Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dieseltjes Kweekverslagen ---> Liberty Haze Barney's Farm,Ssh rqs , pineapple chunk!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Dieseltjes Kweekverslagen ---> Liberty Haze Barney's Farm,Ssh rqs , pineapple chunk!

oke thnx

ja da zal daar hebde bij mij 10 zakken voor haha, maja ge kent da e, da zit in de kop en dan moeie da direkt hebben e haha
    Don'T Cry ... SaY "FucK YoU"... And Smile

Comment

Re: Dieseltjes Kweekverslagen ---> Liberty Haze Barney's Farm,Ssh rqs , pineapple chunk!

jaa haha zo is da :p altijd drekt kan nooit wachten

Comment

hoi hoi,

even een vraagje een maat heeft dit uitgerekend voor me maar volgens mij kan dit gewoon niet??

kan iemand me helpen , ik kan moeilijk geloven dat ik niet meer dan dit per kweek moet betalen aan elektriciteit
        dacht dat dit meer rond de 400 euro per kweekje lag aan elec.

bedankt voor de hulp alvast hier een tabel hoe hij het heeft uitgeteld ..

Totaal
        Totaal energiekosten 3283.2 kWh x €0.065 € 213.41
        Gemiddelde kosten per dag 84 dagen (groei- en/of bloeiperiode) € 2.54
        Details
        Licht groeifase 14 dagen, 18 uren , 660 watt 166.32 kWh € 10.81
        Licht bloeifase 70 dagen, 12 uren , 660 watt 554.4 kWh € 36.04
        Afzuiger 90 dagen, 24 uren , 80 watt 172.8 kWh € 11.23
        Ventilator 90 dagen, 24 uren , 40 watt 86.4 kWh € 5.62
        Overig #1 90 dagen, 24 uren , 1000 watt 2160 kWh € 140.40
        Overig #2 90 dagen, 24 uren , 15 watt 32.4 kWh € 2.11
        Overig #3 7 dagen, 24 uren , 660 watt 110.88 kWh € 7.21

kan dit echt moeilijk geloven..
        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

maar als hij gelijk heeft zou ik het wel graag willen weten

Comment

De stroomkosten calculator op JD.
          Even invullen enjeweetut.

Alleen de KWH prijs van 6.5 cent klopt niet bij je berekening.
          De prijs van 1 KWH bestaat uit een deel stroom, een groter deel energiebelasting en een deel BTW.
          -Stroom: 6 eurocent
          -Energiebelasting: 12 eurocent
          -BTW: 3,5 eurocent
          (bron:energiesite.nl)

Uiteindelijk zal het zo rond de 22 cent per KWH zitten afhankelijk van je leverancier.
          Last edited by QnQ; 15 September 2015, 06:53.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

maar hoe weet ik wat ik bij cent moet invullen dat weet ik niet hellemaal vanonder ja ken echt niets van die toestanden wat die kosten

ik kom uit op een 81 euro da kan niet.. er klopt iets niet met die kiliwat wat ik daar invulde is 6.5 maar dan kom ik uit op 81 euro da kan ni hoor..

Comment

Je rekend met 0,065 cent oor een kilowat stroom. Das wel erg goedkoop. Als je ook de netwerkkosten enzovoort meerekend en niet de kale stroom kilowat prijs pakt, Dus gaat rekenen met wat je betaald, kom je op heel wat anders uit.

Hier kost 1 kilowat stroon tussen de 22 en 24 cent.

Ik ga in het rekenvoorbeeld uit van een gemiddelde stroomprijs van 0,22 eurocent per kilowatt (kilowatt is 1000 Watt).

Stel, kweekt met 600 Watt
              – Een voorschakelapparaat van 70 Watt
              – Een afzuiger van 350 kuub met een verbruik van 65 Watt
              – Een ventilator van 35 Watt

De lamp verbruikt, inclusief vsa, 670 Watt per uur. Als je de lamp 18 uur hebt branden geeft dat 670 x 18 = 12.060 Watt per dag. Voor een week is dat 12.060 x 7 = 84.420 Watt.
              Stroom kosten berekend men echter in kilowattuur (kwh = 1000) Het kost je dus 84420 : 1000 = 84,42vkwh x 0,22 = 18,57 euro per week groei

Voor een week bloei wordt de som:
              ((670 x 12 x 7)/1000)x0,22=12,38 euro per bloeiweek

De afzuiger staat 24 uur per dag aan, voor een periode van 12 weken. Dus 65x24x7= 10.920 Watt. Delen door 1000 is 10,920 kwh. De afzuiger kost 10.920 x 0,22 = 2,40 euro per week en dus 28,80 euro voor 12 weken.

En als we op dezelfde manier de ventilator uitrekenen voor 12 weken, ((35x24x7x12)/1000)x0,22= 15,52 euro.

