Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"medi" zaden kweek.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

"medi" zaden kweek.

Korting op 420shop
    ik ben momenteel bezig om een zadenkweekje te realiseren,.

omdat de koelkast uitpuilt met mooie genetica en mijn moederhok uit zn voegen groeit,
    heb ik besloten mn moeders (stekken van) te bestuiven

ik heb lang na gedacht over de eventuele vader,
    aangezien er al zoveel hippe hybrides op de markt zijn vond ik de keuze best moeilijk..

de vader moet wel iets extra's toevoegen aan de huidige pareltjes..

uiteindelijk ben ik zo bij de CBD dominante soortjes terecht gekomen..

ik ben in contact gekomen met de nederlandse distributeur van Resin seeds.
    en de cannatonic zaden van Canshaman gekregen (uit zn eigen zadenkweek f4)

de Line up:

Sourdiesel X Blueberry
    Cheeseberry
    S5 haze
    Selene
    Kolossus
    Uruzghani

19x Cannatonic Regular

helaas zijn er van de 19 zaden 18 vrouw geworden en hebben we maar 1 man over gehouden.
    dus er viel weinig te selecteren..

van de Cannatonic zijn Bladsamples naar het lab gestuurd om de aanwezigheid en de Verhoudingen tussen CBD & THC in vegatieve fase vast te kunnen stellen.

hier de resultaten:
    (THC:CBD)
    1 1:0
    2 1:0
    3 1:1
    4 1:5
    5 10:1
    6 10:1
    7 1:4
    8
    9 1:1
    10 10:1
    11 1:1
    12 1:1
    13 1:1
    14 1:0
    15 1:1
    16 1:0
    17 1:0
    18 (M) 1:1
    19 1:1
    20 1:1

het enigste mannetje:

ziet de trichromen op het blad zitten.. potent mannetje zeg ik! ( en dat zei het lab ook )

in het hok samen met Man #18 (thc/cbd=1:1)
    #4 =1:5

#7= 1:4

#10=10:1

#12=1:1

#13=1:1

#14= 1:0

#15=1:1

#19=1:1

# Cheeseberry

#kolossus

#Sourdiesel

#Cheeseberry

#S5haze

#uruzghani

na het schudden stond ze er een beetje "aangerand"bij:

alles gestekt...

misschien een beetje een onconventionele manier om in de voorbloei te stekken (hoop dat ze alsnog pakken)
    kennis van me vertelde dat breeders vaker om ruimte en tijd te besparen pas stekken na het tonen van geslacht op 12/12

de afgelopen 24 uur is het mannetje begonnen met Stuiven

iemand een idee hoelang hij door Bloeit?

de stekken staan allemaal al wel mooi in de bloei en zullen ongetwijfeld genoeg zaden maken,

de uruzghani is zelfs zo ver dat het leek of het bijna te laat was om nog te bestuiven, gelukkig zitten er onderin nog wat topjes die minder rijp zijn (witte haren)

de vrouwlijke cannatonic's beginnen de kleine tietjes net te komen..
    ik hoop dat de man lang genoeg leeft en stuift om de cannatonic vrouwen ook nog te bevruchten

tonnics:

THC:CBD
    4= 1:5

7= 1:4

10=10:1

12 = 1:1 (minst potent volgens het lab, alleen een reccesieve pheno.. die duidelijk anders is dan de rest zaten er maar 2 tussen wie weet wat het brengt)

13= 1:1

14= 1:0

15=1:1

19= 1:1

ze stonden er beetje verdukt bij met zn allen, en beetje droog
    vandaar dat ze er wat minder fris uitzien, ik zit er vanaf nu weer boven op met tijdig water en voeding

ik heb ze "blind" op lab resultaten geselecteerd, en niet echt naar pheno gekeken.

ik zal morgen de dames die ik niet zal bestuiven op de foto zetten...

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

ik heb trouwens ook de man gestekt, naast dat ik toch een beetje stuif hoop op te vangen wil ik hem gebruiken in de volgende zaden kweek,
    ik heb daarvoor de UBC Chemo, Santa F8 en Jack F8 ontkiemd, die staan nu voor te groeien.
    Last edited by skunkmonster; 8 June 2015, 03:52.

