Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DNA Chocolope onder 400W led

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: DNA Chocolope onder 400W led

Kan zelfs met een strijkijzer
    hoe hedde gij da gedoan ?
    Zit vannochtend heel de tijd met dat deuntje van draadstaal in mijn hoofd, wie wil dat ook..
    http://allesistaal.blogspot.nl/2012/...-minde-da.html
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Ik heb op zich een hele mooie bout waar ik prachtig die reflow profielen mee kon afwerken. Met drie presets die ik had ingesteld op de reflow temperaturen. Had verder een stukje van dat aluminium U-profiel genomen waar gaatjes in geboord waren. Daar had ik de tip van de soldeerbout doorheen gestoken voor een groter warm oppervlak. Dus ik zat er helemaal klaar voor

Het grootste probleem was echter om die soldeerpasta te laten smelten op wat een veilige temperatuur zou moeten zijn. Dat kreeg ik gewoon niet voor elkaar. De chip kan volgens de reflow specs maximaal 245 graden hebben en eigenlijk pas op 345 begon dat spul te smelten. Wellicht ook gewoon niet goed getest en dat dat spul alleen goed smelt als er een componentje op ligt ofzo, want voor de reflow pasta staat een max temp van 225 graden. Wat ik ook probeerde het werd gewoon een harde koek.

Uiteindelijk de temperatuur van de bout maar gewoon op 450C gezet. Dan bordje erop en wachten tot dat spul begon te smelten. Dan verdwijnt het onder de led en dan zie je de led zich even "zetten". Op zich wel een grappig principe, maar ben eerst wel een tijd aan het proberen en vloeken geweest voordat het ging

Dus het is uiteindelijk een aanpak vergelijkbaar met die verfafbrander geworden eigenlijk. Een hete bron waar dan het bordje op kwam:
      20150618_ReflowSetup.jpg

Trillende handen maakte gelukkig niet zoveel uit, want de bout zat gewoon vastgeklemd. Alleen dat U-profieltje wilden nog wel eens wat scheef gaan hangen

Al blijft het wel een gepriegel om zo'n klein vierkantje dun in te smeren met die pasta en de rest schoon te houden.

Oh en ik had natuurlijk ook zo'n ledje op de grond laten vallen Gelukkig vond mijn vriendin die weer terug.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Thanx Wietefras,
        Handig dat alu profieltje
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Probeerde vandaag dat led armatuur af te maken, maar heb ik helaas een led gesloopt. Was te nieuwschierig, wilde het even proberen en *pats*. Was ik even vergeten dat er minimaal 2 leds op de voeding moeten.

Fan verloop gemaakt met de 3D printer was gelukkig wel mooi gelukt. De dames zullen een kleuraccentje vast weten te waarderen

Printer heeft lang staan stampen en het moest ook in 2 keer omdat het net niet pastte. Heb de twee stukken aan elkaar vastgezet met aceton. Dat lost het plastic wat op en als dat verdampt dan zit de boel aan elkaar.
          20150619_FanVerloopCompleet.jpg

De planten groeien nog steeds beestachtig door. Vanmorgen moest ik de boel weer flink opbinden:
          20150619_CHOC_Overzicht.jpg

Licht ging uit en met mijn telefoon is het geen doen om foto's in het donker te maken. Dus er is geen "after" foto. Ziet er ook wel uit alsof iemand in de tent gevallen is en even rond is gaan rollen over de planten. Dus misschien beter om dat soort foto's achterwege te laten

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Wordt vast wel een mooi toppenveld.
            Jammer van die led heb je er dan nog genoeg om je kweek verder te doen met led?

Die 3d printer werkt precies wel goed. Kan je daar alles mee doen?
            En vanwaar neemt de printer zijn voorbeeld? Gewoon de pc?

Grtz
            Thugz
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Zonde van je led. Nieuwe bestellen? Anders zit je met een oneven aantal......
              Dat verloopje ziet er wel strak uit.
              Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
              Verslag:
              1e n00b binnen kweek...
              Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

Comment

Gaaf Wietefras en ik maar denken dat alleen een terrorist thuis wat aan een 3d printer heeft !

(Ik zie al gelijk de mogelijkheid om bloempotten helemaal naar eigen smaak te maken )

Je toppen veldje gaat als een trein, je bent weer heerlijk bezig. Ik geniet volop!
                Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

@thugz, Ja typisch weer zo'n "ik wordt soms zo moe van mezelf" momentje. Ik heb een nieuwe besteld, maar dat zal wel weer een paar dagen duren. Op zich kan het armatuur met 350W ook wel draaien, maar vandaag komt het er met vaderdag en zometeen nog een verjaardag ook weer niet van.

