Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Westcoast finest Blueberry & holy grail kush

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Westcoast finest Blueberry & holy grail kush

Korting op 420shop
    Blueberry van Dutch passion (5 zaadjes van de 5 hebben het goed gedaan)
    &
    Holy grail kush van DNA genetics (3 van de 6 hebben het goed gedaan)

Kweek is met regenwater, op aarde van plagron (11L potten)

Voeding: cannavega/flores, canna pk 13-14, Aptus boosters
    +cannaenzym, Aptus regulator

VSA 300w/450w/600w/650w lamp lumatek, is wel eens kapotgegaan, kwam ruimte binnen en licht deed het niet meer, lamp ging iedere keer even aan maar dan weer uit, dacht eerst vsa maar met andere vsa net hetzelfde, best nog gevaarlijk want als je een lamp die heet is uit en terug aan doet kan die ontploffen!

Dag 1, 18u-20u in lauw water
    Dag 2, lamp 300watt 18/24 aan en geplant in kokospotjes (de korrels is tegen het uitdrogen van de aarde)

(foto's van dag 3 tem 7)
    Heb de lamp in begin niet dichtbij willen plaatsen tegen de warmte/stres was toen heel warm, gevolg een beetje gespriet
    Denk dat de afstand bij zaailingen voor 300watt hps van dag 3 op max. 50cm zou moeten en tegen dag 7 liefst 35cm of zo, maar als de warmte dit niet toelaat heb je een probleem,
    onder 50cm werd het echt te warm
    Heb dan pas tegen dag 13 de vsa op 450watt gezet op 50 cm met hulp van de ventilator ging dat nog net, middelste plant krulde wel wat blaren
    (in de winter veel makkelijker om binnen te kweken)

Dag 7, 9 plantjes geselecteerd en verpot in 3,5L potten (plagron light mix)
    (weer hydrokorrels tegen uitdrogen en een bakje water voor de vochtigheid)

Dag 17, middelste heeft zich niet herpakt dus heb ik uiteindelijk toch nog weg gedaan
    DSCF000001.jpg

Dag, 18 eerste maal getopt

Dag 20
    DSCF0184.jpg
    Holy G's
    DSCF0174.jpgDSCF0175.jpgDSCF0177.jpg
    Blueberry's
    DSCF0178.jpgDSCF0179.jpgDSCF0180.jpgDSCF0181.jpg

Week 5, verpot naar 11l potten, 3 dagen ervoor enkele 2de keer getopt
    Tot nu toe heb ik regenwater gebruikt met pH 6.7-7, gewoon voor minder moeite te moeten doen om aan te passen met wat calcium probleempjes
    maar vanaf nu pH 6.2 (eerste dagen geleidelijk aangepast)
    DSCF0203.jpg
    Week 6, blueberry's 1ste x 1ml cannavega/2l (Holy G's kregen scheutje), 3 dagen later 2ml vega/4l voor allen (ik begin niet met 2 of 3 verschillende voedingsoplossingen voor 8 plantjes)
    DSCF0268.jpgDSCF0269.jpgDSCF0274.jpg
    4 dagen later
    DSCF0277.jpgDSCF0278.jpgDSCF0283.jpg
    nogmaals 4 dagen later
    DSCF0287.jpgDSCF0288.jpg

Week 7, plantjes in bloei gezet 450watt 12/12u , blueberry's ongeveer 70cm
    Attached Files

Re: Westcoast finest Blueberry & holy grail kush

Dag 9 12u, blueberry's (98cm) eerste teken bloei al na 1a2 dagen, de holy G's pas na 6 dagen, vsa na 6 dagen op 600watt gezet
    DSCF0290.jpg
    Dag 21 12u, na 2 weken waren beide zowat in hun eerste bloeistadium,
    ik heb na 2 weken begonnen met aptus p-boost te geven en denk dat ik nu hierdoor een calcium blokkage heb
    DSCF0299.jpgDSCF0301.jpg

