Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 4 x chocolope dna😊

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekverslag 4 x chocolope dna😊

En nog paar om dat het kan!!20160118_195157.jpg20160118_195209.jpg20160118_195216.jpg20160118_195241.jpg
    Fijne avond!!

Comment

Blijft mooi om je verslag te volgen ed. Geen op- of aanmerkingen, ga zo door.

P.S. ow toch paar kanttekeningen:

De laatste foto is met me hoofdlamp met groen licht dan kan je toch je plant storen tijdens de donkere uren!! schijnt niet erg te zijn als je planten heb die gevoellig zijn om herma te worden!!!teminste dat dacht ik zo begrepen te hebben!!
      Groen licht kun je idd veilig gebruiken tijdens de nacht. Planten "zien" geen groen licht. De bloei aan en uitknop (actieve of inactieve toestand van phythochrome cellen) bepaald of ze wel of niet in bloei gaan.

Bij een korte dag plant zoals cannabis is moet ze 12 uur aaneengesloten donker ervaren om voldoende actief phythochroom om te zetten naar de inactieve vorm die de bloeiknop aanzet. verstoor je de nacht met licht, en dan met name een aandeel rood en verrood hierin, dan wordt het inactieve phytochroom zeer snel weer omgezet in de actieve vorm en dan verstoor je dus idd de bloei. Met name 730 NM licht is hier verantwoordelijk voor. Op groen licht reageren phythochrome cellen niet dus dat kun je gerust gebruiken. Wel opletten dat er geen ander licht (wit) binnen komt waar natuurlijk wel een deel 730NM in zit.

Op de closeup van de plak strip zit een varenrouwmug zo te zien.
      Last edited by FlintStoned; 20 January 2016, 16:49.

Comment

Die topjes blijven lekker gaan , echt een fijn veldje
        En van dat groen licht wist ik niet, daar moet ik ook eens een lampje van kopen!
        Blijven gaan Ed!

Comment

Bedankt mannen!!
          Ik denk zelf dat dit nog wel een lampje is waar ook witlicht bij zit het is een hoofd lampje voor me visserij dus denk nu dat het niet de goede is maar doet de pret niet drukke!!
          Ik spiek altijd maar ff!! ga zo maar weer eens ff kijken hoe ze er bij staan!! En van de mugjes zijn er geen meer te vinden das een goed teken!! hou niet van beestjes die vliegen!!
          Nog maar paar dan!!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Nog paar plaatjes van dicht bij!!choco en pp door elkaar!!
          20160120_203703.jpg20160120_203611.jpg20160120_203544.jpg20160120_203338.jpg20160119_201806.jpg20160119_201821.jpg20160119_201821.jpg20160119_201840.jpg
          Zo ga er nu maar eentje roken en beentjes om hoog!!
          20160119_161959.jpg
          Last edited by Ed on grow tour; 20 January 2016, 21:07.

Comment

Mooi zeg die lange spaghetti pistels ghihi.

Comment

die gaan weer lekker
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Goede avond mannen
                Nieuw plan in het hoofdt volgende kweek wordt waarschijnlijk niet meer in een tent in de schuur maar in klein ruimte van 4 m2 de voormalige bij keuken waar de wasmachiene en droger staan en wat opslag!!dat gaat naar de schuur en me hobby naar binnen!!ook van wegen temp. kost me minder, dan hoef ik de schuur niet zo warm te stoken!! En als we dan bezig zijn ga ik denk over op led maar daar ga ik nog even over denken!! Want dat scheelt weer afzuiging want dat kan zonder geloof ik!!ik zou wel dikke ventilator er in zetten!! Maar presies hoe of wat weet nog niet!!ga denk voor de kind led 750!! Ook dat is nog niet zeker dus input is welkom!? Zal ff foto maken van de ruimte

Comment

Leuk plan! Als het budget niet zo'n probleem is, ik vind die Kind LED's nogal duur. Kijk dan eens bij Wietfras zijn kweekverslag. Die gebruikt COB Led's en heeft een hele goeie gram/watt verhouding:

[COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Dat verslag is bekendt maar deze man is handig met dingen maken!! En heb er verstant van,ik niet!!en ga ook niet doen als of ik dat wel heb! ik heb de tijd ook niet echt voor!! Om zelf te bouwen en wil ik ook niet! En ik kan het missen dus waarom moeilijk doen! En zeker is het nog niet!!

Hier wat plaatjes wat waarschijnlijk de ruimte gaat worden!
                    20160122_192721.jpg20160122_192815.jpg20160122_192820.jpg20160122_192828.jpg
                    Last edited by Ed on grow tour; 22 January 2016, 19:45.

Comment

En als we dan bezig zijn ga ik denk over op led maar daar ga ik nog even over denken!! Want dat scheelt weer afzuiging want dat kan zonder geloof ik!!ik zou wel dikke ventilator er in zetten!!
                      Er zal toch co2 verversing langs je blad moeten plaatsvinden dus geheel zonder afzuigen (verse lucht in nemen) gaat niet. Bestaan wel geheel gesloten kweeksystemen maar die voegen dan co2 toe uit een fles.

Comment

Goede morgen!
                        Kijk daar heb ik wat aan ik dacht al het zelfde! Heb een goed afzuig systeem van me tent moet alleen manier bedenken hoe ik hem aan laatzuigen en af laat voeren! Want geen raamen of ventielatie!!Maar daar kom ik na wat denk en zoek werk ook wel uit!! Das weer leuke uitdaging!! Co2 lijkt me voor mij nog te hoog gegrepen en ook niet geheel ongevaarlijk geloof ik!!dus dat word hem niet! Moet gewoon goed bedenken hoe ik ga doen ruimte is er goed voor!

Me afzuiger zal dan wel max moeten draaien denk! Maar dat kan dus doen we dat!! hij staat nu op 30 % en trekt goed vacuűm dus op 120 bij 120 genoeg power over om grooter te gaan!!te minste dit is mijn denk wijzen!!
                        Ben al weer stappie verder ga het hok gewoon eerst maken met afzuiging en 600wat hps en als ik dat goed werkend heb,dan kan ik zo over op led welke het dan ook word!! Of cobineren dat is ook optie! Maar voor het aantal planten meschien overdreven!! Schiet een idee in me hoofd! Afzuigen door filter en die hoog hangen en terug blazen laag bij de grond door nieuw filer dat kan toch? Dan is dat toch op gelost!!??
                        Last edited by Ed on grow tour; 23 January 2016, 17:45.

Comment

20160122_202757.jpg
                          Eentje voor deze fije zaterdag!!

Comment

Ik dacht het al eerder te zien, de plant rechtsvoor lijkt wat last van TMV te hebben.
                            Da's opmerkelijk, omdat je met zaden kweekt, daarbij komt het niet zo vaak voor.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Die gaat niet helemaal lekker ja leg uit wat tmv is??
                              Tis me tweede kweek pas he!! Dus weet nog niet heel veel maar denk als nog dat beter doe als menig ander!
                              En een zieke plant laten afbloeien is ook een kunst!

Comment

[COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Bezig...
                                X