Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijzelf even voorstellen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijzelf even voorstellen

Korting op 420shop
    Repost.jpg Als je deze foto ziet ben je toch gelijk verliefd?!

Hallo allemaal,

Op dit forum heet ik Koala. Bijpassende naam voor een uuhmtuut zoals ik
    Af en toe een grapje is altijd fun.

Zelf nuttig ik al een jaar of 8 cannabis. Ondertussen is het standaard jointje draaien een saaie bezigheid geworden.

Vanuit mijn omgeving gehoord van LED-kweeklampen en ik ben mij hierin gaan verdiepen.

Vorig jaar heb ik een aantal willekeurige zaden geplant. Hieruit kwamen vooral vrouwelijke planten. En 1 herman.
    Deze herman gaf mij +- 80 zaden.

LET OP!! LOW BUDGET!! Kosten van de totale kast zijn maximaal 100eu + 130eu voor de LED lamp

Dit jaar wilde ik hier "professioneel" mee aan de slag gaan.
    Uit de +- 80 zaden heb ik zelf 12 zaden geselecteerd. Dit op basis van een afbeelding op internet.

IdentifyingFemaleCannabisSeeds.jpg

Een week of 4 hebben mijn plantjes alleen kunnen genieten van zonlicht achter glas.
    Nu genieten ze al een week of 6 van een 300W LED lamp. De vrouwtjes hebben het naar hun zin.
    De keuze van de lamp is vooral op financieel gebied. Hopen dat alle gelezen informatie waarheid word.

Na de aanschaf van deze lamp ben ik een kast gaan maken (foto 1).

De afmetingen van mijn kast zijn: 1,20m x 0,80m x 1,50m.
    Hiervoor zijn 2 profielen, 6 gipsplaten, magneetjes en handvaten gebruikt.
    De afwerking aan de binnenkant is radiatorfolie.
    Op de bodem ligt een stuk vijverfolie met een dikte van 0,5mm.
    Mijn LED 300W Full Spectrum -> 100x3W -> Win=Win.

Intake: 3 gaten met voor elk gat 1x 80mm PC Fan. Deze Fans zijn aangesloten op een USB laptop coolpad bekabeling.
    Exhaust: Als afzuiging heb ik 1x 120mm PC Fan met een afzuigslang.

Foto 1 SAM_0190.jpg

Ik heb geprobeerd een logboek bij te houden. Helaas heb ik dit niet nauwkeurig bijgehouden.

Vanaf zaadjes tot en met groei heeft ongeveer 6 weken geduurd.

Op normale aarde uit de supermarkt. Deze periode hebben ze geen voeding gekregen.
    Aangezien de kast redelijk klein is heb ik ervoor gekozen om ze vanaf week 6 te laten bloeien.

Foto 2 First Look.jpg Foto 3 Overhead 2.jpg Foto 4 Overhead.jpg Foto 5 Flowering Stage.jpg

Foto 2 en 3 = 2 weken in de kast
    Foto 4 = 4 weken in de kast
    Foto 5 = 6 weken in de kast, vlak voordat ik de tijd naar 12/12 heb omgezet.

Vanaf foto 5 heb ik nog geprobeerd om 1 week HESI Groeimiddel (gele fles) te geven. (Let op 1e kweek, fouten worden gemaakt :p)
    Omdat de eerste 3 weken van de bloei nog als groei worden geteld. De planten lieten al snel merken dat het te laat was voor groeimiddel.
    Dit zag je goed aan de bladeren.

Tekort aan Kalium en Mangaan?! cannabis_tekorten.jpg20150522_181408[2].jpg

Dit zit wel in HESI Bloeimiddel (groene fles).
    De bladeren werden weer mooi groen.

