Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Derde keer, goede keer! Blue Chocolate by Modest

Vandaag iets jammers moeten doen...

Maar eerst... EXTRA EXTRA EXTRA!
    Bij de prijsvraag komen ook nog 4 Sour60 reguliere zaadjes bij.
    Deze steek ik gewoon in de envelop bij de Amnesia zaadjes (apart uiteraard).
    Hierbij heb ik van deze Blue Chocolate zaden nog 5 zaadjes over. Aangezien ik van deze (blijkbaar zeldzame) strain op het net geen info vind wou ik hier zelf wat nakomelingen van krijgen, maar daar heb ik jammer genoeg de plaats niet voor. Deze 5 zaadjes stuur ik naar een random iemand in het lijstje, in de hoop dat deze persoon toch voor wat nageslacht van deze mooie strain kan zorgen.

Voorts...
    Vandaag tot het pijnlijke besluit gekomen dat van de 9 planten er 5 mannen bij zitten.
    Jammer, maar na een deugddoende Jack Herrer te roken zien we het terug positief in!
    Plantjes hebben wel wat sativa eigenschap, dus hoop dat ze nog wel een weekje of 2-3 doorgroeien, en hebben ze daar ruimte zat toe.
    De mannen dus verwijderd, en de overige 4 vrouwtjes zo geplooid/geknakt dat ik nu probeer om de oppervlakte zo goed mogelijk te benutten (alle scheuten ook goed licht geven). De knak/buighoogte is schat ik zo'n goede 40cm, dus plantjes worden ook niet enorm hoog en hoop ik hiermee compactere toppen te krijgen, en amper fluff.
    Kiloknallers zullen het niet worden, maar het is wel de eerste kweek waar ik de planten (tot nu toe) zeer gezond weet te houden!
    Met hoop op zege!

Foto's:
    IMG_20150918_212729.jpgDe heren die nu een gezellige babbel doen in de compostbak. Jammer van de mooie planten, ik zou ze zo op m'n vensterbank zetten!
    IMG_20150918_212757.jpgIMG_20150918_212810.jpgBuigen en knakken. Ik hoop dat door de sativa eigenschap (die voornamelijk in de bloei zou doorbreken) ze nog even doorgroeien.
    IMG_20150918_213203.jpg
    Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Je kan knakken tot week 3 bloei ongeveer.

Tentje zal wel vol komen met die 4 Mss is het ook een idee om de hoofdtakken die je geknakt hebt vast te binden anders zullen ze in geen tijd weer omhoog staan.

Ik zal dan als eerste een gokje wagen ik heb wel een vermoeden van wie je ze hebt en is idd een goede soort. Voor de bleu chocolate stel ik me ook graag kandidaat.

Mooie planten doe zo verder.

Thugz
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Wat een leuke wedstrijd. Mijn zaad is op en wil wel een kansje wagen.

Khoop rond de 365g? Ben notoir slecht in gokken wel

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Wat een leuke wedstrijd. Mijn zaad is op en wil wel een kansje wagen.

Khoop rond de 365g? Ben notoir slecht in gokken wel
        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Dus we hebben al 1 kandidaat:
          1) Vaperke (365 gr)

Voorts:
          Vandaag de planten verhuis naar de kamer, zodat ze wat warmer staan.
          Heb alle planten dus eindelijk nog eens goed kunnen bekijken. De oppervlakte ziet er goed uit, enkel vind ik dat de nieuwe scheuten wel heel geel zijn (teveel voeding)?
          Voorts zie ik nog bij 2 planten een probleem dat je enkel van de zijkant ziet. Probleem tast geen grote bladen aan, enkel de kleine blaadjes aan de binnenkant van de plant die amper licht opvangen hebben er last van. Nog geen tekorten gezocht (dit doe ik zo dadelijk) maar zet het hier ook al maar even neer, eventueel dat iemand het wel herkent.
          Voor de rest heb ik alles nog wat bijgeplooid, en wat verplaatst zodat alles zo vol mogelijk geraakt.

