Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SMokezaza's Secret Party tent!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

SMokezaza's Secret Party tent!

Korting op 420shop
    Jooooo jooo jooooo luitjes!!!

Fijn te zien dat jullie allemaal nog actief aant hobbyen zijn! Na 2 jaar, begon het toch weer erg te kriebelen, en ja dan motte krabbe wah!
    Dus dit jaar dacht ik es een keer lekker gek te doen en zo'n "geheime tuin" (Secret Jardin tentje) aan te schaffen en es kijken of ik er een beetje plezier mee kan maken! Want bij mij gaat het echt om de fun!
    Het wordt mijn eerste binnen kweek en daarom dacht ik om alles vrij klein en simple te houden, dan is er altijd nog ruimte genoeg voor aanpassingen en verbeteringen.
    Maargoed mijn doel is 3 vrij simpele en sterke plantjes binnen te kweken, en dan de boel scroggen.

Mijn opstelling/ spul dat ik ga gebruiken:

-Tent van secret Jardin 60*60*150cm
    -3 potten met opvangbakje a 10L diameter 28cm en 23 cm diep
    -Groeiamp van Plug&Grow 125W en kleurtemp 6400K en8400 lumen output
    -Gehamerde reflectorkap
    -Ik heb 40l biogrond en 4x10L cocos, ben sterk aan het twijfelen maar ik denk dat ik het op cocos ga proberen.
    -Voor de voeding neem ik een fles Plagron Algagroei.
    -5 Autoflower Big Bang van Greenhouse (voor 15 eurie)

en dat was ie zo hehe

Aanpak:

Nogmaals ik wil het zo simple mogelijk houden en dus ook voor mezelf. Met als redendat ik het hele process misschien beter onder controle kan houden, mocht er iets geks gebeuren.
    Maargoed wat ik zo heb begrepen is dat het zeer belangerijk is dat je zo schoon mogelijk te werk gaat, dus daarom dat ik mn handen goed reinig en eventueel sterile maak met wat alcohol, kweet eigelijk total nie hoever daarin moet gaan, maar zo ga ik het iig geval doen. Ik wil de zaadjes 24uur eventueel nog 12 uur extra laten ontkiemen in een glas met Spa Reine water. Het glas wat ik gebruik, laat ik eerst goed koken om het zo schoon mogelijk te maken.
    Dan van het glas in een setje watten of als het mogelijk is direct in stek en kweek grond (zaadje 1cm onder de grond). Of als ik voor de wattenmethode kies dan laat ik ze daar een dag of 2 max zitten en dan pas in stekgrond stoppen(0,5cm onder de grond).
    Als kopjes eindelijk uitkomen en blad begint te krijgen , dan stop ik ze met de kleine potjes in een kweekbak (bij de Action gehaald ) en direct onder mn lamp, voordeel van die lamp is dat ie niet al te warm wordt. Zodra ik na enkele dagen of een weekje wortels onder uit et potje zie, zal ik ze ompotten in de eindpotten, gevuld met cocos. Deze heb ik ook bij de Action gehaald, dus heb ook total geen idee of het wel een slimme actie is geweest maargoed de ph-waarde sprak me wel aan en 10L voor 64 eurie cent is geen geld dacht ik zo.

Maarja ik zie het allemaal wel, kheb der iig veel zin in en ben van plan jullie allemaal regelmatig op de hoogte te brengen van de situatie in mn pertie tent!
    Zoals eerder vermeld ben ik echt een zware beginner als et komt op binnenkweek dus tips, commentaar gewoon doen, is van harte welkom !

Nou om de eerste post toch een beetje wat interessanter te maken, post ik hieronder nog wat kiekjes van wat ik zo heb staan .

Tot snel!!!

P1050828.jpgP1050829.jpgP1050833.jpg hhmmppffff ojee et begint alweer goed, kom er nu pas achter dat het geen cocos is althans niet 100%, waarschijnlijk goed stoned dat spul gekocht. P1050832.jpg

De foto's zullen in de toekomst beter zijn

fijne avond allemaal!

Re: SMokezaza's Secret Party tent!

De lamp die je wilt gebruiken zul je niet veel mee oogsten. Waarom de keus op die lamp, de aanschaf ?