Je kunt voor die 3D printer modellen downloaden. Bijvoorbeeld van http://www.thingiverse.com/ of https://www.youmagine.com/

Dat fan verloop heb ik zelf ontworpen en dan precies op maat voor mijn fan uiteraard. In dit geval heb ik het getekend met Freecad.

@Ariebombarie, Het aantal maakt op zich niet zoveel uit. De voeding past zich automatisch aan aan hoeveel leds er aan hangen. Alleen zit daar wel een minimum aan en een maximum. In dit geval minimaal 2 en maximaal 4. Drie is dus ook wel even te doen. De leds waren op voorraad dus ik verwacht dinsdag of woensdag wel een vervanging te hebben.

Verloop werkt prima. Is vooral toch nog wat stiller dan het verloop wat ik eerst in elkaar ge MacGuyvert had. Moet nog even meten of het voor de "flow" scheelt maar dat zal toch ook wel.

@Stemma, Terrorist of illegale wietkwekert. Dat maakt voor het kabinet allemaal niet uit toch? Even erg

Je zit wel wat met de beperkte omvang van de dingen die je kan maken. Die van mij kan maximaal 22x22x20cm aan. As het groter moet kan het wel in delen ook natuurlijk. Zoals dat fan verloop.

Het is wel heel leuk wat je allemaal kan maken. Je kunt inderdaad ook mooie bloempotten of vazen maken. Leuke speeltjes voor de kids. Zelfs handtassen en kleding maken ze ermee. Al is dat meer voor de gein dan dat het echt praktisch is.

Comment

3dponics.com
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ja die hebben ook wel leuke spullen. Al zie ik me zelf dus niet zo'n flessenrek in de tuin of voor het raam zetten.

Dat waterslot leek me dan wel weer handig. Dat zou inderdaad een envoudige manier zijn om het waterniveau op peil te houden.

Zag op hun Google+ pagina ook een luchtsteen (luchtplastic?) staan. Dat leek me ook wel handig, want die zou je dan ook op maat kunnen printen zodat het makkelijk in de pot past. Heb daar alleen nog geen downloadbaar model van gevonden.

:edit: Ze noemen het een "air rock" en ik zie het ding nog steeds niet staan. Wellicht een nieuw onderdeel:
                      20150602_115224_3DPonics_air-rock.jpg
                      3dPonics_air rock_model.jpg
                      Last edited by Wietefras; 22 June 2015, 10:32.

Comment

Gisteren eindelijk weer een keer de puf gehad om het led armatuur af te maken.

Helaas blazen de cpu koelers aan de zijkant uit. De temperatuur is dus enorm hoog. Had onder HPS de temperatuur op 30 graden en met de leds zat het meteen op 33.

Het licht is wel prachtig verdeeld en er komt ook zichtbaar meer licht vanaf dan van de HPS.

Wat ook opvalt is dat de licht penetratie veel hoger is geworden. Er komt ineens een hele bak licht onder uit de ventilatie openingen.

Al zal dat ook komen doordat de planten zich hadden ingesteld op de MH/HPS bulb. Hoop dat ze zich nog kunnen aanpassen en ook al het led licht gaan vangen.

2015-07-04_18.08.38.jpg
                        Last edited by Wietefras; 4 July 2015, 18:21.

Comment

Yep, ik heb geen flauw benul welke kosten erbij komen kijken eigenlijk.
                          Ik heb deze week juist een nieuw luchtsteentje voor m'n garnalen gehaald, dat kostte me 45 cent.

So, what's next ?
                          Een actief afzuigsysteempje voor elke led ?
                          Het is de afgelopen tijd best warm geweest, dus de temperatuur van de intake zal ook wel wat hoger dan normaal geweest zijn.

Comment

Comment

Bij 3DPonics hebben ze inmiddels ook de marihuana teelt ontdekt:
                              Read all about the world's first 3D-printable and fully customization hydroponics garden, custom built for the cultivation of medical marijuana.

Snap niet helemaal hoe dat nou zou moeten werken. Blijkbaar zijn ze nogal voorstanders van verticale kweek, maar dan moet je wel met hele kleine plantjes werken.

Comment

Comment

Bezig...
                                X