Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x pp & 5x mazar (dutch passion)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x pp & 5x mazar (dutch passion)

Ik heb de potgrondtest laten links liggen, later ga ik er nog een doen met aarde van dichtbij de wortelkluit

1 van de plantjes ging teveel de hoogte in dus heb ik die nog eens moeten toppen
    dag 31 b.jpg dag 31 c.jpg dag 31 e.jpg
    en eentje heb ik bij het toppen een internode lager getopt en de onderste takjes gesnoeid
    dag 31 f.jpg (op de foto had ik de onderste nog niet gesnoeid)

De blaren vertonen al een weekje verkleuringen maar ik denk dat je daar best niet te snel op reageerd.
    Het is nu 8 dagen na het verpotten en ik heb gisteren de eerste voeding bijgegeven: 1,5 terra vega/ 1L
    ik dacht eerst nog een week langer te wachten maar 1,5 is niet veel, toch? (misschien nu wel een week wachten voor nog eens bij te geven?)

Dag 36
    dag 36 a.jpg dag 36 b.jpg dag 36 c.jpg dag 36 f.jpg

Comment

Een van de blaadjes heeft bruine plekken en een paar kleine blaadjes van dezelfde plant zien er niet gelukkig uit,
      zou dat grote blad schade zijn van bij het verpotten zijn (ik heb de aarde niet allemaal verwijderd aan de onderkant)
      dag 41 e.jpgdag 41 f.jpg
      Vanboven ziet die er nochtans heel goed uit
      dag 41 g.jpg
      Ik ga ze overmorgen op 12u / 600watt zetten

Dag 41
      dag 41 a.jpgdag 41 b.jpg

Tot nu toe heb ik 2 keer 1,5ml op 1l water terravega gegeven om de 4 dagen, maar ik ga de volgende voedingbeurt overslaan,
      aangezien ik naar bloei ga overgaan vergemakkeld het de overgang ook, misschien tijdens de overgang nog eens doen (schrijft hij alsof hij weet wat hij doet)

Comment

Toch nog gewacht met in bloei zetten

Ik ben langs mijn growshop geweest en die heeft mij afgeraden om naar 12u om te schakelen wanneer er zich problemen voordoen,
        logisch maar hoe geraak ik er vanaf?
        Blijkbaar is om de 4 dagen voeding geven te veel (toch voor deze plantjes), dus nu 1 week geen voeding meer

Hij beweerd ook dat 1 maal goed water geven dat alles goed vochtig is en dan (misschien wel 1 week) wachten tot de bladeren gaan hangen beter is dan bv 200ml per dag,
        daarna geef je weer op dezelfde manier water en geef je een dag voordat ze gaan hangen weer hetzelfde bij.

Dit word nochtans voor zoveel dingen afgeraden op forums en zo (blokages, wortelrot, stres)

Aangezien ik er toch alleen voor sta wat dit forum betreft ga ik het op een paar plantjes proberen
        (nu komt er zeker ene zeggen van niet te doen, spaar de moeite, in plaats van te zeggen wat je niet moet doen zou je beter zeggen wat men wel moet doen)

Comment

Lijkt me eerder een Calcium tekortje.
          Ik zie geen verbrande bladpuntjes, dus teveel voeding hebben ze niet.

Over die water-overdosis en dan uit laten drogen ga ik het niet eens hebben.
          Wat een fantasie.

Je kan wachten tot iemand zegt wat je moet doen, of je kunt zelf even foto's gaan bekijken op de afdeling beestjes, ziekten en bladproblemen.
          Daar staat dit zeker tussen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik vind dit ook op Ca gebrek/blokade lijken.

Comment

ik heb vorig weekend zitten zoeken en heb ook wat foto's gezien met calcium en magnesium gebrek dat erop lijkt.
              In een filmpje van Gorge Servantes heb k ook gezien dat het water dat je geeft tussen de 100-150mg calcium moet bevatten
              blijkt uit de cijfers van vivaqua dat het in mijn gebied er een stuk onder ligt

Ik heb een CaMg boost gekocht van aptus en ben heel benieuwd wat het gaat geven, ik ga maar 1 vijfde van de aanbevolen hoeveelheid gebruiken (aangezien ik de waarde niet kan meten)
              en dat de hele tijd door bijgeven, ben wel een beetje bang maar wie niet waagd die wint niks
              Normaal is dit product voor na 3 weken bloei (dan verbruiken planten meer Ca en Mg) 1 x per week, de regulator ziet er ook wel goed uit (check site)

Comment

Strak plan.