Foto's:
          IMG_20150922_201113.jpgPlanten bij wat meer licht
          IMG_20150922_201204.jpgIMG_20150922_214319.jpgOnderste bladen. Eerste lijkt me normaal, 2e lijkt me iets of wat tekort?
          IMG_20150922_201138.jpgIMG_20150922_214629.jpgIMG_20150922_213813.jpgBladprobleem. Zoals ik al zei bevind het zich voornamelijk in de plant, de grote bladen hebben er geen last van.
          IMG_20150922_214701.jpgKleur een beetje paars door de koude?
          IMG_20150922_221749.jpgNieuw tentje.
          Grtz
          Modest

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

EDIT:
          Na wat foto's te bekijken geraak ik er maar niet aan uit.
          Mijn vermoeden dat dit ofwel magnesium is, ofwel calcium. Calcium zou kunnen komen omdat ik meestal het gietwater eerst door een brita haal omdat er hier teveel kalk ik het leidingswater zit.
          Iemand enig idee?

Comment

Ik weet niet hoe hoog het Calcium gehalte in je Brita water is, maar een onjuiste verhouding tussen Calcium en Magnesium levert problemen op met 1 van de twee. Bij een Calciumtekort krijg je dacht ik bruine vlekjes in je blad, dat heb je niet.
            De gele randjes rondom de uiteinden van het blad kan kaliumtekort zijn maar het is niet scherp afgetekend op het blad.
            Misschien is het een optie om half kraanwater half britawater te geven ? Of je water 2x door het britafilter heen te laten gaan ?

Geef je nog steeds alleen Biobizz ? Welke producten ?

Het zou ook nog Ph probleem kunnen zijn? Weet je je Ph van je kraanwater ? Biobizz raadt aanzuren aan (appelazijn of citroenzuur) boven de 7,3 totdat je tussen 6,8 en 7,2 zit en daarna de Biobizz toe te voegen.

van www.biobizz.nl
            http://www.biobizz.com/nl/tips-trick....j6geFtRr.dpuf
            Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
              Ik weet niet hoe hoog het Calcium gehalte in je Brita water is, maar een onjuiste verhouding tussen Calcium en Magnesium levert problemen op met 1 van de twee. Bij een Calciumtekort krijg je dacht ik bruine vlekjes in je blad, dat heb je niet.
              De gele randjes rondom de uiteinden van het blad kan kaliumtekort zijn maar het is niet scherp afgetekend op het blad.
              Misschien is het een optie om half kraanwater half britawater te geven ? Of je water 2x door het britafilter heen te laten gaan ?

Geef je nog steeds alleen Biobizz ? Welke producten ?

Het zou ook nog Ph probleem kunnen zijn? Weet je je Ph van je kraanwater ? Biobizz raadt aanzuren aan (appelazijn of citroenzuur) boven de 7,3 totdat je tussen 6,8 en 7,2 zit en daarna de Biobizz toe te voegen.

van www.biobizz.nl
              http://www.biobizz.com/nl/tips-trick....j6geFtRr.dpuf
              Dat met het calciumgehalte in het water had ik ook al bedacht. Ik haal de water door de Brita omdat het kraanwater hier vol kalk zit, maar af en toe geef ik ze ook gewoon water (wel afgezuurd uiteraard) zonder het door de Brita te halen, in de hoop van de calcium gehalte toch wat ok te houden. Jammer dat ik geen EC meter heb om dit te meten.
              Nu, heb al heel wat bladtekorten opgezocht maar vind echt niet wat het is. Gelukkig blijft het wel beperkt (tot nu toe) tot de kleine blaadjes die amper licht krijgen. Grote bladen die veel licht vangen zien er allemaal heel mooi uit.

Dus iemand die eventueel weet wat dit is, het is zeer welkom!
              De vlekken zijn precies heel 'cloudy'...

