Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DNA Chocolope onder 400W led

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: DNA Chocolope onder 400W led

Ik heb zelf een datalogger gemaakt met een Arduino en een stel sensoren.

Je kunt ook kant en klare dataloggers kopen. Die doen doorgaans allen temperatuur en luchtvochtigheid, maar daar kom je ook al een heel eind mee.

Ik heb nog een laatste keer opgebonden nadat ze al wat bloei lieten zien.

Dat zal na ongeveer 2,5 week geweest zijn.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Slim idee van je printer daarom.

Comment

Tijd voor een update van de kweek. De dames hebben inmiddels 7 weken 12/12 achter de rug en 5 weken echte bloei.

De EC in de bak is weer opgelopen naar 2.6 terwijl ze voeding krijgen met een EC van 1.5. pH is in de bak 5.7 en in de voeding 5.9.

Heb er vorige week wat Calcium extra bij gegooid, maar ik zie nog steeds bladeren met tekorten verschijnen.

Overzichtje van de indoor jungle:
        20150729_Choco_Overzicht_DSC7030.jpg

Plus wat fotos van de toppen die langzaam maar zeker aan het vormen zijn:
        20150729_Choco_Top_DSC7025.jpg

20150729_Choco_Top_DSC7026.jpg

20150729_Choco_Top_DSC7028.jpg

20150729_Choco_Top_DSC7029.jpg

De ene Chocolope stek is een flinke dame geworden en de andere begint inmiddels ook te komen:
        20150729_Choco+BP_Stekken_DSC7033.jpg

De Buckeye Purple stek kreeg maar geen wortels. Ik heb de stek toen maar uit de steenwol in een Eazy Plug overgezet en wat wormencompostthee gegeven. Ze heeft het nog steeds zwaar, maar er zit nieuwe uitgroei op dus ik neem aan dat dat wel goed komt:
        20150729_BP_Stek_DSC7051.jpg

Heb ik ook nog met de 3D printer zitten spelen. Ik wilde voor het scrog net eigenlijk plastic clipjes maken om de balkjes in te bevestigen. ben daarom bezig geweest om te kijken of dat uberhaupt zou werken en heb dus een dingetje getekend dat op de buis geklikt kan worden met uitsparingen voor de balkjes:
        20150729_3D-ScrogsteunOpBuis_DSC7040.jpg

De balkjes komen er dan in te hangen:
        20150729_3D-ScrogsteunMetHout_DSC7042.jpg

Soms gaat het wel eens helemaal mis met de 3D printer:
        20150729_3D-Scrogsteun-KillMe_DSC7044.jpg

Wil er eigenlijk ook nog een clipje overheen hebben dat je de boel echt dicht kan klikken. Had er ook even een balkje in geprobeerd op te hangen en de afstand van het uiteinde van de balk tot de buis is eigenlijk iets te groot. De "arm" van het balkje op de bevestiging aan de buis wordt zo te lang waardoor de kracht wat te groot wordt. Misschien de uiteinden van de balkjes wat schuin zagen zodat die dichter op de buis kunnen komen.
        Last edited by Wietefras; 2 August 2015, 21:09.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Damn, spijtig van dat tekort, ziet er wel hevig uit zo vroeg in de bloei.
          Geef ja al PK?
          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Wat je ziet is meer de TMV denk ik. Dat calcium tekort geeft alleen her en der op een blad wat bruine spikkels, maar de TMV plant(en?) zien er inderdaad flink beroerd uit. Dat is bijvoorbeeld zichtbaar in die eerste foto van een top. Half het blad is dan geel gestreept en het blad is helemaal krom getrokken. Met name de plant rechts achter heeft dat. Echt vreselijk lelijk.

Voor de rest zien ze er nog best aardig groen uit moet ik zeggen.

Ik geef eigenlijk nooit boosters. Dus ze krijgen geen PK, maar ze hebben bij de laatste waterverversing wel wat druppels bloei stimulator (GHE Bio Bloom) gekregen.

Comment

Kon je het weer niet laten om met je shag vingers aan de plant te zitten?

Maar ziet er verder wel goed uit, Heb ook wel meer vertrouwen in het LED na een kweekje gezien te hebben bij een maat.
              Kwamen lekkere compacte toppen af.

Suc7
              If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Het gekke is dat ik helemaal niet rook. Ook geen joints ofzo. Het zal dus ook op een andere manier wel overgebracht kunnen worden?

