Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e Kweek 5x Kush Bomb - Aarde - BioBizz - 1x1x2

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e Kweek 5x Kush Bomb - Aarde - BioBizz - 1x1x2

Korting op 420shop
    Hallo forumgangers,

Ok, volgens mij heb ik alles nu wel een beetje op orde om een start te gaan maken met mijn eerste kweek.
    Best wel een en ander gelezen, valt niet altijd mee om feiten van meningen te onderscheiden en vervolgens nog een waarde aan die meningen toe te kennen.
    Vooralsnog, hoe meer antwoorden, hoe meer vragen. Blijven lezen dus.

Ik zal zeker nog een en ander verkloten gaandeweg, maar he, jullie hebben vast wel grotere prutsers langs zien komen hier

Setup
    1*1*2 Budbox
    2x55w Tneon (9500K)
    Adjust A Wing Medium
    600W HPS Bulb
    250/660 EVSA
    550M3 MDF box met vrij veel bochten in de slang
    350m3 Filter
    Inlaat Passief
    Kleine Fan
    BioBizz Lightmix
    BioBizz Root Juice
    BioBizz Bio Grow
    BioBizz Fish Mix
    BioBizz Alg A Mic
    BioBizz Bio Bloom
    BioBizz Top Max
    15ltr potten
    Ik overweeg nog om 1x per week preventief Rogis Knoflook mee te geven maar daar moet ik me nog even iets meer over inlezen.

5x Kush Bomb Fem.

Geen idee hoeveel van de 5 ik levend kan krijgen maar zolang het maar minstens 3 zijn denk ik eventueel met wat weekjes extra groei en een beetje scroggen het evengoed een leuk tentje kan worden. (Ja, met 1 zou waarschijnlijk ook wel kunnen en ik heb geen haast, maar geduld is nou ook niet echt mijn sterkste kant.)

Het plan is dus om eerst tussen vochtige wattenpads in een sealbag onder de TL een knappe temperatuur voor het ontkiemen te krijgen. Het is vrij koud op zolder.
    Vervolgens in kleine potjes in de Light Mix, 1e week alleen water en onder de TL.
    Na een week ga ik maar eens kijken of ik er langzaam aan wat Root Juice aan ga toevoegen.

Ik heb nog geen idee hoelang ik ze onder de TL en in de kleine potjes ga houden maar ik ga er van uit dat de dames vanzelf wel hun ongenoegen gaan uiten.

Tot zover mijn startup.
    Zodra het een beetje begint te leven zal ik foto's gaan plaatsen, een foto met een zakje met wattenpads onder een lamp is nou ook niet echt boeiend lijkt mij.

Groet,

GHF

Re: 1e Kweek 5x Kush Bomb - Aarde - BioBizz - 1x1x2

Klinkt goed allemaal k ga je volgen
    Succes!

Comment

1-1.jpg

Ok volgende stap, 5 van 5. Tot zover gaat het goed denk ik.
      Ze zitten nu in kleine potjes met vochtige Light Mix in een transparant bakje onder de TL.
      Temperatuur is rond de 25 graden.

GHF
      Last edited by GHF; 14 November 2015, 16:42. Reden: typo

Comment

1-2.jpg

Ok We lijken weer wat voortgang te boeken, Alle 5 hebben het licht gezien.
        Vanaf nu kap er af en klein fannetje onder de tl door laten blazen. Denk ik....doe ik... denk ik.

GHF

Comment

Ok gaat goed man ik kan je met dat fannetje niet helpen ik heb nooit onder tl voorgegroeid ik zou ze iig niet op de plantjes laten blazen en zou je tl gelijk op de juiste hoogte hangen je ziet wel s dat mensen beginnen met hun lamp verder weg maar dat is bij zaad niet nodig gewoon gelijk op de ideale hoogte hangen om strek te voorkomen

Comment

Thanks voor de reactie, ik heb de TL er inderdaad vrij kort op hangen, cm of 7 denk ik. Het fannetje blaast langs de onderkant van de TL.
            Ik was bang dat het anders wellicht tikkeltje te warm zou worden.

We gaan het zien. Ik moet nog even aankijken hoelang ze onder de TL blijven.
            Wanneer ze in een grotere pot gaan moeten ze denk ik sowieso onder de 250/400/600? HPS.

GHF

Comment

Ligt aan de grootte van je ruimte tot 0,5 m2 250 hps tot 1m2 400 hps tot 1,5 m2 600 hps in jouw geval 1m2 zou ik 400 hps doen

Comment

Kleine update :

Ondanks dat ik me zo had voorgenomen om ze niet te veel water te geven....guess what.... ik had ze al weer bijna om zeep geholpen.
                Het waren 5 zielige verschrompelde zaailingen geworden.
                Bovenkant van de aarde was gort droog (gek he onder een lamp, me stupid)
                Toch maar voorzichtig de onderkant van een potje afgesneden..zeik en zeiknat.

