Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[GreenHouseSeeds] 8x The Doctor

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

[GreenHouseSeeds] 8x The Doctor

Korting op 420shop
    Mijn 3e ronde is al over de helft maar ik bouw nu pas een verslag, na 2 mislukte rondes wilde ik eerst maar eens succes hebben en dat is wel gelukt denk ik. Tijd voor een topic.

Vanwege de hoge score op seedfinder.eu, de lage prijs en omdat ik fan ben van Green House Seeds heb ik gekozen voor The Doctor.

Setup

Tent - Homebox Evolution Q100, 100x100x200
    EVSA - Gativa 440watt
    Lamp - Sylvania 400 wattw
    Reflector - Diamond Reflector
    Afzuiging - G-Tools 125mm ventilator (2 standen Ventilatie - Profan Clipfan 15 & 20cm
    Voeding - Sannie's Starterkit (met buffertabs, mychorriza, bacto en aangevuld met wat groei voeding)
    Aarde - Plagron Lightmix
    Potten - Smart Pots 11,6 Liter

Alle 10 waren ze ontkiemd na 24 uur, mijn methode: de zaadjes tussen 2 velletjes nat keukenpapier, die weer tussen 2 borden en dat op de TL bak van mijn aquarium, wat altijd 25 graden of warmer is.

Eerst voorgroeien onder led lampen van 6500k / 7,5watt per stuk (deze), als je goed kijkt zie je 2 anderen, die waren als opvulling omdat ik nog wat extra in bestelling had.

r3_groei_01.jpg
    r3_groei_02.jpg
    r3_groei_03.jpg

Zoals jullie zien pakte dit experiment prima uit!
    Groeien ging fantastisch. Jammer dat mijn goedkope tijdschakelaar toch stuk ging en ik daar pas achterkwam bij het overzetten naar de grote kast, het licht heeft lang aangestaan dus.

Ik heb plek voor 9 grote potten en dus moest er 1 in de kleine blijven, die heeft het niet gered, kreeg rare bladeren en deed het niet goed.
    Uiteindelijk had ik toch 1 man (misschien door de 24 uur licht) en die heb ik voor de veiligheid maar weggedaan.
    Last edited by TP70; 17 March 2015, 21:16.
    Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

Re: [GreenHouseSeeds] 8x The Doctor

Je had het al vermeld in mijn topic en hier zet ik mijn krukje met parasol maar neer. Ik zou
    wel even de potten tot de rand vullen. Zo is je strek meteen weg.

Ik zou ze gewoon meteen onder de 400 watt knallen. Groeien ze wat harder en qua stroomverbruik
    scheelt het je misschien 40 euro. Voor die 40 euro hadden ze wat sneller groter geweest als nu.

Suc6!

Comment

- ziet er goed uit
      - mooi gevonden met de 7.5w lampen.
      - doe zo verder ik spring af en toe even binnen

- Grts Amazing

Comment

Even voor de duidelijkheid, ik ben al bijna klaar (nog een paar weken denk ik), ik moet alleen nog even de foto's toevoegen.

Er liep nog een kweek toen ik aan deze begon en ik wilde alvast voorgroeien dus vandaar deze led oplossing.
        Wordt niet zo heet dus kon gewoon onderin een kledingkast. Geen geforceerde ventilatie nodig enzo, ideaal wat mij betreft.

Persoonlijk geloof ik niet in gelijk 400 watt, dat gebruiken die kleintjes toch niet, die hebben het blad nog niet om het op te nemen.
        Eenmaal overgepoot heb ik de potten zo vol mogelijk gedaan, maar zoals je zelf ook wel weet zakt het vrij snel in door het water geven.
        Daardoor kwamen wel wat wortels vrij, had helaas geen aarde meer, dus verbeterpunt voor de volgende keer.
        Last edited by TP70; 18 March 2015, 11:28.

Comment

Groei dag 22
          Vlak voor overzetten naar de grote potten
          Ronde_3_06.jpg

Bloei dag 17
          1 dag eerder heb ik de eerste bloemen gezien
          Ronde_3_07.jpg

Vanaf bloei 27 heb ik Green Sensation gegeven

Bloei dag 37

Ronde_3_08.jpg

Bloei 45

Hier de grootste plant, 60 cm vanaf de aarde.

Ronde_3_09.jpg

Ronde_3_11.jpg

Ronde_3_10.jpg

Ronde_3_12.jpg

Bloei dag 47

Ronde_3_13.jpg

Ronde_3_14.jpg

Ik ben nu bijna bij.
          Verdere updates zodra ik meer tijd heb

Comment