Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

Korting op 420shop
    Ites.

Hier zijn we weer, met de 3e indoorkweek!

Vorige kweekjes:
    1. Sweet Bubble: Magnesiumtekort, kleine oogst, maar wel heerlijke wiet!
    2. Critical+, Vanilla Kush, Super Skunk en AK Auto: Zeer grote tripsplaag, hierdoor was de oogst zeer laag, en niet zo potent.

Wat is er ondertussen gebeurd?
    PH Meter aangeschaft en tent helemaal schoongemaakt na de tripsplaag.
    Ook gaat de lucht nu helemaal naar buiten om de warmte wat te verminderen.
    Brita filter is ook aangeschaft. Hier haal ik het kraanwater eerst door om de kalk te verminderen. Moet wel oppassen, want de PH- is veel effectiever na de Brita.

Hoe zit het nu met deze kweek:
    25 Juli zijn ze gaan ontkiemen, en 28 juli waren ze allemaal boven.
    In totaal gaat het over 30 reguliere stuks.

Het plan is om deze wat te laten groeien, en de 10 slechtste groeiers er al uit te halen binnen een weekje.
    Hierna hopelijk nog wat groeien zodat ik de voorbloei kan zien en de mannen eruit kan halen.
    Eenmaal ik ze op 12/12 schakel hoop ik van minstens nog 6, maximum nog 9 goede vrouwtjes op te kunnen kweken.
    Enige waar ik me nog zorgen om maak is dat ik geen voorbloei ga zien voor de tent vol gaat zitten.

Tot nu toe gaat het goed, vandaag hebben ze de eerste keer hun afgezuurd water gekregen met wel Root Juice, hiervoor werden ze enkel beneveld.
    Enige probleem is de temperatuur. Die schommelt mee met het weer buiten.
    Vorige week was de temperatuur ideaal, maar deze week met de hitte is het met de lamp aan tussen de 29 en 31 graden, en met de lamp uit tussen de 25 en 27 graden.
    Sommige blaadjes vervormen hier wat door, ik hoop dat dit niet te veel kwaad kan.
    De lamp heb ik al iets hoger gehangen om de warmte wat te verminderen, maar kan deze ook niet te hoog gaan hangen, anders gaan ze helemaal gaan strekken.

Foto's:
    DSC01676.jpgDSC01675.jpgDSC01674.jpg

Tips altijd welkom!
    Grtz
    Modest.
    Stap voor stap geraken we er wel.

Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

Go Go Gadget Modest !

Niet alleen de kleintjes er tussenuit halen heh, vaak zijn de grootste plantjes ook de mannen

Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

gl met ej nieuwe run

kwamen deze zaden van psy ??

groetjes
      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Inderdaad, ik ben zeer benieuwd wat hier vanaf gaat komen.

Comment

Irie

Iets waar ik niet op tijd aan heb gedacht:
          Ze staan nu in potjes van net geen liter, in zaai- en stekgrond.
          Het plan is om ze hier een week of 3 in te laten staan, maar moet ik ze geen groeivoeding geven?

De Allmix is voorbemest, en mijn schema is aangepast aan de Allmix (nu geef ik dus enkel Root Juice), en zou pas vanaf enkele weken groei moeten toevoegen.

Zou ik nu ook al na een weekje/anderhalve (binnen een halve week dus) ook niet een beetje groeivoeding toevoegen?
          Tot nu toe zien ze er volgens mij goed uit qua kleur, maar dit is voor mij zeer moeilijk te bepalen.
          Volledig kleurenblind hier, tekorten opsporen lukt nog wel maar bladeren donkerder of lichter groen zien kleuren is zeer moeilijk voor mij.

Grtz, en veel genot van de zon!

Comment

Succes! Ik ga ook met je meekijken.

Volgens mij moet je een zaailing geen voeding geven. Ik heb begrepen dat je daar het beste mee kan beginnen als ze toch al een cm of 15 zijn en al op 3 nodes zitten.

Ik ben ook nog maar met mn 1e kweek bezig, maar dit is wat bij mij bekend is.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...600W-90x90x180

Comment

Nope, maar de bedoeling was wel dat die zaailingen zo'n 3 weken in deze potjes bleven staan.
              Ze groeien gewoon als kool, maar vraag me af of ik ze nu best gewoon in deze zaaigrond laat staan, en eventueel wat vroeger groeivoeding geven, ofwel voorzichtig overpotten, overtollige aarde verwijderen en vervangen door Allmix.

Comment

mijn mening;
                ik zou ze in de potjes laten staan tot ze vol geworteld zijn.
                beetje wortelstimulator meegeven is al genoeg.
                groeivoeding is nog niet nodig zolang ze niet genoeg wortels hebben.
                zonder 'n gezonde wortelpartij ook geen grote planten waarschijnlijk!
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Foto's (excuses voor de HPS, vergeet steeds foto's te nemen als de lamp uit is).
                  DSC01681.jpgDSC01688.jpgOverzicht.
                  DSC01682.jpgMooi kleurtje.
                  DSC01683.jpgQua bouw ziet het ernaar uit dat deze een mannetje word.
                  DSC01684.jpgDSC01685.jpgDSC01686.jpgDSC01687.jpgLast van de warmte. Hopelijk is het duidelijk.

Grtz!

Comment

Comment

Bij mij is het vorige binnen kweek redelijk bijgetrokken. Ik had wel op het eind veel opstaande bladranden.

