Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amateur kweek onder 40Watt TL!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Amateur kweek onder 40Watt TL!

    Korting op 420shop
    Beste lezers,

    Vandaag kwam ik op het idee mijn eerste kweek met jullie te delen.
    Over de kweek zelf: Ik heb mijn eigen kast van 1x1x2 op minimale kosten. (Ik doe dit voor de lol, niet de winst of dergelijk)
    Het frame bestaat uit houten latten met daarop XPR isolatie platen.
    De lucht aanvoer is een 8x8cm pc fan en de afvoer is een 16x16cm pc fan.
    Mijn lamp is een normale 40watt TL buis omdat ik voor de eerste keer het vak even wou leren, de 150W HPS ligt al klaar voor de volgende keer en wie weet ga ik weer upgrade als die kweek me bevallen is.
    Over de plante zelf: 3x AK47 van wietzaadjes.nl huismerk in doodnormale potgrond met regenwater als voeding.
    Ze waren 1 week ontkiemt, 1 week voorgoei en daarna 5 weken groei.
    In die 5 weken ben ik op vakantie gegaan dus heb ze besloten voor het raam te zetten in verband met veiligheid, waardoor ze enorm zijn gaan strekken
    Na die 5 weken groei heb ik beslote de klok op 12/12 te zetten en te gaan bloeien
    Momenteel zit in bloei week 2 (dag 6) en wil weten wat mensen te zeggen hebben over mn dames onder 40watt
    hier is er een: (forum draait foto's automatisch)
    jd3.jpg
    jd2.jpg
    jd1.jpg
    sigpic- Don't kill my high because you're low.

    #2
    Re: Amateur kweek onder 40Watt TL!

    Ik zou ze denk ik proberen te buigen, zodat alles een beetje op dezelfde hoogte komen. Dan kun je de tl bak naar beneden doen en heb je meer aan je (weinige?) licht.

    Ik denk dat 40watt tl behoorlijk weinig is... Helemaal voor de onderste toppen. Verder is de kleur van de tl ook belangrijk, weet niet welke je hebt?


    -Verstuurd met Tapatalk-

    Comment


      #3
      Re: Amateur kweek onder 40Watt TL!

      Vrij zinloos denk ik. Je kunt wel kweken onder TL, maar dan is het zaak om alle toppen 5cm van de buis af te houden.
      Zo te zien staat de hele plant verder dan 5cm van de buis, dus zullen te toppen niet goed ontwikkelen.
      Alles, elk blaadje, elk topje dat verder van de buis af zit krijgt niet voldoende licht.
      Dat ga je straks met die 150W hps ook krijgen, die lamp hou je ongeveer 15-20cm boven de toppen.
      Daardoor is het oppervlak wat die kan verlichten beperkt, en zeker geen 100x100
      Maar het is in ieder geval al beter dan 40W TL.

      Je doet het voor de lol, niet om straks wiet te roken, dus da's geen probleem verder, lol kan je er wel van hebben.
      Ik zou dan een peper, paprika of tomatenplant zetten ofzo, dan spaar je ook de filter uit voor als je straks echt wiet wil kweken.
      Voila, dat is wat ik denk. (je vroeg er naar heh )

      Als je voor de volgende kweek een stukje gaas op een frame maakt (50x50 ofzo) en gaat scroggen kun je met 1 plantje onder 150W wel een mooi stuk vol toppen kweken.
      Met een iets meer sativa strain kun je dan best 50-100gr echt goeie wiet maken, ik kijk er alvast naar uit.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Amateur kweek onder 40Watt TL!

        Ja ik weet zeker dat 40Watt erg weinig is, maar ik wou eerst even weten waar ik mee temaken heb.
        Ik heb van deze kweek ondertusse veel dingen geleerd die ik zal gaan toepassen/verbeteren bij de volgende.
        sigpic- Don't kill my high because you're low.

        Comment

        Bezig...
        X