Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DNA Chocolope onder 400W led

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: DNA Chocolope onder 400W led

Oorspronkelijk geplaatst door Michevan View Post
    alleen de eerste onder de oude kleine paneeltjes, ik zal de volgende ronde met de aangepaste COB weer wat bijhouden hier, is wel tijd ja
    Hi heb zo ook eens staan kijken naar die cob panelen.

Momenteel draai ik met een 400 w hPS. Kan jij soms een paneel aanraden die in de buurt komt van de hps waar ik nu mee draai?

Ik zag ene van zo een 437w prijs was rond de 400. Moet ik hoger gaan kwa wattage of blijft dat gelijk of kan ik juist minder in wat gaan?

Alvast bedankt.
    En excuses dat ik even het topic kaap.

Thugz
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Ikzelf heb contact opgenomen met een fabriek in jawel China maar ik zie ze her en der ook online staan, dat is dan wel vrijwel altijd full spectrum maar als je mailt zal er best e.e.a. mogelijk zijn.
      Bij mij is de zogenaamde opbrengst in wattage altijd hoger dan het daadwerkelijke verbruik, ik wil overigens niets vergelijken, anders krijg ik zo de HPS boys and girls op m'n nek
      Een goed 400 tot 600 watt COB paneel is gewoon prima hoor, daar ga je goed mee draaien (denk ik), Wietefras draaide deze zeer geslaagde run ook onder 400w.
      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

is bv deze een goede

~http://www.iledgrowshop.com/nl/apollo/11-apollo-10-370w-led-kweeklamp.html

Comment

Die 400W van mijn armatuur is alleen niet verglijkbaar met panelen die maar de helft van het licht geven, want dan draai je dus feitelijk op 200W.

Deze advertentie staat ook weer bomvol leugens. Bijvoorbeeld weer een pareltje als "LED bespaart 60% elektriciteit". Vergeleken met een gloeilamp misschien, maar dan bespaart een TL balk 80% en een HPS 90%. Of deze: "LED's geven weinig wartme af. 95% van de energie wordt omgezet in licht". Echt complete nonsens. De leds die ik heb zijn het toppunt van efficiency wat je op dit moment kan kopen en die zijn 42% efficient (tot 50% is haalbaar als je ze minder zwaar belast) en HPS is zo rond de 35% efficient. Je kan er wel vanuit gaan dat die led hooguit 20% efficient is.

Ik zou een led paneel niet kopen zonder dat je ergens een kweekverslag met dat ding gezien hebt (en dan geen gesponsord verslag!). Of je moet zelf het risico nemen dat je het proefkonijn bent. Er zijn ontzettend veel teleurgestelde gebruikers van dat soort panelen omdat de led boeren van alles beloven, maar er is geen enkele vergelijking mogelijk, want ze liegen alles bij elkaar. Vaak nog met de waarschuwing erbij dat je de leugens van andere verkopers niet moet geloven!

Of je moet van tevoren akkoord zijn dat je er maximaal 0,5 tot 0,7g/W vanaf haalt. Dat kan naturlijk ook. Ik heb ook tijden onder T-neon gekweekt met dat soort resultaten en dat beviel ook prima.

Vind het alleen altijd zo jammer als mensen veel geld voor zo'n paneel neerleggen en ze op basis van de valse beloftes verwacht hadden dat ze hun duur aangekochte 400W led konden gebruiken om een 600W HPS te vervangen of zelfs maar een 400W HPS.

De lichtverdeling van die led panelen is doorgaans ook knudde. Al het licht zit gepropt in een klein armatuur en dat levert een bundel op die het midden van de tent hel verlicht en de rest eromheen nauwelijks. Als ze een lichtsterkte meting noemen dan is dat uiteraard in die hotspot. Dus daar heb je ook niets aan.

Dat armatuur van mij kost 550 euro aan onderdelen en armaturen met die specs gaan voor $2000 tot $2500 in de winkel. Dat zijn een beetje de marges waar je aan moet denken. Dus als een armatuur in de winkel koopt voor 400 euro dan zit je qua onderdelen aan waarschijnlijk 100 euro aan spullen. Daar kun je dan ook geen top prestaties van verwachten.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Nee, zal zeker niet vergelijkbaar zijn als een standaard iets maar als jij het kan maken, dan zal dat elders ook geen probleem zijn.
            En wat jou 550 euro aan onderdelen en armaturen met die specs kost, kost een grote fabrikant uiteraard veel minder.
            Neemt uiteraard niet weg dat er veel teveel rommel is en alles veel te mooi gemaakt wordt in de advertenties.
            Last edited by Michevan; 10 September 2015, 20:02.

