Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek verslag : Nieuwe start, shiva shanti, absolute beginner, kleine ruimte

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweek verslag : Nieuwe start, shiva shanti, absolute beginner, kleine ruimte

Korting op 420shop
    Hoi mensen,

Wat een fijne forum en wat een schat aan informatie .. ik lees me helemaal suf en geniet van de gedachten straks mijn eigen Shiva Shanti te draaien .. hoop is hoog. Enthousiasme geen gebrek. Dit is dus mijn aller aller eerste kweek.

Hier komt mijn opstelling..

Shiva Shanti Seeds van Sensi, gewoon niet auto of feminized seeds ...
    net 4 dagen geleden binnen gerkregen.

- 24 uur in water op kamer temperatuur
    - 3 daarvan in aarde gestopt, kijken of daar een plantje uitkomt en 3 zaadjes heb ik tussen keukenrol velletjes gezet. nu de tweede dag onder en gebeurt niet zo veel .. even nog afwachten .. ik denk dat er wel wat uit moet komen 6 zaadjes .. heb er nog 4 als dit niet lukt ..

Ik ben bang dat ik al te veel water heb gegeven.. de arde heb ik vochtig gehouden in mijn vensterbank en regelmatig gechecked.

Is het nu de bedoeling dat de keukenrol en de aarde echt goed nat zijn of kan ik nu een paar dagen of een dagje even zonder water te geven .. Alle info is welkom. Alle tips zijn super welkom.. ik vind het wel spannend

het idee is om onder de kast zie fotos mijn groei ruimte temaken en aan de zijkant de flowering ruimte te maken ..

Ik heb een Son-t plus lamp van philips, 400w met armatuur deze wil ik gebruiken voor mijn flowering ruimte straks (tenmisnste als mijn schatjes uit hun zaadjes naar buiten komen)... of kan ik het beter voor mijn groei gedeelte .. wat denken jullie?

Voor de groei heb ik nog geen licht bedacht .. heb een heleboel led lampjes maar die zijn allemaal 3 leds spotjes, weet niet of ik ze ga gebruiken of een nieuwe armatuur met tl ga werken wat zou nu het beste zijn .. ik plan voor eigen gebruik 4 plantjes max in de bloei.. en ik wil een mooie omgeving kreeren voor de moeder plant .. ik ga wel naar een andere strain volgend jaar .. maar nu even met deze oefenen.. ik heb begrepen dat de shanti niet moeilijk is om te beginnen ermee..

Dank jullie allemaal
    groetjes,
    nsbasicus

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

hey ik zie even een klein wit puntje op een van de zaadjes.. komt er al iets uit of is het wishful thinking? haha
    Attached Files
    Last edited by nsbasicus; 27 September 2015, 12:25.

Re: Kweek verslag : Nieuwe start, shiva shanti, absolute beginner, kleine ruimte

Lijkt mij een veel te kleine ruimte, wat zijn daar de afmetingen van? Van de moment er een witte wortel zichtbaar is steek ik ze in de grond. 1 a 2 cm diep, met de wortel omhoog. Aarde mag niet te vochtig zijn. Beetje vernevelen met een plantenspuit is al goed.
    Je mankeert precies nog een afzuiger, of ventilatie? Een tent? Alles moet perfect lichtdicht zijn he.

Comment

Re: Kweek verslag : Nieuwe start, shiva shanti, absolute beginner, kleine ruimte

hey .. dankje wel voor je reactie .. beowulf,

de keuken rol en de aarde (iets minder) zijn nat misschien moet ik de deksel er afhalen dan kan het sneller verdampen ..

de ruimte onder de kast is 1.20 hoog en loop schuin naar achter ongeveer 70 diep op de vloer ..
      .. wat mij ideaal lijkt als kast voor ontkiemen, steekjes te laten groeien, cloontjes en het begin van de groei tijd
      in deze tijd zijn de planten toch niet zo hoog? Aan de achterkant heb ik ruimte voor kleine plantjes terwijl aan de voorkant heb ik zon 40x60x1.20hoog voor als ze iets groter worden .. het gaat echt om een of twee planten die groter zijn .. want ik hoe niet veel te hebben..

