Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

second run mishmash-stijl

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

second run mishmash-stijl

Korting op 420shop
    Zo dan gaan we eens van start gaan.

setup:

-Zelfgemaakt tentje 80x80x200. houtencontructie overdekt met zwart-wit folie
    (heeft me in totaal 25 euros gekost + halve dag plan bedenken en tekenen + volle dag het in elkaar zetten )
    Voor de geintresseerden kan ik je wat meer info geven of ideeen van de bouw, moesten jullie dit ook overwegen zelf te bouwen maar veel in er niet aan.
    -400watt hps + electromagn. balast
    -1x pc ventilator voor actieve luchtaanvoer(in geval van) + extra open gaten voor luchtaanvoer
    -1x ventilator luchtstroom
    -2x 15watt badkamer ventilatoren (had ik nog liggen in de schuur, dus waarom niet daarmee proberen)
    -9liter emmers
    -biobizz lightmix en biobizz voeding
    De aarde die ik nu gebruik is een mix van aarde van de vorige ronde + lightmix + gedroogde koeiemest
    Zelfgemaakte wortelstimulator op basis van linzen

Het zaad dan maar:

5 verschillende soorten fem. zaad, een mix van indica's en sativa's. Een mishmash dus
    (
    1xjack herer,
    1x w.w/critical,
    1x ww/ak47,
    1x black domina,
    1x earlyskunk/bubblegum
    )

Allen hebben een bloeitijd tussen 45 en 55 dagen, dus zeer snelle dames. Schat eerder dat ik ze rond dag 55 zal oogsten net als de vorige keer. We zien wel als het zover is. Veel hangt af van hoe vlot het loopt en of de dames er zin in hebben

Zo dat is het voor deze. De volgende update zal verder gaan tot de omschakeling naar 12/12, moet de fotos nog wat bijeen zoeken, maar veel zijn het er niet.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

24/04-25/04

Zaadjes komen piepen en ik verwelkom ze met een glimlach. Hiervan heb ik geen foto's ter beschikking maar veel verschil met andere is er niet te zien.
    2 dagen later zag ik bij het wakker worden dat er wat geknabbeld was aan de white widow, heb zitten zoeken naar de boosdoener maar niets gevonden.
    De dag erna was er weer wat geknabbeld en de boosdoener zat nog rustig verder te eten aan een lobblaadje. Wie was het nu?
    mevr of mr pissebed had zich lekker in het tentje gesettled dus meteen verwijderd. Plantje heeft er gelukkig niet echt last van gehad

-------------

05/05

-groei : dag 10

Alles gaat goed, plantjes groeien mooi. Sommige hebben de 5-vingerige blaadjes overgeslaan en direct 7-vingers gemaakt.
    Het stilstaand water om de l.v omhoog te halen heb ik er na 1 dag weer uitgehaald,
    omdat ik in een gebied woon waar de lv zoiezo vrij hoog is en het voor zaailingen minder belangrijk is.
    _DSC3462a.jpg

-------------

07/05

-groei : dag 12

Plantjes blijven mooi groeien. Ze krijgen enkel water te drinken en de eerste vertakkingen zijn een feit.
    _DSC3489a.jpg_DSC3492a.jpg

-------------

09/05

-groei : dag 14

Niet veel te vermelden, alles goed vlotjes. Geef ze enkel water een 100ml per dag.
    Binnen 3 dagen word de klok ongeschakeld naar 12/12. dan zijn ze allen tussen de 17 en 25cm.
    De w.w./ak47 is momenteel de sterkste groeier. De achterblijvers zijn de black domina en jack herer.
    _DSC3569a.jpg_DSC3575a.jpg_DSC3587a.jpg
    Last edited by wietje wanker; 4 June 2015, 23:29.

