Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!
Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!
Ik vind het leuk dat je er zo mee bezig bent want dat maakt de ervaring en daar word je een betere kweker van.Ik heb ook fouten gemaakt en leer nog steeds.
Ik vind het ook echt wel leuk om mee bezig te zijn, zou iets meer resultaat voor alle inzet daar graag aan willen toevoegen, natuurlijk. Maar daar wordt aan gewerkt!
Update:
Last edited by Lacy LaPlante; 6 November 2015, 21:48.
je hebt er in ieder geval nog zin in en hoop op beter.
de meesten gooien het bijltje er al bij neer, of pakken hem op beginnen te vroeg te hakken en roken
bermgras. dus voor je inzet inderdaad chapeau. en voor moeders en oma en... de hele kliek die zo hun best
doen voor je.
over je voeding, meestal staat dit wel ergens op de verpakking of in een bijsluiter. kijk
anders even op de website van de betreffende. meestal kun je er best een dag of 2 a 3 mee doen,
maar dat is en blijft op de gok. ik zou overigens per dag wateren zodat ze stabiliteit ervaren. dus de 50ml
gewoon per 25 ml geven. vaker wat minder is altijd beter dan in 1 keer heel veel.
we hopen snel de nieuwe dochter te mogen aanschouwen.
Dat is dan misschien een voordeeltje van zoveel tegenslag hebben, je leert er wel mee omgaan. Leuk is anders natuurlijk, maar iets opgeven doe ik echt niet zomaar.
Mijn familie was hier nooit zo ver in meegegaan, als de nood ook niet zo hoog was. Ik heb simpelweg geen andere keus (en zij dus ook niet). Ben wel blij met alle support, had een paar jaar geleden nooit gedacht dat ik hier terecht zou komen. Zo zie je maar weer, mensen blijven je verrassen.
Ik lees veel dat de voeding wel langer bewaard wordt, maar dat er dan een luchtsteentje bij moet. Even kijken wat handig is. Omdat ze nog maar zo weinig water krijgt, zou ik makkelijk uitkunnen met deze voedingsoplossing totdat ze iets meer nodig gaat hebben en ik toch een nieuwe ratio aan moet maken over een halve week of zo. Dat zou natuurlijk ideaal zijn, maar ik wil haar uiteraard ook geen bedorven voeding geven! Ik denk er nog even over.
Ik ga haar vanaf vandaag inderdaad 25ml per dag geven. Lees dat dat voor de kleintjes in Hempies sowieso veel gedaan wordt.
Update:
Ik ga haar vanaf vandaag inderdaad 25ml per dag geven. Lees dat dat voor de kleintjes in Hempies sowieso veel gedaan wordt.
Fotootjes:Maar misschien maak ik een mixje: bijvoorbeeld 2/3 aarde, 1/3 perliet. Lijkt me best een goed idee. Overige Plantjes: Over de Choco Haze maakte ik me een beetje zorgen, want ze heeft een paar dagen stil gestaan. Gisteravond heb ik haar maar eens 100ml water gegeven, en inmiddels groeit ze weer, dus ik denk dat ze gewoon dorst had. En misschien heeft ze het ook een beetje koud.
De Yummies laten nog niet echt beweging zien. Ik maak mezelf wijs dat ik een minimale toename van bladgroen zie in de bovenste blaadjes van Yummy 2 (nieuwe grond en gekorte wortelkluit) maar dat zou zomaar wishful thinking kunnen zijn, dus zolang het niet duidelijk is, laat ik het maar even in het midden. Geduld, geduld...
Blue Grape Dream Oogst:
Last edited by Lacy LaPlante; 11 November 2015, 21:17.
Jajaja, misschien dat ik nu toch eindelijk eens in de roos schiet, tot zover loopt alles op rolletjes met Hempy. Heb ik dan misschien toch mijn ideale kweekmethode gevonden!
Maar het is nog vroeg. Ik ben voorzichtig optimistisch.
@Beowulf:
Ik heb voeding aangemaakt voor de Sweet Moby, die staat in de Hempy (Hydro). De Hawaii Maui Waui krijgt uiteraard geen voeding, ook geen wortelsimulator. Ze staat in zaai- en stekaarde. Ik twijfel ook een beetje over overvoeding, maar die grond zou goed moeten zijn. Qua temperatuur: De sensor hing niet helemaal goed, dus die 27 graden klopt niet helemaal. Al vind ik het verschil in temperatuur tijdens de dag en nacht wel te groot.
Hm, zaai en stekgrond is nooit zwaar bemest. Is ze luchtig genoeg? Verstikken de wortels? Je zou op die twee dagen een veel groter verschil moeten zien. Ze beginnen ook van die gekrulde bladeren te krijgen. is er genoeg luchtcirculatie in die g-tools? De meeste van ons kweken gewoon in een tent.
Ik had haar te lang geen water gegeven die dagen, waardoor ze ook niets op kon nemen. Ik denk dat dat de stilstand veroorzaakt heeft, in combinatie met de koudere nacht temperaturen. Maar dan zou het de komende dagen bij moeten trekken, dus we zullen zien.
Ik vind wel dat deze stekaarde heel vreemd water opneemt, het blijft er heel lang bovenop liggen, trekt dan ineens door de aarde heen en loop dan zo aan de onderkant er weer uit. Niet wat ik gewend ben.
Misschien dat ik haar toch maar naar een Hempy overpot, dat lijkt veel meer vanzelf te gaan.
De luchtcirculatie zou goed moeten zijn. Dat onderwerp is al vaker naar boven gekomen, dus zeker weten doe ik het niet.
Ik vind wel dat deze stekaarde heel vreemd water opneemt, het blijft er heel lang bovenop liggen, trekt dan ineens door de aarde heen en loop dan zo aan de onderkant er weer uit. Niet wat ik gewend ben.
Misschien dat ik haar toch maar naar een Hempy overpot, dat lijkt veel meer vanzelf te gaan.
Als de aarde lang te droog gestaan heeft dan verliezen de vezels erin hun vermogen om water vast te houden. Zaai en stekgrond is zowiezo al redelijk vezel arm.
Je kan een mespuntje bruine of groene zeep in je gieter doen. De zeep breekt de oppervlakte spanning van het water waardoor het wat gemakkelijker door de grond wordt opgenomen en de vezels weer hun watervasthoudend vermogen terug krijgen.
@FlintStoned:
Dat van de droge aarde wist ik, dat van de groene zeep wist ik niet. Weer wat geleerd vandaag. [emoji1]
@MWay:
Bedankt. [emoji4]
Ja Hempy gaat zeker goed. Al denk ik wel dat ze een beetje last heeft van de kou als de lamp uit is, want de groei lijkt wel geremd. Kan dat al bij 16 graden?
Comment