of het haalbaar is zullen we zien .. ventilatie niet nodig .. gaat naar buiten raam open .. of moet ik voor de beweging van de lucht een ventilatortje binnen zetten ..

en naast de kast heb ik ruimte voor een kast van 1 x 1 x 2hoog om ze in te laten bloeien ..

maar is de lamp wel goed? 400w van philips sun-t plus. beter voor groei of voor bloei haha ..

dank zo ver wordt vervolgd ..

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
          1 a 2 cm diep, met de wortel omhoog..
          ik had overigens op verschillende fora gelezen dat je juist met het staartje om hoog moet planten .. zo gaat ie vanzelf naar beneden krullen naar de aarde groei en de bovenkant zich om hoog trekt zo dat de huls van het zaadje dan in de grond blijft .. anders komt ie mee naar boven en moet je vaak zelf afhalen met kans op beschadiging aan de plant.. (interessant hoe de natuur zo in elkaar steekt .. ).. ik ga experimenteren .. als ze allemaal uitkomen .. doe ik beide versies kijken wat beter werkt ..

groetjes.

Comment

Dat is wat ik wou zeggen met de wortel omhoog.

Comment

Dankje wel..

ok ik begrijp het .. maar dan begrijp ik dat je denkt dat mijn lapje wel goed is ? voor 2 plantjes? tijdens bloei? of is dat een wens van mij ..
              net onder 25graden uitkomen ..

dus in de bloei kast een afzuiger .. kan het van een keuken afzuigkap zijn? want dan heb ik er al een .. ok dus moet rekening houden met de temperatuur snachts ..
              ze ontkiemen bijna en ik heb geen keuze gemaakt voor licht .. of moet ik deze lamp vergeten en naar tl gaan? ik ga morgen maar inrichten zien we van zelf welke kant het gaat ..

nogmaals dank!!

Comment

Ok .. stukje bij stukje ..

4 van de 7 zaadjes zijn goed tot nu toe..

3 ontkiemd onder keuken rol
                1 direct in de grond gestopt

vandaar dat ze zo veel verschillen en de eerste heeft ook nog 1 dag in water gestaan voor dat ie in de grond ging ..

maar ik zie nieuwe blaadjes aan komen, alles wat boven grond is gegroeid is maar een dagje.. en wat een volle stres wat ze vandaag hebben gehad ..
                verpotten bovendien denk dat ik te veel water geef .. nu even niets meer doen .. alleen kijken ..

Ik heb besloten om stap voor stap te gaan naar behoefte van de planten .. wordt een interesant project denk ik ..
                morgen nog wat lampjes erbij .. nu heb ik 3 2 eigenlijk maar drie van 75 w en dacht om nog 2 erbij te doen voor de zailing faze ...
                denk dat ik ermee een heel eind kom ..

wat denken jullie wordt het wat ?

tot laters ...
                Attached Files

Comment

Idd een schat aan informatie hier, maar je moet er wel effe iets mee doen. Die lampen zijn niet geschikt en 75% van het licht gaat zonder reflector verloren. Waarom koop je geen t-neon setje? Of maak een reflector van een half liter blik voor boven een 23 watt philips tornado cool white spaarlamp? Zoekfunctie reflector. Was hier ergens een interessant topic van tom jonko.
                  Op deze manier zijn ze binnen 2 dagen gestrekt en begin je met een achterstand. Of hang er de 400 boven, maar draai die eerst even proef zodat je de temperatuur kan meten.

Eerst lezen, dan materiaal kopen, dan meer lezen, proefdraaien, dan zaadjes poten. Ni omgekeerd.

Comment

ja .. ik dacht aan een plug en grow cfl 2 x 200 W zou dit dan goed zijn?

