Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekje med gom 1.0

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweekje med gom 1.0

Lijkt mij erg veel op het magnesium gebrek dat ik heb gehad men eerste ronde. Kan verschillende oorzaken hebben, waaronder bijvoorbeeld: te nat , verkeerde ph, te veel kalk in het water,... Magnesium concurreert ook met kalk qua voedingsopname, teveel van het een blokkeert het ander.
    Persoonlijk lijkt het me de eerste optie, te nat dus.

Ik kan me natuurlijk vergissen.

Mvg bongool

Ps: breed gamma aan symtomen om magnesium gebrek eventueel te kunnen vaststellen. Ik had ze ens opgesomt in een verslag van mij, "bongools sub terra flora 1" ( zal later de link nog plaatsen maar dan kan je het toch al terug vinden).

Comment

Pps: best verwijder je ook geen bladeren. Heeft de plant ze niet meer nodig, of zijn ze te erg aangetast, zal de plant ze zelf afwerpen.
      De aangetaste bladeren zijn in eerste instantie de indicator om uit te vissen of het probleem verergert of al dan niet stagneert. Op die manier kan je voor jezelf de mogelijkheid tot stellen van een diagnose ietwat versnellen.

Gz

Comment

Ten eerste dankjewel voor je uitgebreid antwoord. Ga zo even je verslag lezen.Te veel water lijkt mij sterk aangezien ze zo'n 500ml per plant krijgen in een 9 liter pot. Geef de om de 2 dagen aarde is volledig droog wanneer ze water krijgen. Daarbij hangen de bladeren meer voordat ze water krijgen dan nadat ze gehad hebben. Wat er wel op wijst dat ze redelijk dorst hadden. Als ik water geef komen er net wat druppels onder de pot uit(zeer weinig hoor) denk je dat ik beter minder kan geven en dan dagelijks?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

mooie bosjes

Comment

Eerste kweekje med gom 1.0

Hoeveelheid water is steeds moeilijk in te schatten, is voor mezelf ook al vaker gebleken.
            Loopt het water onder de pot uit en is de aarde droog, dan is de aarde wellicht te droog. Het water kiest de makkelijkste weg en loopt eerder tussen de potrand en aarde weg dan door de aarde te vloeien. Te droog kan ook lockouts triggeren.

Hangende bladeren kan inderdaad dorst aanduiden.
            Hangt het blad en steeltje slap dan is dit idd meestal het geval. Hangt het blad echter, bolt het wat op maar voelt het nog stevig aan dan duidt dit eerder op teveel water en/of zuurstofgebrek bij de wortels.

Ik verkies persoonlijk dagelijks watergeven, trachten een constante vochtigheid te behouden. Probeer je potten te wegen, ik gebruik een personen weegschaal om het vochtverbruik in te schatten.

Hopelijk heb je er wat aan,maar laat niet alleen mijn informatie je leiden, vaak is de diagnose van een probleem stellen niet eenvoudig en laat je je best niet leiden door 1 bron van informatie.

Mvg en graag gedaan.

Bongool

Comment

Daar heb ik nog niet over nagedacht. Heb de grond eigelijk nog nooit losgemaakt/beetje omgespit. Als ik nu mijn vinger in de grond steek ( heb 2 uur terug 500 ml per plant gegeven) vind ik de grond ook niet heel erg vochtig aanvoelen. Heb zelf een tensio meter en die geeft op de meeste plekken hoe diep of ondiep ik hem ook in steek ook geen waarde aan. Op sommige plekjes geeft die rond de 1.5 aan wat juist wijst op droge aarde(terwijl ze net gehad hebben) . De steeltjes hangen idd ook. Ik ga morgen de aarde wat losser maken en vanaf dan dagelijks water geven. Potten wegen haast niks als ze 2 dagen niks gehad hebben. Voor de rest zal ik met ph min erg nauwkeurig de 6.2 aanhouden. Ben ondertussen wat meer over magnesium gebrek en ook calcium gebrekken aan opzoeken. Dit is trouwens het tensiometertje dat ik gebruik

