Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweekverslag : 3x White Widow, 1x AK47 Auto + 1x Royal Dwarf (Waarschijnlijk SCROGGEN)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e kweekverslag : 3x White Widow, 1x AK47 Auto + 1x Royal Dwarf (Waarschijnlijk SCROGGEN)

Korting op 420shop
    Hoi Medekwekers

Aangezien ik voor het eerst binnen wiet ga kweken, en ik verder anoniem wil blijven dus ook niet advies aan vrienden/kennissen wil gaan vragen lijkt het me handig om hier een mooi kweekverslagje neer te zetten zodat ik van jullie wellicht tips krijg mocht ik iets niet goed doen

Technische gegevens

Kast 100cm breed 100cm diep 200m hoog
    Verlichting ELT vsa 250W
    Lamp SUNMASTER Dual Spectrum Grow+ Photonic 33k Lumen
    Lucht invoer
    IVC Air Inbouwventilator (van de gamma, moet zeggen deze is best geruisloos)
    Afzuiging Via via, merk onbekend, deze doet 370 m3/h kwa afzuiging.
    Filter Prima Klima Eco Filter Flat, 360-440 m3/h
    Ventilator Deze komt binnenkort nog
    Kweek Voeding:
    -geheim-
    Hulpmiddel PH + EC Meter, en digitale temp/LV meter.

Veiligheid:
    -Automatische Blusfles
    -DAVIN DV12

Nu ben ik al zo'n 2,5 week geleden begonnen met ontkiemen, hiervan helaas geen foto's gemaakt. De lamp staat nu 18/6, sinds dat de plantjes de eerste blaadjes hebben gekregen. De planten staan er nu als volgt bij:
    bovenkant tent.jpgElektra op spiegel.jpgonderkant tent.jpg

(Zoals te zien op de foto's is de temp wat aan de erg hoge kant, heb de tent net opnieuw ingericht waardoor ik blijkbaar vergeten was om de afzuiging aan te sluiten
    )

Hierbij mijn eerste vraag,. , Ik heb mijn elektra zoals te zien op een spiegel geplaatst wegens dit niet brandbaar is en ook geen stroom geleidt, tenminste dat lijkt me zo. Is dit handig of wat vinden jullie? Veiligheid staat natuurlijk altijd voorop!

Ik ben ook van plan om alles te gaan scroggen, echter ben ik niet slim begonnen aangezien ik er ook autoflower bij heb zitten. Ik kijk wel hoe hij het doet, mocht hij het schema niet leuk gaan vinden kan ik hem er altijd nog uit gooien,..

Heb een houten plaat boven in de tent gemonteerd, zodat ik daar lekker m'n apparatuur aan kan bevestigen middels schroeven, heb dit waarschijnlijk al ooit ergens anders gezien maar toch erg handig!

Tips zijn altijd welkom, en ik zal mijn kweekverslag elke week bijwerken

greetz
    Last edited by TrustNoBody; 18 October 2015, 17:01.

Re: 1e kweekverslag : 3x White Widow, 1x AK47 Auto + 1x Royal Dwarf (Waarschijnlijk SCROGG

Hi

Welkom hier
    Ik zou die elektra toch buiten de kast zetten kan namelijk wel eens wat vochtig worden en dat gaat niet echt goed samen.

Verder zou ik ook de slangen proberen korter maken afzuiging omhoog als dat mogelijk is je zou zo weinig mogelijk bochten moeten hebben in de slang en niet te lang ook.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Re: 1e kweekverslag : 3x White Widow, 1x AK47 Auto + 1x Royal Dwarf (Waarschijnlijk SCROGG

Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
      Hi

Welkom hier
      Ik zou die elektra toch buiten de kast zetten kan namelijk wel eens wat vochtig worden en dat gaat niet echt goed samen.

Verder zou ik ook de slangen proberen korter maken afzuiging omhoog als dat mogelijk is je zou zo weinig mogelijk bochten moeten hebben in de slang en niet te lang ook.

Thx voor de info!

Zal morgen meteen een houten bord buiten de tent opstellen en hier mijn elektra op monteren, wat betreft de afzuiging ga ik ook is wat op verzinnen.

Comment

Ik zie dat je een vsa gebruikt die zou ik niet op een houten bord monteren die wordt namelijk nogal warm de rest kan gerust. Voor de vsa kan je mss een vuurvaste tegel gebruiken of zoiets dergelijks

Thugz

Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
          Ik zie dat je een vsa gebruikt die zou ik niet op een houten bord monteren die wordt namelijk nogal warm de rest kan gerust. Voor de vsa kan je mss een vuurvaste tegel gebruiken of zoiets dergelijks

Thugz

Weer thx voor de tip!

Heb vandaag mijn afzuiging opgehangen, verder de tip over stroom buiten de tent ben ik nog even over aan het nadenken.

Ik kan er niets in tegen brengen dat vocht niet goed is voor de elektra, echter buiten de tent heb ik geen brandblusser.. In de tent momenteel wel. Zou het veel kwaad kunnen om mijn elektra in de tent te houden of is het toch echt aan te raden om dit buiten de tent te houden en hier eventueel een 2e brandblusser bij installeren? Ik heb voor nu even de VSA op een steen gelegd, boven de grond.

De plantjes doen het verder prima, ik geef ze nu zo'n 100ml per plant per dag aan water met voeding. ( PH is hiervan zo'n 6.7-7.1). EC meter heb ik sinds kort, echter nog niet mee gemeten.