Omdat ik met de warmte zat ga morgen wat beter licht regelen en een reflector frutselen.
                    en wat dichter want ik verlies heel veel warmte en vocht ..

was veel te enthousiast begonnen .. dacht eigenlijk ook dat het langer zou duren tot er iets boven grond heb ..

is mijn eerste keer .. mag van alles fout gaan als ik maar minstens een jointje kan draaien straks ..

dank je wel voor je reactie ..

Comment

Als je aan 400 watt zit kan je evengoed de hps er al boven hangen. Maar dan heb je wel een afzuiger nodig en best ook een tent oid.

Comment

Re: Kweek verslag : 2de update, shiva shanti, absolute beginner, kleine ruimte

laatste stand,

5 van de zes zaadjes zijn er uit .. een doet niet zo goed .. maar kan nog herstellen .. dis had ik eigenhandig vrijgemaakt van de aarde die al veels te nat was van wat ik gelezen heb op het net ..
                        nu heb ik het 2 de dag .. en hij gaat de goede richting .. als ik met 3 achter blijf vind ik het eigenlijk al een succes.. niet slecht tot nu toe vergeleken met gisteren .. ben ik van een joitje naar 3 plantjes gesprongen in mijn verwachtingen haha

ik had een rvs kapje van een afzuiger .. dus dacht hey dit is perfect voor mijn incubatorachtig kiem en steken oplossing.. heb 5 lampen 3 en 2 op een aparte snoer.. wordt niet warm boven bij de elektra .. dus denk dat ik voorlopig wel goed zit ..

zie foto .. rvs binnenkant als reflector en 5 spaarlampen 24W (meer dan 100W voor de eerste twee drie weken ..) die behoorlijk dicht bij de planten kunnen zonder dat ze heel warm worden ..
                        alleen op een of andere manier is het nogal droog .. ik spuit wel regelmatig water op de grond tussen de bekers .. om wat vocht in te krijgen .. maar loopt nog niet lekker .. denk dat ik een wat lucht dichtere oplossing moet verzinnen ..

nu heb ik ze even in het vensterbank .. lekker warm en zonnig buiten .

Heb wel mazel gehad met de drie warme zonnige dagen anders hadden ze het niet overleefd met mijn knullige oplossingen .. wat een schatjes zijn het ..

tot laters ..
                        dank voor zo ver

ik heb besloten om voor fluor duo te gaan van de sjop.. 2x55 W en dan 2 van .. met een klein tentje .. 60x90x90 die past precies onder de kast .. dan kan ik met een rastertje lekker scroggen.. hoop ik ..
                        goede tip van jou beowulf om naar tneon te kijken .. de fluor lijkt met de dag licht lampen an philips een makkelijkere oplossing. en als ik ze bloei dan doe ik nog een paar spaarlampen of zelfs nog een tneon lamp erbij ..
                        misschien help het ..

we zullen zien .. ik hoop dat ik hier mee voorlopig een week of 2 wel vooruit kan .. licht kan nog om hoog misschien moet ik nog kijken voor wat daglicht spaarlampen .. deze zijn gewone 2700 k spaarlampen. dacht ik

dank voor de tips en voor mee kijken ..!!

oh ja .. kosten tot nu toe .. mischien ook wel handig

1 ph meter 75 euro nasty one .. maar dan heb ik hem voor langere tijd ..
                        50 m folie 25 euro
                        plagron en nog een andere soort aarde weet niet .. denk tussen 10 -15 euro per sak 4 sakken
                        eerste 3 lampen .. 36 euro .. jammer dat ze niet goed zijn ..
                        die gaven best veel licht 75W daarom heb ik ze gekocht dacht dat ze goed waren denk dat ze led zijn ..

spaarlampen 6 = 15 euro action
                        fittingen 6 10 tje samen
                        kiem bak 10,00

moet nog
                        termometer / hygrometer denk 15 euro .
                        lampen en tent 275 euro

