Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Modest's 2e indoor!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Modest's 2e indoor!

    Er loopt nog steeds trips rond, jammer genoeg.
    Nog een oplossing voor die kutbeesten? Het is gewoon onmogelijk om heel je plant volledig te besproeien, zeker niet met getopte stekken.
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


      #47
      Re: Modest's 2e indoor!

      ik heb natria gebruikt van wata is weetk niemeer ...
      kzount wel nie doen aje al bloei hebt of toch nie op de topkes ofs .
      khebr 2 x halve dosis voor aardbijplant opgespoten en was er vanaf .

      goodluck nog man !
      toevallig geen fotokes van je dames ?

      en vanilla kush is lastig soortje em ze zelf ook al gehad .

      Comment


        #48
        Re: Modest's 2e indoor!

        Neemolie, da's geen contactmiddel, dus je hoeft de beestjes niet te raken.
        Het blad gaat er vies van smaken, dan hoeven ze dat niet meer.

        VK heb ik ook eens gekweekt, ik had daar weinig problemen mee eigenlijk.
        Benieuwd naar een recente foto daarvan.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #49
          Re: Modest's 2e indoor!

          Ik vermoed dat de VK zo slecht gaat door de trips, aanslag is echt wel groot.
          M'n 2e kweekje nu al, eerste had ik een groot magnesiumtekort dat ik niet opgelost kreeg, nu deze kutbeesten.
          Jammer, hopelijk 3e keer goede keer, enkel is deze kweek wel voor de zomer .

          Herstellen de planten zich, of is deze schade blijvend? Want nu zie ik ze plots rondlopen op de enige goede stekken die ik nog had, lijkt dat ze het rijtje afgaan...

          Maar goed, heb net neemolie besteld. Hopelijk is het binnen een dag of 2 binnen, zodat ik zo snel mogelijk met de sproei kan beginnen. Topgroei lijkt serieus te zijn vertraagd, zitten nu in de 3e week op 12/12, en ongeveer 1 week zichtbare topgroei, maar daarna niet veel meer.

          Nu Q (of anderen), wat is de beste verhouding? Lees veel verschillende antwoorden, op Neem Holland staan ook recepten, maar fora spreken deze dan ook weer tegen.
          En nu de toppen toch nog zeer klein zijn is het dan nog mogelijk om te besproeien, want las ook dat sommigen het met een spons doen, zodat ze hun toppen niet raken?
          Ook lees ik van het mee te geven met het water (1ml/l), inclusief een beetje vita race, zodat het effect zich ook beter in de bladen verspreid? Klopt dit?

          Al erg bedankt allesinds!
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


            #50
            Re: Modest's 2e indoor!

            En ohja, wat is de beste emulgator? Heb hier thuis gewone dreft, of nog een beetje vloeibare bruine zeep (driehoeks zeep?).
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              #51
              Re: Modest's 2e indoor!

              Bruine zeep is prima

              Comment


                #52
                Re: Modest's 2e indoor!

                Vandaag eindelijk (een week te laat!) de neem aangekregen.
                Recept van forum: 5ml neem, halve liter heet water en 2,5ml vloeibare zeep.
                Als vloeibare zeep nam ik dreft, maar dit schuimt wel erg. Volgende keer bruine zeep proberen, met hopelijk minder schuim.

                Hoe doen de plantjes het?
                Stilletjes... Ik denk dat veel is stilgevallen door de trips die ik veel te laat heb opgemerkt.
                Vanilla Kush is denk ik de grootste verliezer, want deze heeft in tegenstelling tot de rest nog niets van bloeikenmerken (jawel, maar ieniemieniepietsie).
                Net de neem gespoten, en dit zou ik 2 weken lang om de 3 dagen moeten doen. Enige wat ik me wel afvraag is of dit wel goed is met de beginnende topgroei.

                Hopelijk ben ik er nu vanaf, zodat m'n plantjes zich kunnen herstellen. En hopelijk volgende kweek geen k*tbeesten meer in m'n tent.
                Foto's: (Pas op, veel verkleurde bladen, deze zijn leeggezogen).
                P5060001.jpgNeemolie met schuim
                P5060009.jpgGeen bloei bij de VK
                P5060008.jpgP5060007.jpgP5060006.jpg
                P5060005.jpgMiddenste plant heb ik nu nog gebogen zodat het een beetje op gelijke hoogte is met de rest
                P5060004.jpgP5060003.jpgP5060002.jpgP5060010.jpgP5060011.jpg

                Grtz,
                Modest
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment


                  #53
                  Re: Modest's 2e indoor!

