Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Lacy LaPlante (= VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe kansen!

Nee helaas nog geen duidelijkheid. Zonder al teveel in detail te treden, er kwam iets tussen (visite) waardoor ik geen kans had om de plantjes goed te bekijken.
    Ik baal wel, want het is niet echt handig om dit te laten lopen.

Vanavond inspectie, laat ik er voor het gemak maar vanuit gaan dat er toprot in zit. [emoji20]
    Dan zal ik denk ik de hele hoofdtop van beide planten moeten verwijderen. [emoji53]
    Ik hoop dat er nog wat overblijft en dat ik ze nog een weekje kan laten staan.

Gelukkig zitten ze wel zo'n beetje aan de bloei dagen.

Ik laat weten wat ik aantref vanavond.
    Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

Je hoeft niet altijd de hele top weg te gooien. Je kan zo'n 3 tot 5 cm om de rotte plek heen gaan, dus wellicht kun je het bovenste gedeelte alvast 'oogsten' ?
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ja, daar hoop ik een beetje op, en dan maar even duimen dat het niet door de hele planten heen zit.[emoji47]
        Lacy LaPlante (Voorheen VapingMMJ): Nieuwe Ronde, Nieuwe Kansen! 2x CBD Yummy + 1x Choco haze + 1x Chocolope.

Comment

Comment

Behalve de toprot knap resultaat! Hoe moet je de toprot in uw hoofdtop vermijden?

Comment

Jammer Lacy, maar je hebt nog genoeg over

In delen oogsten kan wel, maar wees bewust dat je bij elke 'wond' een klein beetje extra risico op ontstaan toprot hebt. Je hebt ook wel hele dikke toppen, he
              Heb je ook de trichomen in de top kunnen bekijken? Bij dubbelbloei, en daar moet ik aan denken bij je toppen, is de buitenste laag calyxen nog bezaaid met clear trichomen terwijl de eerste bloei al veel verder is.

Hoe is de lv in je kast? Kan je die nog wat omlaag brengen ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ja, dat dacht ik al, maar ik heb overduidelijk toch al risico op toprot. [emoji85] Of is dat een verkeerde instelling? [emoji28]

Zou heel goed kunnen dat Ik dubbelbloei heb, en heb eigenlijk alleen de buitenste laag bewaard, dus met name het deel dat minder ver is.

De lv schommelt zo rond de 45-50%, maar die meting is niet objectief, want ik denk dat ik de meter op de verkeerde plek heb liggen. [emoji19] Dat is denk ik m'n grootste fout. Die meter ligt ter hoogte van de wortels, omdat ik graag de temperatuur bij de wortels in de gaten wilde houden. Ik heb zo'n combi-ding, dus de lv wordt ook daar gemeten en niet ter hoogte van de toppen. Nooit bij stilgestaan, tot het misging natuurlijk. [emoji47]

Ik zou misschien nog een fan neer kunnen zetten, zou dat schelen?

Comment

@Spongebob,

Ik denk vooral de lv laag houden en achteraf gezien had ik misschien toch wat blad weg moeten snoeien, want mijn kastje staat erg vol en volgens mij is dat niet bevorderlijk. [emoji53]

Verder weet ik het niet echt, misschien dat anderen die er meer verstand van hebben nog een aanvulling geven.[emoji28]

Comment

wat rot... tja de exacte reden is schimmel natuurlijk, maar hoe die daar is gekomen...

je kan je fan ophangen dan zal er meer lucht verplaatsing zijn en daardoor een onstabielere
                    omgeving voor je schimmel. maar.... zo kun je de schimmel ook weer verplaatsen. ik zou er nu even niets
                    aan doen en verder gaan met hoe het gaat.

houd inderdaad je lv laag, en wees zuinig met bewateren. ze gaan naar hun eind, dus controleer elke dag 2 keer of
                    alles goed gaat.

succes meid.

Comment

Of harder afzuigen. Als onderin de lucht blijft 'stilstaan' dan wordt de LV daar te hoog en slaat de kouder wordende lucht af op de warme plant, rond de stam. Soms merk ik dat ook dat wanneer blaadjes over elkaar liggen dat je daar een natte plek krijgt als de lamp aan gaat. Rond de stam vormen zich dan kleine druppels en zo krijg je toprot. Tweede fan er op en afzuig op het maximum tijdens de laatste drie-vier weken bloei en dan maar hopen. Moet zelf elke ronde wel wat wegknippen, maar mijn LV gaat dan ook naar 80%.

Die pluis van drie weken geleden was dus toch toprot. Niks gemerkt toen?

Comment

Precies wat Bramonius zegt, het wordt natuurlijk niet veroorzaakt door een hoge LV, het is een schimmel die nu in de plant aanwezig is.
                        Ik denk dat ter hoogte van de toppen de LV ook een stuk lager is dan vlak boven de grond.

Het eeuwige dilemma, ga je blad verwijderen of dieven, dan kan de schimmel zich in de plant vestigen, en doe je het niet, dan is de luchtcirculatie onvoldoende.

Een ander soortje volgende keer kan natuurlijk ook al helpen.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Een hoge lv zorgt voor de juiste omstandigheden waarin de schimmel zich kan ontwikkelen. Deze hoge lv kan ook zeer plaatselijk zijn bijv. in een dikke compacte top.
                          Maar of de schimmel zich daadwerkelijk ontwikkelt, hangt van nog een aantal factoren af, tenzij je lv > 90 is.
                          De sporen bevinden zich 'overal' dus de plant is zo geinfecteerd. Net als bij aardbeien is het er 'ineens'.
                          Ik heb binnen nog geen rot gehad maar dat is meer mazzel met mijn soortjes bij een lv van 70 dan wijsheid

Stemma doet stout (2016)

Comment

heb bij haze nog nooit toprot gehad,en bij bubbels weleens hele hoofdtoppen verloren.in hetzelfde hokje.
                            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Bedankt voor de reacties allemaal.[emoji4]

Bram, dan laat ik de fan even achterwege.

Beo, dat klinkt logisch, Ik heb ook wel wat van die natte plekjes gezien gedurende deze kweek. De afzuiger staat al op maximaal, dus ik kan niet harder afzuigen dan nu al gebeurt. Dat eerdere pluisje is idd toprot geweest dan lijkt me, maar niets opgemerkt nee. Was ook helemaal achterin de kast en kon er moeilijk bij. [emoji19]

Het gaat dus deels om omgevingsfactoren en deels om genetica als ik het goed begrijp. Ik ga de volgende keer zeker andere soortjes zetten, en de kansen op toprot een stuk beter in de gaten houden. In ieder geval weer wat bijgeleerd. [emoji28]

Comment

Comment

Bezig...
                                X