Comment

Re: "medi" zaden kweek.

stuifmeel kun je eventueel opvangen en de vriezer in voor 3 weekjes max
      dat is wel zuur

hopen dat de stekken van de man aanslaan/ de vrouwen de aankomende 5 dagen de bloei doorzetten
      en ik nog wat stuif kan vangen.

betekend dat het stuifmeel in mn koelkast dat er nu 2 maanden ligt en vanuit spanje is gekomen waardeloos is..

ai ai ai.. nu al een hoop leer momentjes in deze zadenkweek

Comment

je bent bezig als 'n kip zonder kop
        je rotzooit maar wat aan in de hoop dat het lukt
        stekken nemen tijdens voorbloei!!!
        je geeft zelf aan dat er zoveel hippe hybrides op de markt zijn dus waarom dan zelf gaan rotzooien?
        de man die je hebt met de trichomen (mag dan door 'n lab gezegd worden!!!) maar bij cannatonic gaat het niet om de trichomen maar om het CBD gehalte.

punt 1: stippel eerst eens op papier uit hoe je te werk moet gaan
        punt 2: neem stekken van alle planten tijdens de groei, niet tijdens de bloei
        punt 3: kopie labresultaten ( ff inscannen en klaar)
        punt 4: veel succes
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

En daarna begint het stabiliseren, want na 1x kruisen heb je nog niets.
          Nadat je een F2 hebt gemaakt is het aantal pheno's nog vele malen groter zelfs.
          Echt stabiel wordt het pas na F5, als je geluk hebt.

Twee soortjes bij elkaar doen, en voila..zo krijg je geen stabiele soort.
          Gelukkig heb je de man bewaard, dus daar kun je mee verder aankomende jaren.
          Wat Angel zei, een goed plan, is wel aan te bevelen, anders ben je over twee jaar de weg kwijt.

Die Uruzghani lijkt me inderdaad wat te ver, kan die nog vijf weken staan ?
          Twee maanden koelkast is teveel voor stuifmeel denk ik. Ik heb na twee weken koelkast al mindere resultaten.

Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben hoe het verder verloopt.
          Succes !
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@angel: klopt, dit komt echt door het gebrek aan kennis en ervaring met zaad maken
            dat dit een redelijke faal word was all duidelijk,
            het was in eerste instantie helemaal niet de bedoelnig om vrouwen van de cannatonic te bewaren maar om enkel een man te selecteren,
            jammer genoeg zat er maar 1 man tussen
            en toen bleek dat er bij de vrouwen een paar met o.a 1:5/1:4 (thc/cbd) tussen zaten, kon ik het niet laten om deze te "redden" hopelijk slaan ze aan.

maar ik snap wat je bedoeld daarom ook UBC,Santa,Jack ontkiemd, die staan wel rustig voor te groeien, en zal deze normaal in de groei stekken
            toen ik 2 maand geleden het plant had gevat om mn moeders te bestuiven had ik het zaden maken zeker onderschat,
            (ben inmiddels flink aan het inlezen, en begin nu dominantie, rececieve genen, het punnet vierkantje en begrijp pas sinds een maand de termen homozygoot en hetrozygoot, en dat bijv de erfelijkheid van CBD en de verhoudingen daarvan ook weer anders ligt: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1462421/

ik weet inmiddels dat ik niet veel hoef te verwachten van deze kruisingen, de hybrides die ik gebruik zijn zelf eigenlijk al "onstabiel" en zoals QNQ zegt
            zal de uitkomt een veel ste grote variatie geven, bijna onmogelijk om stabiel te krijgen,

sinds ik langzamer hand begin te begrijpen hoe het wel moet (door nu blijkbaar alles fout te doen) kom ik er wel achter dat ik in de toekomst zeker een nieuwe poging wil doen om zaden te maken gericht op de 1:1 verhouding thc/cbd... ik zal daarvoor dan rustig opzoek gaan naar "landrassen" en andere stabiele soorten om mee te beginnen, maar ik heb de afgelopen 2 maanden wel gemerkt dat het nog lang niet zo ver is (met mijn kennis) en eigenlijk er te weinig ruimte voor heb

de potentie van de 1:1 word door het lab aangegeven op basis van blad-samples. daarbij vertelde ze dat van de 1:1 thc/cbd er een paar tussen uit sprongen qua potentie,ik neem aan dat deze word bepaald door het aantal cannabinoides die aanwezig waren op het blad (meen zelf dat ook de cbd in de trichromen zit?)

@QNQ

ik weet niet of dat hier mee de moeite waard is, een onstabiele kruising met een helehoop pheno verschil waarvan maar enkele CBD zullen bevatten en in allemaal verschillende verhoudingen.
            niet de juiste kandidaten om verder mee te breeden,
            misschien leuk om later een "pheno hunt" te doen om te zien of er wat leuks tussen zit om als moeder te houden..

ben ook bang dat de uruz het niet nog 5 weken vol gaat houden nee

Comment

Bezig...
            X