                  Succes !
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #54
                    Re: Modest's 2e indoor!

                    ziet er redelijk uit... veeel dorre bladeren
                    echt kut die beestjes, hopelijk heb ik er geen last van.
                    Ik wens je veel succes bij de laatste weken en hopen op een mooi lekker rokertje

                    Comment


                      #55
                      Re: Modest's 2e indoor!

                      Jup idd zeer veel dorre bladen, zijn denk ik allemaal leeg gezogen door de beesten.
                      Dacht eerst dat het om een magnesiumtekort ging (begint hetzelfde), en heb dus te laat die beesten opgemerkt.

                      Hopelijk lijden de toppen er niet teveel onder idd!
                      Stap voor stap geraken we er wel.

                      Comment


                        #56
                        Re: Modest's 2e indoor!

                        Morgen de behandeling herhalen. Merk vandaag wel dat alle bovenste blaadjes (die nog wel mooi groen zijn) nu vol zitten met trips die blijkbaar niet meer bewegen, dus dood zijn (vermoed ik). Misschien dat ze met de neem naar boven trekken in de hoop dat daar nog wat eetbaars zou zitten, tevergeefs .
                        Stap voor stap geraken we er wel.

                        Comment


                          #57
                          Re: Modest's 2e indoor!

                          UPDATE

                          Dusssss, ze staan in (zichtbare) bloei sinds 10/4, zo'n 7 weken dus. Vandaag eens onder de microscoop gelegd en her en der komen er wazige trichomen.
                          Kweek loopt wel nog altijd slecht door de trips, ook al zijn deze zo goed als verdwenen. Toch hebben ze grote schade aangebracht, toppen groeiden amper nog.

                          Van alle planten zijn er 2 dat het zeer slecht doen, hier zijn amper nog goede bladen aan. Maar hoe zie ik of dat ze nog leven of niet? Toppen lijken niet meer te zijn gegroeid, dus weet niet of ik deze nog moet laten staan of al wegdoen.
                          Ga allesinds nog 1 of 2 keer voeding meegeven, en dan 2 weken spoelen. Hopelijk is het dan oogsttijd en kan ik aan een volgende kweek beginnen. De Vanilla Kush zou wel nog een weekje langer moeten, maar ga voor die schammele 2 gram de lamp geen week extra laten branden.

                          Wazige foto's:
                          P5310001.jpgP5310002.jpgP5310003.jpgP5310004.jpgP5310005.jpg

                          1e Foto is een overzicht, 2e een autoflower, 3e en 5e zijn de dode? planten. 4e Foto is de betere planten, ook al zijn de toppen allesbehalve dik.

                          Grtz.
                          Modest
                          Stap voor stap geraken we er wel.

                          Comment


                            #58
                            Re: Modest's 2e indoor!

                            De autoflower kan je nog naar buiten doen, op deze foto's kan ik slecht oordelen.

                            Er lijkt ook wel iets van overvoeding mee te spelen, gezien de verdorde bladpunten ?
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #59
                              Re: Modest's 2e indoor!

                              met hps kunnen we echt weinig zien modest ...
                              die 3e foto lijkt echt wel hard verdord maar dood precies nog niet ?
                              mogelijk foto'ke zonder hps tenemen ?

                              en het buiten kweken begaat je precies wel wa beter he ?
                              volges mij kruip jij ook wel elke keer met de kleren in je tent waar je juist me in het bos bent gaan chille ?
                              die beesjes nemen binnen direckt toe he , buiten roept da en ander beesje aan dat die spint of thrips molt fso .


                              succes er nog mee !

                              Comment


                                #60
                                Re: Modest's 2e indoor!

                                Uuhu, heb al gemerkt dat ik idd een buitenkweker ben, maar hier de kans niet toe heb.

                                Maar bon, volgende kweek gaan we er weer voor! Kan hier niets afbloeien, maar die AF gaat niet heel lang meer nodig hebben, is denk ik de beste opbrenger in heel de tent...
                                Heb nu het plagronschema gevolgd, maar da's idd te veel. Die overvoeding is wel pas de laatste weken gekomen, toen de GreenHeaven erbij kwam.

                                Bon, volgende kweek sterieler werken, en voeding minstens halveren.

                                Zal ook proberen om zo snel mogelijk betere foto's te nemen.
                                Jammer dat we hier niet in Spanje wonen, zon zat om buiten te kweken.
                                Stap voor stap geraken we er wel.

                                Comment

                                Bezig...
                                X