Momenteel geef ik de volledige Plagron Alga lijn, en dat gaat tot nu toe goed. Aanbevolen PH is 5.5-6.5, en ik zit meestal tussen de 6.0-6.2.
              Gisteren met een heel klein beetje aarde de PH waarde van de aarde proberen bepalen, maar denk dat dit niet helemaal gelukt is. Hoe halen jullie aarde van rond de wortels weg zonder beschadiging/stress?
              Ik kreeg na 4 keer door de koffiefilter nog steeds troebele vloeistof die uiteindelijk 6.9 aangaf. Lijkt me dus wat te hoog, maar betwijfel of de meting ook 100% accuraat was. Maar dan weeral, ik weet niet goed hoe ik een deftig bodemstaal kan nemen zonden de planten uit hun potten te hijsen...

EDIT: Je info van Biobizz lijkt me niet zo logisch.
              Hier zit ik met een kraanwater PH van 7.8-8.0. Hier doe ik eerst alle voeding toe waarna deze zakt tot 7.0-7.3, en daarna voeg ik PH- toe.
              Omgekeerd ga je geen accurate PH waarde hebben, want als je voeding pas erna toevoegd kan dit schommelen (daling hangt af van welke voeding en de hoeveelheid).
              Hoe lager de PH hoe sneller die ook zal dalen. Hoe minder kalk in het water hoe sneller de PH- reageert. Dus als het water eerst door de Brita gaat moet er maar ongeveer 1/3 van de hoeveelheid PH- bij dan dat ik het niet filter.

Comment

Ik ga voor rond de 300gr
                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Plagron alga moet je niet afzuren staat op hun website, en dat doe ik ook niet
                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
                    Plagron alga moet je niet afzuren staat op hun website, en dat doe ik ook niet
                    1) Vaperke (365 gr)
                    2) Thugz (300 gr)

Comment

De biobizz info geldt voor biobizzproducten.
                      Ik heb dit geplaatst om te laten zien dat Ph wel degelijk een issue kan zijn bij biovoeding.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Nood update!

Met de drukte van de laatste dagen zijn de planten even aan me voorbij gegaan.
                        Nu, daarnet piep ik even in de tent en zag ik toch wel wat dat me verontrustte.
                        Ik had al vermeld dat de kleinste binnenste bladen snel afsterven. Nu, na veel te zoeken zag ik nog niet echt iets vergelijkbaars op het internet en wijdde ik het maar aan het gebrek aan licht aan deze blaadjes. Het zijn vooral de kleine blaadjes aan de stengels vanonder die afsterven, en dit lijkt me niet zo abnormaal.

Toen ik dan daarnet keek zag ik dat bij 2 planten ook enkele bladen een lichtere kleur krijgen.
                        Wegens kleurenblindheid is het voor mij enorm moeilijk om de beginnende problemen te herkennen, en zeker om ze dan nog eens op foto te vergelijken.
                        Ik heb net wat foto's genomen, hopelijk herkent iemand hier het probleem?
                        Ik ben zelf ook volop nog aan het zoeken, maar het is nogal dringend want ik wil geen verdere aantasting .

Nu, niet letten op de blinkende plekjes op de bladen, ik heb enkele dagen geleden nog eens moeten rondgaan met de Vitality Plus want er waren terug heel kleine tekentjes van trips. Maar het product werkt wel goed, dus de trips zijn niet echt een probleem deze kweek.
                        En ook niet letten op de hangende bladen, ze stonden net 3 dagen droog en de foto werd genomen vlak voor ik ze water heb gegeven.
                        Hopelijk is het duidelijk!
                        IMG_20151003_215643.jpgIMG_20151003_215659.jpgIMG_20151003_215815.jpgIMG_20151003_221239.jpg

Ook even een foto van het tentje. Ik vind het een mooi soortje om te groeien, maar er zit wel wat verschil in de planten.
                        De dame rechtsachter is heel bushy, lijkt erg veel Indica in te zitten. Linksachter daarentegen lijkt me wat magertjes, en zijn heel gevoelig voor strekken.
                        Ze zijn ook zeer gevoelig voor over- of onderbewatering. De plantjes groeien als kool de nacht dat je ze water geeft, maar het is moeilijk om de juiste balans te krijgen.
                        Daarmee dat sommige stukken erg gestrekt zijn, en is de plant minder compact dan ik had gehoopt. Maar bon, we blijven positief.
                        IMG_20151003_215621.jpgIMG_20151003_215629.jpg

Grtz, Modesto.

