Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, Hindu Kush Auto

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek, Hindu Kush Auto

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal. Ik ben vanaf dit jaar begonnen met kweken. Een echte leek dus nog. Ik heb mezelf een klein kastje in elkaar geknutseld dat nog niet helemaal afgewerkt is.
    Temperatuur zit goed, luchtvochtigheid zit goed en ook ben ik vanaf de bloeiperiode begonnen met voeding (bloei) te geven, volgens schema. 18u licht/6u donker. En dit constant.
    Toch vind ik het een beetje raar dat de hooftop het redelijk goed doet en de lagere toppen het aanzienlijk minder goed doen.
    Kan iemand mij hieromtrent meer uitleg over geven?

    Zaterdags flush ik de planten met de bloeivoeding. Woensdag krijgen ze, afhangend van hoe slap ze hangen, een glaasje water om de dorst te lessen.
    Hier volgen de foto's:

    IMG_20150713_142041.jpg
    Dit is dus de volledige plant, die ongeveer twee maand in groei heeft gestaan (lang voor een autoflower, niet?) en nu ongeveer een maand in bloei staat.

    IMG_20150713_142100.jpg
    Dit is dus de hoofdtop, die er redelijk goed uitziet maar laatste dagen beetje zuur begint te ruiken?

    IMG_20150713_142049.jpg
    Dit is 1 vd lagere toppen, die zowat allemaal dezelfde size hebben. Aanzienlijk minder dan de hoofdtop dus.
    Ook gaat het niet echt gelijk op vind ik, de hoofdtop ziet er al bijna klaar uit maar de lagere toppen allesbehalve.

    Groetjes, Bens0n

    #2
    Re: Eerste kweek, Hindu Kush Auto

    Als ik het mag zeggen komt het omdat de hoofdtop dichterbij je TL licht zit en daardoor het meeste licht vangt. Tegelijkertijd zorgt dit ervoor dat de rest van je toppen te ver bij je lamp vandaan zitten en daardoor minder groeien.
    Volgende keer misschien een SCROG overwegen. En/of meer licht in je kast hangen.
    De hoofdtop lijkt idd klaar, maar of je die kunt oogsten en dan later de rest weet ik niet.
    Is wel interessant vind ik. Misschien dat een meer ervaren grower daar iets over kan zeggen.
    Succes, Ron

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek, Hindu Kush Auto

      Laat ik er ff bij melden dat ik nog een TL lamp lager in de midden heb hangen maar deze even heb verplaatst om de foto's te kunnen trekken. Ook worden de wanden nog afgewerkt met platen waar een mylar folie tegen komt om
      zo nog meer licht te reflecteren. Dank je voor het melden van SCROG, hiervan had ik eerlijk gezegd nog niet gehoord maar zieter heel interessant uit!

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek, Hindu Kush Auto

        Trouwens, Wat is het voor TL licht?

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek, Hindu Kush Auto

          Ehh gewone TL lampen 18 watt lampen. Ik ben er nu twee gaan bij halen om lager te hangen en de wanden met mylar folie worden ook hopelijk vandaag nog geplaatst.
          Dan hangt er straks voor 126 watt licht in met de 95% reflecterende folie.

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek, Hindu Kush Auto

            Ok. Wel wat magertjes, maar moet wel lukken lijkt me.
            Let je wel op de kleurtemperatuur?

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek, Hindu Kush Auto

              Kleurtemperatuur? een echte leek zoals ik al zei :p kan je mij hier wat meer uitleg over geven?
              Dit is hoe het er nu uit ziet:

              IMG_20150714_222317.jpgIMG_20150714_222219.jpgIMG_20150714_222044.jpg

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek, Hindu Kush Auto

                Waarom hangde daar gene HPS met een kap in?
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek, Hindu Kush Auto

                  Omdat ik de helft van de lampen al had liggen en die twee kleine lampjes iets goedkoper uitkwamen. Zoals ik al zei ben ik nog een leek als het aankomt op kweken en wat het licht betreft
                  zal hier in de toekomst zeker nog verandering in komen! Ik heb nog het een en ander te leren

                  Comment

                  Bezig...
                  X