Totaal geeft dat dus:

2 weken 18/6 = 37,14
              10 weken 12/12 = 123,80
              12 weken afzuigen = 28,80
              12 weken ventileren = 15,52
              ________________________+
              Totaal= = 205,26

Als je dus met 600 wat gaat kweken verhoog je voorschot met 75 euro de maand.

Comment

---- ghehehe...Flint doet het ook nog even dunnetjes voor....nou als je het nu nog niet snapt .....
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

dus dat mijn maatje had klopte dan die 213 euro voor heel de kweek?

maar ik zit ook met een kachel van 1000 watt mee te verwarmen nu omdat het te koud is.
                  dus die kachel zou me al bena 400 euro kosten op een kweekje heb ik gezien al ik dat uittel kom ik hier op uit

Totaal
                  Totaal energiekosten2842.8 kWh x €0.22 € 625.42
                  Gemiddelde kosten per dag86 dagen (groei- en/of bloeiperiode) € 7.27
                  Details
                  Licht groeifase14 dagen, 18 uren , 660 watt 166.32 kWh € 36.59
                  Licht bloeifase72 dagen, 12 uren , 660 watt 570.24 kWh € 125.45
                  Afzuiger72 dagen, 24 uren , 100 watt 172.8 kWh € 38.02
                  Luchttoevoer72 dagen, 24 uren , 40 watt 69.12 kWh € 15.21
                  Ventilator72 dagen, 24 uren , 40 watt 69.12 kWh € 15.21
                  Overig #172 dagen, 24 uren , 1000 watt 1728 kWh € 380.16
                  Overig #27 dagen, 24 uren , 400 watt 67.2 kWh € 14.78

das wel weer heel duur dan vind ik

voila 722 euro voor een kweek woooow duur man

Comment

Jip beter hang je 600 wat bulp erbij en gaat contra draaien met twee hokjes inplaats van 1000 watt kachels. Hok 1 lamp aan hok twee lamp uit. warmte van hok 1 in hok twee blazen en omgekeerd.

voila 722 euro voor een kweek woooow duur man
                    ALs je 1:1 draait zou je er dus ook 660 onder vandaan trekken. das dan 1,09 euro/gram.

Het is maar wat je duur noemt.

JD heb je 24/7 draaien op je PC-tje die trekt al gauw een 300 watt

de som wordt dan 300x24uurx7dagenx52 delen door duizend maal 22 cent = 576,57 euro ghehehehe
                    Last edited by FlintStoned; 15 September 2015, 07:20.

Comment

ja heb het nooit verhoogd maar ga het nu wel doen dan
                      bednakt mannen voor de tips want ben al 2 kweekjes achter de rug dus zal een mooie afrekkeing krijgen

groetjes

ja maat ik ga dat doen heb net nieuw tentje bestelt dus gewoon als ze slapen in de andere tent de lamp aansteken en een buis maken van de eene naar de andere?
                      en eerst die andere 12/12 aanzetten en als die gaan slapen moet de andere tent weer een ? en dan met de zuigkracht zuigen ze hun warmte naar binne waarschijnlijk?

tof tof ik ga dat eens proberen

groetjes en bedankt QNQ en Flint!

het is ook staat nu nog een kweekje buiten in de schuuren daar staat nu de kachel op de tent dat binnen staat is niet nodig voor een kacheltje te zetten.

dus eind oktober als die klaar zou zijn dan stop ik met in de schuur te kweken tot volgende lente..

blijf lekker binnen dan moet ik niet bijverwarmen

groetjes

mijn maatje zegt dat hij hier de prijs afhaalt

oke manne dus geen kachel meer!!!!

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vertrouwniemand View Post
                          wat bedoel je nu maat?

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                          Jip beter hang je 600 wat bulp erbij en gaat contra draaien met twee hokjes inplaats van 1000 watt kachels. Hok 1 lamp aan hok twee lamp uit. warmte van hok 1 in hok twee blazen en omgekeerd.

ALs je 1:1 draait zou je er dus ook 660 onder vandaan trekken. das dan 1,09 euro/gram.

Het is maar wat je duur noemt.

JD heb je 24/7 draaien op je PC-tje die trekt al gauw een 300 watt

de som wordt dan 300x24uurx7dagenx52 delen door duizend maal 22 cent = 576,57 euro ghehehehe

voila ! maar daar ben ik nog naar het streven ik haal zo een goede 350 gram in een tentje van 120

dus tijd voor meer actie en oogst

Comment

Niks maat ik had een binnen pretje

Ah de flintstoned is al wakker se

Grtz

Comment

pruikjes tijd!

20150915_082009.jpg20150915_081947.jpg20150915_081912.jpg20150915_081900.jpg20150915_081849.jpg

qnq ik zit wel in belgie is dat niet goedkoper dan of hetzelfde zowat?

Comment

Stroomprijs in nl is samengesteld uit 3 zaken de kale stroomprijs (waar je inkoopt), netwerkkosten(je betaald ook voor het vervoeren van de stroom ) en heffingskosten (en het rijk wil ook nog iets)

Comment

Bezig...
                                X