Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

9 X Power Plant - SCROG - 400W HPS- 120x120x180 Tent (Mammoth Classic 120)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    9 X Power Plant - SCROG - 400W HPS- 120x120x180 Tent (Mammoth Classic 120)

    Korting op 420shop
    Hallo daar zijn we weer!


    Mijn setup:

    9 x Power Plant stekken
    120x120x180 Mammoth Classic tent
    400 watt HPS
    Diamond Reflector Kap
    Medisana luchtbevochtiger
    8 x 15 liter potten
    1 x 12 liter pot
    Actieve inlaat
    Update voor de volledigheid:
    Canna Terra Aarde
    Canna Voedingslijn (Vega, Flores, Rhizotonic, PK13/14 en Boost)




    Zoals in mijn andere topic uitgelegd, dus een nieuwe ronde

    We gaan dus kijken hoe het op mijn nieuwe plek in huis in de zomer zal zijn.



    Vorige ronde een super oogst gedraaid met een 600 watt.

    Alleen weet ik 100% zeker dat hiermee, ondanks ik s' nachts het licht aan heb, de temperatuur veel te hoog zal worden.

    Daarom gebruik ik nu een 400watt.

    Dit is uberhaupt de eerste keer dat ik een 400watt gebruik, dus daar ben ik ook heel benieuwd naar.



    Verder heb ik nu 15 liter potten ipv 11 vorige keer.

    Eentje is 12 liter, die past precies mooi op de ventilator voet, en is dan even hoog als de rest.

    Ook wel benieuwd of ik daar straks echt verschil in ga zien.



    De eerste foto:





    .
    Attached Files
    Last edited by Faach Viechuur; 22 June 2015, 18:55.

    #2
    Re: 9 X Power Plant - SCROG - 400W HPS- 120x120x180 Tent (Mammoth Classic 120)

    Mooi setupje ,ik ga zeker volgen ( misschien kan ik nog iets leren)
    "Weed is not a Drug,it's a plant,
    So i'm not a drugdealer,
    i'm a Florist"

    Comment


      #3
      Re: 9 X Power Plant - SCROG - 400W HPS- 120x120x180 Tent (Mammoth Classic 120)

      Thanks, ik hoop zelf ook weer veel te leren


      De lamp hangt inmiddels op 40cm van de plantjes.

      Temperatuur is nu rond de 28,3 graden. Ik ben benieuwd wat het vrijdag gaat worden.

      Ik laat het raam dan denk ik dicht, en "recycle" de lucht uit de kamer, anders zuig ik 30 graden lucht naar binnen.


      Als scrog-net, ga ik ga denk ik een stuk van dat groene tuingaas halen .

      Heb ook nog een perfect passend gegalvaniseerd tuingaas, maar dat is denk ik onnodig massief en iets te zwaar.



      Verder ga ik nog een tweede gordijnrails ophangen in de kamer.

      Ivm het licht wilde ik twee gordijnen over elkaar aan een rails hangen.

      Maar werd ineens lichtelijk paranoia dat de boel weleens naar beneneden kan flikkeren (zijn behoorlijk grote/zware gordijnen)
      Dan krijg je van die Groningen-achtige taferelen

      Misschien overdreven, maar ga morgen toch maar even extra rails erbij hangen



      Iets anders, hoe kun je grote foto's posten? Ik krijg alleen van die thumbnails... of heb je daar speciale superkrachten voor nodig?

      *edit* laat maar, al uitgevonden (bij foto toevoegen van URL doen ipv Computer)




      .
      Last edited by Faach Viechuur; 10 June 2015, 20:10.

      Comment


        #4
        Re: 9 X Power Plant - SCROG - 400W HPS- 120x120x180 Tent (Mammoth Classic 120)

        Hey Faach! ik ga je weer volgen. je vorige scrog was super!
        en die diamond kap ziet er tof uit
        succes met deze!!

        Comment


          #5
          Re: 9 X Power Plant - SCROG - 400W HPS- 120x120x180 Tent (Mammoth Classic 120)

          plof.
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

          Comment


            #6
            Re: 9 X Power Plant - SCROG - 400W HPS- 120x120x180 Tent (Mammoth Classic 120)

            Gaat er heftig aan toe...

