Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
5x pp & 5x mazar (dutch passion)
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: 5x pp & 5x mazar (dutch passion)
Hier maak ik me toch zorgen om, het komt ook bij hoger gelegen blaren voor
dag 74 i.jpg
Binnen 3 dagen staan ze 5 weken op 12u, echte bloei 4 weken
ik heb 2 dagen geleden een CaMg boost gegeven van Aptus (30% gebruikt, 1x/week)
Dit word normaal in bloeiweek 3 tot en met 5 gegeven, maar je mag ze niet combineren met PK boosts!
De mazar zou 8,5 weken bloei nodig hebben en powerplant 8
Ik denk na 4 weken echte bloei PK 13/14 voor 5 dagen te geven (opbouwend van 25%-75%)
Comment
-
Yep, Ca en Mg tekortjes zie ik af en toe opduiken in je verslag.
Dat kan ook zeer goed met de pH te maken hebben gehad.
Ik zie ook af en toe wat bol staand blad, dat wil zeggen dat ze een beetje te nat staan.
Wat er verder met de blaadjes gebeurt onder het bladerdek is normaal.
Die vangen onvoldoende licht, en worden dus langzaam steeds geler en de plant eet die leeg indien nodig.
Welke soort had een mannetje, de Mazar of de Powerplant ?
Comment
-
De powerplant, van 5 zaadjes 2 uitgekomen en 1 mannetje bij, heb dutch passion verwittigd en ze onderzoeken het
Ze hebben ook 5 zaadjes naar keuze gegeven als troost
De mazar zijn wel top en heel consistent
Ben van plan mijn lamp op 660w boost te zetten de dag voor ik pk boost begin te geven en vraag mij af wat de min afstand is
bij 660w
Comment
-
Ik treur met je mee. <linkje naar het hermafrodieten-topic>
smileys-angry-059462.gif
Comment
-
Bij mij kon de lamp tot op 40-45 cm. Bij dutch passion onderzoeken ze juist niks. Je krijgt 5 zaadjes naar keuze en dat is het. Ben benieuwd hoe dikwijls ze dat al hebben moeten doen. Die pp trok 10 jaar geleden al op niks. Dat zouden ze ondertussen mogen weten.
Comment
-
De ene pp doet het wel goed hoor en de mazar is super!
Heb vroeger al frisian dew buiten gekweekt en ook die is ook echt een aanrader! Ben ervan overtuigd dat ze kwalitatief aan de top staan, maar bv pp is dan minder maar zou dat ook zo zijn bij reguliere pp zaden?
Voor de lamphoogte zal ik nog zien hoe warm het dan word (zoals k dacht) eventueel warmte van de lamp wegblazen of verhogen
Comment
-
Ja dan zouden ze eerlijk moeten zijn en geen gefemeniseerde versie op de markt brengen die het minder goed doet dan de reguliere
Ik heb blue berry zaadjes gevraagd en autoeuforia reeds besteld, ik hoop dat die soorten stabiele gefemeniseerde zaadjes zijn
Comment
-
Vandaag begonnen met PK 13-14, ik denk dit 5 dagen te geven
Vandaag 1,5ml PK/3,5L =25% aanbevolen hoeveelheid, dit ga ik in de 5 dagen opbouwen tot 75% (dat is als de plantjes niet slecht reageren)
Gisteren 18ml/3,5L water gegeven, de plantjes lijken een licht tekort te hebben aan voeding (vooral calcium) en/of
verbrande blaadjes door de lamp, lamp stond 55cm hoog op 600w, net op 60cm hoog / 660w gezet
Ik heb de planten ook nog eens gedraaid, het verbranden kwam het meeste voor bij de toppen die het dichtstbij het licht waren
Ben van plan een 2de waaier te installeren voor de warmte van de lamp weg te blazen
Nu al 78 dagen ver, 4 weken bloei (5 weken 12u)
DSCF0601.jpgDSCF0611.jpgDSCF0612.jpgDSCF0617.jpg
Ik heb 5 dagen geleden al een CaMg boost gebruikt (30%)
