Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 1x Royal Bluematic 1x Bubble Kush RQS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweekverslag 1x Royal Bluematic 1x Bubble Kush RQS

Korting op 420shop
    Dag iedereen dit is mijn 1e kweek, ga hiervan proberen een verslag te maken.
    Hierbij kan ik best wat tips gebruiken.

Ben al begonnen met het ontkiemen van de zaden en zitten nu al zo'n 2 a 3 dagen in water, ik zie al wat wortels maar nog net zo groot.
    Moet ik gewoon nog wachten of toch al planten?
    Hiervan enkele foto's

IMG_3519[1].jpgIMG_3520[1].jpg
    Bubble Kush ^ Royal Bluematic ^

Re: Kweekverslag 1x Royal Bluematic 1x Bubble Kush RQS

Je kan ze rechtstreeks poten ook. Als het zaadje open breekt ben je wel 100% zeker dat er leven in zit. Dus die mogen nu zeker in de aarde, worteltje naar boven.
    Kan je ook wat meer info geven over de setup? Das altijd handig om weten.

Comment

Wortel naar boven? had gelezen dat dat naar beneden moest en ik heb mijn eigen kweekkast gebouwd, fotos volgen later wel.
      Het is wel een kweek met een klein budget, de afmetingen van de kast zijn x70breed x75diep x110 hoog.
      ben van plan om te kweken met 3x 500 lumen lampen, ik ga nog wat computerfans in de kast zetten en dan zelf een koolstoffilter maken, alle fotos hiervan volgen later.
      Ben niet van plan om met voeding te werken, enkel om zo de kostprijs te beperken.

Comment

Comment

Daar zit ik niet mee in, wil het gewoon eens proberen en zie later wel hoe ik het dan doe.
          voeding zal ik dan nog wel kopen, ga nu eerst het zaadje planten.
          Zal er dan wel fotos op zetten.

Comment

Comment

Heb ze dus geplant en zijn sinds vandaag 'uitgekomen'.
              Nu vooral wachten denk ik.
              Ik ga morgen reflecterend materiaal in de kast hangen, hiervan komen nog wel fotos.
              Er is ook nog geen echte ventilatie, enkel af en toe de deur open. Maar ik ga er fans in hangen.
              Ga mischien nog 3 extra lampen hangen zodat ik aan 3000 lumen zit.
              Nog een vraagje is op welke hoogte ik de lampen zou moeten hangen, ze hangen nu +- op zo'n 20 cm van de
              plantjes, al ben ik vrij zeker dat dit veel te hoog is.
              Hier dan de fotos
              IMG_3539[1].jpgIMG_3538[1].jpg
              de Bubble kush^ de royal Bleumatic ^

als iemand ideeen of commentaar, allemaal welkom want dit is mijn eerste groei
              wat ik mij af vroeg is of het normaal was dat de bleumatic, voor zover ik kon zien wat paars blauw ziet.
              is dit puur toeval of niet?

Comment

Hoi villain

Volgens mij heb je last van varenrouwmug in je grond als ik zo die gaatjes zie in de toplaag
                je kan het zelf beter bekijken door na het water te geven even op je grond te staren
                zie je kleine vliegjes uit je grond komen weet je genoeg

Comment

Ja dat kan wel, is dit erg en hoe krijg ik dit dan weg ?

Comment

In dit stadium hoef je niet eens aan bestrijden te denken zou je plantjes gewoon in nieuwe goeie aarde overzetten .
                    Op de helpdesk kan je meer informatie vinden over beestjes, ziekten etc
                    Raadpleeg de helpdesk voor problemen met beestjes, ziektes en bladproblemen. Lees eerst de informatie door en stel dan je vragen.
                    Last edited by Nonsense; 17 November 2015, 22:53.

Comment

heb ze net overpot naar andere potgrond.
                      Ze zijn ook enorm aan het groeien, wat leuk om te zien is natuurlijk.
                      Gewoon wachten nu zeker.
                      Kan iemand mij zeggen hoe hoog ik de lampen moet hangen en vanaf wanneer ik best voeding begin te geven?
                      hier enkele foto's
                      IMG_3549[1].jpgIMG_3550[1].jpgIMG_3551[1].jpg
                      Bubble Kush Royal Bluematic

Comment

de lampen mogen er zeker wel een cm of 10 dichter op denk ik, maar dat hangt er weer een beetje vanaf hoeveel warmte je lampen afgeven..
                        Maar je ziet nu dat de kleine plantjes heel hoog op de steel staan (strekken omdat ze op zoek zijn naar licht) en dit wil je niet omdat het dan een lange dunne slappe stengel en dus een minder sterke plant wordt.
                        Het idee is dus de lamp dichter erop zodat hij meer gedrongen "bushy" zal gaan groeien en steviger wordt + dat hij niet zo hoog wordt dat je kast straks te klein is

Succes verder en denk er eens over na om voor een euro of 60-70 een tneon lamp aan te schaffen zoals ik zelf gebruik het is een goede investering en ik ben er erg blij mee tot nu toe! (geeft ook weinig warmte af waardoor je ruimte kan besparen binnen je kast)

Grtz bigbuds
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Heb de lampen wat lager gehangen, hoop dat hij nu wat bushyer wordt
                          Als ik de investering doe in nieuwe lampen is dit pas in een volgende groei.
                          Daarnaast heb ik vooral gewacht, en ze zien groeien.
                          Hier opnieuw wat fotos
                          IMG_3557[1].jpgIMG_3558[1].jpgIMG_3560[1].jpg
                          Royal Bluematic ^ Bubble Kush ^

Tips en commentaar zijn altijd welkom.

Comment

denk dat het prima gaat nu, enige wat je op dit moment echt fout kan doen is overwateren, dus wees zuinig met water geven de plant heeft nog weinig nodig in deze fase.
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Spaarlampen moeten ongeveer 5cm van de plantjes af. Vanaf het begin !
                              3 lampjes is voor 1 plant al een beetje weinig eigenlijk.

Als je nog gaat investeren in meer spaarlampjes, kijk dan of je wat betere kunt vinden voor hetzelfde geld.
                              Deze is bijv. al een stuk beter voor de bloei dan die je al hebt. (kleurcode 827)
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X