Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

Ik kijk mee. Die van mij zijn ongeveer gelijklopend. Ze zijn 1/08 in bloei gebracht na 3 weken voor groeien.
    Ze hebben ook last van de warmte, maar dat komt wel goed denk ik. Heb er een ventilator op staan ook.

Veel succes ermee.
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

In afwachting tot de eerste voorbloei (ik schat nog maximum een weekje en ik er dan wel wat balletjes uit kan halen) en de volgende foto's heb ik toch nog een vraag.

Bij de aankoop van de PH meter ook ineens een bus PH- gekocht.
      Nu viel het me pas op dat die blijkbaar voor de groei bedoeld is, kan deze onmogelijk tijdens de bloei gebruikt worden?
      Nu, zo'n flesje kost niet zoveel, maar wel stom dat ik speciaal daarom weer langs de growshop moet.

Grtz.
      Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Plantjes zijn ondertussen een maand boven de grond.
        In de week bedacht ik me wel dat deze kweek alles behalve ecologisch is (zo'n lange groei onder een 400w lamp). En dat de planten ook wel een pakje trager groeien nu ze steeds in aangepaste potjes gingen.
        M'n eerste kweek gingen ze direct in de grote potten, en toen waren ze in een maand bijna dubbel zo groot.
        Maar bon, de plantjes doen het wel ok, en de volgende kweek gaan we ook eens terug aan het milieu denken (en m'n elektriciteitsfactuur).

Hoe zit het nu:
        Ze zitten nog steeds in de 2 liter potjes. Planten zijn pakweg een 25 tot 30 cm lang. Planten groeien vooral in de hoogte en niet veel in de breedte. Geen idee of dit komt omdat ze met z'n allen op dit oppervlak groeien, of omdat het in de genetica zit (alhoewel Seedfinder beweerd dat ze in de groei bushy is...). Wel zijn er aan de steel heel wat zijscheuten, hopelijk vormen deze later 1 grote top.
        Morgen, ten laatste maandag wil ik ze finaal overpotten. Ik heb 6 grote potten (ik schat 18 liter) en 3 kleine (ik denk 9). Ik ga proberen deze allemaal gelijk te vullen (dus de 18 liters ook maar half vullen).
        Zo ga ik proberen om ze allemaal even hoog te houden, want grotere potten betekend ook grotere planten.
        Nu gaan ze wel weer terug in nieuwe Allmix grond, dus ga ik denk ik de verdere voeding wat moeten beperken (of kan dit problemen gaan geven in de oogst?).
        Plan is dus om deze over te potten, direct te toppen en dan na een weekje op 12/12 te zetten. Schijnt dat deze nog wel wat doorgroeit na de overschakeling, dus hoop ik daar ook nog wat op.

Nu komt enkel nog de moeilijke beslissing van welke ik ga overpotten, aangezien dat definitief is en ze nog geen voorbloei tonen. Sommige hebben heel veel vertakkingen op de stam, anderen hebben er amper. Er zijn er ook 1 of 2 bij die ik zowiezo wegdoe (doen het wat minder). Nu, de keuze wordt blijkbaar dan toch wat gokken, maar heb toch proberen wat foto's te nemen om ook jullie te laten kiezen. Ik heb wel al lang door dat ik geen talent voor fotografie heb, dus mijn excuses voor de kwaliteit!

De plantjes:
        Foto's verwijderd wegens achtergrond.
        P8290018.jpgZoals je ziet begint het redelijk vol te geraken.
        En alle foto's zijn genomen voor ik ze water gaf, dus dat ze er wat droogjes uitzien is normaal.

Grtz,
        Modesto
        Last edited by Modest; 1 September 2015, 21:05.

Comment

Ziet er mooi uit. Al veel beter dan je vorige 2 kweekje. Zou niet afgaan op uiterlijk. Heb me daar op die manier ook al enkele keren in gemist.

Tentje wordt idd al lekker vol. Mja er kunnen nog mannen bij zitten ook dus ruimte win je nadien wel weer wat terug.
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Jup, maar nu ga ik er wel van 16 naar 9. Als ik ze dan op 12/12 zet en er blijken 3 mannen bij te zitten zit ik met heel wat open ruimte.

