Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Maar weer even een update (en een vraagje) .
Gaat volgens mij wel lekker met mijn vierkante meter groen.
Niet te geloven, weken vraag ik me af "waarom groeien ze nou niet door ?" en nou zit ik "wanneer stoppen ze nou eens met groeien?"
Volgende keer denk ik ff eerder schakelen, maar goed....
Wat ik me dus nog wel afvraag, moet ik ze langs de zijkanten langer laten of groeien ze er vanzelf bovenuit omdat ze wat ze daar wat minder intens licht vangen.
Laatste lijkt me meest logisch, maar toch ff checken.
Sorry voor de shitty foto trouwens, maar ik moest vanwege tijd kiezen : toetje of foto. (toetje heeft overduidelijk gewonnen).
Alles nog voornamelijk groen, in meer en mindere mate.
Het zichtbare geel is of 'oud zeer' of bladeren die tegen de tent aan hangen.
Ze staan nu ongeveer 2 weken in zichtbaren bloei, en sinds dat moment ook bloeivoeding aan het opbouwen.
Meen wel wat beginnende lichte puntjes te zien dus maar ff stapje terug met de voeding.
Variac bevalt me prima, lukt me al aardig om het voltage in te regelen met afweging van temperatuur van de aanzuiglucht.
Ik heb wel door dat qua informatie dit een ruk-verslag is geworden, zal proberen dat volgende keer anders te doen.
Ik ben ook niet zo van het opschrijven, doe zo veel mogelijk op geheugen en gevoel.
Ik zal te zijner tijd (week of 6/7 ) nog wel eens vragen wanneer ik het best kan stoppen met voeding.
Water geven blijft een uitdaging.
Niet alleen de hoeveelheid, maar een tentje die je net niet lekker via de zijkant kan openen en een iets te lage scrog is geen fijne combi.
Ik heb er nu een drukspuit bij en dat scheelt me heel wat verrekkingen.
Nog steeds groen, maar niet zo groen als ik ze zou willen zien (denk ik)
Eerste gedachte is voeding te kort, maar ik zie volgens mij ook hier en daar wat bruin/gele puntjes en die lees ik als voeding te veel.
Ik weet het als beginneling dus even niet.
Dus als iemand tips / suggesties / verwijten / kritiek heeft op basis van onderstaande info... graag.
Verder vraag ik me af of ik het "kleine spul" moet snoeien.
Volgens mij is het niet handig om bladeren te snoeien maar kleine tak/topvorming, kan ik die beter weghalen of niet ?
15ltr potten BioBizz Lightmix
600W HPS
Budbox 1x1x2
Temp 18,5 / 28
LV 21 / 46
500 / 700 ml p/d
Bio Grow 3ml
Bio Bloom 2 ml
Topmax 2 ml
Alg A Mic 2 ml
halverwege 4e week zichtbare bloei (12/12 2-1-2016)
Ze kunnen volgens mij een beetje meer voeding gebruiken. Wel raar dat je nu nog grow voeding aan het geven bent. Ken het zelf niet, maar grow is meestal alleen voor in de groei.
Maar ben zelf nog beginner, dus best even het antwoord afwachten van iemand die er meer verstand van heeft
Ik gebruik nog de Grow nog omdat ik het meen dat het voedingsschema dat zo aan geeft. Nou weet ik dat zo'n schema niet heilig is en ik zal dus inderdaad de Grow omlaag en de Bloom omhoog proberen.
Misschien dat ik de volgende ronde de Hypro wel eens ga proberen. Volgens mij kost een startsetje niet al te veel daarvan.
Ik zag wel dat er PH- bij zit dus PH meter zal er ook moeten komen. (gebruik ik nu niet ivm biologisch).
We gaan het zien. Voor nu ben ik weer enigszins gerust gesteld, thanks.
Gebruik zelf 18 liter potten en hypro aarde voeding ik geef een keer bio groei mee in het begin,en zuur alleen de laatste 2 weken af,een 50 litervat en een plastic bekkertje vol met voeding,en hij staat mooi op ec . 1.5 ec op of afvoeren doe ik niet aan lekker makkelijk,wel gooi ik me grond na elke ronde weg.
Ik zou ook altijd wat fishmix bij doen, elke plant groeit daarop als een malle je wilt niet te moeilijk startten, maar waarvoor zou je als je het ook gemakkelijker kan met het zelfde eindresultaat?
Ik lees inderdaag nu ook dat je die grow gans de kweek door mag gebruiken. Was zelf niet vertrouwd met biobizz.
Maar ga ook naar deze voedingslijn in mijn volgende kweek.
Ik gebruik de biobizz de afgelopen 3 kweken en ben er zeer content mee.
Al is het bio je moet wel goed kijken naar de plant en de schema is maar een indicatie.
En over de planten ik vindt ze er niet slecht uitzien een beetje meer bloei erin misschien nog wat alga mic dat vinden ze ook fijn
Comment