Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e Kweek 5x Kush Bomb - Aarde - BioBizz - 1x1x2

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: 1e Kweek 5x Kush Bomb - Aarde - BioBizz - 1x1x2

    20160306_190928.jpg

    Ok, hier wordt ik dus niet zo blij van.

    Ik hoef het eigenlijk niet te vragen, maar dit zijn banaantjes toch ?

    Kan ik hier hier nog iets mee of was dit een kostbare en tijdrovende leer-ronde ?

    Ze zijn nog niet zo groot maar wel 'met zijn alle' dus ik vrees het ergste.

    Tips, suggesties, advies, medeleven zeer welkom.

    Groet,

    GHF

    Comment


      #47
      Re: 1e Kweek 5x Kush Bomb - Aarde - BioBizz - 1x1x2

      dat zijn banaantjes inderdaad, gestrest door bijvoorbeeld te lang nat dus te weinig zuurstof wortels en de kans op herma vergroot
      femzaad heeft altijd zaad, is het niet met het blote oog zichtbaar, neem een hermavrije kweek en check een top onder de microscoop en je ziet rijen microzaadjes. lang leven regs die sensimillia kunnen opleveren
      zaad duurt minstens 5 weken om tot iets levensbarend te kunnen komen en op weekje (of twee) zijn die nog helemaal niet zover ontwikkeld. femwiet is knetterwiet, met of zonder zichtbare bananen
      gewoon laten afbloeien en knetterend oproken, het zal gelukkig niet de bekende zaadstank hebben omdat je zaden niet ver geneog ontwikkeld zijn om die specifieke geur en smaak te geven maar sensimillia heb je niet

      en d emeeste femkwekers beginnen dus nu als een gek te plukken maar dat zal weinig verschil opmaken, gewoon nog extra onnodige stress volgens mij, en vorig jaar de eerste keer een herma tegengekomen bij de niranjan dus ik weet heel weinig van herma's af

      a ja , ik gebruik ook biobizz, zit wel op dagelijks nat met voeding en zit wel een stuk onder het schema
      gele bladpunten kunnen komen door te snel verhoging van voedingsgift, of veel te lang van nat naar te droog gestaan waardoor er wat grote verschillen ontstaan mbt voedingsopname in de wortelzone wat die puntjes ook wel eens kan geven
      betere grond nemen volgende keer,

      hopelijk heb je hier wat aan


      greetz
      B2N
      Last edited by member16666; 7 March 2016, 09:19. Reden: spelling en extra info

      Comment


        #48
        Re: 1e Kweek 5x Kush Bomb - Aarde - BioBizz - 1x1x2

        Dank voor de reactie.

        Te nat is zeker aan de orde geweest, ik denk dat ik fantastisch zou zijn in rijst kweken.
        Ik heb nog voor 1 ronde Biobizz Light Mix staan, ik had wel voor de volgende ronde 30% cocos erbij in de planning.

        Ik zal me zeker gaan verdiepen in andere grond, dank voor de link.

        Vooralsnog kijk ik het nog even aan en hoop dat de trichomen komende week nog wat aankleuren.

        Al met al was het wel weer heel leerzaam.

        Groet,

        GHF

        Comment


          #49
          Last edited by GHF; 10 March 2016, 10:53.

          Comment


            #50
            Re: 1e Kweek 5x Kush Bomb - Aarde - BioBizz - 1x1x2

            Yes, we hebben Milky !

            Inmiddels ongeveer een week alleen water.

            Ik heb een paar topjes geknipt en in een doos te drogen die op 1 (van 3) passieve inlaat van tent zit aangesloten.
            Als dat niet handig is, dan graag een reactie, ik had zelf het idee dat het vocht wat die paar topjes afgeven geen probleem zou geven.

            Nou afwachten tot Amber in redelijke verhouding zichtbaar wordt.

            Plantjes zijn denk ik niet zo heel blij. Veel bruine/dorre bladeren en punten. In de toppen niet meer dan de helft van de blaadjes.
            Blaadjes zitten wel goed vast allemaal. Ik ga er van uit dat ze de voeding missen.
            Toch ?


            Groet,

            GHF

            Comment


              #51
              Re: 1e Kweek 5x Kush Bomb - Aarde - BioBizz - 1x1x2

              OK, vandaag is de dag, de schaar erin.
              Na 9 weken zichtbare bloei en beperkte amber trichomen.

              Enerzijds omdat ik al op hete kolen zat vanwege de banaantje, anderzijds houden we van een "high" wietje.
              De topjes die ik er vorige week vanaf had bevielen al prima dus ik heb hier ook wel vertrouwen is, en anders heb ik hele dure shag gekweekt.

              Voorlopig zal ik nog wel even met schaar in de handen zitten en laat mijn bevindingen binnenkort nog weten.

              Groet,

              GHF

              Comment


                #52
                Re: 1e Kweek 5x Kush Bomb - Aarde - BioBizz - 1x1x2

                Succes met het knippen!
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment


                  #53
                  Re: 1e Kweek 5x Kush Bomb - Aarde - BioBizz - 1x1x2

                  succes met de knip
                  mag wel na dit 4 maanden avontuur
                  bij drogen komt er nog wat amber bij


                  laat het smaken
                  Last edited by member16666; 20 March 2016, 19:55.

                  Comment


                    #54
                    Re: 1e Kweek 5x Kush Bomb - Aarde - BioBizz - 1x1x2

                    Bedankt voor de reacties.

                    Ik ben vast een Ace, ik heb zeker 1 op 1 gedraaid !!!

                    Oh, jullie hebben het altijd over droog, oh uh ja nou ja

                    Voor nu ben ik al heel blij dat ik iets geoogst heb met mijn capriolen.

                    Zoals het er nu naar uit ziet zal het nat rond de 700 gram zijn aan geknipte knappe toppen en nog een redelijke emmer vol kleine toppen / fluf.
                    Ik ga hier dus zeker een hele tijd van genieten.

                    Ik merk wel dat gaandeweg het knippen ik steeds makkelijker een takje fluf noem.
                    Volgende keer ga ik niet meer alle planten tegelijk snoeien om daarna de hele stapel weg te knippen. Volgende keer plant voor plant.
                    Het knipt toch wel het makkelijkst als er nog een beetje pit in de takken zit, nu begon het halverwege allemaal wat slap te hangen enzo.

                    Voor nu dus even geduld, regelmatig toppen draaien en controleren en verheugen op het roken de volgende kweek waar ik ongetwijfeld weer een hoop zal leren (verkloten)

                    Hoe dan ook "IK HEB GEOOGST !!" en ik heb er regelmatig aan getwijfeld of ik zover zou komen.

                    Foto's volgen als mijn linkerhand niet meer plakt en ik weer gevoel heb ik mijn rechterhand.

                    Tot zover iedereen bedankt voor de ondersteuning.

                    Groet,

                    GHF

                    Comment


                      #55
                      Re: 1e Kweek 5x Kush Bomb - Aarde - BioBizz - 1x1x2

                      ke moet ook van onder naar boven knippen dan heb je iets om naar uit te kijken profficiat je heb in ieder geval al nat
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                      Comment

                      Bezig...
                      X