Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9 X Power Plant - SCROG - 400W HPS- 120x120x180 Tent (Mammoth Classic 120)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 9 X Power Plant - SCROG - 400W HPS- 120x120x180 Tent (Mammoth Classic 120)

ik gebruik iets wat ik op aanraden van berry aangekocht heb

in den wibra verkopen ze speldjes voor in het haar van kinderen !!

werkt best handig

DSC08922.jpg
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Ik ben vorige keer helemaal autistisch gegaan op dat opbinden, dus echt elke dag, alles wat maar beetje omhoog staat, plat leggen.

Nu ook weer van plan, omdat ik toch het idee heb, dat ze dan niet de lucht in groeien, en uiteindelijk meer topjes komen (minder strek)

Dus ik ben d'r vrij veel nodig.... maar ik zie van die metalen dingetjes, en die zwarte plastic klemmetjes dingen.

Denk dat die plastic "klemmetjes" het handigst zijn of?

Deze keer doe ik het gewoon weer met tie-wrap denk ik, alhoewel die bekjes "sneller" zijn denk ik met het vast zetten.

Cool, thanks voor de tip.... kennelijk leiden meerdere wegen naar Rome

Comment

ik gebruik ook die dingen haarspeldjes super handig
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Deze ronde doe ik nog gewoon met m'n huidige net en tie-wraps.

Als ik volgende keer een mooi net gemaakt heb, ga ik denk ik ook over op die dingen

Thanks!

Denk dat ik morgen de eerste takjes kan gaan binden...

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Nog even een paar HPS fotootjes voor de gezelligheid:

IMG_1161-1250.jpg

IMG_1162-1250.jpg

IMG_1160-1250.jpg

Comment

dat komt weer goed , zo te zien :p

Comment

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat PP zuid afrikaanse 'root' heeft Beetje 'predisposed' voor warme temperaturen zou je dan denken.

Veel succes Faachen

Comment

Andere plekken waar het in het wild groeit, zijn over het algemeen ook niet echt koud

Ze zullen het ook vast wel overleven. Alleen zal het waarschijnlijk niet de ideale omstandigheid zijn.

Maar temperatuur houdt zich nog redelijk goed.

Zit zelfs al te denken of ik die 600w aan zal sluiten, als het zo'n kut zomer blijft (400 ernaast voor de eventuele echt warme dagen).

Dan was zo'n instelbare wel handig geweest. Maar ben ook wel nieuwsgierig wat er met 400w te halen is. Zie wel...

Ga straks beginnen de eerste paar takjes te binden. Zal daarna even wat mooie HPS foto's schieten.

In de groei heb ik bijna geen tijd, om foto's in het donker te maken. Altijd haast in de ochtend

Comment

Ik ga je een keer van het begin meevolgen.
                  Ben vooral benieuwd naar het dieven...

Zelf heb ik een 600watt op net geen 1m2, 85/85/200, net iets te warm, veel uitdroging in de toppen.
                  Beetje hoogte tekort, zou kunnen dat ik terug ga naar de 400watt de laatste weken.
                  Het weer heeft er bij mij niet zoveel mee te maken, eerder een gebrek aan luchtstroom.
                  Last edited by De Witte; 25 June 2015, 20:36.
                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Thanks Witte... en gezellig.

Ik had vorige keer ook veel uitdroging, maar wel een goede circulatie en verse buitenlucht.

Wel erg lageluchtvochtigheid ook, omdat je de afzuiger vol open moet zetten, voor de temperatuur.

Maar jij hebt wel een erg klein tentje voor een 600watter volgens mij

Maar ik ben vandaag begonnen met binden, zijn wel een paar iele takjes.

Vorige keer waren ze allemaal iets dikker volgens mij.

De temperatuur is tussen de 27 ~ 28,5 graden in de tent. Als licht uit is, rond de 22.

Luchtvochtigheid hou ik nu rond de 55%. Ze staan nu 16 dagen:

IMG_1656-1250.jpg

IMG_1657-1250.jpg

IMG_1658-1250.jpg

IMG_1659-1250.jpg

IMG_1660-1250.jpg

IMG_1661-1250.jpg

Verder is die lampekap vet ranzig. Lijkt me beter dat die mooi glimt.

Heb hem al proberen op te poetsen met een vochtige doek, maar dat werkt niet echt.

Hoe krijg ik dat ding goed schoon? Zilverpoets misschien?

IMG_1662-1250.jpg

Comment

Voorzichtig zijn met schoonmaken, vocht en elektra gaan niet goed samen !
                      Van wat voor materiaal is je kap gemaakt, jif (schuurmiddel) krijgt metalen goed schoon maar weet niet of dit te agressief is en je kap "bekrast".
                      Je zou evt. tandpasta kunnen proberen, polijst fijner en zachter dan jif, ik maak er mijn zilveren oorbellen ook mee schoon.
                      Is je kap gewoon een beetje vettig dan zou je met wat dreft(afwasmiddel) je kap kunnen schoomaken.