Doordat de plantjes te hoog waren gekomen heb ik mijn verhoogje voor beter luchtverdeling er vanonder moeten halen
    en 1 tak moeten een knakje geven.
    Ik denk dat het calciumtekort komt door te veel p-boost te geven hoewel ik maar 1ml bij de vega voeding deed,
    denk dat je beter geen aptus p-boost of k-boost combineerd met de canna voeding, ik ga canna PK13/14 gebruiken

Nu zit ik dus met een probleempje en denk niet dat het door de pH komt, altijd pH netjes tussen 5.9 en 6.1 gehouden,
    enkel als ik een fles half gebruik stijgt de pH tegen de dag erna natuurlijk een beetje,
    denk niet dat 1dag/3 pH 6.7 geven voor zulke problemen kan zorgen

Dag 34 12u, ik heb 2ml CaMg-Boost/4l gegeven
    DSCF2003.jpgDSCF2005.jpgDSCF2008.jpgDSCF2009.jpgDSCF2010.jpgDSCF2016.jpg

Comment

Foto 7 laat een kalkgebrek zien.

Comment

ik dacht dat je op die foto duidelijk calciumgebrek ziet?
        Wat zou de oplossing dan zijn?
        Soort kalkpoeder bij het water doen of kalk strooien?

Comment

Heb duidelijk vooral calciumtekort en/of blokkage,
          ik heb 2 keer op 1 week een CaMg boost gegeven
          (gebruikelijke hoeveelheid maar 2x ipv 1x/week)
          Heeft duidelijk geholpen, ik heb ook even van regenwater naar kraanwater overgeschakeld voor eventuele kalktekort
          en mijn pH houd ik op 6.2 voor betere Ca opname

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

(Ik ga morgen proberen mijn lamp voor te zijn voor foto's, met de lamp aan hebben jullie er niets aan)

Comment

Bij een kalk gebrek is de oplossing idd snel opneembare kalk toevoegen. Maar daar was je dus al achter.

Bij een kalk gebrek is de oplossing idd snel opneembare kalk toevoegen. Maar daar was je dus al achter.

Comment

Aptus staat ook voor klantvriendelijkheid, heb zo snelle reply's gekregen en zelf hun "bijbel"
              waarmee ik op een ander level zou van gaan kweken? Take me to the promissed land
              via google vind je ze; aptus bijbel

De boost heeft wel geholpen, hoop dat er genoeg kalk zit in het kraanwater om ook dat een beetje te verhelpen (voorlopig ga ik nog geen kalk toevoegen, beetje nieuw voor mij en lijkt mij riskant)
              Hoop dat ik mijn bodem weer zowat in balans krijg
              Heb nu voeding vehoogd naar 18ml cannaflores/4L, k had het laag gehouden om het Ca probleem aan te pakken pH 6.3

5 dagen geleden
              DSCF2005.jpg

nu
              DSCF0002.jpg

Eerst was ik van plan bij vorige (lichte 15ml) voedingsbeurt, wat terravega te gebruiken om minder P te hebben
              maar uiteindelijk niet gedaan, misschien had dit wel beter geweest

DSCF0003.jpgDSCF0014.jpgDSCF0016.jpgDSCF0017.jpgDSCF0018.jpg
              Attached Files

Comment

Ik denk dat ik ook een kalkbehandeling zou moeten uitvoeren maar aangezien ik het nog nooit heb gebruikt en er zoveel soorten bestaan lijkt het mij spelen met vuur

Comment

Dun laagje zeewierkalk uitstrooien over de pot en hierop wateren.

Comment

Thanks, dit kan tijdens de pk boost? Had het beter ervoor gedaan natuurlijk...gisteren begonnen met pk 13 14,
                    zou ik beter even stoppen met voeden? Of halve dosis flores en een paar dagen het kalk laten werken voor ik de pk boost verder geef?

