzameld voor een potgrondtest, de aarde komt wel van de bodem dus ik weet niet in hoever de PH- en EC-waarde van de potgrondtest betrouwbaar zal zijn,
                              ik ben vooral in de PH-waarde geintereseerd

Comment

Potgrondtest "Dutch method":

Comment

Bezig...
                                X