Beowulf, Ik kijk al naar een tent is wel makkelijker .. super tip. ik lees me helemaal suf .. maar de meldingen hierover zijn verdeeld ..
                        als het gaat om kleine ruimte is de tl met een daglicht buis beste oplossingen en mensen halen daar best wel genoeg uit (voor mijn standaard dan).. of een kleinere lamp dat kan ook .. met extra spaarlampen . dat kan toch ook verschillende soorten licht door elkaar ..
                        of raken ze daar van in de waar.. naja .. ze zijn al in de waar .. want ik heb ze veels te veel bewogen en verplaatst

dan hoef ik ook niet een afzuiger of ventilator .. komt wel goed .. krijg meer vertrouwen in nu .. heb gisteren die 400 aangezet .. wordt warm.. de hele zolder lijkt wel een sauna .. ook lekker haha
                        ... ik ga voor de TL oplossing die is toch ook goed ? voor 60 euries heb ik er al een ga ik mee beginnen kan nog altijd de 400 aanzetten ...minder warm, minder elektra en toch lekker een eigen jointje draaien .. misschien hahaha .. kan niet wachten

groetjes en dank!
                        Attached Files
                        Last edited by nsbasicus; 1 October 2015, 12:06.

Comment

Die lampen moet je horizontaal hangen en dan met een reflector erboven zodat het licht naar beneden straalt. Daarmee win je ook gelijk weer wat hoogte.
                          En wat je zeker moet doen is die plank waar je je lampen op heb gemonteerd vervangen door een dikkere. Deze buigt nu door en voor je het weet liggen je lampen bovenop je planten.
                          Succes

Comment

Ronthebudman, wouw .. super ..

ja die plank is in een nacht zo geworden .. was wel recht toen ik het erin stopte .. haha misschien is is al een beetje lam stooned .. hahaha
                            heb het al een beetje versterkt .. en omgedraaid om een beetje lucht in te krijgen door de gaatjes rooster.. en die kan ik dan dicht doen als het te veel lucht binnen komt .. kan ik met een magneetje even verstellen aan beide kanten..
                            de plank met de lichten kan ik ook met magneetjes aan de onderkant hoger zetten of lager .. heb de touwtjes weg gehaald die waren onhandig om het vast te maken en te verstellen ..

nog even met de licht knutselen en dan heb ik een klein schattig propagator tje eerste fase van de groeiperiode .. tot ze goed wortels krijgen?!? voor 4 plantjes denk ik zo ..

ik heb wel alu folie op de plank zou iets moeten weerkaatsen denk ik .. maar idd. met de lampen horizontaal zou meer licht naar de planten komen .. maar dan krijg ik er geen 5 lampen meer in en dat is jammer denk ik ..

dank!!

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                            Die lampen zijn niet geschikt .
                            Hoi Beowulf...

Maar waarom zijn de lampen niet goed weet jij dat ? ook 2700k 75W opbrengst, best veel licht .. kan niet echt iets vinden dat het een andere soort licht is of zo vergeleken dan .. maar zie op het net allemaal idd aan de slag met wat ik nu heb spaarlampen of soort gelijks ..
                            maar die andere ?!? ook nog eens 36 euries voor betaald .. jammer .. ik ga op zoek naar een paar tornados .. cool white .. ik zie dat ze een andere kelvin aanduiding hebben .. andere kleur dus .. deze zijn warm white .. kan ik nog 3 bij zetten dan moet het wel een beetje beter gaan .. nu gaat het ook al lekkerder .. gisterennacht was het niks maar nu zit bij alle plantjes groei in en ze zien er (nog haha ) best groen uit ..

ben benieuwd ... weet iemand dat ?

groet ..

klein updatje ..

ik zie al een tweede ronde blaadjes komen bij de grootste 1 dag oudste..
                            en allemaal zijn nu recht en mooi en open ..

daaruit begrijp ik dat ze het lekker vinden om bij mij te zijn ..
                            nu nog een timmer en dan 18 aan / 6 uit ?!? nu heb ik zelf steeds bij gehouden ..

laters ..
                            Last edited by nsbasicus; 1 October 2015, 14:07.

Comment

Bezig...
                            X