Comment

Je plantjes zien wel errug donkergroen Modest, denk dat je tegen overvoeding aanzit in combi met te natte aarde ? (of ligt het aan de foto's)

Ik kan mij wel volgen in je keuze, maar net wat Thugz zegt , een vergissing is zo gemaakt.
              Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Zeven uur s' ochtends, Modest is dronken, kan nog wel steeds goed typen en is blij met vouwen op het forum zoals Stemma!.
                Ik zit denk ik idd aan het randje met de voeding. Dit omdat ik geen complete kweek heb gedaan in 1 bak, en daarom een beetje moet experimenteren met het kweekschema. Een beetje combinatie van op het randje met de voeding en slechte kwaliteiten omtrent fotokunst.

Van die vergissing, ik heb echt geen flauw idee welke planten er nu man of vrouw kunnen woden. Buiten soms wat te warm door de zomer hebben ze denk ik weinig stress gehad, dus daaruit zouden niet bepaald veel mannen moeten voorkomen.

Modest stemt voor vrouwen! Rondborstig, platborstig, allemaale gelijk!
                Nu euhm, wie heeft buiten de bladkartels tellen nog tips om te bepalen wat vrouwmenschen kunnen zijn?

Adios
                Modesto

Comment

Stekken nemen en die al op 12/12 zetten is de enige manier om zeker te zijn....
                  Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                  Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Geduld Modest, vanwaar de haast?

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ondertussen is de kater ruim genoeg weggewerkt en kunnen we eens aan de plantjes beginnen. Ik ga er gewoon de mindere plantjes uithalen, denk dat ik er dan nog zo'n 12 ga overhebben. Hierna nog 3 eruit kiepen (iene miene mutte) en dan overpotten. Ik zal straks wat foto's opladen als ik klaar ben.
                      Adios

Comment

Ok, we hebben beslist. Gegokt, maar ik had geen zin om met stekken te beginnen, of takjes beginnen verduisteren.
                        Het zijn er 9 geworden die nu elk in pakweg zo'n 8-9 liter staan. De potten verschillen, maar het niveau qua aarde is gelijk.

Van de 9 waren er 2 waarbij ik bloeihaartjes zag, de rest was nog niets te zien. Daarmee ben ik uitgegaan van de plantjes met de meeste begroeiing. Met de meeste 'zijspruiten' of hoe je ze ook mag noemen.
                        Dit met het idee dat dit vollere planten worden. De anderen waren iets langer en slanker, en leken me dus mannelijk te worden.
                        Wat me wel opvalt aan de planten is dat er verschillen in de bladen zitten. Het zijn dezelfde planten, maar elk met een iets andere bouw. Geen idee of dit iets met pheno's te maken heeft (hier moet ik zeer dringend eens over lezen wat dat nu net is, aangezien ik hiervoor steeds met vrouwelijk zaad kweekte).
                        Elk plantje heeft nu dus z'n grote pot en is getopt geweest, de ene wat lager dan de andere. Zo beginnen ze elk aan een gelijke start.

Voorts ga ik de voeding nu ietsje minderen, aangezien ze nu in verse Allmix staan. Het plan is om ze nog een weekje of anderhalf te laten groeien, klein beetje Root Juice eventueel.
                        Daarna overschakelen, en mezelf laten verassen met knappe babes.

Fotomateriaal:

IMG_20150831_214919.jpgOverzicht
                        IMG_20150831_214925.jpgTopwondjes die al goed toe zijn.
                        IMG_20150831_214933.jpgDe hele smalle bladen. Lijken me sativa bladen.
                        IMG_20150831_214942.jpgIetswat lobbige bladen, Indica?
                        IMG_20150831_214948.jpgGeen idee waarom ik deze er heb laten tussen staan. Medelijden of te stoned...

Grtz, Modest.

Comment

Hopelijk allemaal vrouwtjes.