Re: second run mishmash-stijl

14/05

-groei : dag 18
    -12/12 : dag 2

2 dagen na de omschakeling zijn ze hard beginnen groeien.
    Ben ook begonnen met de voeding. Geef ze nu 0.5ml grow en krijgen elk 100-200ml per dag.
    _DSC3737a.jpg

Eerste tekens van voorbloei te zien.
    _DSC3744a.jpg

-------------

24/05

-groei : dag 28
    -12/12 : dag 12

12 dagen verder, veel is er niet te melden, ze groeien nog steeds lekker en de meeste staan er nog mooi groen bij.
    De black domina en early skunk beginnen wat lichter van kleur te worden dus geef ik ze iets meer grow dan de rest. Nog steeds krijgen ze +-200ml te drinken.
    Heb ondertussen ook de w.w/ak47(links achter) wat gebogen om zo proberen de plantjes wat gelijk te krijgen.
    _DSC3958a.jpg

Reacties zijn altijd welkom
    grtz
    Last edited by wietje wanker; 4 June 2015, 23:31.

Comment

Ziet er goed uit! Wordt wel een volle tent denk ik.....
      Succes

Comment

Mooie dames! Lekker compacte planten! gaat goed!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

27/05

-groei : dag 30
          -12/12 : dag 15

3daagjes verder en ze groeien als kool, 2-5 cm per dag in de laatste 3 dagen. Zijn nu allen tussen de 50-60cm.
          Plantjes zijn nu een goede maand oud. Vind dat ze wel wat beginnen strekken, de internodes liggen nu veel verder van elkaar.
          Enkel bij de Jack Herer blijven ze kort op elkaar. Zal wel komen door de strain?

Heb ze nu ook op hun definitieve plaats gezet om te proberen zoveel mogelijk topjes licht te geven en wat meer groeivrijheid.

voeding: grow + bloom afgewisseld met grow + topmax en een dag alleen water. De helft van wat biobizz aanbeveelt.
          Hier en daar zie je dat ze wat voeding uit de onderste bladeren beginnen te trekken. Mss toch eens de dosis verhogen?
          Ze lusten nu wel meer als 200ml. per dag, op de fotos zie je dat ze er wat slapjes bijhangen.
          _DSC3963a.jpg_DSC3976a.jpg

Maar na het geven van 400ml stonden ze allen weer fier recht met de blaadjes omhoog na een 3-tal uur.
          Goed om te weten dat ik ze niet overwater, nu heb ik min of meer een gedacht hoeveel 'vocht' ze nodig hebben per dag.

_DSC3982a.jpg

Ook heb ik bij de ww/critical 1 balletje gevonden
          Niet direct gepannikeerd want had dit de vorige ronde ook voor met dezelfde strain.
          Toen heb ik tijdens de hele ronde 2 balletjes gevonden. Hopelijk blijft het hier bij.
          Wat zou de reden hiervoor kunnen zijn?
          _DSC4003a.jpgDit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Yep Ron, zit vrij vol vind ik, straks nog wat fotootjes maken hoe ze er nu bijstaan.

Gdog bedankt, hou het graag compact en hoop op een max lengte van 60-70cm. De groei bij de meeste is er nu uit, meer energie voor de toppen

De Jack(links voor) blijft het laagste, heb er ondertussen wat ondergezet om de gehele plant wat dichter bij de lamp te zetten, gelijk met de rest.
          Last edited by wietje wanker; 4 June 2015, 23:25.

Comment

Kort vraagje: Wortels die langs de bovenkant van de pot uitkomen, kan dit voor problemen zorgen? Zo ja, wat doe je hier het beste tegen?

Comment

Hou je wortels weg uit het licht en leg er een hoopje aarde over.

Comment

01/06-02/06
                -groei : dag 35
                -12/12 : dag 20

Vanaf gisteren heb ik de voeding verhoogt naar 2ml grow en 1ml bloom afgewisseld met 1ml topmax.
                De Jack Herer en w.w/ak47 blijf ik wel de vorige dosis voeding geven, 1ml grow en 1ml bloom/topmax.
                Geef dit wel nog steeds afwisselend en niet elke dag. Dus 1 dag grow/bloom, volgende dag grow/topmax en 1 dag enkel water.

