Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DNA Chocolope onder 400W led

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: DNA Chocolope onder 400W led

Nog even zitten denken over de waterkoeling...

Als je zoiets neemt zou je je LEDs wellicht wel vast kunnen schroeven: http://nl.aliexpress.com/item/I-tech...414353529.html

Maar je zou je LEDs ook op een koperen plaatje kunnen monteren met een boutje en moertje (welke buiten het te monteren koelblok vallen) en dan met koelpasta en een CPU klem idee aan het waterkoelblok kunnen bevatigen.
    Dat koperen plaatje kan je dan ook makkelijk aan je aluminium frame monteren. en dan een koelblok als deze nemen, zijn niet heel duur. denk dat je duurder uit bent met zelf maken.....

Maar hier http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/995618 ook een mooi voorbeeld van zelfbouw.
    Een verwarmingsradiator uit een sloop auto voor 10 euro, en zelf gemaakt koelblok van blok koper met daarop een plexyglas plaatje gebout en gekit (kan je vast wel iets moois voor printen met je 3d printer)

Ik zou overigens wel met flexibele slangen werken, niet met koperen buizen, je moet je armatuur wel kunnen verplaatsten namelijk. en is veel goedkoper.
    Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
    Verslag:
    1e n00b binnen kweek...
    Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

Comment

Probleem is wel dat als ik al 16 tot 18 euro per led moet betalen voor de koelblokjes dat ik dan op minstens 200 euro kom voor een complete waterkoeling. Dat is me toch echt te gortig. Ik zit meer te denken aan een systeem van 50 tot 100 euro.

De koperbuis is alleen voor op het armatuur. Dat zou dan ook meteen de dragende constructie worden voor de leds. Van het armatuur naar de pomp moet inderdaad wel een slang worden.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Comment

De temperatuur was verder prima in orde, maar ik wil proberen om de temperatuur in de hele tent een beetje gelijkmatiger te krijgen. Ik had nu onderin de tent dat het 20 graden is en op niveau van de toppen 28 graden.

Ik dacht dat als ik nou warme lucht onderin de tent blaas dat ik dan vanaf de onderkant een uniforme temperatuur verdeling krijgt.

Plus dat ik dan ook meer controle denk te krijgen over de LV in de tent. Als de LV te laag is kan de afzuiger minder hard en dan blaas ik de warme lucht buiten de tent af om de temepratuur toch op orde te houden. Als de LV te hoog is dan blaas ik juist alle warmte naar binnen en zet de afzuiger harder.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Hmm, het LV verhaal kan ik volgen en een gelijkmatigere verticale temperatuur verdeling lijkt ook logisch. Toch zou ik oppassen met te warme lucht langs de kluiten. De wortelkluit wil je eigenlijk niet warmer dan 22 graden. Bij een te warme kluit ontstaat er snel te veel worteldruk ten opzichte van de verdamping wat dan weer guttatie tot gevolg kan hebben en dat kan dan weer een schimmelinfectie veroorzaken.

In de natuur staan ze met hun voetjes ook in hun eigen schaduw.

Comment

OK, zal er rekening mee houden. De wortelkluit hangt overigens in het water en dat water is doorgaans inderdaad een paar graden koeler dan de omgevingslucht. Dat zou dan wel goed komen. Ik hou de bak ook gescheiden van de lucht in de tent om te zorgen dat het water niet teveel opwarmt.

Bij buitenplanten staat de onderkant van de plant toch ook in lucht van 28 als het buiten 28 graden is? Het bovenste bladerdek zal inderdaad wat meer warmte vangen, maar dat is met de leds ook wel zo. Er komt wel wat stralingswarmte vanaf.

Komende week heb ik geen tijd, maar daarna ga ik eerst wel wat proberen met een proefopstelling. Als het niet bevalt dan hou ik gewoon de CPU koelers. Dat werkt ook prima hoor, maar ik heb het idee dat waterkoeling me meer controle geeft over waar ik de warmte laat.

Comment

Mooie is wel dat wanneer je met water koelt en de radiator buiten je tent heb staan je nog nauwelijks warmte ontwikkeling hebt in je tent en dus ook kan nadenken over CO2 toevoegen, je hoeft immers niet / nauwelijks meer af te zuigen om de boel op temperatuur te houden.
                Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                Verslag:
                1e n00b binnen kweek...
                Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

Comment

Dat zou wellicht ook wel kunnen, maar ik liep meteen tegen een LV probleem aan toen ik de temperatuur met de leds had verlaagd. Als je niet voldoende afzuigt dan loopt de LV heel snel op. En met een apparaat ontvochtigen is helaas een nogal dure bezigheid.

Daarom datcht ik dus om juist de warmte de tent in te blazen en dan harder afzuigen. De warmte van de leds is "gratis" en de afzuiger iets harder zetten valt ook wel mee qua stroomverbruik.

Maar goed, misschien dat ik ook ooit nog wel eens een ontvochtiger aanschaf. Ik had toch vooral last van een hoge LV in de tent als de LV buiten ook al boven de 70% zat. Dan kan je afzuigen wat je wilt, maar de LV blijft hoog. Als het dagen lang regent dan lijkt een ontvochtiger me dus wel een uitkomst.

Mijn einddoel zou een kleine zelfbouw "opticlimate" zijn. Dat lijkt me qua stealth toch de beste optie. De hele boel kan dan geluidsdicht ingebouwd worden en alleen een klein beetje lucht moet afgezogen worden om de boel op onderdruk te houden. Dat zou ook vrij stil moeten kunnen.

Comment

Gefeliciteerd, Wietefras !
                    Echt een topresultaat. Mooi gedaan !
                    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ferm resultaat hoor Wietefras!!! En nog bedankt voor de toelichting over de evolutie van de led's

Comment

Bedankt Stemma en Dj Felix.

Comment

20151029_Chocolope_Overzicht_DSC7462.jpg

Bloei is lekker aan het doorzetten:
                          20151029_Chocolope_top_DSC7461.jpg

Blaadjes komen ook lekker onder de trichomen te zitten:
                          20151029_Chocolope_Topje_DSC7458.jpg

De groei is er wel uit. Alleen de toppen komen nog wat omhoog.

Comment

Mooi mooi. Dat worden lekkere suikertoppen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Mooi man ik heb deze zomer chocolope buiten gekweekt moet zeggen t is echt een fijne makkelijke soort om te kweken en lkkr te roken succes!

Comment

Bedankt luitjes. Ja het is een lekker soortje.

Ben helaas bang dat ik deze ronde niet goed af ga kunnen maken. Zal net een paar weken te vroeg komen dat ik de boel moet ontruimen.

Comment

Bezig...
                                X