Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x pp & 5x mazar (dutch passion)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x pp & 5x mazar (dutch passion)

Of misschien dan toch weer niet, interessant!

Ik geef nu 4 druppels CaMg boost om de hardheid van het water te verbeteren,
    dat zou dus ongeveer 1/4 zijn van de aanbevolen hoeveelheid.
    (het product is normaal voor wekelijks gebruik als boost tijdens week 3-4 bloei)
    Last edited by smokesalot; 4 April 2015, 19:45.

Comment

Ik heb ze vandaag 2,5ml terravega / 2,8L gegeven, ik denk dat ze te weinig voeding krijgen
      Ik wou voordat de lamp aan is foto's trekken maar was te laat

Dag, 50 (dag 4, 12u)
      dag 50.jpg
      Last edited by smokesalot; 5 April 2015, 18:02.

Comment

Er zat 1 mannetje bij, de eikel heeft ballen
        Normaal zou het niet mogen want het zijn gefemeniseerde zaadjes, doet dubbel zeer
        DSCF0427.jpgDSCF0428.jpg
        (Ik heb contact opgenomen met dutchpassion
        en ze sturen gratis 5 zaadjes naar keuze (blueberry stond nog op mijn lijstje), das toch iets
        heb ook de dutchpassion vloeitjes bijgekregen, heb ik wel moeten vragen.

Ik kan wel eens zien hoe de grond eruit ziet, kwa vochtigheid was het iets beter dan ik inschatte
        en ik ga een paar potgrondtests doen

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Verder heb ik 3ml terravega/2,8L gegeven
        Last edited by smokesalot; 24 April 2015, 16:18.

Comment

oei dat is balen man succes me de rest

Comment

http://www.superwiet.nl/Bloeiperiode..._2__Begin.html

Dag 55 (9 dagen 12u)
            DSCF0430.jpgDSCF0433.jpgDSCF0438.jpgDSCF0439.jpgDSCF0440.jpg
            De meeste toppen zitten goed bij het licht, ik heb er 1 wat schuin gespannen om het licht te laten doordringen, een wereld van verschil bij dat plantje

Dit weekend ook eens schoonmaakje doen, eens over lamp en kap gaan voor stofjes en vuil, misschien eens over de reflecterende muren gaan met ontsmetmiddel waar ik bij kan,
            ook belangrijk!
            Dit zou eigenlijk niet mogen, zeker geen dood plantmateriaal in de ruimte en respect voor de lady's please
            DSCF0448.jpg
            Bij het verlies van 1 mannelijke plant is mijn motivatie om een geslaagde oogst te verkrijgen zeker niet gedaald in tegendeel

Comment

De plantjes staan nu 2 weken op 12u
              Ik heb gisteren 2,5ml terravega + 1ml terra flores / 2L gegeven, de Ca Mg boost gebruik ik vanaf nu 1x/week 1/3 van de aangewezen hoeveelheid
              doordat de hardheid van mijn water niet ideaal is, normaal gebruik je dit product na 3 weken bloei gedurende 2 weken,
              het is best een risico om het vroeger te geven omdat er minder calcium in het kraanwater zit maar ik geef het in lage dosis en ze zien er best wel goed uit
              dag 60.jpg
              Voor het geven van de voeding stond ik plots stil bij het feit dat de pH waarde veranderd na het toevoegen van voeding, je moet dus eerst de voeding mengen en dan de pH aanpassen.
              Daar stond ik maar ik heb dan een beetje gewoon water pH 6,3 gegeven en het water met voeding in open lucht laten staan, na 5-6 uur was de pH gestegen van 5,9 naar 6,2 (zo dom nu ook weer niet)

Mijn manier van water geven gaat als volgd:
              Dag
              1 voeding
              2
              3 CaMg Boost 1/3
              4 voeding
              5
              6 enzym

Zou ik een droge dag inlassen en waar zou dat goed voor zijn? Of ziet het er zo goed uit?
              De potten zijn vrij licht, ik geef ze ongeveer 450ml per plant/dag

Comment

Dag 63 (17 dagen 12u)
                dag 63 e.jpgdag 63 c.jpgdag 63.jpgDit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

vanonder zijn er wat afgestoten blaren maar daar let ik niet teveel op,
                ik heb enkele potten iets hoger gezet om het verschil in hoogte te beperken al valt het zo ook mee,
                Mazar is een zeer uniform
                Last edited by smokesalot; 23 April 2015, 17:42.

