Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e Kweek 5x Kush Bomb - Aarde - BioBizz - 1x1x2

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1e Kweek 5x Kush Bomb - Aarde - BioBizz - 1x1x2

Voeding enigszins aangepast.

2 Grow
    2 Topmax
    3 Alg A Mic
    3 Bloom

Ik hoop dat het beter wordt, lijkt wel steeds geler te worden.

Morgen precies 4 weken zichtbare bloei.

20160211_185853.jpg20160211_185816.jpg20160211_185827.jpg20160211_185835.jpg

Groet,

GHF

Comment

Mijn neef gebruikte geen voeding totdat hij zelf zijn eigen vissenmest gebruikte. Vervolgens groeide de planten hoog in de lucht. Biobuzz verkoopt dit product nu ook in combinatie met suikerbieten. Middel werkt uitstekend.

Comment

Heb ik. Maar alleen tijdens groei gebruikt. Ik weet niet wat het met de smaak doet.
        GHF

Comment

Toppen zien er erg goed uit voor 4 weken bloei, maar het blad ziet er niet zo mooi uit.
          Plantjes hebben honger denk ik.
          Ik heb een schemaatje wat ik op lightmix gebruik in de (echte)bloeiweken:
          QNQ2012080.jpg
          Dat is per 1.5Liter omdat ik colaflessen gebruik daarvoor
          Het is wel een beetje afhankelijk van de grootte van de plant, welke aarde, en hoeveel ze drinken natuurlijk, maar da's best een verschil met wat jij geeft.
          Ik mis ook de Bioheaven bij je. Daar zitten best wat dingen in die ze fijn vinden, ik heb dat wel ergens in m'n 2011 verslag staan.

Fishmix kun je het best in de groei gebruiken om mee te nevelen.
          Je kunt het wel een keer meegeven met de voeding, maar dan 50/50 Fishmix/Biogrow.

Fishmix doet niets met de smaak van de wiet zolang je de toppen er niet in doopt.
          (het is trouwens geen vissenmest, maar vis met suikerbiet

De Biogrow geef ik nu wel iets minder dan op het schemaatje trouwens, -/- 1ml
          En als voerschema doe ik dan 2 dagen voeding, 1 dag water.

Voila, even hoe ik het doe eh, om te vergelijken.
          Ik denk dat het verschil wel een beetje de kleur van het blad verklaart bij je.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dank voor de reacties.

Met name het schema uit praktijk van een pro ben ik blij mee.
            Het zal niet 100% overeenkomen met de vraag van mijn plantjes maar ik heb nou in ieder geval een gevoel bij de kaders.
            De BioHeaven heb ik ook maar besteld, had ik waarschijnlijk meteen in het begin moeten doen. Maarja ik heb beetje de ziekte van Dagobert af en toe.

Tot zover dank voor alle input en ik hou jullie op de hoogte.

Als er nog iemand een mening heeft over klein spul snoeien ja of nee, hou ik me aanbevolen.

Groet,

GHF.

Comment

Ok, sinds een paar dagen de voeding wat omhoog.

Ik hoop dat het binnenkort beter wordt. Met name de laatste foto geeft "lichte paniek".

Ik hou er rekening mee dat ik wellicht binnenkort die top moet opofferen ivm schimmels. Of is dat een gekke gedachte ?

20160213_185556.jpg20160213_185549.jpg20160213_185607.jpg20160213_185301.jpg20160213_185243.jpg

Groet,

GHF

Comment

Even een vraagje tussendoor als dat mag,
                ik zie op een van de eerdere foto's een meerwegstekerdoos hangen in je tentje,
                heb je het lampje uit de schakelaar gehaald om lichtstres te vermijden?

Comment

je voed de aarde en de aarde voed de plant,dus geen paniek,over een week of 2 zal de vergeling wel stoppen
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Nee, ik heb het lampje niet uit de schakelaar gehaald, ik was het wel van plan en wou al mijn tent in klimmen.

Totdat ik in een helder moment bedacht dat deze op de Davin gelijk met het licht aan en uit gaat.

GHF.

Comment

Gelukkig maar, ik kon ook niet echt zien welke steker erin zit, lijkt je fan en
                      dat is natuurlijk ook het meest voor de hand liggend!
                      Had ik in het begin ook, maar nu ik volop in de bloei zit heb ik er een
                      tijdschakelaar tussen gezet om toch ook snachts af en toe te waaien, vooral ook
                      omdat de luchtvochtigheid bij lamp uit altijd een stuk hoger is, dus doe nu om het half uur
                      een kwartiertje de wind aan!

Comment

Ok, ik wordt er vooralsnog niet echt blij van.

Wel sinds gisteren de Bio Heaven in gebruik maar daar verwacht ik ook niet echt magische veranderingen van.
                        Met name de bruin/paarse randen in de toppen die steeds meer naar de top zelf toe gaan geven me wel wat zorgen.

Graag wat info of ik al rekening moet houden met preventief toppen snoeien.

20160217_185900.jpg20160217_185907.jpg20160217_185916.jpg20160217_185922.jpg

Groet,

GHF

Comment

Update,

Ik begin me toch steeds meer zorgen te maken over de rood bruine verkleuringen in/nabij de toppen.
                          Ik weet ook niet echt wat ik er aan zou kunnen / moeten doen.

Kunnen de koudere nachten van de afgelopen dagen hier ook een rol in gespeeld hebben ?

20160220_185857.jpg20160220_185909.jpg20160220_185928.jpg20160220_185936.jpg

Overall gezien ben ik niet ontevreden maar gebrek aan kennis geeft nog wel eens een "lichte paniek"

Graag jullie mening / aandachtspunten.

Groet,

GHF

Comment

als het echt te koud is voor je plantjes,vooral de temperatuur van je aarde,dan kunnen ze alle kleuren van de regenboog krijgengaat er vorst over je buitenplanten,dan kunnen ze zelfs zwart worden.als het snachts te koud is,zijn de planten als het licht aan is,de eerste 2 uur nog aan het bijkomen,ook zullen ze minder gaan drinken,de kans is dus groot dat je planten te nat gaan staan.duurt je bloeiperiode normaal 8 weken,dan kan met lage temeratuur in de nacht er opeens 2 weken bijkomen,omdat ze niet lekker afbloeien.Schijt aan het mileu kachel eropps petroleum is nu spotgoedkoop
                            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Nog even geen nieuwe foto, maar probleem op de foto blijft uit breiden.
                              Blaadjes voelen ook droog en hard aan.
                              Ik denk zelf aan een P tekort / blokkade ?

Temp is 18 / 27
                              Temp van de aarde is rond de 18, extra verwarmen leek me dus ook niet oplossing.
                              6,5 week zichtbare bloei.

Zal vanavond nog even nieuwe foto's plaatsen.

Iemand nog opmerkingen of suggesties.

Alvast bedankt.

GHF

20160220_185928.jpg

Comment

Hier dan nog even de nieuwe foto's.

Als iemand nog suggesties heeft graag.
                                Volg gewoon het schema van BioBizz en dan 2 dagen voeding 1 dag niet.

Groet,

GHF

20160229_185951.jpg20160229_190006.jpg
                                Attached Files

Comment

Bezig...
                                X