Ik heb de plantjes op 25/09 uit laten kiemen, ik vraag me af wanneer ik ze in de bloei kan gaan zetten, is hier een bepaalde hoogte van leidend? Ik zat zelf te denken om ze plantjes zo'n 40cm hoog te laten groeien, en vervolgens te toppen en 3 dagen later in de bloei te zetten. (wil mijn scrog net op zo'n 50cm gaan plaatsen), deze info heb ik van andere kweekverslagen gehaald, zou dit verder goed zijn?

Verder vind ik de afzuiging veel lawaai maken, ik hoor het geluid in de kamer erlangs en ben wel bang dat m'n buren dit gaan horen... Ik heb al even rondgekeken naar een FAN Dimmer, Kan iemand mij er een aanbevelen of andere tip om het geluid wat te verminderen? Alvast bedankt.

Naja hier wat kijkplezier voor zover het mogelijk is
          afzuiging opgehangen.jpgnieuwe indeling.jpgplantje bovenkant.jpgVSA steen.jpgzijkant.jpg

Comment

1e kweekverslag : 3x White Widow, 1x AK47 Auto + 1x Royal Dwarf (Waarschijnli...

Aangezien je brandblusser in de tent hangt zou ik de elektra juist in de tent laten. Iedereen roept altijd dat je dat niet moet doen vanwege de luchtvochtigheid. Ik vind dat echt bullshit. Juist in het door ons zorgvuldig gecreerde binnenklimaatje is de luchtvochtigheid vaak lager dan buiten de tent. Wat je wel moet doen is de boel van de grond afhalen.
            Wat ook een optie is zijn die buitenstekkerdozen die voor op de camping bedoelt zijn.
            Mocht je toch de elektra naar buiten verplaatsen hang daar dan een Fire Knockout boven. Die zijn echt veel beter dan deze blusser.
            Succes,
            Rondeoudbrandweerman[emoji6]

Comment

1e kweekverslag : 3x White Widow, 1x AK47 Auto + 1x Royal Dwarf (Waarschijnli...

Thx voor je info Ron! Ik denk dat ik het idd in de tent laat staan, tenminste voor m'n eerste kweek, erna kijken we wel weer verder. Ik zal morgen is even alles wat hoger plaatsen.

Wat betreft het geluid van de afzuiging, ik zit te denken om een eigen kast eromheen te bouwen met MDF platen, en de kant van de rits een deurtje in maken. Tussen de tent en de MDF platen zat ik te denken om zo'n eiermatten te plaatsen om zo het geluid een stuk te dempen. Zou dit goed gaan werken?

Comment

Ik denk dat je beter een nieuwe en stillere afzuiger kunt kopen. Is denk ik net zo duur als je bouwwerk en dat wordt een gekunstelde oplossing.
                Btw. Die blusser moet je wel bovenin je tent hangen. Dan nog zit de smeltzekering 30 cm te laag maar hoger dan bovenin kan niet.

Comment

misschien kun je eens kijken voor een installatie behuizing. die kan de klap opvangen
                  van je VSA als het helemaal verkeerd gaat en geeft bescherming van buiten af (spullen of vloeistoffen
                  die je er per ongeluk op mors of laat vallen). kosten 2 tientjes voor de grote die je nodig hebt. kun je daar
                  gelijk je stekkerblok in kwijt of deze zelfs vervangen door betere opties (bijvoorbeeld insteek klemmen).

suc6 doe het goed doe het veilig.

Comment

Hoi Bram,

Thx voor de info, ik ga dit weekend wat aanpassingen uitvoeren.

Ik heb toch besloten een soort eigen kast ok de tent te maken met tussen de platen en de tent van die eiermatten te plaatsen, ook dit gebeurt dit weekend, foto's volgen.

Mocht dit nog niet voldoende geluidwerend zijn dan ga ik toch nog een softbox aanschaffen, welke adviseren jullie?

550m3 of 750m3? Kosten zijn maar 5 eu verschil. Tent is 100x100x200

Alvast bedankt [emoji4]

Comment

Hier alvast enkele foto's, morgen geluidsisolatie platen halen en in elkaar zetten [emoji16]

Plantjes doen t ook goed

Ik wil deze gaan scroggen, iemand tips wanneer je t beste kunt beginnen met toppen?

Greetz

Comment

*Update*

Zo dit weekend m'n tent wat geluid dichter gemaakt. Heb tussen de wanden en de tent geluidisolerende matten geplaatst. Ik moet zeggen dit scheelt enorm!

Mijn plantjes doen het ook nog goed en krijgen nu zo'n 200 - 250 ML per plant per dag.

Ik denk dat ik ze deze woensdag ga toppen en aankomend weekend mijn scrog net erboven ga monteren

Fotos

Tussen tent en kast.jpgkapstok.jpgplantjes.jpg

Comment

Een behoorlijke knutselaar zo te zien. Doe je goed
                          Weet niet of het nog van toepassing is maar zou de elektra toch buiten de tent plaatsen en als je hier echt een brandblusser boven wilt nog een 2e bestellen..

Setup en plantjes zien er mooi uit.

Bromt je afzuiging als je hem dimt of is dit niet het lawaai dat je bedoeld?
                          Anders schijnen de sms hybrid fan contollers heel goed bromloos te dimmen.
                          Zit zelf met een gtools ventilator die ook behoorlijk wat lawaai maakt.. had laatst een softbox, 40cm2 gezien voor 45 euro dacht ik.. hierin kan je dan gewoon je ventilator plaatsen en zit heel wat isolatie in. Ben nog aan het twijfelen om zelf wat te maken..
                          Die isolatie matten zetten me aan het denken ^^

Groei maar lekker verder. Succes

Zie net dat et al 2 maanden geleden is dat je gepost hebt >. <

Hoe staat het ermee?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Comment

Bezig...
                          X