Paniek !! Als de sodemieter in de grote potten gezet en onder 250 HPS. Niet ingewaterd om al het vocht uit het kleine kluitje een beetje op te nemen.
                Ik weet niet of dat slim was maar ze lijken nu wel weer wat te herstellen, begin nu heel langzaam met langs de zijkanten beetje water te geven.

Tot zover mijn gepruts, ik moet nog een hoop leren.

GHF

Comment

Goed,

Totzover heb ik ze verzopen, verbrandt (licht/hitte) en krijg de luchtvochtigheid niet of nauwelijks binnen de kaders.
                  Ze staan inmiddels na enkele dagen 250W nu op 400W en lijken redelijk te herstellen.

De verminkingen die ze bij de overbewatering en (licht/hitte) verbranding hebben opgelopen zijn waarschijnlijk onherstelbaar en daar maak ik me eigenlijk geen zorgen meer om. (denk ik)

Ik ben nu begonnen met mondjesmaat Alg A Mic en Biogrow toe te voegen aan de bewatering.

20151130_165343.jpg20151130_165349.jpg20151130_165356.jpg20151130_165409.jpg20151130_165415.jpg

Voor nu eerst maar weer even aankijken wat de volgende uitdaging wordt.

Groet,

GHF

Comment

oh, dat komt allemaal wel goed, enige wat je er aan overhoud is wat verkleurd oud blad en een kleine achterstand.
                    Gaat zeker weer de goede kant op

Grtz Bigbuds
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

staan er nog netjes bij hoor !
                      gewoon verder gaan en dan zie je vanzelf wat de volgende 'uitdaging' word
                      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

20151202_165805.jpg20151202_165827.jpg20151202_165835.jpg20151202_165856.jpg

We vorderen gestaag.
                        Volgende uitdaging is al weer aan de orde.
                        400Watt krijg ik de warmte niet afgevoerd dus maar weer op 250watt staan. (loopt ander topic over dus ga ik hier niet over verder)

Verder is het gewoon laten gaan zo denk ik. Als ze zo'n 30 cm zijn, denk ik een scrog net er in plaatsten en dan eerst maar 3/4 vol laten groeien

Groet,

GHF

Comment

20151208_170055.jpg20151208_170101.jpg

Nou, alles is nog groen, nog wel steeds de sporen van mijn mishandelingen maar het lijkt allemaal wat beter te gaan.
                          Wel nog vrij veel gekrulde bladrandjes en hier en daar wat misvormingen.

Ben nog steeds aan het hinkelen tussen te veel en te weinig water denk ik.

Maar goed, voor nu, ze doen het nog.

Groet,

GHF

Comment

Update.

Vandaag andere Softbox gehaald, ik kreeg met 400w de temperatuur echt niet omlaag.
                            Nu een 750m3 gekocht. F%*king Hell wat een woei.
                            De andere box was dus echt niet goed, dit is zwaar overkill voor mijn 1x1 tentje.
                            Ik denk dat een goed werkende 550 toereikend was geweest, maar he voor de warme zomer 'beetje' overcapaciteit.

Alleen nog een variac op mijn lijstje staan en dan is het wel weer even mooi....denk ik.

Temperatuur blijft in ieder geval goed zo.

Verder op 400w dus.

Groet,

GHF

Comment

Zo ff een update.

Met vallen en opstaan (en dan weer vallen) vorderen we gestaag denk ik.
                              Wel hier en daar nog wat sporen van eerder gepruts, maar al met al ben ik vooralsnog niet ontevreden.

Het werk van scroggen had ik enigzins te licht ingeschat en ik heb echt OVERAL spierpijn.
                              Ik heb ze nu een krappe week op 12/12 en zal moeten zien of ik dat moment juist heb gekozen.

Licht uit temp komt af en toe net onder de 18 graden en ik loop nog steeds te emmeren met hoeveel water en hoeveel voeding.
                              Maar goed dat zijn dingen waar ik steeds een beetje meer gevoel bij krijg. Ik ben voor nu al blij als ik tot oogsten kom.

Groet,

GHF

Edit: Sta inmiddels op 600w en de Variac is er tussen gezet.

Edit 2: Variac op de afzuiger dus he.

20160108_185313.jpg
                              Last edited by GHF; 8 January 2016, 19:54.

Comment

Bezig...
                              X