            Buiten 30,4 graden, binnen 32,9 graden.

            Nadeel is ook bij deze kamer dat er 's middags en 's avonds de zon op het raam staat. Op de andere kamer alleen in de ochtend.

            Tijdens de groei draai ik van 13:00 tot 07:00

            Dus nu broeit het lekker, vooral met dit weer.



            Verder is de luchtvochtigheid zonder bevochtiger nu 40%, met bevochtiger krijg ik het rond de 70%.

            Maar de LV is zonder hulpmiddelen nu veel hoger dan de vorige keer.

            Vraag me af of het ligt aan het seizoen, de lamp, grotere potten of misschien het broeierige van de zon.

            Maar compleet anders dan vorige keer.


            De blaadjes staan nu lekker omhoog gekruld, waarschijnlijk door de warmte.

            Maar verder staan ze er volgens mij redelijk bij (waren ook niet de mooiste stekken qua uiterlijk, wel qua wortels).

            En ze stonden ook wat droog, dus ook maar even wat water gegeven.

            Ze krijgen nu alleen water, morgen komt er Rhizotonic bij.



            Foto's (sorry moet weer 's ochtends schieten, als het licht uit is):

            IMG_8753-1250.jpg


            IMG_8751-1250.jpg

            IMG_8749-1250.jpg

            IMG_8750-1250.jpg




            Ondanks de erbarmelijke omstandigheden, ben ik deze keer compleet relaxed

            Het is nu echt een experiment, en ik zie wel wat er gebeurd; ben nu in ieder geval niet afhankelijk van de coffeeshop.

            Maar we gaan er uiteraard wel voor...





            .

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Inmiddels is het subtropisch... 34,4 graden, lv 70%
            Last edited by Faach Viechuur; 12 June 2015, 17:40.

            Comment


              #7
              Re: 9 X Power Plant - SCROG - 400W HPS- 120x120x180 Tent (Mammoth Classic 120)

              gl met je nieuwe run
              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

              Comment


                #8
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: 9 X Power Plant - SCROG - 400W HPS- 120x120x180 Tent (Mammoth Classic 120)

                  Een ding is zeker... temperatuur is niet onder controle te houden in de tent, als het richting de 30 graden wordt

                  Dat wordt een foxtail-parade....



                  Zit te denken, om op zulke warme -dagen in de bloei de lamp ietsje hoger te doen, de eerste paar uur..

                  Dan hebben de toppen hopelijk iets minder warmte te verduren.

                  Ga wel even checken hoe warm het is in de "volle zon" als het 30+ is in de tent.

                  En dan even vergelijken als ik de lamp hoger hang.



                  Ik heb ze ingespoten met Bayer Masai.. ga ik over 2 weken herhalen



                  Dat plastic... Had je vorige keer ook al gezegd volgens mij... niet eens aangedacht, maar heb het eigenlijk altijd zo gedaan.

                  Waarom moeten die eraf eigenlijk? Ben bang dat ik dan het steenwol blokje kapot maak. Wortels komen er beneden uit...

                  Of kunnen ze dan ook verder boven in de pot komen, door horizontal ook nog te groeien?

                  Comment


                    #10
                    Re: 9 X Power Plant - SCROG - 400W HPS- 120x120x180 Tent (Mammoth Classic 120)

                    Denk dat ik het al weet... blokje is droog, terwijl de aarde er omheen vochtig is.

                    Anders zou het blokje, waar de meeste wortels inzitten, daarvan waarschijnlijk vocht van opnemen?


                    Wil altijd graag weten waarom ik iets doe, dan onthou ik het tenminste ook

                    Comment


                      #11
                      Re: 9 X Power Plant - SCROG - 400W HPS- 120x120x180 Tent (Mammoth Classic 120)

                      haal je veel meer van je planten als je scrogt?
                      "Weed is not a Drug,it's a plant,
                      So i'm not a drugdealer,
                      i'm a Florist"

                      Comment


                        #12
                        Re: 9 X Power Plant - SCROG - 400W HPS- 120x120x180 Tent (Mammoth Classic 120)

                        Weet niet, ik had in ieder geval mooie opbrengst (over de 1 op 1), en weinig tot geen fluf. Een groot voordeel.