Comment

Comment

Ja, zoiets bouwen is ook mijn ding niet maar als je dat wel zou kunnen zoals WF, dan kan je dat een heleboel ellende en ook geld besparen

Comment

Die leds kosten ook in grotere aantallen nog een hoop geld. Maar goed, dan zal het 300 euro zijn aan onderdelen de marge wordt dan alleen maar groter en de eindprijs blijft hetzelfde.

Er zijn dus ook wel gewoon goeie (goedkope) leds, maar je weet nooit zeker wat zo'n ding gaat doen als je er geen betrouwbaar kweekverslag mee hebt gezien. De gegevens die ze noemen kloppen eigenlijk nooit en de vage marketing claims slaan al helemaal nergens op.

De pest is ook dat er niet 1 led is maar een heel scala aan van die dingen. Je hebt ze met efficiencies van een gloeilamp (10 a 15 lumen per W) tot aan 300lm/W aan toe (in het testlab van Cree). Dat laatste is overigens twee keer zoveel als uit een HPS of mijn led komt.

Als je een "led" koopt dan moet je maar hopen dat als zij zeggen dat die "efficient" is dat ze dan daadwerkelijk efficient bedoelen en niet dat het efficienter is dan een gloeilamp

De prijs zegt helaas ook weinig, want ze importeren net zo makkelijk een prut led lamp uit China en verkopen die voor een bak geld alsof het een kwaliteits armatuur is.

Ik ken zelf geen betrouwbare merken. Althans ik ken er wel een paar en die hebben er echt Cree of Bridgelux leds in zitten, maar ik ga niet iets adviseren wat $2000 tot $2500 moet kosten voor een 400W armatuur

Wellicht dat je een armatuur van Michevan kan proberen, of anders op RollitUp.org kijken. Daar testen ze die led armaturen zelf. Veel kweekverslagen met led ook daar. In de VS zijn ze toch wat vooruitstrevender met dat soort dingen (of het wordt ze door de strot gedrukt door de commercie). Hoe dan ook je kunt daar heel veel tests vinden en verslagen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Fuck man... good job....

Comment

mijn oren worden steeds spitser, en vrees me beurs leger

Comment

Ik kan het echt aanraden. Het is net zo lekker kweken als onder T-Neon, maar dan met een opbrengst beter dan HPS:
                        - Het licht is echt wit, dus je kunt de planten gewoon zien
                        - Je bakt de planten niet zo snel, want er is nauwelijks warmtestraling
                        - Je kan ook jezelf niet verbranden als je per ongeluk de lamp aanraakt, want die leds worden hooguit een graad of 30 tot 50 Celsius (als je ze behoorlijk koelt)
                        - Een uniforme lichtverdeling is heel simpel vrijwel perfect te regelen

Moet nog even afwachten of het niet een drama gaat worden om in de winter te kweken met die beperkte warmtestraling, maar ik kan me haast niet vorostellen dat dat echt veel scheelt voor de warmte in de tent. 200W aan warmte is 200W aan warmte of dat nou uit een led of uit een HPS komt.

Kosten zijn natuurlijk een puntje, maar die verdien je terug door een lagere stroomrekening en/of meer wiet uit dezelfde hoeveelheid stroom.

:edit: Je hebt met leds ook een inrush. Dus wel rekening mee houden dan als je er veel van tegelijk wilt inschakelen of zorgen dat ze met een vertraing na elkaar inschakelen.
                        Last edited by Wietefras; 10 September 2015, 21:54.

Comment

Ik wordt steeds enthousiaster over LED na dit verhaal...Ga me ook eens in verdiepen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                            mijn oren worden steeds spitser, en vrees me beurs leger
                            hahahahaha

Comment

Gouden handen heb je.. respect!
                              Baas in eigen brein.

Comment

Hey Wietefras,

Ik heb heel je verslag vanop de achtergrond, en sinds de start ervan, gevolgd.
                                Heel knap gemaakt dat led armatuur en ik ben werkelijk verbaasd van het resultaat dat je ermee wist te halen. Erg veel respect.
                                Het is al langer duidelijk dat je een handige klusser bent en nog een met groene vingers op de koop toe.
                                Ik lees telkens met plezier mee en leer ook telkens weer bij.

Alvast gefeliciteerd met dit geweldige resultaat.

Mvg Bongool

Comment

Bezig...
                                X