Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Oh grappig. Ik had juist gelezen dat een langere lichtperiode de kweekduur zou verkorten. Ze staan nu op 13uur licht en 11uur donker. Zou er wellicht nog een half uurtje licht bij kunnen pakken.
Heb ook nog een fles Ripen liggen. Misschien dat ik dat nog probeer.
Heb nog even gechecked en ze hebben 10 weken voordat ze klaar moeten zijn terwijl deze soort gemiddeld 11 weken staat (vorige keer ben ik ook vanaf 11 weken gaan oogsten). Ik moet zeggen dat ze deze ronde wel wat sneller lijken te gaan dan de vorige. Wellicht door de verkorte nacht dan.
Dus misschien komt het wel net goed. Anders maar gewoon een weekje te vroeg.
Zo, ik schuif aan, ik zou heel graag nog wat updates zien zo nu en dan (elke avond rond een uurtje of 23:00 ) Ik ga ook eens wat lezen over die LED van je. Top verslag! Bedankt!
Ik zat even te kijken naar die CPU coolers. Ik denk dat ik iets ga proberen met deze, de Freezer 11 LP. Die is 5 euro duurder, maar ziet er net ff wat toffer uit ofzo en koelt erg goed schijnbaar. Vergelijkbare specs met de Alpine 11 Plus, alleen wordt de Freezer 11 LP aanbevolen tot 95w ipv 90w bij de Alpine. Is het die 5 euro extra waard? Geen idee, maar qua gevoel wel. Of heb ik het mis?
Nee het is die 5 euro niet waard. Die duurdere koelers werken wellicht wel beter als je ze echt zwaar belast, maar ik belast ze feitelijk maar met 25W (de led verbruikt 50W waarvan de helft omgezet wordt in licht) en dan schijnt het niet te helpen om duurdere/betere koelers te gebruiken. Iemand op RollItUp heeft wat verschillende modellen vergeleken en met deze goedkope Arctic 11 Plus dingen bleef de boel het koelst. Waarschijnlijk door de dikke alu bodem van het koelblok. Ik draai de fan ook maar op 5V. Dat is ook voldoende.
Zoals belooft nog een update van de laatste Chocolope kweek. Deze nadert ook het einde. Ze staan nu 60 dagen (krap 9 weken) op 12/12.
Had de circulatie fan op een gegeven moment wat te hard gezet. Daar is het blad wat door uitgedroogd.
Ook wel een vreemd effect dat de planten recht in het pad van de fan (midden van de tent) nog vol groen blad hadden en de planten die wat buiten de luchtstroom staan hadden ineens enorme tekorten (lijkt vooral magnesium tekort). Was in een dag of 2 gebeurt.
Had nog wat laatste stekken genomen voordat de moeders opgeruimd werden. De Chocolope stekken vielen direct flauw na het knippen: 20151127_Stekken_Choco+BP.jpg
Links dus de Chocolopes en rechts Buckeye Purple stekken. Duurt echt maar een kwartiertje ofzo en dan worden ze helemaal slap. Die stekken rechts staan er gewoon fier bij zoals het hoort.
Trekt met een paar dagen wel bij overigens, maar ik vind het wel een vreemd gezicht.
Die stekdingetjes is ook een nieuw probeersel trouwens. Zijn een soort witte sponsjes die je ook als schuimkraag zou kunnen gebruiken in de bubblecloner. Heb daar met de 3D printer een hulsje omheen geprint zodat de wortels er alleen aan de onderkant uit kunnen komen om de stekken er ook weer makkelijk uit te kunnen halen.
Last edited by Wietefras; 30 November 2015, 00:01.
Mooie knuppelsmooie stekjes,goed bezig daar.als je wilt dat je wiet sneller rijp is,moet je de herfst nabootsen temperatuur met licht aan moet omlaag,met licht uit moet minimaal 18 blijven,en de nacht moet langer worden,dus maar 10 uur licht ipv 12.
Ah bedankt voor de info, dat maakt het makkelijker. Nu nog even kijken of ik dat boren aandurf. Schroefdraad erin maken kan ik wel, maar met mijn gare kolomboor de gaten op de juist plek zetten... oef.
Staat er trouwens heerlijk bij, wat een knuppels!
Je kunt trouwens ook vragen of die CV monteur paar weken later komt wellicht? Heb ik ook gedaan bij mijn onderhoudsbeurt, of heb je iets anders?
@joremkrank, Ze staan wel al op een wat lagere temperatuur. Hou ze op het eind altijd wat koeler. Of dat de kweek nou echt versneld heb ik nooit zo gemerkt.