Comment

Doordat ik dacht dat k teveel water had gegeven had k geprobeert 3 dagen zonder,
                  ik denk dat mijn watergift vrij goed zat
                  DSCF0374.jpgDSCF0375.jpgDSCF0379.jpg
                  het probleem is op 1 dag 5x zo duidelijk
                  (nu zie ik wel dat de mazar iets minder water lust)
                  Dat was schrikken, binnen een paar uur staan ze hopelijk weer recht

Ik heb ze vrijveel water (pH 6) gegeven met 2 druppels CaMg boost per liter
                  Ik denk dat ik die boost 1x / week ga gebruiken

(Het slechte plantje heb ik meerdere druppels op een halve liter gegeven om te zien wat de symptomen zijn bij te veel CaMg+)

Comment

Komt vast goed, ik had vorig jaar in het begin een kalk probleem en heb nadat een forumlid me er op attendeerde in iedere pot van 32 ltr een heel klein handje gestrooid. Eerst fijngemaakt met een vijzel voor snellere opname.
                    Baas in eigen brein.

Comment

Als ik korrels met enkel Ca en Mg vind is dat wel een veel simpelere oplossing dan elke dag 2 druppels per 1,4 l

Comment

Ik heb bij al het water dat ik gegeven heb 3 druppels CaMg+ / 1,4 L bijgegeven, buiten de slechte plant, die heeft 3 keer meer gehad (met bedoeling van overdose) maar die doet het ineens wel goed,
                        misschien ook wel een genetische stoornis maar ben dus nu overgegaan naar 4 druppels (uit een fijne naald) op 1,4 l
                        DSCF0399.jpgDSCF0400.jpg
                        die heeft ineens een mooi blad

Ik heb gisteren vanonder enkele zieke blaren weggeknipt, ik heb ergens gelezen dat ze blijft proberen het blad te herstellen, een verspilling van energie in mijn ogen
                        Vandaag heb ik ze op 12u (600watt, 65cm) gezet

Dag 1 bloei, na 45 dagen groei op 450watt (thanks beowulf voor het afraden van 600watt te gebruiken in de groei)
                        DSCF0393.jpgDSCF0395.jpgDSCF0401.jpg
                        Ik was van plan om vorige week in bloei te zetten maar doordat de plantjes er niet zo goed uitzagen gewacht,
                        de zijtakjes hebben wel wat gegroeid en zullen hopelijk ook dikke toppen geven (dan was het wel 1 weekje extra waard)

Comment

mooie planten hoor.
                          dat wordt een mooi toppenveld
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

4 druppels (uit een fijne naald)
                            Een druppel is altijd even groot

Blad wordt niet herstelt.
                            Zo lang er groen in zit heeft dat een functie.
                            Als het geen functie meer heeft trekt de plant de voedingsstoffen die het kan gebruiken eruit en stoot ze het af.

Plantjes zien er goed uit, van boven.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Zou eigenlijk een domme vraag zijn, hoe groot is een druppel

Is het dan beter om de slechte blaren vanzelf te laten afvallen?

Die boost is wel niet gebruiksvriendelijk maar de positieve effecten zijn duidelijk
                              (ik had ze in een spuit geladen maar dan is het na 2 dagen niet meer vloeibaar, ik denk een klein flesje voor bv oogdruppels te gebruiken)
                              Vandaag ook 1ml terravega/ 1,4 L gegeven
                              Ik heb gelezen dat voordat er duidelijke tekens zijn van bloei je geen bloeivoeding mag geven (eerste 2 weken 12u)
                              Last edited by smokesalot; 5 April 2015, 18:04.

Comment

20 druppels = 1 milliliter

Comment

Bezig...
                                X