Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: TVkast SCROG met Lachende Buddha en Pinapple Chunk.

Die vreemd gekleurde lijnen in het blad komen door TMV. Milde vorm, maar zo begon het bij mij ook bij de Chocolope kweek onder led. Bij 1 plant zette het flink door en die had er later nog best last van.

Bij de laughing budha's zou ik eerder denken dat het iets genetisch is, maar ik ken de soort verder niet. Zou eventueel nog kunnen dat ze in iets te zwaar bemeste grond staan. Heb ik ook wel eens gehad en toen kreeg ik ook van dat verfrommelde blad en dat ze de eerste paar weken wat langzamer groeiden.

:edit: Oh laat maar. Zie dat je al op overvoeding gechecked hebt met een Fertometer. Een groen ledje op de Fertometer staat voor een EC tussen de 0,5 en 1,2. Dat is dus best laag.

Al kan het nog steeds zijn dat het een soortje is wat graag vrij arme grond heeft. Heb ik met Ketama's ook wel eens gehad. Die konden echt niets aan voeding hebben terwijl ik er een Kush plant naast had die bij wijze van spreken de voeding het liefst puur zo uit de fles dronk.

Wellicht een pH probleem anders. Kun soms ook voor vreemde voedingsopname en dus rare dingen in het blad geven.
    Last edited by Wietefras; 18 October 2015, 18:13.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Comment

Netjes gewerkt zie er mooi en goed uit

Ik zou nog wachten met 12/12 eerst zou ik de planten opbinden dat het voor de helft vol is de planten groeien dan nog even door.

Als je te snel overgaat op 12/12 krijg je netje niet netjes vol Faach Viechuur heeft mooie scrog verslagen en draait zowat 1gram op een 1watt.

Al ben ik ook nog maar een beginner ik zal als ik jouw ben ook even wachten wat andere zeggen

Comment

Ziet er mooi uit,maar waar laat je nu je tv?
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Ze zien er met dat afhangende blad en de vergeling onderaan wel wat uit alsof ze wat problemen aan de wortels hebben. Te nat gestaan? of door het verpotten?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Yep, dat ze wat te droog gestaan hebben bijv. en dan doe je er toch iets meer water in, en dan krijg je dit.
              Ik heb die vergeling ook vaak onderin, omdat ik ze nog weleens vergeet water te geven.. music4.gif

Die hydroballen ben ik ook niet zo'n fan van, je ziet naarmate de kweek vordert dat daar vooral voeding in trekt, en in blijft zitten.
              Mooi kastje, al had ik een wit behangetje gekozen, maar laten we die discussie niet weer aangaan
              Als het nu geen succes wordt ligt het in ieder geval niet meer aan de ruimte, en het klimaat kun je nu ook 100% controleren.
              Zou inderdaad niet te lang wachten met omschakelen, over een dag of 5 is het wel tijd. (de onderste nodes zou ik ook weghalen)
              Je hebt niet zoveel ruimte -scrog-oppervlakte- voor 4 plantjes (waarvan 2 sativa's) dus het komt echt wel helemaal vol.
              Thaise genen, mooi spul, maar niet de makkelijkste.
              Succes!
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Thx Q voor je reactie.
                Dat van die hydrokorrels wist ik niet. Ik dacht dat het de verdamping vanuit de grond wat tegen zou gaan maar ik ga ze er proberen uit te halen.
                De wanden van de kast daar ben ik zelf ook niet helemaal tevreden mee, die ga ik na deze kweek ook vervangen door witte plaat.
                Wat bedoel je met de onderste nodes? De eerste vertakking na de lobblaadjes?
                Ik ga eind van de week idd over naar 12/12, zeker ivm die Sativa's, je ziet nu al dat die er zin in hebben. Het is ook mijn eerste SCROG en heb de eerste keer liever wat ruimte over dan dat ik straks een plant moet ruimen. En idd niet de makkelijkste, zeker voor de eerste keer. Maar daarom des te leuker.......houd het forum levendig met al mijn vragen straks, zullen we maar zeggen[emoji6]
                @wietefras. Ze hebben een paar dagen droog gestaan en dat uitte zich in het hangende blad. Gisteren overgepot en ze trekken nu alweer lekker bij.
                Thx voor het meedenken.

Comment

Last edited by Ronthebudman; 25 October 2015, 17:37.