                        Verder heb ik ook nog een booster gebruikt, en ik durf echt niet te zeggen of dat geholpen heeft.

                        Het heeft in ieder geval niet tegen gewerkt.


                        Maar hoe dan ook, een scrog is mij goed bevallen.

                        Misschien ook geluk gehad, om op het juiste moment het juiste te doen (met behulp van de mensen op het forum)



                        Morgenochtend schiet ik even foto's als het licht net uit is.

                        Comment


                          #13
                          Re: 9 X Power Plant - SCROG - 400W HPS- 120x120x180 Tent (Mammoth Classic 120)

                          Normaal is dat andersom toch ? Het blokje is vrij vochtig en de aarde er omheen minder.
                          Dat plastic mag er af, omdat het niets toevoegt. Blokje mag helemaal onder de grond, 1cm aarde erop ofzo.
                          Wortels kunnen dan inderdaad ook uit de zijkant gaan groeien zodat ze de hele pot sneller vol krijgen, ook aan de oppervlakte.
                          Zo'n blokje valt normaal niet zomaar uit elkaar toch, de wortels houden dat bij elkaar..ik knip dat hoesje gewoon door met een schaar

                          't Is geen halszaak heh, zoals jij het doet kan ook, maar omdat je al zulke goeie resultaten haalt valt het niet mee om die elke keer te evenaren of zelfs te verbeteren.
                          Dan gaan alle details meetellen.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: 9 X Power Plant - SCROG - 400W HPS- 120x120x180 Tent (Mammoth Classic 120)

                            Temperatuur is met normale dagen ongeveer 28,5 graden met het licht aan, en ongeveer 22 graden met licht uit.

                            Ook de luchtbevochtiger nog steeds aan, en dan is het ongeveer 65~70%


                            Verder heb ik ook een groot lek gevonden in mijn aanvoer, ik trek dus half buitenlucht en half binnenlucht naar binnen.

                            Van de week even een nieuwe slang halen.

                            Dat zal helpen om het 's avonds ook sneller af te laten koelen als het zo broeierig is geweest (laatst was hele nacht +33 graden).



                            Verder voelen ze zich nu aardig thuis denk ik.

                            Deden niet veel, omdat ze net een nieuwe omgeving hebben gekregen, en ze het superwarm hebben gehad.

                            Maar zie ze nu echt omhoog komen.



                            Ik gaf ze nu nog 1 of 2 keer per dag kleine scheutjes water (met Rhizotonic 5ml op 1 liter).

                            Aarde was nu redelijk droog aan het worden. Dus hebben ze een plens water gekregen.

                            700ml, geen idee of dat te veel of te weinig is.



                            Zal morgenochtend even betere foto's proberen te schieten met het licht uit. Was op zondagochtend:

                            IMG_8754-1250.jpg

                            IMG_8764-1250.jpg



                            Zo staan ze er nu bij (voor het water geven):

                            IMG_9604-1250.jpg

                            Comment


                              #15
                              Re: 9 X Power Plant - SCROG - 400W HPS- 120x120x180 Tent (Mammoth Classic 120)

                              Toch wel moeilijk om in het donker foto's te schieten. Lastig positie bepalen en lastig te zoomen.

                              Morgen maar even klein lampje dichterbij hangen.


                              Maar hoe ze er vanochtend bij stonden, de 7e dag:


                              IMG_9605 - Copy-1250.jpg

                              IMG_9608-1250.jpg

                              IMG_9609-1250.jpg

                              IMG_9611-1250.jpg

                              IMG_9611-1250.jpg



                              Volgens mij zien ze er wel prima uit, ook qua kleur.

                              De stekken waren ook niet de mooiste, maar het nieuwe blad lijkt er goed uit te zien (afwachten op de kleur).

                              En die kleine indringer kwam denk ik uit de Canna aarde


                              .
                              Last edited by Faach Viechuur; 16 June 2015, 18:52.

                              Comment

                              Bezig...
                              X