Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Allereerste kweek (Royal Dwarf AF 1x)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Allereerste kweek (Royal Dwarf AF 1x)

Korting op 420shop
    Hey mensen,

Welkom bij mijn allereerste kweekverslag, ik had een paar jaar terug bij Zamnesia 3 Royal Dwarf AF zaadjes van Royal Queen Seeds gekregen en heb besloten om er nu eentje te gaan zaaien.

Ik heb me een beetje ingelezen en heb toen om het zaadje te laten ontkiemen, hem een paar dagen in een glas water gelegd:

IMG_8923.jpg

Vervolgens toen die was opengebroken, verder gegaan met de keukenrol methode en deze in een plastic zak gedaan:

IMG_8973.jpg

Toen zag die er na een dagje dus zo uit:
    IMG_8969.jpg

Daarna besloten om hem nog even ietsje langer te laten groeien, en toen ik hem heb gezaaid was die zo groot:

Zaadje.jpg

Hij staat nu in een 11L pot met universele potgrond, gewoon dagelijks water geven met de plantenspuit

Ik had er eerst wat folie overheen gedaan met gaatjes erin, alleen ik heb het er toch maar afgehaald omdat ik het idee kreeg dat het zaadje misschien te warm zou worden in de zon. Toen zag het er dus zo uit:

IMG_8979.jpg

En ja, nu zit het zaadje 1 dag in de grond, dus ik verwacht binnen enkele dagen hopelijk wat te zien groeien

Ik had nog wel een paar vraagjes;

1. De pot staat maar een daggedeelte in de volle zon, de rest van de dag is er wel licht maar geen zon, maakt dit erg uit?
    2. Ik probeer pas water te geven als de grond wijsvingerdiepte droog is, alleen moet het dan echt kurkdroog zijn, want nu blijft er nog wel een klein beetje aarde aan m'n vinger kleven, maar echt droog is het nog niet geweest. (Sorry maar ik wil echt niet dat hij te weinig water krijgt )

Ik zal foto's neerzetten bij nieuwe gebeurtenissen
    Last edited by Lijger; 18 July 2015, 15:48.

Re: Allereerste kweek (Royal Dwarf AF 1x)

Staat de pot altijd achter het raam? Op zoek naar licht zal je plantje gaan strekken.
    Teveel water is ook funest. Aangezien er nog geen blaadjes te zien zijn zal het plantje (in wording) nog niet veel water tot zich nemen.
    Ik zou er voorlopig geen nieuw water bij doen.

Succes!
    Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien View Post
      Staat de pot altijd achter het raam? Op zoek naar licht zal je plantje gaan strekken.
      Teveel water is ook funest. Aangezien er nog geen blaadjes te zien zijn zal het plantje (in wording) nog niet veel water tot zich nemen.
      Ik zou er voorlopig geen nieuw water bij doen.

Succes!
      Plantje staat inderdaad 24/7 achter een raam, is dit heel erg? Hij staat vanaf dat de zon op komt tot 13:30 s' middags in de volle zon, daarna in gewoon daglicht.

Dagelijks 1x een paar spuitjes zal geen kwaad kunnen toch, of liever om de dag? Ik heb nog nooit dingen met planten gedaan dus ik zou echt niet weten hoeveel water zo'n klein zaadje nodig heeft.

Bedankt voor je reactie!

Comment

En het plantje begint te groeien! Net geen 3 dagen na het zaaien steekt ze nu haar kopje boven de grond, en ze ziet er goed uit!

Heb wat mooie foto's kunnen schieten!