Comment

euhm, met vier potten eromheen, maar dat zal wel niet makkelijk gaan.

ik gebruik een lange buis (120 cm) met aan 1 zijde een 90` hoek stuk.
                    ik mik per pot met de buis waar ik het water wil hebben en giet dan
                    langzaam water in de buis. buis niet te schuin houden en niet te hard gieten
                    zodat je mooi kan verdelen.

ps. het is een 6 cm diameter buisje, zelfde als bij je toilet afvoer, of douche, etc.

Comment

Leuk weer foto's van je planten.

Over de tijden zou ik niet weten wat een optie is toch om zo door te gaan en als je 12/12 draai de tijden veranderen.
                      Wat ik ook wel eens heb gelezen is dat de timer heeft begeven en dat de planten 24+ uur aan is gebleven de advies wat er gegeven werd is om de volgende dag weer de normale tijd de lampen aan te laten.
                      Dus je kunt je proberen stress zullen ze toch wel wat krijgen maar ze zullen er wel tegen moeten kunnen zou ik zeggen.

En over het water geven dit met een kleine gieter en dan daarin de hoeveelheid water die je wilt geven.

Comment

UPDATEtje:
                        Vandaag staan ze 8 dagen op 12/12 en ze gaan lekker. Ze krijgen nu iedere dag 300ml Alga Bloom op PH 6.0.
                        Wat ik nu in ieder geval al weet is dat ik de gaten in het scrognet volgende keer kleiner ga maken. 10x10 is niet handig. Dit is mijn eerste scrog dus moet het allemaal nog gaan ervaren maar ik zit nu al te pielen met de takjes. Haha.
                        Ik baal wel want ik kwam erachter dat gedurende een week de tijdklok tijdens de 18/6 lichtperiode overdag een half uur uit ging. Ik hoop niet dat dit grapje herma's gaat geven. We will see.....
                        Verder valt er nu ff niets te melden. Zit te wachten tot ik geslacht kan bepalen.

Grtz, Ron

Comment

Eind december lekker roken.

Ik kan me herinneren dat QnQ nog niet zo lang geleden een stukje heeft geschreven over bloeivoeding. Dat je dat past geeft als je groen kleurende pistels ziet. Als je nu al bloeivoeding geeft krijg je te snel een stikstof te kort. En worden de bladeren te snel geel. Ik kan het stukje tekst zo snel niet weer vinden...
                          [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Ziet er mooi uit Ronthebudman,

Van foute leer je alleen maar en alles goed gaat is het ook weer niet leuk.

Zij het het geen feminized zaadjes want deze zijn eigenlijk alleen maar vrouwelijke zoals de naam feminized al zegt

Comment

Thx mannen.
                              Klopt, het zijn gefeminiseerde zaadjes, zal dus wel goed komen.
                              In het schema van plagron staat dat je Alga bloom geeft vanaf het moment van overschakelen naar 12/12. Maar ik zal voor de zekerheid een beetje rustig aan doen ermee. Of een keer groeivoeding tussendoor geven. Ik heb hier nog weinig verstand van en laat me dus graag adviseren....

Comment

UPDATE:

Vandaag dag 40 Waarvan 14 dagen op 12/12
                                Ze groeien lekker door en het net begint zich inmiddels al aardig te vullen.
                                Temp 24 gr met licht. 19 gr zonder licht. Als het buiten vochtig is komt tijdens de nachtperiode de luchtvochtigheid boven de 70%. Toch maar de verwarmingsstaaf iets hoger zetten, misschien dat de LV dan wat wil dalen.
                                Ze krijgen afwisselend Alga Grow 3ml per liter en gewoon water op PH 6.
                                Volgens mij zie ik de eerste tekenen voor voorbloei ontstaan. Wie kijkt er ff met me mee? Zoe foto's.

de achterste twee zijn de Laughing Buddha's, de voorste twee zijn de Pineapple Chunks.

het oerwoud onder het net....misschien dat ik nog wat moet dieven straks.
                                de bodem PH is 7.0 volgens de meter. Wat is eigenlijk de beste waarde? Volgens mij is dit te hoog....en hoe betrouwbaar is die meter? die cfl lampjes hangen daar voor de foto's. Die zijn normaal gesproken uit. Foto is 5 minuten voor het licht aangaat genomen.

Alle comments welkom!!

Grtz, Ron

Comment

Bezig...
                                X