Vrouwen 2 weken in de bloei 20150507_205022.jpg Full 2.jpg
    met LED en zonder LED

Topvorming in de 2e week bloei Top 2.jpg

Update 21-5-2015

Topvorming in de 3e week bloei 20150521_010637.jpg20150521_010629.jpg20150521_010646.jpg

Update 24-5-2015

Vandaag zijn de 3 weken bloei voorbij. Ik heb ze hun eerste lading water met 2 voedingsproducten gegeven (HESI groen + HESI blauw).
    Ben benieuwd hoe ze hierop zullen reageren. Nu zullen een aantal foto's volgen van hoe ze er op dit moment bij staan!

Front view van 80 cm hoge plantjes 20150524_151547.jpg

Top View 6 vrouwtjes vs 2 hermans 20150524_151606.jpg

Close-up van sterkste Indica female 20150524_151529.jpg

De kleuren van LED lampen zijn best vervelend om foto's mee te maken.
    Maar ik vind als je dan een foto ziet zoals de close-up, daar smelt je toch voor.
    De pistels kleuren fel wit bij elke top!

Op dit moment heb ik vier planten die hermafrodiet zijn. De kans dat ze hermafrodiet worden is groot als je van een hermafrodiet zaadjes plant.
    Niet goed nagedacht, helaas, maar zeker wel van geleerd. Ik heb ze voor de zekerheid toch maar apart gezet.
    Jammer dat een van deze planten is verpot in een grotere pot. Word een grote herman dus haha.

Gelukkig heb ik 6 pure vrouwtjes over, deze staan links in de kast.
    Twee van mijn hermafrodieten staan rechts in de kweekkwast.
    Als afscheidingswand heb ik een stuk plastic zodat er wel nog licht op schijnt.

Op dit moment zijn er 1 of 2 ballen bijgekomen! Ook deze heb ik verwijderd!

Kan het zijn dat hermafrodieten zowel Sativa als Indica nakomelingen geven?
    De kleur van mijn planten is bij de vrouwen zowel donkerder als lichter groen.

Ik hoop dat mijn post betekenis voor jullie heeft.

Er zal elke week een foto bij gezet worden als er weer een week van de bloei voorbij is.

Verheug me echt om mijn eigen wiet te kunnen roken, lekkerrrr.

K O A L A
    Attached Files
    Last edited by Jointjedraaien; 3 June 2015, 19:33.

Re: Mijzelf even voorstellen

Welkom op het forum Koalaaa, succes met je hermannen, hoop dat ze niet op een later tijdstip alsnog ballen aanmaken.
    Beter steek je je tijd niet in zo'n zaad.

Comment

Het is een feit dat ik beter met feminized of auto-flower zaadjes kan werken. De 8 planten die nu staan hebben tot nu toe geen tekenen van ballen! De andere 2 zijn door stress tot stand gekomen. De kans op hermans van een herman plant is wel groot. Hopelijk heb ik geluk, mijn vraag is wel, tot aan welk moment kunnen er ballen gemaakt worden? De eerste 3 weken bloei zijn bijna voorbij.

Ik lees net in een post het volgende:

voor de growers.... elke grower heeft of krijgt er helaas wellis mee te maken ... herma's een plant die zowel mannelijk als vrouwelijk ... maar mocht het zo wezen dat over je hele plant maar 5 % of minder aan mannelijke bloemen komt over je vrouwelijk vruchten dan is de kans HEEL ERG GROOT dat je vrouwelijk zaad krijgt zo'n 95 tot 99% of te wel van je 100 zaden zul je minimaal 95 vrouwen overhouden wat erg handig is
      .

Comment

Ballen/bananen kunnen tot het eind komen.

Wat je gelezen hebt is onzin. 85% zal hermafrodiet wezen.

Voila, welkom op het forum, hopelijk komt er ook wiet zonder zaadjes.
        Succes.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Welkom koalaaa. Introduceren en een kweekverslag in 1. Combineren die handel. Mooi lampie btw. Suc6 met de conchita's. Alles kan. Gegroet JB
          Keep em green

Comment

Je topic is gekopieerd vanuit de member introductie. Succes verder!
            Laat nog even weten welke naam je topic moet krijgen (via een melding of prive bericht).
            Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Bezig...
            X