Comment

Ik ben vanaf nu begonnen met regenwater gebruiken, pH gecheckt; 6,3
                  gaat normaal veel betere kwaliteit zijn dan kraanwater en de regenput is proper,
                  ik heb buiten ook al grote planten gekweekt dus neem ik aan dat er niets mis mee is
                  (die CaMg boost ga ik dus enkel nog gebruiken voor wat het gemaakt is)

dag 64 g.jpgdag 64 a.jpgdag 64 c.jpgdag 64 h.jpgdag 64 e.jpgdag 64 f.jpg
                  dag 64 j.jpgdag 64 i.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

De lamp heb ik nu iets lager gezet, van 60 naar 55 cm (600watt)
                  ik vraag mij af hoever de lamp zal moeten staan bij 660 watt boost en is dat de laatste 3 a 4 weken?

Comment

Voor de eerste keer met regenwater willen voeden en de EC meette 0,60 na toevoegen van terraflores
                    het regenwater heeft een EC van 0.07 zonder toevoegingen.
                    Ik heb voor deze keer leidingwater gebruikt voor de voeding te geven de EC was 1.18,
                    Ik denk deze nog te verhogen naar 1.5

Als er iemand verstand heeft van kweken met water met lage EC
                    moet ik dan gewoon ipv 5ml, bv 10ml terravega geven voor dezelfde (EC waarde) voedingsterkte te verkrijgen?
                    en dan pH+ gaan halen want de pH meette 4,4 na toevoeging van de voeding

Comment

dag 68 (22 dagen 12u)
                      dag 68 b.jpgdag 68 c.jpg
                      dag 68 no°1mazar.jpgdag 68 a pp.jpg Powerplant

mijn planten zien er voor de moment vrij ondervoed uit, ik denk dat ik een absoluut minimum gaf (laatste maal 5ml/2L)
                      ze zien er niet slecht uit en bloeien wel maar nu heb ik verhoogd; 9ml/3,5L gegeven (= nog steeds maar zo'n 3ml/L)

Comment

ik zie geen te korten wel verbrande bladpuntjes, ben voorzichtig met ineens verhogen. planten houden niet an snelle wisselingen, ik zelf zou die een beurt water even zonder voeding.

Comment

DSCF0546.jpgDSCF0548.jpgDSCF0549.jpgDSCF0556.jpg

Ik denk dat ik wel wat hulp kan gebruiken
                          Attached Files

Comment

Er blijven steeds kleine blaadjes die vrij geel zien en verschroeide grote blaren loskomen aan de onderkant, wellicht door te weinig voeding worden de blaren leeggezogen en afgestoten
                            Ik heb de voeding verhoogd en eens wat terravega voor meer stikstof
                            Terravega 2ml, terraflores 12ml / 3,5L water (pH 6,1 na toevoeging)

Comment

Bij 2 plantjes heb ik iets bizar gemerkt, ik vrees voor een ziekte
                              het takje ziet er geschaafd uit en het topje is alsof er een aansteker tegen is gehouden en ik heb het niet gedaan
                              DSCF0564.jpgDSCF0568.jpg

Comment

Vanonder zie ik blaadjes die onder- en overvoeding vertonen,
                                ik denk dat dit komt door een te snelle verhoging, anders doen ze het wel goed dus heb ik ongeveer evenveel meststof gebruikt als vorige keer (14ml flores/3L)

dag 68 a pp.jpgDSCF0586.jpg
                                dag 68 no°1mazar.jpgDSCF0585.jpg
                                6 dagen geleden / vandaag

DSCF0543.jpgDSCF0586.jpg
                                DSCF0544.jpgDSCF0569.jpg
                                5 dagen geleden / vandaag

dag 74 (28 dagen 12u)
                                DSCF0574.jpgDSCF0575.jpgDSCF0588.jpg

Vanonder wel minder mooi! Bizarre dingen, allemaal door gebrek aan licht, pH enkele dagen te hoog en gepruts met de juiste dosering vinden?
                                op dit forum heb ik iets gevonden wat een "stikstoffabriek" heet, enkele dagen geleden het brouwsel gemaakt (dat stinken valt wel nog mee)dag 70 stikstoffabriek.jpg

Moet ik mij hierover zorgen maken? (in vorige post ook al raar verschijnsel)
                                DSCF0576.jpgDSCF0577.jpgDSCF0578.jpgDSCF0579.jpgDSCF0580.jpgDSCF0582.jpgDSCF0581.jpg
                                1ste foto, takje in het midden in 2

IS THERE A DOCTOR IN THE HOUSE?
                                Last edited by smokesalot; 29 April 2015, 18:18.

Comment

Bezig...
                                X