Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

Ik had er inderdaad nog nooit van gehoord en zal het zeker in m'n achterhoofd houden.
    Zo leer ik iedere dag weer wat bij.

Ik ga ook even die linkjes bekijken, misschien triggert het ergens nog een stukje herkenning. Maar dat zou dan meer voor mijn toekomstige runs zijn. Deze plantjes hebben duidelijk last van teveel water, en dan is het lastig onderscheiden.
    Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

Om je even te verwarren , ze kunnen ook beide problemen hebben

Vandaar dat ik benoemde of je luchtaanvoer wel genoeg frisse lucht aanvoerde.
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

en nu niet zo'n wc blokje ophangen met op de verpakking 'nu nog frissere lucht formule'

Comment

@Stemma:
          Ik houd rekening met die optie, vandaar dat ik ook denk dat het belangrijk is om dit in de gaten te houden in de rondes die komen gaan. Ik hoop toch echt dat het alleen door overbewatering komt, dat is een stuk makkelijker op te lossen.

@Bramonius:
          Te laat...
          Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

moeders: oooo meid wat ruikt het toch lekker als je die plantjes gebruikt.

lacy: ja mam, is met een vleugje ocean breeze.

Comment

Hahaha[emoji23]

Comment

Last edited by Lacy LaPlante; 1 November 2015, 15:28.

Comment

Toch nog 2 kunnen behouden.
                  Die twee gele zou ik eruit halen en even een wortelcheck doen voor je eigen studie.
                  Jammer van het buitenavontuur volgend jaar een pure indica nemen.

Comment

Comment

De fankeaves haal je er af.Laat alleen het blad aan de toppen zelf er aan zitten.

Comment

ik ben er stil van lacy....

op naar de nieuwe spruiten, dat het mooie dames mogen worden.

Comment

@MWay:

Ik heb de fanleaves er die avond direct afgeknipt.

@Bramonius:

Nieuwe spruiten staan nu een paar daagjes onder de HPS en maken het goed.

Update:
                          Ik had vorige week een keertje citroenzuur meegegeven aan het water om de ph een puntje te verlagen, ze kregen toen water met een ph van rond de 6,8. De Yummies reageerden daar beiden positief op, blaadjes vrolijk omhoog. Een paar dagen later opnieuw water gegeven, deze keer zonder citroenzuur, om eens te kijken of dat verschil maakte. En dat deed het zeker! De volgende dag was het een minder vrolijk beeld, nog altijd hangende blaadjes. Niet de blije mood die de citroenzuur leek te brengen.

Ik heb nog even gedacht dat ik misschien te snel weer water gegeven had, dus weer een dag of 3 gewacht, opnieuw dezelfde hoeveelheid citroenzuur erbij gegooid, en gewacht op de reactie van de yummies. Een dagje later stonden ze weer blij te zijn! Denk dus dat er toch ook wel een ph probleempje speelt, al is dat niet het belangrijkste. Ik zie nog steeds geen groei of iets, maar in ieder geval is er enige beweging. Ik hoop dat de groene yummy een dezer dagen toch weer nieuw blad gaat aanmaken.

Inmiddels heb ik ph min in huis voor de Hempy en Lemon Kick voor de batmix plantjes, dus vanaf nu zal ik dat gebruiken i.p.v. citroenzuur.

De zaailingen zijn inmiddels wel aardig gewend aan hun nieuwe onderkomen. De Hempy is duidelijk wat lichtergroen dan haar aardevriendinnetje, maar het zijn ook verschillende soorten natuurlijk. Toch besloten om Hempy vandaag haar eerste beetje voeding te geven.

Nog wel een beetje moeite gehad met de hoeveelheid voeding bepalen, omdat GH (Amerika) een andere ratio aangeeft dan GHE (Europa), terwijl - als ik het goed gelezen heb - de inhoud en concentratie van de voeding hetzelfde is. Uiteindelijk gekozen voor <50% van de voeding voor zaailingen als ik de Amerikaanse versie aan zou houden en 80% van de voeding voor zaailingen volgens de Europese versie. Het enige wat ik concreet kon vinden over het verschil tussen Amerika en Europa is dat Amerikanen graag de voeding flink pushen. Ik vind het een beetje vaag eerlijk gezegd, maar ben dus in ieder geval niet voor 100% gegaan. (al is dat wel wat de originele Hempy uitvinder aanraad). Het leek me beter om een beetje rustig aan te beginnen.

Hempy heeft dus vandaag voor het eerst Flora Micro + Gro + Bloom gehad in gelijke delen.
                          Uiteindelijk afgezuurd tot een ph van ongeveer 6.0. Nu maar hopen dat ze het lekker gaat vinden.

De Chocolope heb ik opgegeven, die is dood en gaat morgen officieel de prullenbak in.

Tot zover alle ontwikkelingen hierzo.

- Lacy.

Comment

Jammer van je buitenplant Lacy en wat is je oma een lieverd

Mooi dat je dat hebt ontdekt van de Ph !

Is de hempy bunker nu veel tijdrovende in de praktijk ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Jammer van je buitenplant Lacy en wat is je oma een lieverd
                              Ja en Ja!

Hempy Bunker...
                              Hahahaha Dat maakt m'n dag helemaal goed.

Bucket. Hempy Bucket.

Nee, tot nu toe kost de Hempy me niet veel meer tijd, ik heb haar evenveel en even vaak water gegeven als de Maui Waui in aarde. Het enige wat me nu meer tijd kost is de voeding mengen, omdat ik de ph moet (wil) testen. Aangezien ik geen ph meter heb, doe ik dat met druppeltestjes dus dat is nog even een beetje zoeken. Ik leg alles vast en krijg daardoor vanzelf meer inzicht. In de toekomst hoop ik dan gewoon te weten hoeveel ik per fase van iedere pot voeding en de ph min nodig heb. Dan hoef ik het alleen maar eens in de zoveel tijd te controleren, om te kijken of het nog steeds klopt.

Maar dat alles hoeft natuurlijk niet bij de Batmix, dus het is maar net hoe je het bekijkt. Ik vind het leuk om te doen, en super interessant, dat helpt ook natuurlijk. Bovendien leer ik zo echt naar de planten te kijken. Of dat hoop ik dan maar.

Comment

Spellingscontrole

Stemma doet stout (2016)

Comment

Bezig...
                                X