Comment

Ik citeer mezelf even vanuit het andere topic:

Na even alle spots op de tent proberen te richten heb ik me nog eens gewaagd aan foto's. Slechte fotograaf, ik weet het.
                          Overzichtje van de tent met de lamp uit/aan.
                          Schade aan de onderzijde v/d plant. Dit grote blad is het eerste grote blad en zag ik wel bij veel kweekjes. De rest van de lichte aangetaste bladen leken me eerst aan het licht te wijdden, maar daar begin ik uiteraard ook over te twijfelen. Deze bladen staan altijd wat in de schaduw door de bovenste laag (gelukkig zitten alle toppen wel goed aan de oppervlakte, ik denk dat er weinig fluff gaat zijn als ik het tot een goed einde weet te brengen)
                          Beginnend probleem aan de midden- en bovenlaag v/d bladen.
                          Alle bladen op een rijtje (in de natuur verliezen ze ook wel eens een blad, dus ik maak me geen zorgen om afgetrokken bladen ).
                          Rechtsboven de midden- en bovenlaag.
                          Linksboven de kleine binnenste blaadjes (voornamelijk onderaan).
                          En dan nog het eerste grote blad.

Ook lijkt ze wat last te hebben van te veel voeding, ook al halveer ik het plagron schema al. Zal de komende paar beurten enkel water geven.

Grtz,
                          Modest

Comment

Nog steeds hulp gezocht in m'n topic in de bladproblemen sectie!
                            Linkje

Comment

Nog steeds bladprobleem dus, maar ga wel terug beginnen voortgaan in dit topic. Linkje vind je hierboven, en ik citeer m'n laatste post in het topic even.

Bon,

Ondertussen zijn we wat verder.
                              Stikstof bijvoegen hielp niets, en magnesium was moeilijk te behandelen.
                              Dan maar laagje Allmix bovenop gestrooid en gebruik de Brita nu niet meer (na aanraden op WF).

Nu, planten worden wel erger. Deze kweek gaat zowiezo een verminderde opbrengst zijn, maar het probleem legt zich gewoon dat ik absoluut geen idee heb wat dit probleem nu is, en is hiertegen bij volgende kweken dus ook geen stappen kan onderzetten. Ik doe alles via het schema en toch treden er tekorten op?
                              Een van dezer eens op Opengrow of een ander Engelstalig forum vragen of ze het ginder mss weten, want op WF kreeg ik weinig respons.

Plantjes zelf moeten volgens m'n berekeningen nog zo'n 7 weken, dus geef nu Bloom mee en vanaf volgende week beginnen we met Green Sensations.
                              Plantje linksonder en rechtsboven zijn het meeste aangetast en zijn het laagste gebleven, en hebben ook de kleinste topjes die amper zwellen.
                              Plantje rechtsonder en linksboven zijn het minst aangetast, hoogste geworden en daarvan zwellen de toppen ook het meest.

Geur bij de planten is ook echt wel heel sterk aanwezig. Als ik m'n tentje opendoe om eens te piepen ruikt de hele kamer naar zoete wiet. Qua geur en plakkerigheid geen gebrek allesinds.
                              Zeer benieuwd hoe de plantjes het nu verder gaan doen.

Info over het bladprobleem zeker nog steeds welkom! Als ik niet weet wat ermee scheelt is het nogal moeilijk om dit volgende ronde te vermijden waarschijnlijk.
                              Foto's van hoe de plantjes er nu bijstaan:
                              IMG_20151022_111400.jpgIMG_20151022_111404.jpgIMG_20151022_111433.jpgIMG_20151022_111449.jpgIMG_20151022_111457.jpgIMG_20151022_111503.jpg

En omdat het vandaag Donderdag 22 oktober 2015 is omstreeks 11:59 is het tijd voor een dansplaat!

Grtz,
                              Modesto

Comment

Net gereageerd in je andere topic, misschien daar een slotje op doen?

Bedacht me nu net zouden de bladeren niet kunnen zijn aangetast door het gebruik van de anti trips middelen ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                                X