Op hoeveel Watt en welke hoogte heb je je lamp ?
                      Als het zo warm is misschien op een lager wattage zetten of de lamp iets hoger doen ?
                      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

beetje veel water ?? of is die grond zo donker ??

tevens zie ik op je 3de foto , dat ze de onderste bladeren aant leeg trekken is , denk dat het tijd word dat je ze gaat overpotten

wat je volgende keer mss kan doen is : dat potje dat je nu gebruikt vullen met lightmix , en waar je dat zaadje steekt , een klein potje stekgrond in doen !!

voordeel is dan , dat ze langer in dat potje kunnen blijven staan

voor de rest ziet het er wel netjes uit

hou ze groen zou ik zeggen

groetjes
                        Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Hotspots misschien ?
                          Of ze vangen net wat wind van de fan ?
                          Qua voeding, wat K1 zei eh...kijk ff naar de kleur van de plantjes.
                          Als ze wat lichter worden gewoon een paar druppies groeivoeding erbij.
                          Dat mogen ze best regelmatig hebben als ze in arme grond staan en de potjes redelijk vol geworteld zijn.

Of je ze drie weken hierin kunt laten ligt er een beetje aan hoe ze het doen.
                          Zaai/stekgrond klinkt nogal in na een paar keer water geven, en zuurstof bij de wortels is ook belangrijk.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                            Op hoeveel Watt en welke hoogte heb je je lamp ?
                            Als het zo warm is misschien op een lager wattage zetten of de lamp iets hoger doen ?
                            400 Watt op een gewone VSA. Lamp staat nu op zo'n 55 cm, nog hoger en ze gaan serieus strekken.

Oorspronkelijk geplaatst door k1 View Post
                            beetje veel water ?? of is die grond zo donker ??
                            tevens zie ik op je 3de foto , dat ze de onderste bladeren aant leeg trekken is , denk dat het tijd word dat je ze gaat overpotten
                            wat je volgende keer mss kan doen is : dat potje dat je nu gebruikt vullen met lightmix , en waar je dat zaadje steekt , een klein potje stekgrond in doen !!
                            voordeel is dan , dat ze langer in dat potje kunnen blijven staan
                            voor de rest ziet het er wel netjes uit
                            hou ze groen zou ik zeggen
                            groetjes
                            Foto's neem ik meestal net nadat ik water heb gegeven. Dat is dus geen probleem.

Er zijn er idd enkele bij die wat leeg beginnen trekken. Morgen haal ik de eerste 5 er al uit.
                            De potjes zoals jij zegt was eigenlijk het plan (en deed ik normaal ook in de vorige kweekjes), maar stomweg snel snel de zaadjes geplant en dit vergeten.
                            De potjes zijn nog wel niet volgroeid.

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Hotspots misschien ?
                            Of ze vangen net wat wind van de fan ?
                            Qua voeding, wat K1 zei eh...kijk ff naar de kleur van de plantjes.
                            Als ze wat lichter worden gewoon een paar druppies groeivoeding erbij.
                            Dat mogen ze best regelmatig hebben als ze in arme grond staan en de potjes redelijk vol geworteld zijn.

Of je ze drie weken hierin kunt laten ligt er een beetje aan hoe ze het doen.
                            Zaai/stekgrond klinkt nogal in na een paar keer water geven, en zuurstof bij de wortels is ook belangrijk.
                            Hotspots gaan het niet zijn, maar wat bedoel je met wind vangen? Mijn fan is vast, en blaast daarom ook zo goed als altijd (ik verzet hem wel regelmatig) dezelfde richting uit. Heeft dit hiermee iets te maken?
                            Ik gaf tot nu toe enkel wat Root Juice mee, en zal morgen wat groei meegeven.
                            Morgen passeer ik ook even langs de GS en ga ik 15 potjes halen van 2 liter (of 3) en hierin al Allmix doen en de 15 beste overpotten (als ze nog meer tekorten beginnen te vertonen).
                            De potjes nu zijn nog niet volgroeid (deze zijn 1.4 liter denk ik, ik zou het eens moeten opschrijven), maar dat gaat niet lang meer duren denk ik. Dan de beste 15 overpotten en nog een weekje of 2 laten groeien.
                            Hopelijk zie ik dan de eerste voorbloei, en kan ik er nog mannetjes uitkiepen.

Grtz

Comment

Hoppaaaaaa!

Ondertussen naar de winkel geweest en 16 potjes aangeschaft (7 van 18 cm en 9 van 17 cm, kon niet anders).
                              Hierin heb ik Allmix gedaan en hierin de plantjes overgepot. Ze waren al goed geworteld.
                              Hopelijk koop ik mezelf hier 2 weken tijd mee.

Heb er dus 14 uit gegooid. Ik heb gekeken naar mannetjes (de lange zwabbers) en de plantjes die het ergst waren aangetast door de warmte.
                              Hierna hebben ze nog kunnen drinken met wat Root Juice en een beetje Alga Grow.
                              Nu dus hopelijk nog een weekje of 2 groeien en dan selecteren.

Nog manieren om op voorhand al te zien of het mannetjes zijn (buiten de voorbloei) of wanneer de voorbloei ongeveer begint?
                              Foto's verwijderd wegens achtergrond
                              Grtz.
                              Modesto
                              Attached Files
                              Last edited by Modest; 1 September 2015, 21:07.

Comment

Bezig...
                              X