Te veel calcium kan andere voedingstoffen uitschakelen maar ik heb niet veel gebruikt en ze vertoond nog steeds wat calciumtekort, ik ga mijn voeding niet verhogen en zien wat ze doen
(geen voeding met hoge PK waarden samengeven met hoge Ca waarden)
Comment
-
Nekeer vroeg genoeg fototjes gepakt voor het licht aan is
DSCF0619.jpgDSCF0623.jpgDSCF0627.jpgDSCF0628.jpgDSCF0630.jpgDSCF0631.jpgDSCF0633.jpgDSCF0636.jpg
Nu is het duidelijk te zien, een calcium en wat stikstof tekort? Mijn pH heb ik afgezuurd 6-6,5 (ik ga wel eens nieuwe vloeistof halen voor het kalibreren want die vloeistof is jaren oud)
Ik ga volgend weekend nog maar eens een potgrondtest doen, na de PK boost. Geen enkele test is 100% correct maar dan kan ik zien of de pH in de grond is gedaald (vorige test pH6,7)
De plant die het meeste afziet is natuurlijk de powerplant, ook heeft die een paar dagen iets raar gedaan (of niet)
Ik had vanonder eens 2x/week veel water gegeven, anders heb ik vanonder bijna niet water gegeven enkel via die slangetjes die zo goed als niet werken
en de powerplant heeft supperveel wortels gegroeid op 2 dagen
DSCF0637.jpg
Bij andere potten ziet het er zo uit
DSCF0638.jpg
Heb ik mogelijk voordien er te weinig voor gezorgd dat de onderste aarde vochtig blijft?
Comment
-
Ik heb wat vliegjes ontdekt en heb ze geidentificeerd als de varenrouwmug
DSCF0661.jpgDSCF0664.jpg
Ik heb nematoden besteld om te bestrijden
Het zijn lastige beestjes, eitjes worden larven, die vreten aan de wortels,... voor meer info; https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-larve-daarvan
op deze site vind je toch een hoop informatie dankzij het delen van miserie en succes. Veel dank aan de oldtimer leden!
Comment
-
Als ik de foto's naast elkaar leg zie ik dat het probleem zich voortzet ondanks de CaMg toevoeging 4 dagen geleden,
ben dus vrij zeker dat het die insecten zijn, ze doen uw plant tekens vertonen van verkeerde pH en/of calcium tekort
dag 79 c.jpgdag 82 c.jpgdag 85 c.jpg
dag 79 h.jpgdag 82 b.jpgdag 85 d.jpg
De pk heeft duidelijk wel zijn werk gedaan
dag 79 a.jpgdag 82 5,4weken12u a.jpgdag 85 e.jpg
(de foto's zijn om de 3 dagen getrokken)
6 weken 12u, 5 weken bloei
dag 85 f.jpg
Comment
-
Ik heb de nematoden die ik besteld had aan mijn planten toegediend, om de beestjes direct goed te versprijden in de grond heb ik 3,5l met nematoden en 3,5l zonder half uur later, zo is de aarde ook vanonder een tijdje goed vochtig en kunnen ze hun ding doen
Comment
-
Ik zie geen beestjes meer vliegen dus denk dat het gewerkt heeft
Ik heb verse pH kalibreervloeistof gekocht en veel scheelde het niet maar na de meter grondig te kuisen was er een verschil van 0.9 tijdens kalibreren, al een hele tijd met een vuile meter gewerkt en met foute pH dus!
(heb mijn water aangemaakt zoals ervoor en dan juist gemeten en kwam op pH 5.7)
Ik denk dat pH waarde (in grond en water) zowat de grootste struikelblok is bij het kweken.
Om de pH waarde van de grond naar boven te krijgen heb ik 1 dag 6.2 en 1 dag 6.5 gegeven in de hoop dat de grond nu rond pH 6 zit
dag 91
dag 91 aa.jpgdag 91 e.jpgdag 91 z.jpgdag 91 zz.jpgdag 91 zzz.jpg
Gezien de foute pH van mijn water, ik schat 3 weken verkeerde metingen bloeien ze wel nog goed vind ikLast edited by smokesalot; 16 May 2015, 17:35.
Comment
Comment