Ze zien er wel goed uit nu.
                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Daarstraks nog even naar de plantjes gaan zien.
                            Ik dacht enkele dagen geleden dat ik ergens een bladluis zag lopen (geen trips, die herken ik ondertussen met m'n ogen toe ). Maar blijken puntjes te zijn van aarde vermoed ik.
                            Ik ga wel de komende dagen nog regelmatig wat kijken aan de onderkant van de bladen, zodat ik bij het minste beestje direct iets kan ondernemen.

Enige wat me opviel was de kleur van de nieuwe scheutjes en zijscheuten. Is dit een gevolg van overvoeding of is dit een tekort/probleem?
                            Ik ga ze allesinds de eerste 2 weken enkel water geven met de nieuwe grond nu.
                            Foto's:
                            IMG_20150901_194556.jpgIMG_20150901_194715.jpgIMG_20150901_194727.jpg

En ook vind ik nog steeds nergens een sluitend antwoord over het PH groei/bloei ding.
                            Sommigen zeggen dat ik de hele kweek PH groei kan gebruiken, anderen zeggen dat ik het moet volgen, en anderen zeggen dan weer volgen, maar de laatste 2 weken terug PH groei te gebruiken.

Ik citeer een post van HJM:
                            ""

Grtz, Modest

Comment

IMG_20150902_205946.jpgVerschroeid plekje onderaan.
                              IMG_20150902_205344.jpgAangetast blad, helemaal rechts naast m'n vinger zie je (een beetje) het uitgedroogd plekje.
                              IMG_20150902_205408.jpgInzoom op het plekje.
                              IMG_20150902_205430.jpgOnderkant.
                              IMG_20150902_205358.jpgTegenliggend blad, zoals je ziet aan het begin van de vinger, en rond de nerf wat.
                              IMG_20150902_205635.jpgSlachtoffer.

Misschien ben ik wat te bezorgd, maar ik wil deze kweek het echt goed doen, dus lijkt het me het beste om alles zo snel mogelijk aan te pakken.
                              Grtz,
                              Modest.

EDIT
                              Na even op te zoeken over de voortplanting van bladluis merk ik dus direct dat ik nog steeds dwaze fouten maak. Iets doen voor het op te zoeken.
                              Als het bladluis is kunnen het geen eitjes in het blad zijn. Dus ofwel zijn de littekens dan van het voeden van de beestjes, ofwel zijn er toch weer trips...
                              Zowiezo hier iets tegen ondernemen dus.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Na even opzoeken over bestrijding van trips, iemand enig idee waar je zo'n Biobest ABS systemen kan kopen als particulier?
                              Last edited by Modest; 2 September 2015, 22:22.

Comment

UPDATE

Na gisteren zo'n domme fout te hebben gemaakt en even te denken dat ik het wel snel zou oplossen weer een hele nacht zitten opzoeken.
                                Nu, de trips blijken dus niet volledig verdwenen (cadeautje van m'n vorige kweek). Dacht terug neemolie te gebruiken, maar dit was vorige keer niet zo'n succes. Pyrethro-pur was rommel.

Na wat opzoekwerk heb ik besloten om vandaag B.A.C. Plant Vitality Plus. Het product blijkt uit verschillende verslagen goed te werken, enkel is de biologische kant ervan een discussiepunt. Maar ik gebruik op het einde van de bloei ook Green Sensations, dus het biologische aspect is dan al ver te zoeken.
                                Morgen als de lamp uitgaat bestuif ik ze met de PVP, normaal is herhaling niet nodig.

Ben wel enkel nog vergeten PH- Bloei te kopen in de shop, dus nog steeds de vraag: Kun je ook in de bloei PH- groei gebruiken, of heeft dit een groot (negatief) effect?.

Enkel nu nog letten op de temperatuur met die schommelingen buiten. Vorige week kreeg ik m'n tent niet onder de 30 graden, en nu staat m'n softbox op 50% en is het 25 graden.
                                Iemand ervaring met een fancontroller i.s.m. een softbox? Werk nu met een variac die het perfect regelt, maar automatische regeling zou wel zeer handig zijn.

En even om zeker te zijn: De PVP is 1:20, dus op 1 liter water geef in 50 ml PVP, halve liter 25 ml, ..?
                                Grtz
                                Modest

Comment

Bezig...
                                X