Comment

Zoals ik gister zei heb ik vandaag de bovenste laag aarde wat ongespit. Vervolgens heb ik met ph min 500 ml water afgezuurd tot een stabiele waarde van 5,8. Dit omdat ik toch het idee heb dat ik een te hoge ph waarde gegeven heb. Meet regenwater ook een ph rond de 7,5 namelijk. Heb geen voeding gebruikt en de 500 ml over de 3 planten verdeelde ong 150ml per plant. Daarna de tensiometer schuin van onder de pot er in gestoken en die gaf 10 min na water geven een waarde van 5 aan wat volgens de handleiding prima hoort te zijn . Zie al aardig wat mooie topjes en al wat witte haren verschijnen. zal morgen rond zelfde tijd even op dezelfde manier weer even de vochtigheid op dezelfde manier meten. Wil morgen ook weer wat alga bloom toevoegen maar zoek nog naar iets om de ec waarde van de grond eerst vast te stellen.

Comment

Gisteren heb ik voor het eerst de dosering bloeivoeding (alga bloom bio voeding) die in hun kweekschema staat gebruikt. Aangezien ik telkens minder nam en we nu op dag 28 zitten(4weken) en de plant lekker in ze bloei zit. Ga vandaag enkel wat afgezuurt water geven (6,2) ph en dan niet te veel, zon 150ml de plant . Vind de grootste plant toch wel wat lichtere bladeren hebben onderaan . De andere planten hebben dit niet

Comment

Kan dit een voedingsprobleem zijn? En dan denk ik aan te weinig? Aangezien de meest ontwikkelde plant alleen dit heeft?

Comment

te weinig zeker niet. de planten zelf staan mooi donkergroen.
                      onderste bladeren vangen minder licht dus is vrij normaal dat ze naar verloop van tijd vergelen
                      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Te weinig licht krijgen die bladeren sws niet. Maar wat je zegt planten laten altijd wat blad vallen. En het zijn ook een van de oudste bladeren. Even afwachten dus. Voor de rest ziet de topvorming er prima uit toch

Comment

Gister was ik wat later thuis, geef normaal de planten rond half 6 water ( net voor de lampen aangaan) maar was gister pas 22:00 thuis. Trof 3 hangende planten aan en flink droge aarde. Heb ze direct water gegeven kregen wat bio bloeivoeding mee (4ml ong op 1 liter water en dat verdeeld over 3 planten. Zojuist weer even gekeken en de gele bladeren waren toch verergerd bij de grootste plant. Ook zie ik andere bladeren die dit wss ook gaan krijgen

Ik kweek op 7 liter potjes ( en niet helemaal tot de rand gevult, zown 4cm onder) en heb toch het idee dat ze wat tekort komen? Miss beter om van onder water te geven?

Comment

Problemen lijken nog steeds niet te verminderen. Wel ben ik gaan wegen voor water geven en heb ik de plant met kluit in 1 geheel eenmalig uit de pot getrokken een aantal dagen terug wat heel makkeliijk ging, om te bekijken of hebt water wel diep genoeg terecht kwam. Vond onderin de pot wel wat droog dus geef sinds dien wat meer. Fototje hoe het er nu na water geven bij staat :image.jpg

Comment

Ben er uitgekomen zat met me gevoel goed. Meer voeding en meer vocht. Heb ook de pot bijgevuld met aarde van onder en meer zorg nu dat me ph waarde wanneer ik geen voeding toevoeg even hoog is dat wanneer ik wel voeding toevoeg. Doe om de dag voeding en de ph houd ik precies 6,2

Comment

Vraagje: omdat ik medische wiet heb staan waar ik eigenlijk wel een beetje spijt van heb omdat ik het eigelijk gewoon een keer wou proberen en niet eens weet of et wat is. Bloei dit soort wiet op dezelfde manier af? Aangezien het niet echt om het thc gehalte gaat?

Comment

Bezig...
                                X