Comment

Heb op gevoel wat zeewierkalk korrels gestrooid,
                      ik heb zo'n 100ml gebruikt voor 8x 10l potten,
                      k vraag me af of het genoeg is en hoe snel verbetering
                      zou moeten optreden

Ik was naar een barbecue en bij thuiskomst hingen de blaren al meer dan ik graag zie, snel wat korrels gestrooid zoals hiervoor gepost, 2,5l met pk1314 en een paar uur erna heb ik zowat de helft van de korrels verkruimeld en een goede regenbui gegeven 4,5l, bij het 2de keer water geven zag ik wel duidelijk kalkaanwezigheid, beetje veel dacht ik maar toch blijven water geven en hoop dat ze snel beter zijn

Comment

Zeewierkalk is redelijk snel opneembaar voor de plant maar niet direct. het moet eerst in de grond worden omgezet tot opneembare kalkionen. De reeds aanwezige bruine kalkvlekken zullen niet meer herstellen. Je zou nu na kalkgift geen nieuwe kalkvlekken meer mogen waarnemen in het nieuw gevormde blad.

Kalk is de enigste voedingselement wat een plant niet actief kan opnemen. Het moet meekomen met het water dat de wortel opneemt maar wordt dus passief opgenomen. Als de plant slecht kan verdampen (hoge LV, gesloten huidmonden door warmte) of slecht kan drinken (hoge bodem ec, zuurstofarme wortel door overwateren) dan kan ze dus ook slecht kalk opnemen

Gezien bovenstaande geef je dus bij een kalkgift voor de rest geen voeding mee en overwater je het zeker niet! anders heeft het weinig zin.

Comment

You are a wise masta archery-ritual-china-now.jpg

Comment

Ik heb de kalk 2 dagen laten inwerken en dan de geplande pk 13-14 en terug flores beginnen gegeven doordat ze zo sterk vergeelden,
                            lijkt me dat de blaren weer wat groener worden bij de blueberry's
                            maar ze lijken ook wel te verbranden, vooral de holy grail's zijn er slecht aan toe
                            Ik heb 1x 15ml flores + 3ml pk 13-14/4,5L (waarvan 1,5L niet gebruikt heb)
                            Dan nog in 2 dagen pk 13-14 5ml/5L gegeven
                            DSCF0024.jpgDSCF0026.jpgDSCF0027.jpg
                            Deze tak van een blueberry heb ik 3 weken geleden een knakje moeten geven, kwam te dichtbij de lamp maar heeft nog lekker gebloeid
                            DSCF0029.jpgDSCF0030.jpg
                            Dit is hetzelfde blad 2 weken geleden en nu
                            DSCF2009.jpgDSCF0025.jpg

Begint die nu al af te bloeien? Of heb ik nu een stikstoftekort (aangezien ze zo sterk vergelen maar verbranden bij vrij lage voeding)
                            Of te veel kalk gebruikt? Heb ze deels verkruimeld bij 2de watergift.
                            De plantjes hebben nu 7 weken 12u, waarvan 5 weken bloei (eerste 2 weken leken mij toch voorbloei)
                            Last edited by smokesalot; 6 October 2015, 19:38.

Comment

Ik vrees dat de pH waarde van de grond nu te hoog gaat zijn,
                              ik plan morgen een pH test van de potgrond...

Ik vrees dat de pH waarde van de grond nu te hoog gaat zijn,
                              ik plan morgen een pH test van de potgrond...
                              ik had die calcium verschijnselen wel wat verbeterd met camg boost maar die kalk heeft in een paar dagen veel slecht gedaan,
                              te veel of niet nodig geweest, pH stijgt normaal gezien en veel voeding heb ik niet gegeven, in een vorig kweekje met de mazar zei ook iemand bij gelijkaardig verschijnsel van eventueel kalk te gebruiken dus deze keer toch maar geprobeerd ��

Comment

Bezig...
                              X