DSC_4635.jpgDSC_4631.jpgDSC_4639.jpg

Nu maar wachten

Comment

Congrats. !!
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

Ik ga ze denk ik toch maar niet achter het raam kweken, heb ze nu s'ochtends tot 13:00 in de zon staan, daarna van 13:00 tot 22:00 in de buitenlucht (volle zon)

Plantje groeit in z'n 2e dag al als een boom

DSC_4644.jpg

Comment

Jongens even een vraagje, ik heb het idee dat mijn nieuwe blaadjes verbranden, dus niet de eerste 2, maar de nieuwe 2, ik geef elke dag zo'n 50ml water met de plantenspuit als de zon erop schijnt, en soms komt er wel eens wat water op t plantje zelf natuurlijk, dus misschien dat ze hierdoor verbrand? Of geef ik teveel water dat de bladeren verkleuren? Ik geef pas water als de grond 100% droog voelt.

Verbrand Dag4.jpgDag 4 23-07-15.jpg

Of maak ik me gewoon zorgen om niks?

Comment

Zaailingen behoeven weinig water. Als je haar besprayed terwijl de zon op haar schijnt krijg ze ook verbrande blaadjes van. Water niet op de stam+blaadjes sproeien , aan de zijkant van de pot zodat de wortels op zoek moeten naar water. Teveel water kunnen ze ook lichter van kleur worden. Je aarde lijkt wat aan de natte kant. Probeer eens om de dag of zelfs om de 2 dagen 50 ml te geven. Pas in de bloei begint ze echt te zuipen als een bootwerker. Tot dan niet zoveel water geven. Beter iets te weinig dan net teveel.het blijft onkruid Suc6 and have fun. Gr JB
                Keep em green

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jonkie bonkie View Post
                  Zaailingen behoeven weinig water. Als je haar besprayed terwijl de zon op haar schijnt krijg ze ook verbrande blaadjes van. Water niet op de stam+blaadjes sproeien , aan de zijkant van de pot zodat de wortels op zoek moeten naar water. Teveel water kunnen ze ook lichter van kleur worden. Je aarde lijkt wat aan de natte kant. Probeer eens om de dag of zelfs om de 2 dagen 50 ml te geven. Pas in de bloei begint ze echt te zuipen als een bootwerker. Tot dan niet zoveel water geven. Beter iets te weinig dan net teveel.het blijft onkruid Suc6 and have fun. Gr JB
                  Dankje, zal het watergebruik wat verlagen. Ik sproeide bij omdat de grond nog gewoon erg droog aanvoelde, maar dit zal dieper wel nog gewoon vochtig zijn dan lijkt me?

Maar dat bruinige aan de nieuwe blaadjes, is dat dan verbrand of kleurt het nog groen?

Comment

Helaas. Beschadigt blad herstelt niet of nauwelijks. Zijn sterke plantjes. Die gaat het wel redden. En idd. Dan is het onderop in de pot waarschijnlijk nog nat zat. Steek je wijsvinger maar eens aan de zijkant van de pot in het aarde. In het midden zal het dan een stuk vochtiger zijn. Zaailingen drinken heel weinig in het begin. Als ze beginnen te ruiken naar ons zo gewilde wietgeurtje, dan gaan ze vaak ook meer drinken. Have fun. Gr JB
                    Keep em green

Comment

Watergebruik flink aangepast, nu om de dag 25ml.

Geef ik het water op deze manier goed? In een rondje langs de kant

DSC_4651.jpg

She's looking fine

DSC_4657.jpg

Comment

Wat schattig ^^

Suc6 ermee, hopen dat het mooie plantjes worden
                        If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Dag 7

DSC_4659.jpgDSC_4660.jpg

Comment

Succes met je ronde!!!!

Comment

Inmiddels is het dag 11, plant strekt als een gek vanwege het bewolkte kut weer hier de laatste dagen, wat mij opvalt is dat mijn eerste 2 bladeren nog helemaal niet zo groot zijn, maar er wel al heel veel andere kleine blaadjes beginnen te groeien, of is de grootte van m'n 2 blaadjes normaal na 11 dagen? Ze lijken niet echt groter te worden..

Dag 11 (2).jpgDag 11.jpg

Comment

Bezig...
                              X