@Dkuttekop, Ja het is wel een gepruts om de gaatjes op de juiste plek te krijgen. Ik las overigens van anderen dat ze niet tappen, maar gewoon voorboren en dan een soort houtschroef erin draaien. Persoonlijk tap ik liever en gebruik dan een metaalschroef.
Nog een allerlaatste update van de Chocolope stekken kweek (2e ronde van deze Chocolope zaden). Ze hebben nu bijna 10 weken op 12/12 gestaan en 8 weken echte bloei laten zien. Een dezer dagen gaan ze om.
Als het licht uit gaat krijgen de planten een portie FR licht om het Phytochroom sneller over te schakelen naar de "bloei" stand: 20151207_Choc_OvzFR_DSC7644.jpg
Zie er wel veel milky in dus het is er wel klaar voor, maar ik heb wel het idee dat als het nog een week (of twee) langer had gekregen dat die calyxen met witte pistils nog wel wat aan zouden dikken. Het is wat het is.
:edit: Was ook nog bezig geweest met de Arduino en 3D printer.
Heb eindelijk mijn FLIR camera aan de praat. Heeft een tijdje geduurd voordat ik een werkend Arduino Due bordje had. Al bleek het bordje waarvan ik dacht dat het stuk was het achteraf toch gewoon weer te doen.
Heb de data van de FLIR sensor even in Excel geplakt en een conditioneel kleurtje op gezet: FLIR.jpg
Heb ook een TFT touchscreen aangesloten op de Arduino. Nou die twee nog "even" samenvoegen en ik heb een infrarood warmtebeelden camera. Wil graag kunnen zien of de temperatuur over het bladerdek een beetje netjes gelijk is en ook wil ik gaan testen met koelingsopties voor de leds. Wil dan wel goed kunnen volgen wat de temperatuurverschillen zijn.
Bedankt joremkrank en vaperke. Het zijn allemaal wel leuke/lekkere dingen ja
Moest de kweekruimte ontruimen, dus de hele boel is gisteren om gegaan na 10 weken 12/12 en 8 weken echte bloei
Had nog wel een weekje langer gemogen waarschijnlijk. Al begonnen ze ook ineens veel minder te drinken. Het is wat het is.
De planten hangen in hun geheel op de kop. Heb alleen de fan leaves eraf getrokken. Hield zo krap 4 kilo nat over. Een vorige keer onder HPS was het van nat naar droog gewicht een deling door 6,5 a 7, maar goed dit is onder led. Welicht dat dat nog scheelt. Lijkt er sowieso op dat het wel weer een flinke oogst is voor een 400W lamp.
Stel toppen zagen er wat verdacht uit met bruine blaadjes. Kon dieblaadjes er niet makkelijk uit trekken, maar heb de toppen voor de zekerheid toch maar uit elkaar geknipt. Gelukkig was het geen rot maar gewoon verdord blad. Maar goed beter nu checken dan dat het toch rot blijkt te zijn en dat de hele top door rot.
Binnenkant is al wat bruinig doordat ik het een dag had laten staan. Dat was meteen na het oogsten wel nog wit uiteraard. Grappig ook wel dat er nog steeds wat water uit sijpelde. Dat blijft blijkbaar toch nog een beetje door gaan terwijl de rest van de plant eraf is
Alvast wat voorlopige conclusies van wat ik deze kweek geprobeerd heb:
- Ik had iets korter voorgegroeid dan vorige keer en dat was iets te kort denk ik. Zag toch teveel licht op de vloer vallen.
- Supercroppen bevalt me toch beter dan scroggen. Al vermoed ik dat scroggen voor de opbrengst wel beter is.
- Vorige kweek met Pond Saver had ik een sterk oplopende EC. Tot wel 3,0 aan toe (ik gaf 1,2 a 1,3). Nu zonder Pond Saver had ik daar geen last van.
- Afgezien van bij het overzetten van de voorgroeibak naar de afbloeibak heb ik ook geen wormencompostthee gegeven. Wortelschade is altijd een recept voor ellende in DWC, dus dan is wat wormencompostthee echt wel nodig.
- Door die hoge EC had ik vorige keer wel een beetje scherpte in de wiet. Twee weken spoelen hielp toen voor geen meter, dus spoelen doe ik niet meer. Ik heb deze kweek de EC constant laag gehouden (1,0 tot 1,1) en daarmee was de scherpte weg. Ben alleen wel bang dat ik het wat overdreven heb, want de planten waren wel heel erg geel op het eind.
- Zeewierkalk in plaats van Ca15 (calciumnitraat) beviel heel goed. Al stijgt de pH er wel wat van, maar dat is in de bloei ook wel handig als de pH van nature wat daalt. Dit keer geen calcium tekort meer gezien.
Comment