Geen balletjes meer gevonden op de ww/critical, vingers blijven gekruisd.

De black domina en early skunk blijven licht groen als dit zo blijft de komende dagen zou ik de voeding moeten verhogen?
                Ook zie je dat de onderste fanleaves licht groen worden.

_DSC4093a.jpg_DSC4091a.jpg

Goed gezwollen calyx zonder pistels
                _DSC4085a.jpg

Hoofdtoppen:

-widow/ak47
                _DSC4106a.jpg

-widow/critical
                _DSC4113a.jpg

-Jack
                _DSC4103a.jpg

-Black domina
                _DSC4105a.jpg

-Early skunk/bubble
                _DSC4107a.jpg

Zo te zien hebben sommige wat last van de warmte, randjes buigen wat naar boven. Vooral bijde black domina is dit goed te zien.
                Of heeft dit een andere oorzaak?

13-vingers op de Jack, nr12 en 13 zijn welliswaar zeer klein. Toch eens leuk om te zien.
                _DSC4075a.jpg

Calcium tekort?
                Het begint bij deze bruine vlekjes, later word het lichtgroen rond de vlekjes.
                _DSC4074a.jpg

@shiva, ja dit heb ik een weekje geleden gedaan, nu komen ze weer boven.
                Zal er morgen nog wat aarde bijgooien voor zover er nog plaats is.
                Last edited by wietje wanker; 4 June 2015, 23:23.

Comment

Onderste fanleaves worden geleidelijk geel.

Heb nu enkel water gegeven de laatste 3 dagen, maar het wordt er niet beter op. Dus denk toch dat er een tekort is, maar wat? Iemand een idee?
                  _DSC4175.jpg

En deze zit al in een verder stadium, helemaal opgedroogd en morgen ofzo zal deze er wel afvallen.
                  _DSC4177.jpg

In mijn vorige post had ik een foto van bruine vlekjes op een blad getoond, maar die zijn niet erger geworden, dus denk ik dat het hier niets mee te maken heeft.

Ik vond het al opmerkelijk hoe traag de ww/ak47 bloeide. Nu had ik een vermoeden enkel dagen geleden maar had dit nooit gecontroleerd.
                  Tot nu, ik had denk ik dus gelijk. Had het plantje gebogen dmv een touwtje die ik aan de pot had vastgemaakt.
                  Blijkbaar zat dat touwtje zo strak vast en kon het niet uitzetten samen met de groei van de stam.
                  Wat is er nu gebeurd, kijk zelf maar.
                  _DSC4190.jpg_DSC4191.jpg

Touwtje is welliswaar verwijderd en hopelijk herpakt het zich wat. Iemand een idee hoe dit verder gaat?

Comment

Die beschadiging is permanent, maar de plant vind er wel een weg omheen. Dat komt wel goed.

Die stikstofblokkade en calciumblokkade is vrij veel voorkomend als mensen P en K extra gaan geven (bloeivoeding). Een keer de pH meten zou een boel verklaring geven. Maar vaak is het de moeite niet waard om het op te lossen.
                    Het precieze scheikundige gedoe zal ik je besparen.. Maar het komt er op neer dat bloeivoeding in vrije vorm, zorgt dat stikstof en calcium (en waarschijnlijk ook andere stoffen, die niet zo snel zichtbare problemen geven) zichzelf anders gaan gedragen.
                    Een paar weken later beginnen met bloeivoeding is verstandig de volgende keer. Het meest ideaal zou zijn om daar in de derde of vierde week pas mee te beginnen. Dan worden de tekorten pas een probleem rond het eind van de bloei, in plaats van halverwege.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Hier zit je met je akwidow47 toevallig hier ook s6 verder

Comment

Bedankt LR2!
                        Het was een domme fout dat ik had gemaakt maar dan hebben we dat weer eens geleerd. Ben er vrij zeker van dat dit de bloei heeft vertraagd want je ziet aan de toppen die starten onder deze beschadiging wel vrij normaal aandikken, alles erboven gaat veel trager.

