Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest
Iemand eigenlijk hier die ervaring heeft met deze strain?
Begin te twijfelen, de persoon van wie ik deze zaden kreeg zei me dat ze 8-9 weken bloeien, en seedfinder zegt me 10-12 weken.
Iemand ervaring?
Anders moet ik het voedingsschema wel aanpassen...
Moesten toppen kunnen krimpen zouden ze het doen.
Heb echt het gevoel dat de topvorming enorm traag gaat. Maar dan echt enorm traag.
Bon, op foto's ziet het er altijd beter uit dan het echt is. Even wat foto's genomen en nu lijken echt alle bladen aangetast te zijn.
Vrees echt voor een grote opbrengst... Hoop toch dat ze nog wat gaan dikken.
Daarnet gevoeld en nog steeds stonden ze te nat, dus geen idee waarom maar de laatste tijd was ik veel te veel water aan het geven. Of toch te grote hoeveelheden.
Ik laat ze nu staan tot ze echt kurkdroog staan, hierna begin ik met maximum 300 ml per plant. IMG_20151027_204645.jpgIMG_20151027_204649.jpgIMG_20151027_204615.jpg
Enkele dagen verder.
De ene dag denk ik, Fuck it, ik kap ze allemaal om en begin gewoon opnieuw.
De dag erna ben ik beter gezind en wil ik ze toch nog mooi zien afbloeien (80% van de haartjes zijn nog wit).
Nu, ze zijn nu ongeveer 6 weken echt aan het bloeien. Ik vermoed dat ze nog een week of 4-5 moeten.
Jammer dat er weeral tekorten opsteken, anders had dit echt een zeer grote oogst kunnen worden.
Gokken staat nog wel steeds vrij, al zou ik als tip willen geven aan mensen die en gokje willen wagen van niet te overmoedig te gokken
Mijn doel was 300 gram, maar ga al zeer blij zijn als ik 200 haal.
De twee zwakste planten blijven de toppen echt enorm dun, dus vrees dat dat echt niet veel gaat worden.
Andere planten zijn de toppen wel mooi, maar ze moeten nog aandikken uiteraard en ik heb geen idee of er nog veel gaat gebeuren aangezien 90% van de bladen aangetast is.
De allergrootste top was wel plotseling omgevallen, dus er zit allesinds 1 uiterst dikke top tussen .
Ohja, momenteel word er ook niet meer afgezuurd. Het giftwater is dan iets van zo'n PH 6.5-7.
Eigenlijk jammer dat je bijna nergens verteld word dat er geen PH- gebruikt mag worden in bio kweekjes. Dure maar leerzame les.
Ondertussen ook ontdekt waarom een scrognet zo handig is als je veel plooit.
Sommige takken maken ineens rare bochten naar beneden door de geknakte stukjes die niet heel stevig zijn en ombuigen door het gewicht,
hiermee is de hele onderkant een warboel van ijzerdraad geworden.
Nog een goede les, gebruik normaal dun touw en maak wat kleine gaatjes vanboven de potten. Ijzerdraad werkt zeer snel om alles te plooien maar hangt achteraf enorm in de weg.
Topic is wat aan het stilvallen, maar niet abnormaal bij steeds zo'n problemen bij de kweek .
Binnen een weekje of 2 ga ik een topic openen om de volgende kweek voor te bereiden en alle (zelfs piepkleine) vragen op voorhand ga onderzoeken.
Heb hierna nog wel genoeg van de Alga lijn voor nog een kweekje te doen. Volgende ronde worden 6 (of 9) plantjes waarbij ik per 3 de Alga lijn, Terra lijn zonder meten en Terra lijn met meten (en afzuring) doen.
Hopelijk worden we er allen wat wijzer van
Grtzoo
Hehe, absoluut Vaper.
K1: Er zijn net zoals de vorige rondes meer dan 1 ding fout gelopen.
Het probleem met het binnen kweken is dat als er 1 tekort optreedt dit een (in)direct effect heeft op de rest van de voedingsopname en balans.
Daarmee dat ik ook wat heb zitten lezen over cocos, als hier een probleem in optreedt en je kunt dit direct aanpakken kun je verdere schade voorkomen.
Omdat ik nu een weekje heb gewacht met het bladprobleem heeft het zich razendsnel uitgebreid. Een tekort is er namelijk al langer als je al problemen ziet verschijnen, net zoals een virus al langer in je lichaam zit voordat je verkouden wordt.
Enige wat me wel zorgen baart over cocos is dat ik niet dagelijks hup in de auto kan springen en even naar de growshop rijden moest er een probleem komen en ik extra voedingsstof moet aankopen.
Alhoewel deze kans (mits je alles goed afmeet) dan weer klein is.
Maar hier hebben we nog wel een maandje voor om over na te denken .
Maar de strain op zich is wel een enorm mooie strain die je heel wat kan opleveren. Moest ik geen problemen hebben gehad had ik zeker 350-400 gr gehaald, want de planten hebben wel het beste van zichzelf gegeven de eerste paar weken van de bloei. Oogst gaat heel wat grammen kosten vrees ik.
Kan het trouwens dat de plant er langer over doet om af te bloeien als er problemen optreden? Ze staan nu ongeveer 2 maanden op 12/12 dus 'volgens de bloeiweken' zou ze nog 2 weken moeten, ook al weet ik dat het er minstens nog 4 zijn?
Grtz
Bon, even een update.
Planten staan nu zo'n 8 weken op 12/12, dus ik schat dat ze nog een week of 3 moeten. Nog een weekje/anderhalf voeding geven en dan spoel ik.
Spoelen gebeurt zowiezo zeer grondig.
Vrees dat er ook niet veel meer aan te zwellen valt, sommige hebben nog wel dikke toppen, andere zijn de topjes zeer klein.
Ook bijna alle bladen zijn slecht aan het worden, dus moet ook oppassen om geen rot te krijgen.
Enige is wel dat deze strain de meest ruikende is. Zo hard zelfs dat de huisgenoten het telkens tot enkele kamers verder merken als ik de tent even open doe.
Daarnet ook even de microscoop tegen gehouden. De pistels zijn pakweg 60% bruin 40% wit-bruin en de trichomen zijn pakweg 15-20% dat een beetje cloudy begint te worden.
Ook de wedstrijd is nog lopende, al dat ik de enige 2 die al hebben deelgenomen wel een nieuwe kans ga geven, aangezien de oogst heel wat minder dan 300 gram zal wezen...
Ondertussen ook een andere topic geopend met het oog op de volgende ronde, alle reacties hierin zijn welkom.
Comment