Op de Rollitup site, waar het idee voor dit soort armaturen vandaan komt, zijn er meerdere kwekers die ermee werken. Die behalen er goeie resultaten mee. Ga er vanuit dat dat mij ook ooit moet gaan lukken

Let wel, de ene led is de andere niet. De goedkopere led armaturen leveren oogsten op die vergelijkbaar zijn met een T-Neon/spaarlampen kweek. De duurdere led lampen daarentegen, die leveren je een lege portemonnee op. Daarom dus zelf maken

Comment

Daar zeg je zoiets Wietefras 2 deftige led lampen,ben je al gauw 3000 euro lichter
                  Ivm die tmv ziekte,heeft dat na de oogst effect op de wiet ook,of is dat enkel het bladerdek die er last van blijft hebben

Comment

Als je ze zelf maakt dan is het een stuk goedkoper

Ik ben ook niet zo bekend met TMV, maar ik begreep dat de plant er alleen wat slechter van groeit. Dus er zal vast ook minder wiet vanaf komen, maar ik dacht dat de wiet verder wel gewoon te gebruiken was.

Comment

Eerlijk gezegd,voordat ik terug begon met wiet kweken,wist ik dat ook niet dat die ziekte bestond
                      Ach zolang de kwaliteit goed is,doet het gewicht er niet echt toe he

Comment

Ik wist niet eens dat dit TMV was Ik dacht dat je daar meer opgefrommeld blad van kreeg.

Als de kwaliteit goed is dan heb ik er wel liefst zoveel mogelijk van

Comment

Weer een weekje verder, dus tijd voor een update. Vandaag staan ze 8 weken op 12/12 en is er 6 weken echte bloei te zien.

Heb vandaag de bak water ververst terug naar een EC van 1.5 en pH 5.8. Dit keer zonder bloei stimulator.

Ben een nieuwe batch wormencompostthee aan het brouwen en die gaat er dan over 2 dagen weer bij.

Nu het weer wat droger is is ook in de tent de LV en de temperatuur wel weer prima op orde. Temperatuur zit zo rond de 28 graden met lamp aan en de LV zit dan zo rond de 55%.

Met licht uit is het wel wat aan de warme kant met 22 a 23 graden. Intake is zelfs 24 graden, maar de planten koelen daar nog wel een graadje of soms 2 vanaf.

Had over de afgelopen dagen ook het waterverbruik een beetje in de gaten gehouden. Afhankelijk van het weer gaat er zo'n 4 a 5 liter water per dag doorheen. Ik dacht dat het onder de 400W HPS ook zoiets was. Veel scheelt het in ieder geval niet.

Overzichtje van de jungle vandaag:
                          20150806_Choco_Overzicht_DSC7058.jpg

Foto's van de toppen:
                          20150806_Choco_Top3_DSC7061.jpg

20150806_Choco_Top4_DSC7064.jpg

20150806_Choco_Top1_DSC7059.jpg

20150806_Choco_Top2_DSC7060.jpg

Inmiddels ook tijd om naar de trichomen te gaan kijken dus ook wat macro foto's:
                          20150806_Choco_Macro1_DSC7069.jpg

20150806_Choco_Macro2_DSC7071.jpg

20150806_Choco_Macro3_DSC7072.jpg

Ik heb nog 1 Chocolope stek overgehouden als moeder. Geen echte selectie dus anders dan dat de rest door TMV of achterblijven is afgevallen.

Deze plant begint flink uit de kluiten te groeien. Ze stond ook wat in de verdrukking aan de zijkant van de tent. Heb de planten even uit de 6 pots DWC bak overgezet naar individuele "urnen" zodat ik ze wat beter onder de lamp kan zetten.

20150806_Choco-Moeder+BP-stek_DSC7085.jpg

Morgen maar eens een eerste serie stekken van nemen.

Rechts op de foto zie je ook nog de Buckey Purple stek. Die heeft een lange lijdensweg ondergaan. Denk dat die stek inmiddels een maand oud is. Ben er zelf 2 a 3 weken mee bezig. Vorige week was er al wat uitgroei. De bladeren werden ook steeds geler dus werd het tijd om die over te zetten naar een netpot en in het voedingswater.

Ik had de stek overgezet uit een steenwol blokje naar een Eazy Plug die op wat perliet stond om de boel vochtig te houden. Even het perliet er wat afgespoeld:
                          20150806_BP-Stek_DSC7080.jpg

en in de (afgedekte) netpot:
                          20150806_BP-Stek_DSC7088.jpg

Comment

Prachtige foto's weer zoals altijd!
                            Je veldje doet het prima
                            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Bedankt. Ik vind het er zelf wat chaotisch uit zien en met wat veel blad in de toppen en natuurlijk de TMV, maar ik begin er wel wat meer vertrouwen in te krijgen dat er een mooie oogst vanaf gaat komen

Het ruikt in ieder geval erg lekker

Comment

Dat bedoel ik, ze mogen nog even en dan zien ze er alweer heel anders uit, dan is het alleen nog jammer van de tegenslag maar heb je wel een boel lekkers

Ik heb trouwens 5 zaailingen ( 3 Caramella en 2 Critical 2.0) in de tent staan onder de COB die ik heb gekocht, ik heb geen tijd en erg veel zin om een verslag bij te houden maar zal geregeld ff wat plaatsen.
                                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Bezig...
                                X