Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Zelfde systeem als het kleintje. Panlatten, hoekijzers, zwart-wit folie. Of in dit geval wit-zwart-wit folie. Apart dak en plafond, de rest uit 1 stuk. Simpel, maar efficient.
Na twee dagen in de weckpot is de geur er al helemaal bij de sweet cheese. Volledig identiek aan die van black jack, heel fris en citrusachtig. De smaak verschilt wel lichtjes. I like. Nog een maand of 2 en die is top.
Ben nu een overschotje van een weggeknipte snowfruit top aan het verdampen op een lage stand. Best ok. Proeft totaal anders, maar als ik niet op het etiket ga zien dan weet ik ook niet exact wat. Maar wel lekker.
Morgen knip ik de laatste drie en dan is het uitkijken naar volgende ronde. Wordt terug een scrog, sowieso.
Oh en dankzij de gavita was het sweet seeds onder 500 watt.
Waar het allemaal om draait uiteindelijk, die gevulde weckpotten haha. 2 cheeses en 1 snowfruit waarvan ik 2 toppen moeten wegknippen heb wegens toprot. 152 gram. Das al de helft van mijn streefdoel met nog 7 planten te gaan. Als die evenveel opbrengen draai ik 1 op 1. Scrog rules supreme.
Waren wel de drie grootste, dus aan 500 gram kom ik niet. Maar weet nu al dat het meer dan een geslaagde ronde geweest is. Bon, waar is die volcano.
De super silver en 1 double white zijn ook droog. 55 gram voor de super silver, 47 gram voor de double white. 2 zaadjes gevonden in de super silver. Zaadjes zitten altijd onderaan, dus onder het net. Ik denk dat de hoge LV in mijn hok het meeste stuifmeel onschadelijk maakt want ik heb nu niks van ballen geplukt. De paar stressballetjes van de lichtstress, het toppen, knakken en scroggen zijn gewoon open gegaan. Banaantjes heb ik enkel gezien op 1 snowfruit, die staat nog in de tent samen met de frisian duck.
Heb ze uit het net gehaald. De duck is compleet om zeep. Was uiterlijk niet te zien, maar de pot is zo zwaar dat ze al 3 dagen zonder water staat en nog niks nodig heeft.
Wat ik mij nu afvraag, de toppen van de twee planten die ik nog staan heb vallen naar beneden. Zou een plant "weten" wat die kan dragen? Want dan helpt een scrog daar ook bij. Ik doe vaker aan lst, dit is nog maar mijn tweede scrog. Bij de lst vangt de plant ook meer licht, maar toch vallen de toppen altijd minder zwaar uit. Vond ik iets om over na te denken.
De laatste snowfruit hangt te drogen. De frisian wordt niks meer, ik knip de fluff later vandaag nog. Jammer, had er meer van verwacht. In totaal zit ik nu op 405 gram droog op 500 watt maximum. Ni slecht aangezien ik ballen en zaadjes gevonden heb. Gebruikte voor het eerst bio voeding, in combinatie met atami bio grow mix. Een aantal overgepot naar grow mix, de rest naar batmix.
Heb deze keer puur kraantjeswater gebruikt zonder af te zuren. Al deed ik af en toe wel wat druppels geconcentreerd citroensap bij het water als er geen voeding bij ging. Maar nooit iets gemeten. Gebruikte als voeding de biobizz fish mix; plagron alga bloom, green sensation en sugar royal en heb een paar keer de topbooster van aptus gegeven. Dat alles in 11 liter potten.
Jammer van de Frisian Duck, maar die heb ik nog nergens fatsoenlijk 'afgebloeid' gezien. Gelukkig hebben we al fantastische paarse toppen gezien bij je in je Killing Fields' topic, ik heb ze zo weer op mijn netvlies
Bij welke plant(en) ben je balletjes tegen gekomen?
Thanks. De balletjes hingen op de snowfruit en de wild rose. Heb al een 5 tal keer wild rose gezet, nooit ballen gezien. Maja, doorzichtige tent en twee, drie keer het licht in de kamer laten branden. Dan krijg je dat. Alles open gegaan, maar ik vond maar een tiental zaden terug in totaal. Onder het net.
Ja, die killing fields was ferm paars. Heb als test wat autoflowers van sweet seeds red family gezet, begonnen onder een spaarlamp en dan op 12/12 als aanvulling bij als de scrog geoogst werd. Nu staan ze terug op 18/6 bij de kleintjes van ronde 2. Daar zit ook mooi paars tussen Ik zal enkel proevertjes kunnen oogsten, maar de lamp brandde toch dus ja. Daar zijn autoflowers dan weer wel goed voor.
Dat geeft dan zoiets. Plantje van 20-25 cm hoog Komt wel genoeg af voor een paar dampsessies. Als ze mij bevallen dan zet ik ze wel eens deftig in 18 liters. Heb er verder niks aan gedaan, geen voeding oid. Begonnen in een litertje onder een spaarlamp in een mini kastje en uiteindelijk overgepot naar 4 of 7 liter en in de gaten gezet van de scrog.
Heb een red poison (de kleinste) een black cream (eerste foto), een black devil en een cream mandarine (niet op foto).
En nog is 54 erbij van de laatste snowfruit. De frisian stelt mij teleur. Had niet eens handschoenen nodig bij het knippen, niks schaarhars, amper plakkende vingers. Geur is atypisch wiet. Ik ruik precies een frisse zeepgeur. Hopelijk heeft ze toch nog iets van een deftig effect, anders gaat ze volledig in een cake gedraaid worden.
Comment