Het verhaal van je foto's in tumbnail vind ik apart, het gebeurt mij soms als ik een foto verwijder dat ze in mijn topic staan.
                      Zowel met het boomicoontje als met manage attachements onder meer opties komen ze in het topic. Als je dubbelklikt op de foto in je topic kan je het formaat veranderen.

En dan nu over je plantjes, het ziet er al weer keurig uit ! Probeer ook na te denken hoe je de LV laag houdt als het warm en benauwd is ivm risico op toprot.
                      En misschien krijgen we wel een flutzomer, zitten wij te treuren met de buitenplanten terwijl jij dit keer 1 op 1,2 draait
                      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Bedankt Stemma voor de tips. Ik denk dat ik het even met Dreft of een andere ontvetter probeer.

Met "schuurmiddelen" durf ik niet op mij gladde kap te gaan, bang dat ik krassen maak.

Misschien tandpasta ja... iets fijner en polijst het geheel misschien, maar probeer eerst even minder hefitge dingen

Qua luchtvochtigheid zit ik wel goed denk ik. Ik heb nog steeds de bevochtiger aan staan.

Dus hou het nu kunsmatig op 55%. Als ze in de bloei gaan, gaat die uit

Verder ben ik twee dagen de deur uit geweest. Kwam terug en.... -BOEM-

Dus ik heb net weer twee uur op mijn knietjes bij de dames gezeten.

Totdat de tie-wraps op waren, morgen even nieuwe halen.

Vrijdagavond 1 liter per plant gegeven, met 35ml op 10 liter water Canna Vega.

Vandaag waren ze alweer goed droog, dus ze hebben net weer een litertje gehad.

Deze keer met een normale dosis, dus 50ml op 10 liter.

Dit hou ik vol, tot ze bloeiverschijnselen krijgen, dan stap ik over op Flores (misschien af en toe, alleen water tussen door).

Zit alleen te twijfelen voor het omschakelmoment, volgens mij zit ik daar niet heel ver meer vanaf...

Foto's:

IMG_2480-1250.jpg

IMG_2481-1250.jpg

IMG_2482-1250.jpg

IMG_2483-1250.jpg

Ga morgen even weer verder met binden, en misschien knip ik onder het ook alles weg...

*edit*

Heb ze net op 12/12 gezet... kan wel, als ik kijk naar mijn vorige verslag.

Morgenochtend om 7:00 uit... en 19:00 weer aan.

Ook gaan ze morgen sowieso gesnoeid worden, onder het net.

.
                        Last edited by Faach Viechuur; 28 June 2015, 21:16.

Comment

Dag 1 op 12/12, vlak voor de zomerhitte.

IMG_2678-1250.jpg

IMG_2679-1250.jpg

IMG_2680-1250.jpg

IMG_2681-1250.jpg

IMG_2682-1250.jpg

IMG_2684-1250.jpg

De temperatuur is nu 29,7 graden in de tent.

Dat wordt denk ik warm straks met de aankomende hitte golf...

Misschien ga ik wel vanaf 22:00 tot 10:00 mijn lichten aanzetten, ipv 19:00 tot 7:00.

Dan is het 's avonds al wat koeler buiten, of wordt het dan snel, en trek ik koelere lucht naar binnen.

Ook vouw ik zoveel mogelijk de grote bladeren onder het net. Weet nog steeds niet of dat verstandig is ivm fotosynthese etc.

Maar vorige keer ook gedaan, dus ik doe het nu maar weer.

Ook lijken ze de liter van gistereren al opgedronken te hebben, dus ze krijgen zo nog een beurt met 50ml/10L Vega.

Morgen zal ik voor 19:00 even foto's schieten, voor de kleuren. Vandaag was ik te laat thuis.

Comment

Tof zeg,
                            Lees graag je posts, sta er echt van te kijken hoe je dat flikt, petje af
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

dat gaat weer lkkr vol worden volgens mij :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Greyvol View Post
                                Tof zeg,
                                Lees graag je posts, sta er echt van te kijken hoe je dat flikt, petje af
                                Ho ho... dit is nog maar het begin he.... ontken niet dat de vorige een toppertje was, maar kan ook met geluk te maken hebben.

Verder merk ik dat ik nu veel minder vraag, en meer op mijn eigen houtje bezig ben.

Waarschijnlijk denk ik dat ik het allemaal wel weet, en dan ga je altijd gigantisch de mist in

Oorspronkelijk geplaatst door k1 View Post
                                dat gaat weer lkkr vol worden volgens mij :p
                                Niet te vol hoop ik, maar ben d'r wel een beetje bang voor

Comment

Bezig...
                                X