Over dat stikstof en calciumgebrek, veel voeding heb ik niet gegeven, gestart rond 2de week 12/12. mss toch iets te vroeg.

Wat ik ook denk, paar weken geleden merkte ik die bruine vlekjes die ik linkte aan calciumblokkade. Nu las ik dat calcium beter wordt opgenomen met wat hogere ph(tss 6.5-7), dus heb toen beginnen wateren met ph 6.8 wat leek te helpen, geen bruine vlekjes meer. Toen zijn de onderste bladeren dus geel beginnen worden, mss door die hogere ph denk ik nu?
                        Ben nu rustig aan de ph aan het verlagen in de hoop dat de vergeleling wat beperkt wordt, wat denk je? Tot welke waarde zou ik moeten zakken?

Ja Rebel, ze houd stand. Door dat 'stam'probleem is alles wat trager beginnen gaan. Ook merkte ik dat de nieuwe blaadjes veel dunner waren, mijn belletje had toen al moeten rinkelen. Maar omdat die achter in de tent stond is het me niet direct opgevallen wat het probleem was.
                        Hopelijk trekt ze zich bij en vind ze er een weg omheen zoals LR2 al zei.

Ze is zeker een aanrader vind ik zelf, volgende keer mag ze nog zeker eens in het tentje staan

Comment

17/06

groei : dag 53
                          12/12 : 35

Het is weer al even geleden, maarja je moet de andere vrouwen in het huis ook wat aandacht geven anders worden ze jaloers

Nog steeds veel vergeling van de bladeren, maar is iets wat verminderd(tempo) sinds ik begonnen ben met enkel regenwater(ph6) te geven.
                          1 plant (black domina) heeft ook last van mg-tekort/blokkade.Lichtgroen blad met donker-groene nerven. Dit is ook niet echt verergerd de voorbije week, dus ga nog wat afwachten met eventueel extra mg toe te dienen.
                          Dit is wel de plant met de kleinste toppen, door het mg-tekort denk ik. We zien wel hoe het verlooptin de komende weken.

De ww/ak heeft zich ook goed herpakt en de toppen beginnen mooi aan te dikken.

Ook heb ik gemerkt dat op de jack herer op sommige bladeren(kanten) een lichte paarse kleur vertonen, wat wilt dit zeggen?

Nog 3-4 weken te gaan, hopelijk halen ze allemaal de oogst

wat fotos, wel met ander toestel(point/shoot)
                          Zal volgende keer terug fotos proberen te nemen met de reflex en een macro-foto van de paarse verkleuring op de jack.

-ww/ak47
                          wwak.jpg

-ww/critical
                          wwcritical.jpg

-black domina
                          black-domina.jpg

-jack herer
                          jack.jpg

-early skunk/bubble
                          early-skunk.jpg

-samen
                          samen.jpg

De goesting begint te komen na 4 maanden niets geblowed te hebben en de topjes te zien groeien
                          nog even geduld

Tot de volgende

Comment

update 21/06

-groei : dag 57
                            -12/12 : dag 39

-Jack
                            JACK2.jpgJACK1.jpg

Bij de jack zie je dat de bladranden wat paars uitslaan.

-Early/bubble
                            EARLY2.jpgEARLY1.jpg

-wwcritical
                            WWCRITICALl.jpgPROB2.jpg
                            Blad dicht bij een top heeft last van...? Zou ik dit weghalen ivm eventueele toprot?

-Black Domina
                            BLACKDO.jpgMG.jpg
                            Mg tekort bij de black domina?

-AkWidow
                            WWAK47a.jpg

Verder zag ik dit nog op een fan-leaf.
                            Geen idee wat het is maar lijkt op een soort ziekte of dergelijks?
                            Heb het volledige blad al weggehaald uit voorzorg.
                            PROB1.jpg

Volgende keer eens wat fotos van de trichomen.

Comment

Mooie plantjes hoor.
                              Zijn al mooie toppen. Doe zo verder.

Thugz
                              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Bezig...
                              X