Met een 150watt hps zul je zo veel meer rendement behalen ( http://www.eugrowshop.eu/nl/verlicht...p-fs-hps-lamp/ )

Daar naast wil je een voeding geven die voor potgrond is, terwijl je zelf op cocos wilt kweken ? ( http://www.plagron.com/nl-nl/product.../cocos-ab.aspx ) Bij cocos kweken vraagt denk ik toch wat meer als op potgrond, aangezien potgrond een buffer heeft.

Ik zou toch wat aanpassingen doen voor je gaat draaien, iets over je filter kan ik niet vinden die heb je wel ? En voor de lucht circulatie een mini fan zou ook wenselijk zijn.
    Als je wilt scroggen, haal dan 1 grote pot van bv 25 liter ? als je er 3 in een 60x60 neer zet zal (te) snel vol worden denk ik zelf.

Comment

Scroggen met een auto soortje is moeilijker! Je hebt het niet in de hand wanneer ze gaan bloeien en toppen word ook niet echt gedaan met auto's?
      Dus ik ben benieuwd naar het resultaat
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

aah tnx voor de reacties!

De lamp gebruik ik alleen voor de groei, tegen de tijd dat ik een bloei lamp nodig heb gebruik ik een 600w lamp, die leen ik van een vriend.
        Ik heb veel plezier gehad met scroggen en bijna altijd een leuke oogst gehad, alleen scroggen met een auto , heb ik nog nooit gedaan. Hmmm dat zet me aan et denken hehehe
        Ik hoor ook wel allemaal geruchten dat et niet zo handig is om in de zomer binnen te kweken met een tentje zoals ik gebruik, imv met warmte en vocht regulatie, dus ja ik kijk gewoon wat et gaat worden.
        In mn tentje passen er zowiezo maar 3 in, iig met de potten die ik wil gebruiken.
        Voor de rest moet ik echt iets van lucht toevoer regelen, ik dacht aan een buisventielator met een sort van fitler om zoveel mogelijk stof en andere dingen buiten de tent te houden.

Update:

voor nu zitten ze in de watten en moet nog een schap bouwen waar mn tent op komt te staan, heb niet al teveel ruimte.

Ik houd jullie op de hoogte wanneer het wat meer interessanter wordt..... en uiteraard pls input zeer welkom!

gr,

Smokezaza

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

ik ga jullie tips denk ik even goed volgen, kben volgens mij al lekker klungelig bezig hahaha !

Comment

He Smokeza,

Leuk je weer es terug te zien makker, is al weer eventjes geleden !

Ook van buiten naar binnen toe ghehe.
          Ik zet mn zetel neer en ga je volgen.

Veel geluk en kijk even rond voor de nodige dingen .

Hippie .
          The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Ha die Hippie!!! inderdaad lang geleden zeg, echt tof dat jullie nog zo actief zijn hier op de forum.

Dat binnen kweken is uit impulsifiteit ontstaan, haha heb ook nog 5 onbekende planten buiten staan, kan goed dat daar nog zaden bij zitten van mijn eerste buitenkweek verslag in 2013.
            Ik zal zo wel wat updates plaatsen !

Comment

Ha Smokeza .

Oke, je hebt ook wat staan op dat gezellige bamboo terras.
              Daar heb je toch ook wat leuks aan overgehouden in 2013 .

Zie je update wel verschijnen, tot laters weer he!

Hippie .
              The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Ja 2013 was een goed jaar, veel opgestoken en gesmoked in 2014 heb ik ook weer buiten gekweekt , maar echt voor de fun, zaadje in de grondje en kijken waar et schip strand

iig, ik ben druk bezig een goeie locatie uit te kiezen voor mn tent, en ben bang dat ie in de slaapkamer terecht komt, weet nie echt of dit nadelen gaat geven voor mijzelf of voor de planten. Maar iig heb ik een direkte aansluiting op mn schoorsteen (voor de gaskachel toendertijd, die ik niet meer heb) voor mn luchtafvoer. Maargoed we zien et wel

gr,

Smokezaza

Comment

Autoflowers haten over potten dus beter neem je een grote pot maak daar kuiltje in en doe daar Stek en kiem aarde in laat daar gewoon je zaadje in vallen
                  beetje aarde er over heen flinke slok water en paar dagen wachten en je baby is geboren.
                  Heel da gebeuren van glas water en sterlielehanden sjit kan je dan over slaan da gebeurt in de natuur ook niet
                  En glas uit koken hoef al helemaal niet

wens je veel suc6 en welkom back
                  God was never on your side..

Comment

Bezig...
                  X