Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BEGINNER ~ White Widow AF ~ Vision Seeds

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

BEGINNER ~ White Widow AF ~ Vision Seeds

Korting op 420shop
    Dag iedereen
    Ik ben sinds twee weken nieuw hier en ben sinds twee weken bezig met mijn eerste plantje.
    Het verloopt maar stroef. Daarom graag jullie tips en hulp en onthou, het is m'n eerste keer .

Technische gegevens
    Tent 100cm x 100cm x 200cm (BudBox)
    Zaadjes 1x White Widow Autoflower Merk Vision Seeds
    Verlichting ELT 400 watt VSA dimbaar
    Lamp 400W
    Voorgroei lamp
    Geen
    Lucht invoer
    Passief
    Afzuiging G-Tools afzuiger, met externe thermostaat, en ingebouwde Fan controller/klimaat regelaar
    Filter
    Ventilator Nog niet
    Pot 11L

ONTKIEMEN
    DAG 1 - 4: Zaadje tussen natte keukenrol gelegd tussen twee schaaltjes. (3-4 dagen en het steeltje was 1cm (iets te groot))

PLANTEN

DAG 4: Ik heb het zaadje 0.5cm onder de grond gestoken.

GROEI
    DAG 5: het zaadje was al boven de grond tegen einde van de dag. GEGEVENS:

IMG_20151109_173225.jpg
    IMG_20151110_165217.jpg

DAG 6: steeltje zit er goed uit, staat mooi recht. GEGEVENS: er zijn in totaal 4 wietblaadjes (2 van 1-2cm en 2 van 0.5cm) GEGEVENS: IMG_20151117_203122.jpgIMG_20151117_203141.jpg

GRAAG JULLIE TIPS EN GOEDE RAAD (kan het gebruiken!)
    Attached Files

Re: BEGINNER ~ White Widow AF ~ Vision Seeds

Hoi welkom,heb een tip gooi dat zaadje eruit of laat hem staan,gaat niet veel vanaf komen,omdat het een autoflower is,het zal nooit een brede grote plant worden,en laat je nu daar genoeg ruimte en apperatuur voor hebben.Een echte ww zal niet snel groot en breed worden,maar een pp met 4 weken groei kan al aardig breed worden.denk zelf dat dat de minimale groeiperiode is om je ruimte vol te krijgen,maakt niet uit welke soort je heb,je zal lang moeten voorgroeien.Dit zaadje staat over 4 weken al in de bloei omdat het een autoflower is.is dus zonde van de stroom.Koop een specikuip van 90 liter boor gaten in de onderkant,vullen met allmix effe inwateren,dan kuiltje in het midden en daar een liter of 2 lightmix in,en zet daar een zaadje in wat je zelf kiest,wel een beetje onderzoek doen of ze groot worden.succes
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Is er misschien een zaadje dat je mij kan aanraden?
      Gewoon eentje waar goed veel afkomt en niet te lang duurt.

Mijn budget is niet veel meer dus voeding en het hele gedoe vrees ik voor...

Comment

je zal toch meer aarde moeten gaan kopen,en de beste voor beginners verkopen ze bij de growshop,geloof iets van 10 euro voor 70 liter,kuip kost iets van 12 euro,doordat je ze in een groote kuip zet,heeft de plant bijna geen voeding nodig,zeker de eerste 6 weken niet,flesje bio bloei is ook iets van 10 a 12 euro.Wat een beetje op ww lijkt is pp dat is een kruisen van ww en en andere soort,nlx doet het ook goed,bubbels ook,maar die zou ik nog iets langer groei geven,weekje of 5.maar er zijn zoveel meer soorten te vinden bv ultimate is een prachtige plant.start anders een topic met bv wat is de beste plant om op een m2 te zetten.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

En wat vind je precies stroef verlopen ?
          Want op de foto's zie ik gewoon een zaadje ontkiemen en groeien, er gaat nog niks fout.
          Ze gaan niet snel, nee, da's logisch, meeste autoflowers duren ongeveer 3 maanden voor je wat kan roken.
          Nniet-autoflowers een maandje langer.

De "welk-zaadjediscussie" had je al een ander topic voor toch, anders krijgen we hier hetzelfde verhaal

*** Wat me nou opvalt, je hebt het over een dimbare ELT VSA ?
          Een ELT VSA is niet dimbaar toch ?
          Last edited by QnQ; 18 November 2015, 07:43.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hey QnQ, ik weet niet precies hoe de ELT VSA heet, bedoelen jullie met dimbaar "terugzetten naar 250W"? En ja die topic ga ik nog verwijderen . Het leek nogal traag te gaan, maar ben blij dat dit normaal is. QnQ want vind je van joremkrank zijn antwoord?

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Comment

Zou dat andere topic laten staan toch, andere nieuwe kwekers kunnen er ook wat aan hebben.
              Daar heb je alle antwoorden gehad waar joremkrank ook weer over begon.

Alle soorten zijn even makkelijk, koop gewoon 5 zaadjes van de soort die je graag rookt, of zoek allemaal verschillende.
              Dan heb je nog wat variatie ook, je moet helemaal niet allemaal dezelfde kweken.
              Op wietzaadjes.nl kun je ze per stuk kopen, en zo zijn er nog wel meer sites waar dat kan. (check het growshop-topic)

Gewone fem. plantjes (niet-autoflowers) geef je 4-5 weken groei op 18/6 en dan nog een weekje of 10-11-12 op 12/12 in bloei.

Je kunt deze gewoon afbloeien, maar ze moet het liefst op 18/6 tot het eind dus je kunt er geen andere bij zetten, of het moeten ook autoflowers zijn.
              1 autoflowertje onder HPS is alleen niet zo rendabel natuurlijk. Misschien komt er 30 gram af, of iets meer, maar het kan beter met andere soortjes.
              Wil je met deze door, dan zou je er misschien best de vloer vullen met 11L potten en daar allemaal autoflowers in doen.

Zet je VSA eens op de foto dan ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@QnQ, ik ga de site "wietzaadjes.nl" eens bekijken. Werkt de methode van Jeromkrank? 70l pot en enkel grond als voeding?
                Welk merk van grond raden jullie aan (niet te duur) en welke site is dat te vinden?

Groetjes

Comment

Bezig...
                X